[quote]
Op dinsdag 28 februari 2006 13:18 schreef Netflier het volgende:Dat mensen van het veelbesproken gezin van vorige week hier in het voorgaande topic postten was me ontgaan, dus vandaar die boute uitspraak van mij. Mijn excuses!
Nogmaals vanuit het betrokken gezin: Jij laat zien en merken dat "This is Teevee..." door jou begrepen wordt. (al heb ik je boute uitspraak niet gezien of gelezen)
Wij wilden eens verder gaan met iemand anders dan het gebruikelijke kroegpraat en dan weer doei. Eens zoveel dagen op elkaars lip en van elkaar ervaren hoe je je gezinsleven invult.
(Bevestiging zoeken dat je het goed hebt?, wellicht)
Astrid had een duidelijke andere visie: Daar begon ze dag 1 al mee: Ik ga hier wat veranderen, ik zal laten zien hoe je werkelijk "goed" leeft.
Dan is natuurlijk pijnlijk dat je kinderen geprojecteerd worden (en wat jullie zagen was nog maar minimaal) dat ze de hele dag weg waren en rondhingen in het dorp. Dan is het natuurlijk pijnlijk om op te willen voeden alhier betreffende eetgewoontes terwijl eigen kinderen worsteboodjes eten, elke dag. En een pak zuivel was een onbekend fenomeen..... Dan is het pijnlijk dat de honden doodleuk in de kamer schijten. Dan is het pijnlijk als je jezelf ziet zeggen: Ik vind het raar dat hij niet vraagt hoe het zo gekomen is dat ik lesbisch ben. Dan is het bijzonder pijnlijk voor haar te horen dat ze zegt: Ik ben normaal maar hun niet.... En ik kan nog wel even doorgaan... De uitzending moet voor Astrid dramatisch zijn geweest (ze werkt ook nog op een school en je weet hoe hard kinderen kunnen zijn).
Ze voelde zich een perfecte moeder die ook homo is (net als haar ex man trouwens, homo) Dat zou een verdienste zijn.... Wij Noorderlingen zijn echter nuchter en hebben de "illussie" dat iemand zo geboren wordt en een gewone medemens is......
Wij hebben geleerd: Wij hebben het niet zo slecht en met Endemol doe je niet weer zo gauw zaken,
Astrid is in een grote dip gekomen naderhand, ze was niet meer bij machte om achteraf te relativeren en (via mail) op een volwassen manier dit af te ronden. We weten dat Pieternel onze mailtjes afschermde (Astrid was inderdaad ook niet handig met PC's) en Pieternel haar meid helemaal vertroeteld heeft (of verzwolgen.....) Ze zijn weer snel samen op vakantie geweest zonder kids, want dat hadden ze toch wel nodig....
Ze hadden niet begrepen dat de opzet is: Moeders ervaart een ander gezin en draagt vervolgens iets postiefs bij. Partners leren van hun tijdelijke nieuwe partner. Kids zijn enkel het breekijzer om iets zichtbaar te maken.
Hier op Fok werd (ook) de aandacht direct op de kids gevestigd, dat moesten wel rare wezens zijn.... En dan te bedenken dat waarschijnlijk 3/4 (of meer) van Fok net zo geprojecteerd wordt door Endemol als zij zouden deelnemen.....
Kortom: Het was uiteindelijke maar een soap...