abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35568026
Mijn kater heeft gisteren een penisamputatie gehad en komt morgen weer thuis.(als alles goed is)
Iemand hier ervaring mee?
Geen verstopte kater meer?
Happy cat?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:42:01 #2
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35568281
De kat van mijn moeder heeft dat ook gehad, een jaar of tien geleden al. Hij is daarna idd nooit meer verstopt geweest en heeft een prima leventje zonder pikkie

Al het is nu een oud baasje van 19 die alleen nog maar bij je op schoot wil maffen

Maar beterschap voor jouw kat!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:15:55 #3
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_35569106
Klinkt pijnlijk....
.
..
...
....
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:16:29 #4
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_35569125
kunnen ze niet gewoon gecastreerd worden dan
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_35569156
Waarvoor is een penisamputatie nodig?! Kon de verstopping neit met speciaal voer/medicatie verholpen worden?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:19:09 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35569199
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Waarvoor is een penisamputatie nodig?! Kon de verstopping neit met speciaal voer/medicatie verholpen worden?
soms niet nee. Het heeft iig wel het leven van mijn moeders witte dove kater gered
pi_35569395
Onze Gijs is ook ohne plassertje sinds 11 jaar geleden, drama's meegemaakt voor die tijd, om de dag catheteriseren bij de dierenarts. De DA had voorgedaan hoe ik 'm thuis kon helpen met z'n blaas 'leeg te drukken'.
Krijg nog tranen in m'n ogen als ik eraan terugdenk, want ik heb 'm daarmee zo'n pijn gedaan, terwijl achteraf bleek dat de pisbuis alweer te vol zat met gruis. Ik heb 'm zoveel pijn gedaan daarmee....

Na 6 dagen besloot de DA tot amputatie, eindelijk...
Gijs zou daarna de rest van z'n leven op dieetvoer moeten, lekker als je nog 2 katten thuis hebt, en hij at er gewoon niet van...
Ik had gehoord dat het niet altijd nodig was dus heb het met gewoon voer geprobeerd, hij knapte direct op en sindsdien is het fantastisch gegaan; Gijs is een gezond mannetje... ja, in gedrag nog steeds, hij sproeit nog tegen de heg, alleen valt z'n plasje nu recht naar beneden.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_35569435
Verstopping was niet te verhelpen met catheteriseren en speciaal voer. hij was te ziek om te eten en liep helemaal vol.
Los bloed en vocht in de buikholte omdat nieren het niet meer deden door de verstopping.
Hij was 1 kg aangekomen (en dat is heel veel voor een kat van 4 kilo)
Penis was gewoon te smal. Ze hebben de gehele penis verwijderd en niet alleen de 'punt"waar het het smalst is.
Hij heeft 8 dagen niet zelfstandig kunnen plassen. Catheteriseren werkte niet want hij gooide zijn kap af en beet de catheter eruit.
De dierenarts heeft een paar keer zijn blaas leeggedrukt en leeggezogen met een spuit.
Warrig lang verhaal.
Hopelijk wordt het nu een gezonde poes.
Penis en balletjes heeft hij niet meer.
pi_35569570
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27 schreef kabouter.muts het volgende:
Verstopping was niet te verhelpen met catheteriseren en speciaal voer. hij was te ziek om te eten en liep helemaal vol.
Los bloed en vocht in de buikholte omdat nieren het niet meer deden door de verstopping.
Hij was 1 kg aangekomen (en dat is heel veel voor een kat van 4 kilo)
Penis was gewoon te smal. Ze hebben de gehele penis verwijderd en niet alleen de 'punt"waar het het smalst is.
Hij heeft 8 dagen niet zelfstandig kunnen plassen. Catheteriseren werkte niet want hij gooide zijn kap af en beet de catheter eruit.
De dierenarts heeft een paar keer zijn blaas leeggedrukt en leeggezogen met een spuit.
Warrig lang verhaal.
Penis en balletjes heeft hij niet meer.
Ook al zo'n drama dus...
Gijs heeft geen kap op gehad, de DA liet z'n blaas leeglopen op de behandeltafel en dan mocht 'ie weer mee naar huis. Ook lang en warrig verhaal, en bij die DA ben ik nooit meer terug geweest...

Gijs heeft sowieso een hele smalle achterkant, hele smalle heupen en 'kontje', misschien heeft het niks met de kwaal te maken maar ik denk zelf van wel.

Met jouw poes gaat het nu vast gauw stukken beter! Geef 'm een knufje van me.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:39:05 #10
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35569694

[ Bericht 100% gewijzigd door Martijn_77 op 28-02-2006 20:06:45 (Iets minder kan ook wel) ]
pi_35569730

[ Bericht 100% gewijzigd door Martijn_77 op 28-02-2006 20:07:10 (Al opgelost) ]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:48:23 #12
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35569908
Dit topic zou alleen al verwijderd moeten worden door de topictitel... Zeer verontrustend om die in de active topics te zien...

* Invictus_ gaat nu maar weer koffie drinken
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35569981
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27 schreef kabouter.muts het volgende:

Agos....hopelijk knapt ie op, het moet een zeer pijnlijke geschiedenis voor hem zijn geweest...
pi_35570129
Hier een positief verhaal!

Sam heeft ook een penisamputatie gehad in 2004. Hij bleef maar problemen houden met plassen, steeds zat zijn blaas weer vol en heel wat bezoekjes aan de dierenarts zijn er gedaan.

Bij Sam was op een gegeven moment de urine helemaal schoon, zonder gruis, maar nog steeds kon hj alleen maar druppeltjes plassen en de druppels kon hij ook niet ophouden.
Waarschijnlijk hebben de gruissteentjes wondjes in de penis veroorzaakt en is door het littekenweefsel de plasbuis helemal vernauwd.
Ze hebben zijn hele penis geamputeerd en hij heeft nu een klein plasgaatje, wat prima gaat!

Sam heeft 2 dagen opgenomen gelegen en toen hij de tweede dag weer geplast had mocht hij naar huis.
Van de operatie is hij heel erg snel hersteld, na 10 dgn zijn de hechtingen er uit gehaald.

Hierna heeft hij nooit meer problemen gehad met plassen. Wel staat hij nog steeds op blaasgruisdieetvoer.

Ik moet nog ergens op de computer foto's hebben staan van toen hij weer thuis was, ik schrok best toen zijn achterkant helemaal kaal geschoren was.
Zal ze vanavond even opzoeken en plaatsen.

Veel succes en beterschap voor je katje!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:57:52 #15
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35570159
Hm, ik vond mijn verhaal ook wel positief, eigenlijk.
pi_35570199
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:57 schreef Marietje_34 het volgende:
Hm, ik vond mijn verhaal ook wel positief, eigenlijk.
En de mijne ook. Lang leve de penisamputatie!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:00:51 #17
140141 ivosnivo
pi_35570244
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:40 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Fijne reactie weer.

Je kan toch lezen?
ja dat heb ik gedaan, vandaar mijn reactie
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:01:02 #18
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35570246
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef CartWOman het volgende:

[..]

En de mijne ook. Lang leve de penisamputatie!
ja precies, amputeer een penis en leef nog lang en gelukkig!
pi_35570273
Ik heb goede hoop.
Hij heeft al een kale poot waar het infuus inzat
Een kale nek van het bloedprikken(gaat het makkelijkst in de nek)
en een hele kale buik (moest voor de echo)
Had ik nou maar een dierenverzekering afgesloten.
Wat een boel geld.
pi_35570295
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:00 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

ja dat heb ik gedaan, vandaar mijn reactie
Ok, dan kan ik je nu met reden hersenloos noemen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:05:04 #21
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35570354
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb goede hoop.
Wat een boel geld.
Ja, dat is jammer. Maar ik vind je een lieve bezorgde poezenbaas, en het komt vast weer helemaal goed met je kat.

Subtiele hint: fotootje van het patientje?
pi_35570392
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb goede hoop.
Wat een boel geld.
Ja, erg hè? Ik was toen bijna 1200 gulden kwijt... maar heb het er voor over gehad. De DA gaf voor de operatie al aan dat het prijzig was en of ik daarmee akkoord ging; heb geen moment getwijfeld, al zal dat niet voor iedereen gelijk zijn.
Zo'n echo zal ook wel wat kosten, die heeft Gijs niet gehad.
Wanneer mag je 'm ophalen?

-Edit- Sorry, ik lees het al, morgen dus.
pi_35570395
Ivosnivo het lijkt me wel wat voor jou.
Hoef je nooit meer staand te plassen en alles onder te spetten.
Een gecastreerde kater doet niets meer met zijn piemeltje dan plassen.
Dus ja kun je maar beter een zo kort mogelijk plassertje hebben toch?
pi_35570461
Mag hem morgen halen als hij heeft geplast.
Waar heb jij het laten doen?
Dit was nog duurder de rekening van de operatie meot nog komen (w.s.700?) maar het heeft nu al 200 euro gekost. En de echo was ook 100 euro.
pi_35570623
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef kabouter.muts het volgende:
Mag hem morgen halen als hij heeft geplast.
Waar heb jij het laten doen?
Dit was nog duurder de rekening van de operatie meot nog komen (w.s.700?) maar het heeft nu al 200 euro gekost. En de echo was ook 100 euro.
In Paterswolde, dierenartspraktijk.

Goeiedag, die prijzen zijn fiks gestegen... maar bij Gijs is het ook al 11 jaar geleden.
Een verzekering heb ik nadien ook over nagedacht, toch maar niet gedaan, niet alles wordt gedekt plus is ook prijzig. En het is gelukkig niet meer nodig geweest. *klopt af*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')