Da's wel ernstigquote:Een bezuinigingsvoorbeeld uit het leven van dochterlief: ’s ochtends op de koffie bij de overbuurvrouw waar wij cake kregen; hierna boodschapjes doen op de fiets bij de bakker, ze kreeg een kapje brood; bij de visboer, ze kreeg twee stukjes kibbeling; in de supermarkt kregen we vla te proeven en bij de drogist kreeg ze nog een snoepje. Restte mij alleen nog om haar drinken te geven en de ochtend was zo goed als gratis geweest.
Ik heb nog nooit zo'n container gezien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef Sapstengel het volgende:
Bij de supermarkt over het hek klimmen en dan al het voedsel wat afgekeurd of op datum is uit de container halen. Kraakpand stijl.
Kijk dat vind ik nu junkenstrekenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Doderok het volgende:
Strooptocht bij de buren. Vooral handig met gemeenschappelijke keukens in studentenhuizen.
En een schaap jatten niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk dat vind ik nu junkenstreken
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.quote:
Ow okee.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.
Ik meen te herinneren dat ik iemand ooit hoorde praten over de gratis broden bij de Lidl, die schijnen een kwartier of een 5-tal minuten voor het sluiten hun brood rekken bij de ingang/uitgang neer zetten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Bij ons in het winkelcentrum is een supermarkt die 's morgens heel vroeg het brood van de vorige dag buiten zet om op te laten halen door de 'broodinzamelmensen' (voor paneermeel en dergelijke). Daar heeft mijn buurman al menig zak croissantjes etc van meegenomen(en hele broden die dus 1 dag oud zijn, smaken uitstekend).
Dit kan je ook doen door bij een bakker om brood voor je paarden te vragenEn dan van dat oude brood tosti's, wentelteefjes of broodpap oid maken.
Zijn die beschermd? Nooit geweten...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lisdoddes? Zijn wel beschermd.Maar die kun je dus eten?
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijtenquote:Leg uit? Stroom en een schepnet?
Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:00 schreef Rampestamper het volgende:
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijten.
Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfectDe paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
Ik heb het ook niet persoonlijk meegemaakt, maar ik heb het wel zien gebeuren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.
Dat is inderdaad ook een beproefde methode.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een kennis van ons stroopte vroeger vaak paling door een koeienkop in het water te hangen. Die zat dan na een tijdje vol met palingen.
Dit is dan weer een zogenaamde urban legend. Een paling kan echt niet door de grond graven en dan ook nog door de kist heen, en de tijden waarin de doden nog zonder kist werden begraven zijn toch al weer een tijdje vervlogen.quote:Bij begraafplaatsen schijnt ook veel paling voor te komen.
Dit is voor paling ook niet echt van belang, die komt nog in de meest gore en vervuilde boerensloten nog voor. Maar de snoekbaars geeft de voorkeur aan helder stromend waterquote:Maar de 'rivier' hier (lees: flinke vijver) stroomt niet echt hoor.
Ik ging vroeger, toen ik nog een Rampestampertje van een jaar of twaalf, dertien was, weleens klosjes zetten. Oftewel een blokje hout of piepschuim met een hele lange draad met een haak en een aantal pieren of een klein dood visje eraan in het water kiepen. ’s Nachts in het donker natuurlijk en dan ’s ochtends in alle vroegte weer ophalen. Reuze spannend was dat altijdquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfectDe paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
Vissen is überhaupt niet diervriendelijk, sterker nog, als je diervriendelijk wilt zijn moet je veganist wordenquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.
Ik heb geen bezwaren tegen het doden en opeten van dieren, maar onnodig lang laten lijden vind ik niet kies.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |