abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35572531
Bij de supermarkt over het hek klimmen en dan al het voedsel wat afgekeurd of op datum is uit de container halen. Kraakpand stijl .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:25:11 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35572946
Broodkoek maken van oudbrood, melk suiker en kaneel en krenten/rozijnen.
Brood in kleine stukjes scheuren de rest erdoorheen mengen en in vuurvaste schaal in de oven bakken. Goedkoop en erg lekker zowel warm als koud.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:29:22 #78
104963 ETA
European Travel Author
pi_35573075
of je start je online poker programma op en je speelt even een uurtje, kan je weer een volle kar boodschappen halen bij de AH..... leven kan soms zo simpel zijn.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_35573634
gewoon een potje lijm kopen bij de wibra en snuiven maar
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:21:47 #80
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35574549
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35575560
quote:
Een bezuinigingsvoorbeeld uit het leven van dochterlief: ’s ochtends op de koffie bij de overbuurvrouw waar wij cake kregen; hierna boodschapjes doen op de fiets bij de bakker, ze kreeg een kapje brood; bij de visboer, ze kreeg twee stukjes kibbeling; in de supermarkt kregen we vla te proeven en bij de drogist kreeg ze nog een snoepje. Restte mij alleen nog om haar drinken te geven en de ochtend was zo goed als gratis geweest.
Da's wel ernstig .
pi_35575650
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef Sapstengel het volgende:
Bij de supermarkt over het hek klimmen en dan al het voedsel wat afgekeurd of op datum is uit de container halen. Kraakpand stijl .
Ik heb nog nooit zo'n container gezien.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:14:28 #83
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_35578168
Hmmm.. of je gaat bij de Quality Bakeries langs (broodbakker van Albert Heijn) en je doet het daar kraakpand stijl.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52:56 #84
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_35581323
Ik hebt twee bankrekeningen nummer 1 komt alles binnen en worden alle vaste lasten van betaald. En op nummer 2 wordt wekelijks het restantbedrag van gestort. Meestal wordt dit weekbedrag op vrijdag gestort en doe ik gelijk boodschappen voor de hele week en tank ik nog wat. De rest mag ik dus verbrassen tenzij er nog extra rekeningen liggen. Als ik dan halverwege de week geen geld meer heb, heb ik toch eten en benzine in de auto.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_35585389
Strooptocht bij de buren. Vooral handig met gemeenschappelijke keukens in studentenhuizen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:57:04 #86
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_35588407
zullen mijn buren leuk vinden :-)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:06:11 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35596817
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Doderok het volgende:
Strooptocht bij de buren. Vooral handig met gemeenschappelijke keukens in studentenhuizen.
Kijk dat vind ik nu junkenstreken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35596912
Bij ons in het winkelcentrum is een supermarkt die 's morgens heel vroeg het brood van de vorige dag buiten zet om op te laten halen door de 'broodinzamelmensen' (voor paneermeel en dergelijke). Daar heeft mijn buurman al menig zak croissantjes etc van meegenomen (en hele broden die dus 1 dag oud zijn, smaken uitstekend).

Dit kan je ook doen door bij een bakker om brood voor je paarden te vragen En dan van dat oude brood tosti's, wentelteefjes of broodpap oid maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35596918
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk dat vind ik nu junkenstreken
En een schaap jatten niet?
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:15:23 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35596988
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En een schaap jatten niet?
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35597045
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.
Ow okee.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:57:46 #92
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_35597918
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Bij ons in het winkelcentrum is een supermarkt die 's morgens heel vroeg het brood van de vorige dag buiten zet om op te laten halen door de 'broodinzamelmensen' (voor paneermeel en dergelijke). Daar heeft mijn buurman al menig zak croissantjes etc van meegenomen (en hele broden die dus 1 dag oud zijn, smaken uitstekend).

Dit kan je ook doen door bij een bakker om brood voor je paarden te vragen En dan van dat oude brood tosti's, wentelteefjes of broodpap oid maken.
Ik meen te herinneren dat ik iemand ooit hoorde praten over de gratis broden bij de Lidl, die schijnen een kwartier of een 5-tal minuten voor het sluiten hun brood rekken bij de ingang/uitgang neer zetten.
Heb je iig weer wat basis maal.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:00:45 #93
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_35597963
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lisdoddes? Zijn wel beschermd. Maar die kun je dus eten?
Zijn die beschermd? Nooit geweten...
quote:
Leg uit? Stroom en een schepnet?
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijten .

Men neme:
1 schepnet
1 heldere, goed stromende rivier
een aantal stukjes lekker bloederig vlees of vis
een hoop tijd

Ten eerste moet je een goed stromende rivier in de buurt hebben, heb je dit niet, dan kun je het plan bij voorbaat al vergeten. Vervolgens moet je een aantal dagen (lees: ongeveer 1,5 à 2 weken iedere avond) iedere avond rond dezelfde tijd, op dezelfde plek (waar je overigens niet gezien kan worden, want je hebt eigenlijk op zijn minst een sportvisakte nodig, en eventueel looprecht van de eigenaar van de grond waar je op loopt) één of meerdere stukjes vlees in het water gooien.

Na een aantal dagen kun je een tijdje bij het stekje blijven wachten tot je misschien wel vissen in de buurt van je vlees kunt waarnemen. Als dit het geval is kun je op een gegeven moment je schepnet meenemen en daar je vlees in doen en in het water laten zakken. Nu is het wachten op je vis, en als de vis het net inzwemt als de bliksem op halen, en dan bedoel ik echt snel, want anders ben je te laat en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Kortom, het kost enorm veel tijd, en voor dat geld wat je gebruikt hebt om vlees of vis te kopen, had je het net zo goed op kunnen eten.

Misschien is het handiger om in de zomer gewoon de rivieren langs te lopen en met vissers een praatje aanknopen en voor een prikkie een snoek, snoekbaars of paling over te nemen.

Of gewoon een hengel kopen natuurlijk, onder het mom van investering in de toekomst .
Met visvergunning natuurlijk, we houden het natuurlijk wel sportief . En daarbij kun je in geldnood helemaal geen boetes gebruiken.

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat Piet elektriciteit bedoelt, en dan wordt het opeens een heel ander verhaal. Dit is voor de gewone man absoluut illegaal. Dit wordt alleen door OVB (Organisatie voor Binnenvisserij) gebruikt om de visstand te kunnen bepalen.

Maar mocht je het toch willen weten: De vissen worden door de schok verdoofd en komen soms gewoon bovendrijven, hete enige wat je dan dus hoeft te doen is met je schepnet aan de gang.
Hoe je aan de apparatuur voor die vorm van vissen komt? Ik heb geen flauw idee, en ik gok zo dat de kosten nooit tegen de baten op zullen wegen.

Snoekbaars is overigens erg lekker vanaf de barbecue . en van de kop en de graten kun je nog een lekkere bouillon trekken, hoe dat moet, moet je aan Piet vragen, die heeft daar meer verstand van dan mij.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_35598244
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:00 schreef Rampestamper het volgende:
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijten .
Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.
pi_35598295
Een kennis van ons stroopte vroeger vaak paling door een koeienkop in het water te hangen. Die zat dan na een tijdje vol met palingen. Bij begraafplaatsen schijnt ook veel paling voor te komen.

Maar de 'rivier' hier (lees: flinke vijver) stroomt niet echt hoor.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:24:36 #96
119994 aidyl
bla bla bla
pi_35598479
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfect De paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
15 jaar te laat geboren...
pi_35598576
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfect De paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:21:03 #98
119994 aidyl
bla bla bla
pi_35600123
'm opeten is ook niet diervriendelijk
15 jaar te laat geboren...
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:22:29 #99
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_35600165
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.
Ik heb het ook niet persoonlijk meegemaakt, maar ik heb het wel zien gebeuren.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een kennis van ons stroopte vroeger vaak paling door een koeienkop in het water te hangen. Die zat dan na een tijdje vol met palingen.
Dat is inderdaad ook een beproefde methode.
quote:
Bij begraafplaatsen schijnt ook veel paling voor te komen.
Dit is dan weer een zogenaamde urban legend. Een paling kan echt niet door de grond graven en dan ook nog door de kist heen, en de tijden waarin de doden nog zonder kist werden begraven zijn toch al weer een tijdje vervlogen.
quote:
Maar de 'rivier' hier (lees: flinke vijver) stroomt niet echt hoor.
Dit is voor paling ook niet echt van belang, die komt nog in de meest gore en vervuilde boerensloten nog voor. Maar de snoekbaars geeft de voorkeur aan helder stromend water .
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Ik ging vroeger, toen ik nog een Rampestampertje van een jaar of twaalf, dertien was, weleens klosjes zetten. Oftewel een blokje hout of piepschuim met een hele lange draad met een haak en een aantal pieren of een klein dood visje eraan in het water kiepen. ’s Nachts in het donker natuurlijk en dan ’s ochtends in alle vroegte weer ophalen. Reuze spannend was dat altijd .
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.
Vissen is überhaupt niet diervriendelijk, sterker nog, als je diervriendelijk wilt zijn moet je veganist worden .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_35600195
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:21 schreef aidyl het volgende:
'm opeten is ook niet diervriendelijk
Ik heb geen bezwaren tegen het doden en opeten van dieren, maar onnodig lang laten lijden vind ik niet kies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')