Is vlees nog wel een primaire levensbehoefte dan? Er zijn toch uitstekende vervangers ?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:41 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vlees maken..
Maar goed, nou kan me opzich voorstellen dat een hoop mensen het niet eens zijn met dierproeven. Make-up is geen eerste levensbehoefte, en als er goede alternatieven bestaan voor het testen van dit soort spul ben ik er ook niet voor.
Heb je weleens gezien hoe dit gebeurt? Heb je, je erover ingelezen of blaat je zomaar wat?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!
Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!![]()
Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Die uitstekende vervangers zijn volgens mij nog steeds niet zo "uitstekend", plus gewoon vleesch is natuurlijk. Waarom zou je spul gebruiken dat op dieren is getest als er precies hetzelfde spul is wat niet op die beestjes is getest? Kan mij niet voorstellen dat het in prijs extreem veel uitmaakt?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:47 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Is vlees nog wel een primaire levensbehoefte dan? Er zijn toch uitstekende vervangers ?
als het 'precies hetzelfde spul' is dan is het dus indirect wel op dieren getest en goed bevonden !quote:Op maandag 27 februari 2006 23:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Die uitstekende vervangers zijn volgens mij nog steeds niet zo "uitstekend", plus gewoon vleesch is natuurlijk. Waarom zou je spul gebruiken dat op dieren is getest als er precies hetzelfde spul is wat niet op die beestjes is getest? Kan mij niet voorstellen dat het in prijs extreem veel uitmaakt?
Idd, tegenwordig hoef je het voor het geld absoluut niet meer te laten. Het kost nagenoeg hetzelfde.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Die uitstekende vervangers zijn volgens mij nog steeds niet zo "uitstekend", plus gewoon vleesch is natuurlijk. Waarom zou je spul gebruiken dat op dieren is getest als er precies hetzelfde spul is wat niet op die beestjes is getest? Kan mij niet voorstellen dat het in prijs extreem veel uitmaakt?
Nee je hebt gelijkquote:Op maandag 27 februari 2006 23:52 schreef SHE het volgende:
Overigens is het gebruik van proefdieren voor cosmetica in Nederland al jaren verboden...correct me if I'm wrong
Is het je leeftijd, je IQ of ben je een kloon?quote:Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!
Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!![]()
Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
wees blij ... of heb je liever ingrediėnten die niet getest zijnquote:Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef nikky het volgende:
En de mensen dat make up koopt waarop staat dat het niet op dieren is getest
Het eindproduct an sich is inderdaad niet op dieren getest. Dat hebben andere fabrikanten al gedaan. De ingredienten zijn echt wel op dieren getest.
zuuucht...quote:Op maandag 27 februari 2006 23:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
als het 'precies hetzelfde spul' is dan is het dus indirect wel op dieren getest en goed bevonden !
erm constant verschillend haarmiddel in de ogen spuiten... en wat willen ze daar mee bewijzen. Ik denk dat die proeven iets genuanceerder gaan. Bijvoorbeel geschoren plekken op een konijn behandelen met het ingredient en dan kijken naar irritatie e.d.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik weet niet wat jij onder dierproeven verstaat maar ik denk niet dat je doorhebt dat er bij dieren bijv. constant verschillende haarmiddelen in de ogen worden gespoten. Vlees is voedsel, kijk naar de natuur, daar is niks inhumaan aan. Maar dieren laten lijden alleen maar om te kijken of een lippenstift geschikt is voor de ogen lijkt mij vrij nutteloos.
Niet helemaal waar, ik heb het namelijk nog even nagezocht..want heb me er altijd wel druk om gemaakt.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef nikky het volgende:
En de mensen dat make up koopt waarop staat dat het niet op dieren is getest
Het eindproduct an sich is inderdaad niet op dieren getest. Dat hebben andere fabrikanten al gedaan. De ingredienten zijn echt wel op dieren getest.
quote:
Ik vind het zo een moeilijk onderwerp, waar ik zelf de grens zou trekken. Het liefst zou ik zien dat er totaal geen dierproeven zouden zijn. Maar ik ben me ervan bewust dat ik erg naief is.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
als je dit breder gaat trekken waar ligt bij jullie de grens ... ?
Ik las dit vandaag .. Ik vind het werkelijk schandalig dat linksactivisten werk voor veel mensen onmogelijk maken.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2056894,00.html
Ik bedoelde ermee te zeggen dat men zo hypocriet is als de pest.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wees blij ... of heb je liever ingrediėnten die niet getest zijn
In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )quote:Op maandag 27 februari 2006 23:58 schreef YanniiCke het volgende:
Ik ben zelf vegetariėr omdat ik het ook zielig vind voor de dieren, en ik gebruik nooit zo heel veel make up ik heb er nog niet echt bij stil gestaan
Maar weet je wat ik vind als je tegen makeup voor dierproeven bent dat je dan ook gelijk geen vlees moet eten, niet naar de dierentuin moet gaan, die bont en leer dragen enzo, want dat is ook zielig voor de dieren
sterker nog die beesten eten onze kippen op als ze los zijn gelaten. hebben wij weer minder eieren maar dat terzijdequote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind het zo een moeilijk onderwerp, waar ik zelf de grens zou trekken. Het liefst zou ik zien dat er totaal geen dierproeven zouden zijn. Maar ik ben me ervan bewust dat ik erg naief is.
Als ik zelf bijv. kanker zou krijgen zou ik ook medicijnen willen hebben, waarvan ik weet dat die op dieren zijn getest.
Ik vind die linkse terroristen verschrikkelijk (die nertsen loslaten bijvoorbeeld), ze bereiken er niets mee, die beestjes overleven het niet in de natuur, en de volgende dag heeft de fokker al weer een nieuw nestje.
Juist dat zei ik ook al. (in minder woorden)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik bedoelde ermee te zeggen dat men zo hypocriet is als de pest..
Gillen dat men make up moet kopen wat niet op dieren is getest. Maar het is allemaal wel op dieren getest.. alleen het eindproduct an sich niet. Als ik het ingredient heb voor lippenstift en ik kopier dat en test het niet op dieren. Dan kan ik ook zeggen dat ik het niet op dieren heb getest.
Ja maar dieren horen vrij te zijn net als huisdierenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef SHE het volgende:
[..]
In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )
Vlees eten kun je beperken/afschaffen...helemaal eens
bont en leer..idem
Ik wil niet de heilige uithangen, want ik ben gek op mooie leren schoenen en kan echt genieten van een mooi stukje scharrelvlees
Alleen ik beperk het zoveel mogelijk, omdat ik er graag rekening mee wil houden.
Misschien hypocriet, maar beter extra moeite doen, dan er helemaal schijt aan hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |