kortzichtigheid in den top.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef Speth het volgende:
[..]
Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
je doet zo min mogelijk konijnen pijn met een vooropgesteld doel. Dat jij dat doel niet belangrijk genoeg vind voor de pijn van de konijnen dat is jou mening. Maar dus niet de mening van [desbetreffend bedrijf] en ook niet van [ desbetreffende consument] die vinden dat dat doel het wel wat konijnen waard is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Het gaat er niet om dat hij dood gaat, het gaat er om dat je hem opzettelijk pijn doet.
En begin nou niet over dat verhaal met dat konijn dat uitgepikt wordt door raven, want ik wil straks wel lekker slapen.![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:41 schreef SHE het volgende:
[..]
nee hoor, hij neuckt zichzelf nog helemaal de tyfus![]()
ok, ik zal er niet aan twijfelen dat ze het bij jou prima voor elkaar hebbenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef SHE het volgende:
konijnenverhaal
Ik ben tegen beide, kun je niet lezen ofzo?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef Tasma het volgende:
[..]
en dus beslis je zelf wat beter is voor de dieren?
Naar mijn mening mishandel je dieren voor vleesconsumptie net zo erg al dan niet erger dan dieren voor cosmetica proeven. Ben je tegen a, moet je ook b zeggen.
Net zo hypocriet als mensen die zeggen dat het zielig is als er een kat wordt verzopen, waarom is die kat zo zielig en de bigmac op je bord niet? Die gaat in een lange rij het slachthuis in en ziet iedere koe voor hem gedood worden terwijl hij weet dat hij ook alleen die kant op kan en er dus ook aan gaat..
Dan kunnen we alle weten tegen dierenmishandeling wel over boord gooien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je doet zo min mogelijk konijnen pijn met een vooropgesteld doel. Dat jij dat doel niet belangrijk genoeg vind voor de pijn van de konijnen dat is jou mening. Maar dus niet de mening van [desbetreffend bedrijf] en ook niet van [ desbetreffende consument] die vinden dat dat doel het wel wat konijnen waard is.
Nee want dierenmishandeling heeft geen doel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:44 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan kunnen we alle weten tegen dierenmishandeling wel over boord gooien.
Biologisch kalfsvlees? Het is er, en is totaal onmogelijk. Geloof niet alles wat de verkoper je aanpraat. Het doden van een kalfje voor het vlees en dus zijn kans op leven ontnemen is ook lijden voor het beestje.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:42 schreef MrBean het volgende:
[..]
Onzin. Op biologische boerderijen worden dieren heel goed verzorgd. Ze gaan natuurlijk wel dood, maar ze hebben niet geleden.
Nee hoor, ik hou van mannen ! en hun ballen !quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:41 schreef Speth het volgende:
[..]
Het valt me overigens wel op dat met name vrouwen altijd hun mannelijke beestjes willen castreren... Balnijd?
stierenvechten anyone? Vraag = aanbod. Veel vraag naar mishandeling en verrek de EU staat het gewoon toe. Omdat het cultuur is, voor hen NORMAAL, en voor hen heeft het NUT.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:44 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan kunnen we alle weten tegen dierenmishandeling wel over boord gooien.
muts, biologisch vlees heeft een hele andere betekenis dan de woordeboek betekenis die jij er aan geeftquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef Bosbeetle het volgende:niet biologisch vlees
is net zoiets als eten zonder chemicaliën![]()
Onmogelijk !
ja precies en naar het Nut van de dingen mag best critisch gekeken worden. Neemt niet weg dat bij make-up het nut er wel degelijk is. Want anders heb je mensen met geirriteerde huid en ben je als bedrijf weg van de markt . en collega bedrijf die wel test krijgt er meer klanten bij vanwege het juiste effectquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:48 schreef Tasma het volgende:
[..]
stierenvechten anyone? Vraag = aanbod. Veel vraag naar mishandeling en verrek de EU staat het gewoon toe. Omdat het cultuur is, voor hen NORMAAL, en voor hen heeft het NUT.
(ook al is het achterlijk en verwerpelijk imo)
Respect the cock.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hou van mannen ! en hun ballen !
Obey the penis![]()
precies, en helaas is NUT dus enkel gebaseerd op de meerderheid (in geld of aantallen mensen)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja precies en naar het Nut van de dingen mag best critisch gekeken worden. Neemt niet weg dat bij make-up het nut er wel degelijk is. Want anders heb je mensen met geirriteerde huid en ben je als bedrijf weg van de markt
Dat ons verschil in intelligentie evident is, wil niet zeggen dat het in jouw voordeel is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:42 schreef Tasma het volgende:
[..]
kortzichtigheid in den top.
nut / normaal is echt alleen wat de meerderheid er van vindt. Denk daar maar eens over na misschien te moeilijk.
Damn straight.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hou van mannen ! en hun ballen !
Obey the penis![]()
Ja maar dit soort dingen geeft wel hele rare ideeën aan mensen .. zoals 50% van de mensen zegt dat ze nooit iets eten waar DNA in zit. Of mensen uit de randstad die niet weten dat melk uit een koe komt. Of mensen die dingen zeggen als "Dat is een goede suiker" of "verkeerde vetten"quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:48 schreef Tasma het volgende:
[..]
muts, biologisch vlees heeft een hele andere betekenis dan de woordeboek betekenis die jij er aan geeft![]()
taal-kundig heb je gelijk.
Het zit diep hè?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar dit soort dingen geeft wel hele rare ideeën aan mensen .. zoals 50% van de mensen zegt dat ze nooit iets eten waar DNA in zit. Of mensen uit de randstad die niet weten dat melk uit een koe komt. Of mensen die dingen zeggen als "Dat is een goede suiker" of "verkeerde vetten"
Ja idd. Ik krijg altijd jeuk als ik dat soort dingen zie. En hier in amerika zijn ze nog een stapje erger als het op voedsel aankomt. Dus ik heb veel jeuk hierquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het zit diep hè?
(Je hebt wel gelijk trouwens, echt volslagen debiel. En mensen met zulke uitspraken zijn juist de grootste schreeuwers.)
Waar zit je nu dan, wist niet dat je NL verlaten had?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja idd. Ik krijg altijd jeuk als ik dat soort dingen zie. En hier in amerika zijn ze nog een stapje erger als het op voedsel aankomt. Dus ik heb veel jeuk hier
Ow sorry ik begin daar altijd over... hehe ik zit in cold spring harbor vlak bij new york city voor een half jaar .. zie ook weblog (linkje in sig)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar zit je nu dan, wist niet dat je NL verlaten had?
Opleiding leeftijd iq?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:51 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat ons verschil in intelligentie evident is, wil niet zeggen dat het in jouw voordeel is.
Ethiek wordt o.a. bepaald door publieke opinie (wat jij "wat de meerderheid ervan vindt" noemt), maar segmenten van die publieke opinie kunnen strijdig met elkaar zijn, of met waarden uit het verleden. Bovendien is "men" geen rationele actor, en is "men" dus niet in staat om een stelsel van consequente ethische waarden te vormen, dat kunnen alleen individuen of groepen individuen. Er zit dus een verschil tussen wat men belangrijk vindt, en wat belangrijk is volgens rationele beredenering.
Relativisme gaat ervan uit dat publieke opinie een rationeel product is, en is daarom per saldo debiel.
[..]
Damn straight.
dat klopt helemaal, de terminologie is ook niet zo gelukkig gekozen en het is triest dat men de bigmac als bigmac ziet en niet meer als een stuk vlees/dier.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar dit soort dingen geeft wel hele rare ideeën aan mensen .. zoals 50% van de mensen zegt dat ze nooit iets eten waar DNA in zit. Of mensen uit de randstad die niet weten dat melk uit een koe komt. Of mensen die dingen zeggen als "Dat is een goede suiker" of "verkeerde vetten"
Haha ik eet mn vlees het liefst zo dat ik het nog herkenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:01 schreef Tasma het volgende:
[..]
dat klopt helemaal, de terminologie is ook niet zo gelukkig gekozen en het is triest dat men de bigmac als bigmac ziet en niet meer als een stuk vlees/dier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |