abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35569677
Helemaal gestoord zijn ze met die heffingen

Krijg even een gezellige verrassing op de mat vanmorgen wanneer je net lekker rustig wakker wordt en denkt even de post te pakken
Ben in 1 klap wakker van een financiele rolberoerte

Of ik even 436 euro afvalstoffen heffingen wil overmaken en het waterschap meldt zich gelijk ook maar even met een enveloppe van 230 euro.

Jezus ... en waar je het allemaal vandaan moet halen, dat zal je goegemeente een zorg zijn
Maar goed, ik zal vast niet de enige zijn die in deze periode zo heerlijk ontwaakt.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:40:13 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35569711
Nee; je bent niet de enige; hoewel mijn schade van rond de 200 euri's relatief meevalt....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:41:26 #3
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_35569741
Tis heel makkelijk hoor. Je gebruikt, dus je betaalt.
Happiness is a warm gun
pi_35569754
Verdeeld over een heel jaar valt dat best mee
pi_35569813
hier zaterdagochtend binnen of ik binnen 14 dagen 571 pleuro wil overmaken.
Toch maar gebruik gemaakt van het betalen in 10 maanden.
pi_35569817
je kan ook naar soedan ofzo verhuizen, daar kennen ze dit niet
pi_35569827
Zoiets doms heb ik nou ook.

Maart 2005, krijg ik een aanslag van riool heffing 2005 (ong 450 euro )over een adres waar ik al 4 maanden weg was. Of ik nog even wilde betalen. Ik woon al niet meer in die gemeente dus ik bezwaar ingediend met verhuisbericht ect. en nog blijven ze deurwaarder op me afsturen. Ondanks dat op dat adres weer iemand anders woon, dus hun ff dikke pech.

Maar tot de dag van vandaag zijn ze nog mee bezig, heb nog steeds uitstel van betaling, al zal er nooit een betaling gedaan worden
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_35570052
bij mij is het 528
pi_35570085
Dat weet je toch? Overigens kun je meestal wel een deal sluiten om het over het jaar te verdelen.

Wat mij vooral stoorde was de eerste zin. Die was in de trant van "De belastingheffer van Amsterdam heeft u een belastingtoeslag van *** Euro opgelegd*
wtf? Kun je zoiets niet op een normale manier brengen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35570120
damn 230 euri waterschap! Ik moet iets van twee tientjes dokken.
Heb je een watermeter?
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:56:39 #11
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35570127
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:41 schreef Amos het volgende:
Tis heel makkelijk hoor. Je gebruikt, dus je betaalt.
Ja duh... dat is zo .. en betalen zal ik, het is alleen even kut wakker worden zo en even klagen mag hier toch
pi_35570191
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:56 schreef Mabelle het volgende:

[..]

Ja duh... dat is zo .. en betalen zal ik, het is alleen even kut wakker worden zo en even klagen mag hier toch
Is niet helemaal waar, want het wordt gebaseerd op je WOZ waarde toch, en niet op het verbruik....
pi_35570206
¤ 476 euro voor dit persoontje ( Wonend te Hengelo )
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_35570267
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:44 schreef Chinless het volgende:
Zoiets doms heb ik nou ook.

Maart 2005, krijg ik een aanslag van riool heffing 2005 (ong 450 euro )over een adres waar ik al 4 maanden weg was. Of ik nog even wilde betalen. Ik woon al niet meer in die gemeente dus ik bezwaar ingediend met verhuisbericht ect. en nog blijven ze deurwaarder op me afsturen. Ondanks dat op dat adres weer iemand anders woon, dus hun ff dikke pech.

Maar tot de dag van vandaag zijn ze nog mee bezig, heb nog steeds uitstel van betaling, al zal er nooit een betaling gedaan worden
Ze kijken naar wie er ingeschreven staat op het betreffende adres per 1 januari.
Is dit het geval dan moet je sommige heffingen (waaronder rioolrecht,OZB,ingezetenenomslag) over het hele jaar betalen, ook als je bijv. per feb. bent verhuisd.
Andere heffingen hoef je naar rato te betalen, (zoals de verontreinigingsheffing, reinigignsrecht).
pi_35570379
Mijn vriendin kreeg een aanslag van 235 euro, maar die stond wel specifiek op haar naam. Ik heb nog niks gekregen. Krijg ik deze nou ook, of gaat het per adres? En ik begrijp dat er dus nog meer komen? Nou gelukkig hebben we het een en ander gespraard, want het is best veel.
pi_35570468
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ze kijken naar wie er ingeschreven staat op het betreffende adres per 1 januari.
Is dit het geval dan moet je sommige heffingen (waaronder rioolrecht,OZB,ingezetenenomslag) over het hele jaar betalen, ook als je bijv. per feb. bent verhuisd.
Andere heffingen hoef je naar rato te betalen, (zoals de verontreinigingsheffing, reinigignsrecht).
Ik was al in november weg, heb brief van woningstichting nog toegevoegd. Ze zijn beetje te dom om dat allemaal te snappen
pi_35570512
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:05 schreef zatoichi het volgende:
Mijn vriendin kreeg een aanslag van 235 euro, maar die stond wel specifiek op haar naam. Ik heb nog niks gekregen. Krijg ik deze nou ook, of gaat het per adres? En ik begrijp dat er dus nog meer komen? Nou gelukkig hebben we het een en ander gespraard, want het is best veel.
De aanslag komt op naam van degene die op 1 januari op dat adres bij de gemeente staat ingeschreven.
Dat hoeft dus niet per se de eigenaar/hoofdhuurder te zijn van het object (muv de OZB eigenarengedeelte; die komt wel altijd op naam van de eigenaar).
pi_35570539
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik was al in november weg, heb brief van woningstichting nog toegevoegd. Ze zijn beetje te dom om dat allemaal te snappen
Maar heb je je toen wel meteen uitgeschreven bij oude gemeente/ingeschreven bij nieuwe gemeente? Dat scheelt altijd een hoop gelazer, als je dat snel na verhuizing regelt!
pi_35570554
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef Suikermais het volgende:
¤ 476 euro voor dit persoontje ( Wonend te Hengelo )
Moet je niet zoveel schijten
pi_35570571
Dan valt de mijne nog mee met 134,50 euro , 1 persoons huishouden
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35570582
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar heb je je toen wel meteen uitgeschreven bij oude gemeente/ingeschreven bij nieuwe gemeente? Dat scheelt altijd een hoop gelazer, als je dat snel na verhuizing regelt!
UIteraard, daarom juist.
Ze hebben zelfs bij de gemeente papieren uit gedraaid waarin sta dak in november ben uitgeschreven.
pi_35570664
kon je geen bezwaar indienen
It's too late. You should have paid him at the first chance you had. Now Jabba's put a price on your head so large, every bounty hunter in the galaxy will be looking for you. I'm lucky I found you first.
pi_35570923
jawel, al 3x gedaan mja ik wacht wel af
pi_35570959
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:12 schreef Chinless het volgende:

[..]

UIteraard, daarom juist.
Ze hebben zelfs bij de gemeente papieren uit gedraaid waarin sta dak in november ben uitgeschreven.
Nou pff, dan zou ik niks meer doen. Laat ze maar dagvaarden, een kopietje van dit document is voldoende om het gedoe eindelijk te laten eindigen.
pi_35571253
Ze dagvaardigen me nog niet.. kreeg eerst een bezoekje van de deurwaarder op verkeerde adres.
MIsschien later.. en dan laat ik inderdaad dit papiertje ff zien
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 14:36:11 #26
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35573322
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef jitzzzze het volgende:
Je hebt zeker teveel afval geproduceerd
Zo werkt dat niet, de afvalheffing is een bedrag met een tarief op basis van het aantal personen dat op een adres woont.
pi_35573359
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

De aanslag komt op naam van degene die op 1 januari op dat adres bij de gemeente staat ingeschreven.
Dat hoeft dus niet per se de eigenaar/hoofdhuurder te zijn van het object (muv de OZB eigenarengedeelte; die komt wel altijd op naam van de eigenaar).
Maar we staan allebei op dat adres ingeschreven. Krijg ik er dan ook een?
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 14:41:05 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35573432
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, de afvalheffing is een bedrag met een tarief op basis van het aantal personen dat op een adres woont.
Aha, TS heeft zeker 14 kinderen
pi_35573486
Hier ook In totaal 410 + 230 = 640 euro
Lang leve de belastingen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:51:15 #31
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35573723
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:41 schreef jitzzzze het volgende:

Euhm ... geen enkel van dat soort .. we wonen hier met zijn 2-en in een 3-kamer appartement.
Ik vind de WOZ waarde (daar wordt ook eea op gebaseerd geloof ik) errug hoog
pi_35573786
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:41 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Jij snapt niet veel van gemeentelijke heffingen he
Veel gemeenten sturen een gecombineerde aanslag, daar zit niet alleen afvalstoffenheffing in, maar ook rioolrecht, ingezetenenomslag, OZB etc.etc.
Ik krijg alles op 1 aanslag, dat is ruim 500 euro per jaar.
pi_35573986
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar we staan allebei op dat adres ingeschreven. Krijg ik er dan ook een?
Om wat voor heffing gaat het? Is zij soms de eigenaar van de woning?
pi_35574023
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:51 schreef Mabelle het volgende:

[..]

Euhm ... geen enkel van dat soort .. we wonen hier met zijn 2-en in een 3-kamer appartement.
Ik vind de WOZ waarde (daar wordt ook eea op gebaseerd geloof ik) errug hoog
Hier in Amsterdam wordt standaard het afvalstoffentarief in rekening gebracht voor een huishouden van 3 personen. Aangezien ik er alleen woonde, kon ik elk jaar weer een bezwaarschrift indienen zodat ze mij het eenpersoonstarief in rekening brachten. Heel vervelend.
pi_35574061
Dat is elk jaar en dit jaar is het in principe minder dan vorig jaar. Wat is de klacht
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_35574074
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Om wat voor heffing gaat het? Is zij soms de eigenaar van de woning?
Afvalstoffen volgens mij, en het is een huurwoning, op naam van allebei. Sterker nog ik heb de woning aangeboden gekregen, en zij is er later vorig jaar bijgekomen. Daarom was ik ook verbaasd, want de meeste brieven komen op mijn naam.
pi_35574116
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Afvalstoffen volgens mij, en het is een huurwoning, op naam van allebei. Sterker nog ik heb de woning aangeboden gekregen, en zij is er later vorig jaar bijgekomen. Daarom was ik ook verbaasd, want de meeste brieven komen op mijn naam.
Ik woon samen in een koophuis met mijn vriendin.
Normaal gesproken krijg ik alle rekeningen binnen en nu opeens kwam het op haar naam binnen.
Volgens mij wordt het gewoon naar "1 van de bewoners" gestuurd.
pi_35574175
gewoon spaarrekening(tijdelijk) leegplunderen naar je ouders ofzo, heb je nix en kan je zo bezwaar indien "omdat je het niet kan betalen"
pi_35574274
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
gewoon spaarrekening(tijdelijk) leegplunderen naar je ouders ofzo, heb je nix en kan je zo bezwaar indien "omdat je het niet kan betalen"
Helaas men kijkt niet alleen naar je vermogen maar ook naar je inkomen/schulden etc.
Als student heb ik overigens nooit een cent gemeentebelastingen betaald.
Ik heb altijd een verzoek tot kwijtschelding ingediend, en werd altijd gehonoreerd. Maar het is wel veel papierwerk.
pi_35602831
Gewoon een bezwaarschrift schrijven, dat de vuilnis niet goed wordt opgehaald ofzo, en dan jarenlang rekken. Het duurt een eeuwigheid voordat ze dat gaan behandelen en in de tussentijd hoef je niet te betalen. Kan je jarenlang rekken en door de inflatie betaal je als de tijd daar is per saldo minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')