abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35562277
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dooddoener.

Dan kan ik ook wel met m'n hond mishandelen. Voor de grap.
En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?
Kom op zeg, alle dierproeven die uitgevoerd worden, worden met een bedoeling uitgevoerd.
Dat jij nou van mening bent dat het doel de middelen niet heiligt in het geval van cosmetica proeven, tja.
Maar het vergelijk wat jij nou trekt, slaat echt nergens op.
Scheren is voor schapen!
pi_35562286
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !
Daarom maakt de wet een onderscheid tussen doelbewuste moord en dood door schuld.

Een beetje civilized automobilist zal in ieder geval zijn best doen om geen beest dood te rijden.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:09 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562297
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Kom op zeg, alle dierproeven die uitgevoerd worden, worden met een bedoeling uitgevoerd.
Dat jij nou van mening bent dat het doel de middelen niet heiligt in het geval van cosmetica proeven, tja.
tja je moet ergens een grens trekken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:12 #79
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_35562298
Dit is gewoon zielig klaar, moet ik jou kop de hele tijd in een houder houden

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_35562299
quote:

[..]

Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !
O RLY?
pi_35562305
quote:

[..]

Als we het over auto's hebben, hebben we het al niet meer over natuur.
Dan kun je beter zeggen als een konijn in zijn natuurlijke omgeving door een ander dier aangevallen wordt kan het lijden. Jij zelf kan ook pijn lijden dat kan iedereen, dat is niet het punt. Het punt is dat wij als mensen denken dat dieren een gebruikersvoorwerp zijn dus wij het recht hebben om ze te pijnigen.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:38 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562308
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef Speth het volgende:

[..]

Daarom maakt de wet een onderscheid tussen doelbewuste mood en dood door schuld.

Een beetje civilized automobilist zal in ieder geval zijn best doen om geen beest dood te rijden.
pi_35562325
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Smilies zijn voor de dommen.

Er is dus een verschil tussen doelbewust laten lijden, en per ongeluk de dood van een beest veroorzaken.
pi_35562330
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Want?

Wat is het verschil tussen het mishandelen van een hond, met de bedoeling dat ik er lol aan beleef en het mishandelen van een konijn, met de bedoeling dat ik goeie make up kan maken?
pi_35562338
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef Tasma het volgende:

[..]

oh jawel hoor

als 'veggie' (kut woord) moet jij ook goed weten dat dieren voor vleesproductie evenveel al dan niet meer lijden dan vele testdieren. Daarnaast is lijden onder cosmetica nog altijd leven, iets waar wij als mens erg veel belang aan hechten. Een consumptiedier leeft maar kort, en verdient derhalve meer medelijden.

Kies zelf uit leven met ontstekingen, blaren, uitslag en irritatie (make-up), of dood.. makkelijke keuze lijkt me.
Ik stel leven niet ten aller tijde voorop. Vooral niet als het om dit soort dingen gaan, dat is geen leven dat is alleen lijden.
ijs_beer fan!
pi_35562340
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:31 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik discussieer niet met infantielen, sorry.
LoL, discussie uit de weg gaan omdat je hem niet vat/aankan?

Er bestaat in het universum geen nut naast het moeten leven en voortplanten. Er is geen nut voor make-up, en geen nut voor vleesconsumptie (planten kan net zo goed), er is geen NUT voor een bank, voor jouw karakter en mening.

Wij maken het nut, en als 51% van de wereld zegt het is nuttig, dan is het nuttig. Kan je nog zo hard tegen zijn (zoals ik ook ben) maar het IS dan gewoon nuttig.

Is exact hetzelfde als normaal of raar/gestoord zijn. Normaal is wat de meerderheid doet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:36:19 #87
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35562343
quote:

[..]

sorry, ook jouw niveau ligt te laag voor deze discussie
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:37:01 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562352
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als we het over auto's hebben, hebben we het al niet meer over natuur.
Dan kun je beter zeggen als een konijn in zijn natuurlijke omgeving door een ander dier aangevallen wordt kan het lijden. Jij zelf kan ook pijn lijden dat kan iedereen, dat is niet het punt. Het punt is dat wij als mensen denken dat dieren een gebruikersvoorwerp zijn dus wij het recht hebben om ze te pijnigen.
Konijnen leven in een omgeving waar auto's zijn. De evolutie heeft ze de tools gegeven om te overleven. namelijk enorm libido (ze doen het als konijnen) dus om de soort in stand te houden is het niet erg dat er 100 konijnen dood gaan bij proeven. Uiteindelijk zijn er toch teveel konijnen om allemaal te overleven. Als je alle konijnen gaat beschermen heb je een nog groter probleem.

(haha mijn opa was jager kijken of we nog een andere discussie kunnen aanhalen)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:37:01 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562353
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:27 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar ook al lopen ze los rond in je huis is dat eigenlijk nog steeds niet de plek waar een konijn thuishoort hè

Alhoewel ik ook wel de neiging krijg zo'n beestje in huis te halen als je ze bij de dierenwinkel ziet in die kleine hokjes. Maar ja, je denkt er dan één te redden maar eigenlijk stimuleer je het alleen maar.
Nou, ik denk zelf dat ze keihard weer terug naar binnen rennen als ik ze loslaat

Ze krijgen verse groentjes elke dag
Lekker eten; elke morgen een met liefde gesneden appeltje
Ze mogen de borden aflikken
Zoveel kruidenhooi als ze maar willen
Altijd vers water
Veel geknuffel
Overal spelen
Veel speeltjes
Ze zijn met zijn drietjes
Er zijn geen dieren in de buurt, waar ze aan ten prooi kunnen vallen

In welke natuur hebben ze zoveel liefde, zorg en bescherming? Laat staan zoveel vrijheid?

Ze zijn niet voor niets blakend gezond, hebben geen ziektes zoals in de natuur en hupsen als een stel ADHD-ers door het huis.,
Ze wegen elk bijna 6 kilo, zonder dik te zijn...hebben mooie heldere ogen en perfecte kleine ronde keutels.
nooit ziek geweest, nooit ellende

OK, Jenna heeft haar poot ooir gebroken tijdens een kamikaze aanval op haar zusje van de vensterbank, maar ook dat heeft vrouwtje gefixt met 2 pennen @ 500 euro
Alsof er nooit iets is gebeurd..in de natuur was ze dood gegaan

En om te voorkomen dat ik bijdraag aan overpopulatie, heb ik bij mijn lieve Rocco, de ballen laten verwijderen.

Nijntjes

In hun natuurlijke habitat:

pi_35562372
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja nou grenzen trekken is lastig vooral in dit geval. Want ik snap best dat bedrijven het niet op hun geweten willen hebben een irriterende foundation op de markt te brengen waar men uitslag van krijgt .. want dan is het bedrijf in no time falliet. Dus ik snap de dierproeven best . En dingen als weefselkweek moet je zien als 1 laagje cellen niet een complete huid met alle reacties van dien.
Natuurlijk snap je de dierproeven best, anders word je er uit geknikkerd.

Als die bedrijven zo graag nieuwe foundations op de markt willen brengen, dan smeren ze dat maar lekker op zichzelf.
pi_35562385
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef SHE het volgende:

[..]

En om te voorkomen dat ik bijdraag aan overpopulatie, heb ik bij mijn lieve Rocco, de ballen laten verwijderen.
En dat noem je geen dieren mishandeling?
Scheren is voor schapen!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:38:53 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562393
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:35 schreef MrBean het volgende:

[..]

Want?

Wat is het verschil tussen het mishandelen van een hond, met de bedoeling dat ik er lol aan beleef en het mishandelen van een konijn, met de bedoeling dat ik goeie make up kan maken?
Daar kom je op de hele maatschappij van tegenwoordig aan. Het draait om economie, om bedrijven die geld willen verdienen. Daar draait de huidige maatschappij nou eenmaal om. Cosmetica , medische bedrijven ze willen maar 1 ding geld .. en de consument wil maar 1 ding en dat is dingen om te consumeren bv make-up
pi_35562400
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Konijnen leven in een omgeving waar auto's zijn. De evolutie heeft ze de tools gegeven om te overleven. namelijk enorm libido (ze doen het als konijnen) dus om de soort in stand te houden is het niet erg dat er 100 konijnen dood gaan bij proeven. Uiteindelijk zijn er toch teveel konijnen om allemaal te overleven. Als je alle konijnen gaat beschermen heb je een nog groter probleem.

Zoals ik al eerder zei: Het gaat er niet om dat hij dood gaat, het gaat er om dat je hem opzettelijk pijn doet.

En begin nou niet over dat verhaal met dat konijn dat uitgepikt wordt door raven, want ik wil straks wel lekker slapen.
pi_35562407
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Konijnen leven niet overal in een omgeving waar auto's zijn, dat dit in NL het geval is wil nog niet zeggen dat dit overal het geval is.
Je dus en omdat slaat nergens op. Lees je uberhaupt wel waarom mensen tegen proeven zijn? Niet alleen mensen die geen vlees eten. Het gaat om het lijden van de beesten het gaat niet alleen over de dood van die beesten.

Er zijn eigenlijk ook te veel mensen op de wereld en nu? Stoppen we ze in een kooitje en hup proeven maar?
ijs_beer fan!
pi_35562410
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik stel leven niet ten aller tijde voorop. Vooral niet als het om dit soort dingen gaan, dat is geen leven dat is alleen lijden.
en dus beslis je zelf wat beter is voor de dieren?

Naar mijn mening mishandel je dieren voor vleesconsumptie net zo erg al dan niet erger dan dieren voor cosmetica proeven. Ben je tegen a, moet je ook b zeggen.

Net zo hypocriet als mensen die zeggen dat het zielig is als er een kat wordt verzopen, waarom is die kat zo zielig en de bigmac op je bord niet? Die gaat in een lange rij het slachthuis in en ziet iedere koe voor hem gedood worden terwijl hij weet dat hij ook alleen die kant op kan en er dus ook aan gaat..
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:40:16 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562419
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:38 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

arm konijn zn hele levensdoel weg !
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:40:35 #97
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562425
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:38 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Want?

Dat gaat onder narcose hoor, en daarna pijnstillers

Of is bij mensen een operatie ook mishandeling tegenwoordig?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:41:00 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562430
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

arm konijn zn hele levensdoel weg !
nee hoor, hij neuckt zichzelf nog helemaal de tyfus
pi_35562444
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Want?

Dat gaat onder narcose hoor, en daarna pijnstillers

Of is bij mensen een operatie ook mishandeling tegenwoordig?
Het valt me overigens wel op dat met name vrouwen altijd hun mannelijke beestjes willen castreren... Balnijd?
pi_35562456
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef Tasma het volgende:

[..]

en dus beslis je zelf wat beter is voor de dieren?

Naar mijn mening mishandel je dieren voor vleesconsumptie net zo erg al dan niet erger dan dieren voor cosmetica proeven.
Onzin. Op biologische boerderijen worden dieren heel goed verzorgd. Ze gaan natuurlijk wel dood, maar ze hebben niet geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')