Ja duh... dat is zo .. en betalen zal ik, het is alleen even kut wakker worden zoquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:41 schreef Amos het volgende:
Tis heel makkelijk hoor. Je gebruikt, dus je betaalt.
Is niet helemaal waar, want het wordt gebaseerd op je WOZ waarde toch, en niet op het verbruik....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:56 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Ja duh... dat is zo .. en betalen zal ik, het is alleen even kut wakker worden zoen even klagen mag hier toch
![]()
Ze kijken naar wie er ingeschreven staat op het betreffende adres per 1 januari.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:44 schreef Chinless het volgende:
Zoiets doms heb ik nou ook.
Maart 2005, krijg ik een aanslag van riool heffing 2005 (ong 450 euro )over een adres waar ik al 4 maanden weg was. Of ik nog even wilde betalen. Ik woon al niet meer in die gemeente dus ik bezwaar ingediend met verhuisbericht ect. en nog blijven ze deurwaarder op me afsturen. Ondanks dat op dat adres weer iemand anders woon, dus hun ff dikke pech.
Maar tot de dag van vandaag zijn ze nog mee bezig, heb nog steeds uitstel van betaling, al zal er nooit een betaling gedaan worden
Ik was al in november weg, heb brief van woningstichting nog toegevoegd. Ze zijn beetje te dom om dat allemaal te snappenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ze kijken naar wie er ingeschreven staat op het betreffende adres per 1 januari.
Is dit het geval dan moet je sommige heffingen (waaronder rioolrecht,OZB,ingezetenenomslag) over het hele jaar betalen, ook als je bijv. per feb. bent verhuisd.
Andere heffingen hoef je naar rato te betalen, (zoals de verontreinigingsheffing, reinigignsrecht).
De aanslag komt op naam van degene die op 1 januari op dat adres bij de gemeente staat ingeschreven.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:05 schreef zatoichi het volgende:
Mijn vriendin kreeg een aanslag van 235 euro, maar die stond wel specifiek op haar naam. Ik heb nog niks gekregen. Krijg ik deze nou ook, of gaat het per adres? En ik begrijp dat er dus nog meer komen? Nou gelukkig hebben we het een en ander gespraard, want het is best veel.
Maar heb je je toen wel meteen uitgeschreven bij oude gemeente/ingeschreven bij nieuwe gemeente? Dat scheelt altijd een hoop gelazer, als je dat snel na verhuizing regelt!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik was al in november weg, heb brief van woningstichting nog toegevoegd. Ze zijn beetje te dom om dat allemaal te snappen
Moet je niet zoveel schijtenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef Suikermais het volgende:
¤ 476 euro voor dit persoontje ( Wonend te Hengelo )
UIteraard, daarom juist.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar heb je je toen wel meteen uitgeschreven bij oude gemeente/ingeschreven bij nieuwe gemeente? Dat scheelt altijd een hoop gelazer, als je dat snel na verhuizing regelt!
Nou pff, dan zou ik niks meer doen. Laat ze maar dagvaarden, een kopietje van dit document is voldoende om het gedoe eindelijk te laten eindigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:12 schreef Chinless het volgende:
[..]
UIteraard, daarom juist.
Ze hebben zelfs bij de gemeente papieren uit gedraaid waarin sta dak in november ben uitgeschreven.
Zo werkt dat niet, de afvalheffing is een bedrag met een tarief op basis van het aantal personen dat op een adres woont.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef jitzzzze het volgende:
Je hebt zeker teveel afval geproduceerd
Maar we staan allebei op dat adres ingeschreven. Krijg ik er dan ook een?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De aanslag komt op naam van degene die op 1 januari op dat adres bij de gemeente staat ingeschreven.
Dat hoeft dus niet per se de eigenaar/hoofdhuurder te zijn van het object (muv de OZB eigenarengedeelte; die komt wel altijd op naam van de eigenaar).
Aha, TS heeft zeker 14 kinderenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, de afvalheffing is een bedrag met een tarief op basis van het aantal personen dat op een adres woont.
Euhmquote:
Jij snapt niet veel van gemeentelijke heffingen hequote:
Om wat voor heffing gaat het? Is zij soms de eigenaar van de woning?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar we staan allebei op dat adres ingeschreven. Krijg ik er dan ook een?
Hier in Amsterdam wordt standaard het afvalstoffentarief in rekening gebracht voor een huishouden van 3 personen. Aangezien ik er alleen woonde, kon ik elk jaar weer een bezwaarschrift indienen zodat ze mij het eenpersoonstarief in rekening brachten. Heel vervelend.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:51 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Euhm... geen enkel van dat soort .. we wonen hier met zijn 2-en
in een 3-kamer appartement.
Ik vind de WOZ waarde (daar wordt ook eea op gebaseerd geloof ik) errug hoog![]()
Afvalstoffen volgens mij, en het is een huurwoning, op naam van allebei. Sterker nog ik heb de woning aangeboden gekregen, en zij is er later vorig jaar bijgekomen. Daarom was ik ook verbaasd, want de meeste brieven komen op mijn naam.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Om wat voor heffing gaat het? Is zij soms de eigenaar van de woning?
Ik woon samen in een koophuis met mijn vriendin.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Afvalstoffen volgens mij, en het is een huurwoning, op naam van allebei. Sterker nog ik heb de woning aangeboden gekregen, en zij is er later vorig jaar bijgekomen. Daarom was ik ook verbaasd, want de meeste brieven komen op mijn naam.
Helaas men kijkt niet alleen naar je vermogen maar ook naar je inkomen/schulden etc.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
gewoon spaarrekening(tijdelijk) leegplunderen naar je ouders ofzo, heb je nix en kan je zo bezwaar indien "omdat je het niet kan betalen"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |