abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:17:47 #51
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35561944
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

kijk eens naar 't tijdstip/dag etc. van aanmaken van dit account...
Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben . Ik had weleens eerder geprobeert een account te maken maar dat ging zo lastig met mijn e-mail tot ik mijn kabelfoon e-mail afstofte
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_35561983
Niet dat ik make-up gebruik, maar je hoeft geen hippie te zijn om tegen dierproeven voor zoiets triviaals als cosmetica te zijn... Ik ben in ieder geval moeilijk te classificeren als een hippie.

Het is inhumaan en bovendien onnodig, not-done dus.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Dat heeft niets met evolutie te maken, schertsfiguur... Weet je uberhaubt wel wat de mechanismen van evolutie zijn?
pi_35562041
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.
pi_35562061
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:19 schreef Speth het volgende:
Niet dat ik make-up gebruik, maar je hoeft geen hippie te zijn om tegen dierproeven voor zoiets triviaals als cosmetica te zijn... Ik ben in ieder geval moeilijk te classificeren als een hippie.

Het is inhumaan en bovendien onnodig, not-done dus.
Maar waar mag het dan wel voor gebruikt worden?

-Zonnebrand
-Een simpele zalf die jeuk o.i.d weg-neemt
-Een medicijn tegen bijv. psoriasis
-Een medicijn tegen (huid)kanker

waar trek je de grens tussen triviaal of relevant onderzoek?
Scheren is voor schapen!
pi_35562096
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!

Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.
pi_35562106
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

-Zonnebrand

Ik beweer nergens dat die grens makkelijk te trekken is, dat echter alle cosmetica als triviaal te bestempelen zijn lijkt me wel duidelijk... Dat medicijnen (indien noodzakelijk) op dieren dienen te worden getest lijkt me iets waar weinigen het mee oneens zijn.
pi_35562110
quote:

[..]

-Zonnebrand

triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalf
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:06 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562113
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef nikky het volgende:
Maar niet alleen make up wordt op dieren getest. Ook bijvoorbeeld creme, zonnelotion, scheerschuim, shampoo, etc.

Dus niet alles op ons vrouwen afschuiven he
Dat valt allemaal onder cosmetica en is in Europa verboden
pi_35562117
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:17 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben . Ik had weleens eerder geprobeert een account te maken maar dat ging zo lastig met mijn e-mail tot ik mijn kabelfoon e-mail afstofte
zou kunnen, je hebt iig. niks anders te doen dan Fok!ken (gezien het aantal posts dat je vandaag al gedaan hebt)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_35562121
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:

[..]

ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.
Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:24 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562122
quote:

[..]

-Zonnebrand

waar ligt de grens ! idd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:56 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562132
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:22 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.
Whehe, ik wilde dezelfde grap maken
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:27:09 #63
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35562140
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef SHE het volgende:
Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer
Maar ook al lopen ze los rond in je huis is dat eigenlijk nog steeds niet de plek waar een konijn thuishoort hè

Alhoewel ik ook wel de neiging krijg zo'n beestje in huis te halen als je ze bij de dierenwinkel ziet in die kleine hokjes. Maar ja, je denkt er dan één te redden maar eigenlijk stimuleer je het alleen maar.
pi_35562153
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:26 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?
ehh ja?

Wat maakt in godsnaam jouw SMAAK, belangrijker dan iemands make-up?

en in tegenstelling tot wat velen lijken te denken moet een dier toch echt dood, en dat gaat gepaart met lijden.
pi_35562165
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:

[..]

triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalf
Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
pi_35562181
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:27 schreef Tasma het volgende:

[..]

ehh ja?

Wat maakt in godsnaam jouw SMAAK, belangrijker dan iemands make-up?
Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.

Wat ik er mee wilde zeggen, dat jij niet voor een ander kan bepalen waar zijn grens ligt.
ijs_beer fan!
pi_35562185
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

waar ligt de grens ! idd
Dooddoener.

Dan kan ik ook wel met m'n hond mishandelen. Voor de grap.
En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:21 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562195
En het zijn konijnen .. serieus hoeveel konijnen gaan er niet door in de natuur . Konijn hobbelt tegen auto leeft nog een halve dag en gaat dood. Als alle konijnen zouden blijven leven zouden we in een zee van konijnen verzuipen.

Kijk als je nou cosmetica gaat testen op de laatste tasmaanse tijger ... dat is iets anders. evolutie heeft al bewezen dat konijnen veel dood gaan en de oplossing daarvoor is 4 keer per jaar veel jongen krijgen. Dus de oplossing is er al.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:58 #69
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_35562207
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!

Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Je kan er niets aan doen hoor dat je zo dom bent, je weet gewoon niet beter!
The truth is relative, pick one that works!
pi_35562212
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
En het zijn konijnen .. serieus hoeveel konijnen gaan er niet door in de natuur . Konijn hobbelt tegen auto leeft nog een halve dag en gaat dood. Als alle konijnen zouden blijven leven zouden we in een zee van konijnen verzuipen.

Kijk als je nou cosmetica gaat testen op de laatste tasmaanse tijger ... dat is iets anders. evolutie heeft al bewezen dat konijnen veel dood gaan en de oplossing daarvoor is 4 keer per jaar veel jongen krijgen. Dus de oplossing is er al.
Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.
pi_35562224
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef Speth het volgende:

[..]

Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragen

nut hangt 100% af van de beoordeler en dus cultuur,geloof etc.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:31:18 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562233
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dooddoener.

Dan kan ik ook wel met m'n hond mishandelen. Voor de grap.
En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?
ja nou grenzen trekken is lastig vooral in dit geval. Want ik snap best dat bedrijven het niet op hun geweten willen hebben een irriterende foundation op de markt te brengen waar men uitslag van krijgt .. want dan is het bedrijf in no time falliet. Dus ik snap de dierproeven best . En dingen als weefselkweek moet je zien als 1 laagje cellen niet een complete huid met alle reacties van dien.
pi_35562242
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef Tasma het volgende:

[..]

en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragen

nut hangt 100% af van de beoordeler en dus cultuur,geloof etc.
Ik discussieer niet met infantielen, sorry.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:32:35 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562261
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.
Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !
pi_35562274
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.

Wat ik er mee wilde zeggen, dat jij niet voor een ander kan bepalen waar zijn grens ligt.
oh jawel hoor

als 'veggie' (kut woord) moet jij ook goed weten dat dieren voor vleesproductie evenveel al dan niet meer lijden dan vele testdieren. Daarnaast is lijden onder cosmetica nog altijd leven, iets waar wij als mens erg veel belang aan hechten. Een consumptiedier leeft maar kort, en verdient derhalve meer medelijden.

Kies zelf uit leven met ontstekingen, blaren, uitslag en irritatie (make-up), of dood.. makkelijke keuze lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')