abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2340479
In verband met de aanschaf van onze nieuwe woning, zijn we op zoek naar een mooie, maar ook praktische keuken.

Dit

en

en

en

vinden wij dus niet mooi!
(Met andere woorden: wij hebben geen moderne smaak! )

Omdat we er zo mee bezig zijn, leek het ons leuk om een topic te openen over keukens.

In wat voor keuken koken jullie? Is de keuken groot, klein, in een studentenhuis, ben je kok, doe je gekke dingen in de keuken, waar erger je je aan, wat vind je mooi, wat had je anders gewild, hoe vind je de keuken van je ouders (voor degenen die nog thuis wonen), wat vind je zo mooi of leuk aan je keuken...enzovoort! Alles wat er betrekking op heeft mag hier in, óók wanneer jullie praktische tips en adviezen hebben die wij zouden kunnen gebruiken

Wij rekenen op jullie reacties!!

Een stukje over onze huidige keuken:

Deze keuken zat al in het appartement toen ik het kocht, maar qua kleur vind ik hem best mooi, al komen de kleuren niet tot zijn recht op de foto. De keuken is klein, in ieder geval het loopgedeelte is klein, het is maar 90 cm breed. De keuken is wel zo'n 3 meter diep. Persoonlijk had ik in een kleine keuken niet voor zo'n grote schouw gekozen, ook omdat je door het plaatsen van zo'n ding veel kastruimte verliest.
In de nieuwe keuken willen we graag veel diepe (pannen-)la's omdat dat praktischer is dan een kastje. Verder houden wij heel erg van lekker koken, dus willen we een combi-oven in de nieuwe keuken. We hebben er een gezien die breder is dan de standaard combi-ovens (let op, dit is geen combi-magnetron) en die lijkt ons wel wat. Het voordeel van een combi-oven is onder andere dat er geen draaiplateau in zit en je grote ovenschalen er makkelijk in kwijt kunt.
Ook willen we een verhoogd aanrechtblad, daar wij allebei groot zijn (1.80 & 1.90) en bij ons huidige aanrechtblad last van onze rug hebben (vooral bij die bergen afwas die wij af en toe hebben staan ).

Tja ik wilde eigenlijk ook nog iets leuks vertellen over de keuken, maar tot nu toe is het eigenlijk enkel een saai verhaaltje. We wonen hier te kort om er een leuke anekdote over te vertellen of iets geks wat is voorgevallen in de keuken ofzo. Misschien dat Juup© nog wel iets weet?

In ieder geval zijn jullie grappige verhalen wél welkom laat ons maar eens lekker meegenieten!

#geen
pi_2340640
Vind die bovenste keukens wel kewl eigelijk .

Zelf woon ik een studentenhuis dus dat kun je niet echt een keuken noemen

vrijdag 30 november 2001 @ 17:07:10 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2340669
Nooit sex gehad op het aanrecht ?

Nou, over mijn keuken valt niet veel te vertellen, het wemelt er van de muizen die niet weg te krijgen zijn iig , kan dus ook niet wachten tot in andere woonruimte heb. Dan wil ik zo'n grote bourgondische houten tafel met waxinelichtjes en van die leuke oosterse schalen en een wijnrek met heeeeeeel veel lekkere wijntjes en zo'n ouderwetse kachel en dan gezellig de hele avond in de keuken zitten en lekker kokkerelen a la Joop Braakhekke (met veel wijn dus in en om het kookgebeuren heen )

Maar helaas is het nog lang niet zover

[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 30-11-2001 17:08]

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 30 november 2001 @ 17:07:51 #4
19148 TurboFool
stom! maar wel lief!
pi_2340673
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef Vivi het volgende:
In wat voor keuken neuk jij?

Moet je wat? nee he? goed zo!
pi_2340686
quote:
Jij wel dan ???
pi_2340689
Wat moet je nou ook met je scooter in de keuken??

pi_2340696
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  vrijdag 30 november 2001 @ 17:11:37 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2340720
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Slayher het volgende:

[..]

Jij wel dan ???

tuurlijk. dat is 1 van de verplichte plaatsen die je moet hebben gehad voor je 25e.
pi_2340728
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Pjederdy het volgende:

[afbeelding]

Misschien als je een grooth huis heb kan je wat je gekookt hebt na je tafel scootere. Of je theedoek op laten drogen
  vrijdag 30 november 2001 @ 17:14:29 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2340745
doe ff serieus hier.
pi_2340751
quote:

Nou, over mijn keuken valt niet veel te vertellen, het wemelt er van de muizen die niet weg te krijgen zijn iig , kan dus ook niet wachten tot in andere woonruimte heb. Dan wil ik zo'n grote bourgondische houten tafel met waxinelichtjes en van die leuke oosterse schalen en een wijnrek met heeeeeeel veel lekkere wijntjes en zo'n ouderwetse kachel en dan gezellig de hele avond in de keuken zitten en lekker kokkerelen a la Joop Braakhekke (met veel wijn dus in en om het kookgebeuren heen )

Maar helaas is het nog lang niet zover

Wil je een keertje voor mij koken, dan kom ik in jouw supergezellige keuken zitten! Kunnen we onder genot van een lekker wijntje heerlijk roddelen over alle FOK!kers...
#geen
  vrijdag 30 november 2001 @ 17:18:34 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2340790
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:14 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wil je een keertje voor mij koken, dan kom ik in jouw supergezellige keuken zitten! Kunnen we onder genot van een lekker wijntje heerlijk roddelen over alle FOK!kers...

Lijkt me hartstikke gezellig (vragen we Darkelfje ook!)
pi_2340802
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:04 schreef Slayher het volgende:
Vind die bovenste keukens wel kewl eigelijk .

Zelf woon ik een studentenhuis dus dat kun je niet echt een keuken noemen

Kook je er wel eens, of dat ook niet?
#geen
pi_2340806
quote:

Daar laten wij ons niet over uit!
#geen
pi_2340818
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef TurboFool het volgende:

[..]

In wat voor keuken neuk jij?

Kewl ons topic inspireert zowaar tot het openen van nog meer keuken-topics!
#geen
pi_2340826
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Pjederdy het volgende:

[afbeelding]

LOL!

Dat had ik nog niet eens gezien!!!

#geen
pi_2340848
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lijkt me hartstikke gezellig (vragen we Darkelfje ook!)

Jaaaaaaaaaaaaaa tof!!!!!!
#geen
pi_2340863
Maarre...niemand hier die ervaringen heeft met een goed keukenbedrijf of die andere nuttige tips heeft voor ons?

Leuk om te weten: wat zouden jullie handig/praktisch/mooi/lelijk/niet praktisch enz. vinden in jullie keuken? Welke eisen zou je aan een keuken stellen als je er een uitzoeken mocht?

#geen
pi_2340933
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:19 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Kook je er wel eens, of dat ook niet?

Dat wel hoor maar het is meer zo`n keuken van nou oke er staat een aanrecht in en een gasfornuis en dat is het dan ook. Heb een maandje geleden nog een rijsttafel gemaakt dus koken doe ik wel vindt het eigelijk ook heel leuk om te doen
pi_2340940
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 16:52 schreef DuchessX het volgende:
In verband met de aanschaf van onze nieuwe woning, zijn we op zoek naar een mooie, maar ook praktische keuken.

Dit

[afbeelding]

en

[afbeelding]

en

[afbeelding]

en

[afbeelding]

vinden wij dus niet mooi!
(Met andere woorden: wij hebben geen moderne smaak! )

Omdat we er zo mee bezig zijn, leek het ons leuk om een topic te openen over keukens.

In wat voor keuken koken jullie? Is de keuken groot, klein, in een studentenhuis, ben je kok, doe je gekke dingen in de keuken, waar erger je je aan, wat vind je mooi, wat had je anders gewild, hoe vind je de keuken van je ouders (voor degenen die nog thuis wonen), wat vind je zo mooi of leuk aan je keuken...enzovoort! Alles wat er betrekking op heeft mag hier in, óók wanneer jullie praktische tips en adviezen hebben die wij zouden kunnen gebruiken

Wij rekenen op jullie reacties!!

Een stukje over onze huidige keuken:

[afbeelding]

Deze keuken zat al in het appartement toen ik het kocht, maar qua kleur vind ik hem best mooi, al komen de kleuren niet tot zijn recht op de foto. De keuken is klein, in ieder geval het loopgedeelte is klein, het is maar 90 cm breed. De keuken is wel zo'n 3 meter diep. Persoonlijk had ik in een kleine keuken niet voor zo'n grote schouw gekozen, ook omdat je door het plaatsen van zo'n ding veel kastruimte verliest.
In de nieuwe keuken willen we graag veel diepe (pannen-)la's omdat dat praktischer is dan een kastje. Verder houden wij heel erg van lekker koken, dus willen we een combi-oven in de nieuwe keuken. We hebben er een gezien die breder is dan de standaard combi-ovens (let op, dit is geen combi-magnetron) en die lijkt ons wel wat. Het voordeel van een combi-oven is onder andere dat er geen draaiplateau in zit en je grote ovenschalen er makkelijk in kwijt kunt.
Ook willen we een verhoogd aanrechtblad, daar wij allebei groot zijn (1.80 & 1.90) en bij ons huidige aanrechtblad last van onze rug hebben (vooral bij die bergen afwas die wij af en toe hebben staan ).

Tja ik wilde eigenlijk ook nog iets leuks vertellen over de keuken, maar tot nu toe is het eigenlijk enkel een saai verhaaltje. We wonen hier te kort om er een leuke anekdote over te vertellen of iets geks wat is voorgevallen in de keuken ofzo. Misschien dat Juup© nog wel iets weet?

In ieder geval zijn jullie grappige verhalen wél welkom laat ons maar eens lekker meegenieten!

Die van mij is niet foto waardig, het is een open keuken jweetwel zo'n standaard keukentje uit de jaren 80
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_2340966
op www.hebaform.nl kun je ze zelf ontwerpen en dessins bekijken enzo. kweenie misschien goeie tip
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
  FOK!fossiel vrijdag 30 november 2001 @ 17:44:58 #22
2628 Karin
pi_2340971
Bij de Ikea hebben ze ook ontzettend mooie keukens voor een leuk prijsje. Moet je zelf wel een klein beetje handig voor zijn natuurlijk.
Ik heb alleen gehoord dat je daar niet het inbouwspul vandaan moet halen want dat schijnt nogal slecht te zijn.

In ons huis zat al een redelijke keuken. Alleen het vervelende is dat er geen bovenkastjes in zitten. Voor alles moet ik dus bukken
Wat ik wel erg lelijk vind is dat er geen inbouwkoelkast inzit dus wij kijken tegen een grote witte koelkast aan terwijl de rest vanillegeel is. We zijn nog steeds van plan die koelkast te schilderen (dat hadden de vorige bewoners dus ook gedaan) maarja dat komt er dus gewoon niet van.
Mochten wij ooit de staatsloterij winnen komt er een andere keuken maar voor nu voldoet hij goed.

pi_2341043
Keukens daar kan je uren over praten

Nou ja ik heb niet zo lang terug een keuken gekocht wat een klote klus was dat, omdat ik nogal een specifieke smaak heb en ik er geen 40.000 of meer voor wilde uitgeven.

Heel veel zaken hebben van die standaard lelijke keukens uit Duitsland, mijn advies : NIET DOEN, franse keukens hebben vaak enge kleuren en italiaanse keukens (oa. Boffi) zijn prachtig mooi niet altijd even praktisch (denk aan die niet realistische en alleen op het plaatje mooie kook-eiland) en schreeuwend duur. Je hebt er meestal een balzaal voor nodig, of iig 1 zeer lange wand.

Bulthaup, ook duits heeft leuke dingne maar ook hier vragen ze veel te veel voor hetgeen ze bieden, in princiepe hoeft een keuken nl niet duur te zijn, de apparatuur zou de prijs moeten bepalen, SMEG .

Waar ik op uitgekomen ben is een keuken van Tulp, Nederlands product en best aardig voor een leuke prijs.
Ziet er ongeveer zo uit alleen andere kleuren en kosste redelijk groot met veel apparatuur 25.000. Vond ik schappelijk, is incl. aanleg enzo.

Trouwens laat je door geen enkele keuken verkoper iets aanpraten, ik heb er een aantal meegemaakt met name in die keuken gigant stores keuken ze dus echt niet naar de persoon die ze voor zich hebben en lullen maar wat.

En niet vergeten, korting vragen!

fake a dream
pi_2341070
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:44 schreef Karin het volgende:
Bij de Ikea hebben ze ook ontzettend mooie keukens voor een leuk prijsje. Moet je zelf wel een klein beetje handig voor zijn natuurlijk.
Ik heb alleen gehoord dat je daar niet het inbouwspul vandaan moet halen want dat schijnt nogal slecht te zijn.
Dat is best wel onzin, ze gebruiken de 'normale' merken alleen is er niet zo veel keuze, je kan die apparatuur in principe overal krijgen.

Ik vind zelf die losse keuken van Ikea wel aardig, alleen dar moet je echt een lange muur voor hebben omdat die losse onderdelen erg veel ruimte vragen. De eerste keuken waar ik naar keek was die, ik heb wel ruimte maar niet 1 handige lange muur. Achteraf gezien als je het vergelijkt met andere winkels en merken vind ik het Ikea gebeuren ook niet zo super van kwaliteit, maar de prijs is wel OK.

Trouwens ik ken iemand die koopt bij Ikea de kasten enzo, regelt zelf deuren (die zijn er echt ) en apparatuur en dan heb je een mooie keuken voor mooie prijs.

Ik zit een beetje over prijzen te zeuren omdat keuken fabrikanten echt een beetje te ver gaan zo nu en dan.

fake a dream
pi_2341076
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:37 schreef Slayher het volgende:

[..]

Dat wel hoor maar het is meer zo`n keuken van nou oke er staat een aanrecht in en een gasfornuis en dat is het dan ook. Heb een maandje geleden nog een rijsttafel gemaakt dus koken doe ik wel vindt het eigelijk ook heel leuk om te doen

Kookt ieder voor zich of koken jullie per toerbeurt? Met hoeveel wonen jullie er?
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')