abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35554302
Ik heb sinds begin vorig jaar april een T-mobile relax-400 sim only abonnement genomen. Dit was een aanbieding en ik hoefde maar 6 euro per maand te betalen... Het is voor een periode van 12 maanden....

MAAR ik hoorde gister van een vriend dat je dat zoiets (zo'n sim only abbo gedoe) moet opzeggen, 3 maanden voordat het afloopt.... ANDERS wordt het automatisch verlengd en zit je vast aan (hetzelfde) abbonement met de normale (mega-dure) kosten

Dit wist ik dus totaal niet en ik zit dus volgend jaar waarschijnlijk 12 maanden aan een abbo vast van rond de 55 euro per maand.... omdat ik nog maar ruim 1 maand heb voor die afloopt

Wat kan ik het beste doen in deze situatie? In de reacties staan er al wat adviezen namelijk

[ Bericht 15% gewijzigd door Gelderland op 27-02-2006 22:32:07 ]
Haleloeja
pi_35554685
Bellen, en vragen waarom je opzegging niet verwerkt is.(waarom je geen bevestiging hebt gehad).

Even een brief met nepdatum maken, en die kun je dan sturen als 'bewijs'.
Hebben we met de ANWB ook gedaan:)
pi_35554734
ja aan zoiets dacht ik al maar moet ik dan gewoon zeggen: 'ik stuur het nog wel een keer op' en dan met de datum van 2 maanden geleden
Haleloeja
pi_35554802
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:50 schreef Gelderland het volgende:
ja aan zoiets dacht ik al maar moet ik dan gewoon zeggen: 'ik stuur het nog wel een keer op' en dan met de datum van 2 maanden geleden
Nee, daar zullen zij wel om vragen. En dan idd een brief met een nepdatum (3 maanden geleden ofzo)
pi_35554938
t-mobile nu opzeggen en je bent er over 3 maanden vanaf. Je zit er dan niet meteen voor een heel jaar aan vast, bij geen enkele mobiele aanbieder. (in tegenstelling tot verzekeringen en de meeste adsl-aanbieders).

En het opnieuw opsturen heeft echt geen zin, t-mobile (kpn en vodafone zelfde verhaal) wil dan bewijs van verzending zien (aangetekend), en gaat je dus never nooit niet lukken
pi_35555050
nouja, als er iets niet/verkeerd verwerkt is kan ik er toch niets aan doen ze hebben 't misschien wel gehad maar niet goed verwerkt

we shall see kost me iig 150 euro dus en das al best téveel
Haleloeja
pi_35555061
en misschien is het later ingegaan ook , je kan het vanaf de laatste dag flink verlagen (abo van 12,50 per maand voor 50 minuten
pi_35555135
Ik zal maar niet zeggen waar ik werk.... maar het is in den haag naast station den haag hs. Gaat niet werken dus
pi_35555237
Moet ik ook mee uitkijken met Vodafone. Maar staat al genoteerd =D
JOHNNY HEITINGA
pi_35556168
Jezus man, je niet zo aanstellen met nepbrieven. Dat is de zaak flessen. Je bent gewoon een sukkel dat je de voorwaarden bij je abonnement niet hebt gelezen, daar staat namelijk gewoon de opzegtermijn in, dus je kon het weten. Nou niet als een zielig mannetje je eigen fout proberen af te wikkelen op de telefoonmaatschappij.

Zeg 'm nu op, eerst telefonisch en daarna per brief (dat scheelt weer een paar dagen), neem je verlies van die twee maanden die je dan zelf moet betalen en let de volgende keer beter op.
pi_35556376
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:26 schreef R16 het volgende:
Jezus man, je niet zo aanstellen met nepbrieven. Dat is de zaak flessen. Je bent gewoon een sukkel dat je de voorwaarden bij je abonnement niet hebt gelezen, daar staat namelijk gewoon de opzegtermijn in, dus je kon het weten. Nou niet als een zielig mannetje je eigen fout proberen af te wikkelen op de telefoonmaatschappij.

Zeg 'm nu op, eerst telefonisch en daarna per brief (dat scheelt weer een paar dagen), neem je verlies van die twee maanden die je dan zelf moet betalen en let de volgende keer beter op.
Aldus telefoonmederwerker van Telfort stoeltje, R16.
JOHNNY HEITINGA
pi_35556779
en kan je niet nu bellen/brief sturen dat je vanaf april (dus als je relax-400 afloopt) je abonnement wilt 'verlagen' naar de Relax 50. Dan zeg je die relax-50 direct op als je hem krijgt en die loopt dan 3 of 4 maanden door (want dat is de tijd dat 't opzeggen duurt).

In deze situatie kost het je dus 3 of 4 x 12.50 per maand (kan je 50 minuten bellen) en dan ben je ervan af. Het is iig goedkoper dan 3 maanden 44.50..

of werkt dat niet zo
pi_35556986
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:45 schreef WinnarJ het volgende:
en kan je niet nu bellen/brief sturen dat je vanaf april (dus als je relax-400 afloopt) je abonnement wilt 'verlagen' naar de Relax 50. Dan zeg je die relax-50 direct op als je hem krijgt en die loopt dan 3 of 4 maanden door (want dat is de tijd dat 't opzeggen duurt).

In deze situatie kost het je dus 3 of 4 x 12.50 per maand (kan je 50 minuten bellen) en dan ben je ervan af. Het is iig goedkoper dan 3 maanden 44.50..

of werkt dat niet zo
Slim, dat kan volgens mij wel, na je contractduur mag je je abonnement wijzigen en volgens mij staat daar geen termijn ofzo voor. Dus een goed idee om je nog wat geld te besparen.

En nee, ik werk niet bij Telfort Ik erger me in het algemeen aan mensen die proberen onder de voorwaarden uit te komen omdat ze te lam zijn geweest om ze vantevoren te lezen. Sta dan ook gewoon in voor wat je doet. Lees je de voorwaarden niet, dan kun je voor (financiele) verrassingen komen te staan en dan heb je pech gehad.
pi_35557111
Sterker nog: nu opzeggen per brief. DIt loopt door tot eind mei. (=3 maanden)
Vanaf april veranderen naar relax 50 Je betaald dan 2 maanden (april+mei) 12,50 per maand ipv 6 euro. Dan ben je totaal 13 euro 'teveel' kwijt geweest.

Dus niet zo moeilijk doen
pi_35557227
kan ik ook deze sim-only (relax 400) opzeggen en dan vanaf april bellen/schrijven dat ik de relax 50 SIM only wil.... ipv van Relax 50 ? Want die 1e is maar 6.25 per maand Maar wat 't verschil is weet ik niet precies....
Haleloeja
  maandag 27 februari 2006 @ 22:22:57 #16
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_35558155
n00b
Let dan ook op als je iets aanschaft

Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_35558193
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:58 schreef Gelderland het volgende:
kan ik ook deze sim-only (relax 400) opzeggen en dan vanaf april bellen/schrijven dat ik de relax 50 SIM only wil.... ipv van Relax 50 ? Want die 1e is maar 6.25 per maand Maar wat 't verschil is weet ik niet precies....
weet ik niet, misschien kunnen die 2 hierboven je wat advies geven wat je 't beste kan doen... ik weet daar verder niets van
pi_35558352
Op verzoek van de TS naar WGR
pi_35558615
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:50 schreef R16 het volgende:

[..]

Slim, dat kan volgens mij wel, na je contractduur mag je je abonnement wijzigen en volgens mij staat daar geen termijn ofzo voor. Dus een goed idee om je nog wat geld te besparen.

En nee, ik werk niet bij Telfort Ik erger me in het algemeen aan mensen die proberen onder de voorwaarden uit te komen omdat ze te lam zijn geweest om ze vantevoren te lezen. Sta dan ook gewoon in voor wat je doet. Lees je de voorwaarden niet, dan kun je voor (financiele) verrassingen komen te staan en dan heb je pech gehad.
Je kan volgens mij maar met 1 stap verlagen. Dus dat zou iets van relax 300 worden.

Overigens vind het compleet belachelijk dat je 3 mnd van te voren moet opzeggen, daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
pi_35558858
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:34 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Je kan volgens mij maar met 1 stap verlagen. Dus dat zou iets van relax 300 worden.

Overigens vind het compleet belachelijk dat je 3 mnd van te voren moet opzeggen, daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
ow Waar staat dat? Want is wel ff belangrijk...

Maar lijkt mij het handigst om morgen sowieso een aangetekende brief te sturen naar T-mobile dat ik die Relax-400 wil opzeggen (dat duurt 3 maanden) dus moet waarschijnlijk 2-3 maanden doorbetalen (2-3 x 45.00).
Haleloeja
pi_35559280
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ow Waar staat dat? Want is wel ff belangrijk...

Maar lijkt mij het handigst om morgen sowieso een aangetekende brief te sturen naar T-mobile dat ik die Relax-400 wil opzeggen (dat duurt 3 maanden) dus moet waarschijnlijk 2-3 maanden doorbetalen (2-3 x 45.00).
Kan het zo vlug niet vinden, maar kan best zijn dat dat alleen tijdens de contractuur is. Moet je ze ff over bellen anders.

Ik denk dat je idd 2-3 mnd moet doorbetalen. Helaas, ze zijn ook niet erg coulant met dit soort dingen.
pi_35560935
iemand die dit wél weet en weet wat ik het beste kan doen? Denk sowieso abbo opzeggen of niet morgen En daarna kijken of ik overga (vanaf april) naar Relax-50
Haleloeja
pi_35560989
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:40 schreef Gelderland het volgende:
iemand die dit wél weet en weet wat ik het beste kan doen? Denk sowieso abbo opzeggen of niet morgen En daarna kijken of ik overga (vanaf april) naar Relax-50
Sowieso je abbo opzeggen natuurlijk. En ff bellen of je hem kan verlagen. Als ze slim zijn doen ze je een mooi nieuw sim-only voorstel.
pi_35561370
maar moet ik eerst bellen om te verlagen of eerst opzeggen én dan vanaf maart verlagen?
Haleloeja
pi_35561585
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef Gelderland het volgende:
maar moet ik eerst bellen om te verlagen of eerst opzeggen én dan vanaf maart verlagen?
Gewoon opzeggen en verder niets doen..
Als je werkelijk de sim-only abbo voor 400 minuten hebt kost het je dus 22,25 per maand na het eerste jaar. Je hebt een opzegtermijn van 3 maanden en dat zou dus betekenen dat je max 2 maanden extra vast zit aan je abbo als je per direct opzegt....

Bij T-Mobile kun je alleen schriftelijk opzeggen...

En je kunt idd maar 1 stap verlagen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Da.Rock op 28-02-2006 00:11:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')