Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw benquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
kijk eens naar 't tijdstip/dag etc. van aanmaken van dit account...
Dat heeft niets met evolutie te maken, schertsfiguur... Weet je uberhaubt wel wat de mechanismen van evolutie zijn?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Maar waar mag het dan wel voor gebruikt worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:19 schreef Speth het volgende:
Niet dat ik make-up gebruik, maar je hoeft geen hippie te zijn om tegen dierproeven voor zoiets triviaals als cosmetica te zijn... Ik ben in ieder geval moeilijk te classificeren als een hippie.
Het is inhumaan en bovendien onnodig, not-done dus.
ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!
Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!![]()
Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Ik beweer nergens dat die grens makkelijk te trekken is, dat echter alle cosmetica als triviaal te bestempelen zijn lijkt me wel duidelijk... Dat medicijnen (indien noodzakelijk) op dieren dienen te worden getest lijkt me iets waar weinigen het mee oneens zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Maar waar mag het dan wel voor gebruikt worden?
-Zonnebrand
-Een simpele zalf die jeuk o.i.d weg-neemt
-Een medicijn tegen bijv. psoriasis
-Een medicijn tegen (huid)kanker
waar trek je de grens tussen triviaal of relevant onderzoek?
triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalfquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
-Zonnebrand
Dat valt allemaal onder cosmetica en is in Europa verbodenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef nikky het volgende:
Maar niet alleen make up wordt op dieren getest. Ook bijvoorbeeld creme, zonnelotion, scheerschuim, shampoo, etc.
Dus niet alles op ons vrouwen afschuiven he![]()
zou kunnen, je hebt iig. niks anders te doen dan Fok!ken (gezien het aantal posts dat je vandaag al gedaan hebt)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:17 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben. Ik had weleens eerder geprobeert een account te maken maar dat ging zo lastig met mijn e-mail
tot ik mijn kabelfoon e-mail afstofte
Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:
[..]
ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.![]()
waar ligt de grens ! iddquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
-Zonnebrand
Whehe, ik wilde dezelfde grap makenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:22 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.
Maar ook al lopen ze los rond in je huis is dat eigenlijk nog steeds niet de plek waar een konijn thuishoort hèquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef SHE het volgende:
Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer![]()
ehh ja?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?
Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:
[..]
triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalf![]()
Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:27 schreef Tasma het volgende:
[..]
ehh ja?
Wat maakt in godsnaam jouw SMAAK, belangrijker dan iemands make-up?![]()
Dooddoener.quote:
Je kan er niets aan doen hoor dat je zo dom bent, je weet gewoon niet beter!quote:Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!
Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!![]()
Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
En het zijn konijnen .. serieus hoeveel konijnen gaan er niet door in de natuur . Konijn hobbelt tegen auto leeft nog een halve dag en gaat dood. Als alle konijnen zouden blijven leven zouden we in een zee van konijnen verzuipen.
Kijk als je nou cosmetica gaat testen op de laatste tasmaanse tijger ... dat is iets anders. evolutie heeft al bewezen dat konijnen veel dood gaan en de oplossing daarvoor is 4 keer per jaar veel jongen krijgen. Dus de oplossing is er al.
en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef Speth het volgende:
[..]
Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
ja nou grenzen trekken is lastig vooral in dit geval. Want ik snap best dat bedrijven het niet op hun geweten willen hebben een irriterende foundation op de markt te brengen waar men uitslag van krijgt .. want dan is het bedrijf in no time falliet. Dus ik snap de dierproeven best . En dingen als weefselkweek moet je zien als 1 laagje cellen niet een complete huid met alle reacties van dien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dooddoener.
Dan kan ik ook wel met m'n hond mishandelen. Voor de grap.
En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?![]()
Ik discussieer niet met infantielen, sorry.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef Tasma het volgende:
[..]
en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragen![]()
nut hangt 100% af van de beoordeler en dus cultuur,geloof etc.
Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.
oh jawel hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.
Wat ik er mee wilde zeggen, dat jij niet voor een ander kan bepalen waar zijn grens ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |