abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35540191
Heren, Dames,

Vanaf woensdag gaat ook voor mij de klus-ellende van start. In m'n appartementje zijn de muren van spachtelputz voorzien. Aangezien de vorige bewoners rookten wil ik er een likkie verf overheen doen.

Wie kan mij vertellen wat een goed merk spul is wat ik er overheen kan doen, want ik vrees dat wanneer ik het bij de doe-het-zelf-zaak vraag ik het standaard antwoord zal krijgen 'dat hun huismerk ook prima volstaat'.

En er was ook zoiets als speciale kwasten? Maar dat is dan weer een vraag die ik met een geruster hart bij die toko neerleg.

Tnx voor de input.
pi_35541091
Wij hebben gewone rollers gebruikt en Flexa verf.
Ging prima, je moet alleen niet de verf er te dik opsmeren anders wordt het niet mooi (maar da's altijd eigenlijk al) en is de structuur weg (verf je de korrels dicht, ofzoiets ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar je snapt me wel hoop ik.)
pi_35541785
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:05 schreef massy het volgende:
Wij hebben gewone rollers gebruikt en Flexa verf.
Die dekte in 1x? Heb je daar veel verschillende kleuren van, want daar ben ik óók nog niet uit...
Moet je zo'n muur ook nog voorbehandelen? Want er is me verteld dat ik bijvoorbeeld mijn plafond eerst met ammonia(k) moest insmeren?
quote:
Ging prima, je moet alleen niet de verf er te dik opsmeren anders wordt het niet mooi (maar da's altijd eigenlijk al) en is de structuur weg (verf je de korrels dicht, ofzoiets ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar je snapt me wel hoop ik.)
En dat is dan mede afhankelijk van je kwast / roller, als ik me niet vergis?
pi_35541838
Je plafond en muur moet je eerst afnemen met ammonia in water. Verf hecht nl niet goed op nicotine...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 27 februari 2006 @ 14:32:25 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35541851
Ammonia is alleen om te ontvetten (wat in de keuken geen slecht idee is) wel goed naspoelen met water.
Zoals met al het schilderwerk is het altijd beter het 2 keer te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:33:14 #6
45206 Pietverdriet
pi_35541869
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:32 schreef krakkemieke het volgende:
Je plafond en muur moet je eerst afnemen met ammonia in water. Verf hecht nl niet goed op nicotine...
Nicotine kan zelfs door je verf heenbloeden...
pi_35542836
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dát zouden ze is op die pakjes moeten zetten!!!
pi_35543673
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:29 schreef PEt0rtje het volgende:

Die dekte in 1x? Heb je daar veel verschillende kleuren van, want daar ben ik óók nog niet uit...
Moet je zo'n muur ook nog voorbehandelen? Want er is me verteld dat ik bijvoorbeeld mijn plafond eerst met ammonia(k) moest insmeren?
Ja die dekte in 1x. Hier heb je een overzicht van de kleuren.
Wij hebben Kenia/camel gebruikt in combinatie met Monaco/zachtwit.
Verder de muren niet voorbehandeld (hier zat geen nicotine aanslag op de muren).
quote:
En dat is dan mede afhankelijk van je kwast / roller, als ik me niet vergis?
Je moet de verf echt heel goed verdelen over de muur en niet te dik opbrengen anders krijg je echt op sommige plekken dat je de structuur dicht verfd (is mij dus gebeurd op het 1e muurtje dat ik verfde, staat nu een kast voor).
Ik heb gewoon zo'n simpele roller gebruikt die je in elke bouwmarkt kan kopen, niet 1 speciaal voor spachtelmuren.
pi_35543744
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vandaar dat je eerst een speciale laag moet aanbrengen om die vlekken te isoleren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 27 februari 2006 @ 15:42:42 #10
45206 Pietverdriet
pi_35544190
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

Vandaar dat je eerst een speciale laag moet aanbrengen om die vlekken te isoleren.
Verdunde grondverf doet dat prima.
Ook tegen het bloeden van plekken waar een lekkage is geweest bv.
pi_35544649
quote:
Sigma Renova Isotop Matt
Voor het isoleren van middelzware tot zware doorslaggevoelige verontreinigingen, grond u eerst met Sigma Renova Isotop Primer. Dan werkt u af met een laag Sigma Renova Isotop Matt. Deze muurverf is namelijk bijzonder geschikt als eindlaag. Ook is het product een uitstekende basis voor voor Sigmulto. Sigma Renova Isotop Matt is leverbaar in wit en vrijwel alle kleuren van de Sigma kleurencollectie.
Deze heb ik gebruikt en dit dekte in 1 keer. Kost wel iets meer. 130 euro voor 10 liter, maar dan ben je wel snel klaar. Sigma kan hem in elke kleur mengen die je wilt

pi_35549505
Oh, dat sigma zou dan wellicht wat zijn voor de badkamer, daar zie je flinke (zwartkleurige)vochtplekken op het plafond. Denk dat ¤130,- per blik voor heel m'n appartementje een beetje m'n bugdet overstijgt. Maar voor m'n badkamer klinkt het goed.

Tnx allen...
  maandag 27 februari 2006 @ 19:52:59 #13
45206 Pietverdriet
pi_35552467
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:28 schreef PEt0rtje het volgende:
Oh, dat sigma zou dan wellicht wat zijn voor de badkamer, daar zie je flinke (zwartkleurige)vochtplekken op het plafond. Denk dat ¤130,- per blik voor heel m'n appartementje een beetje m'n bugdet overstijgt. Maar voor m'n badkamer klinkt het goed.

Tnx allen...
Dat is schimmel, daar moet je serieus wat aan doen, die geven sporen af waar je flink ziek van kan worden.
pi_35554458
oh, gadver, ken niet zijn dat het door het vochtige een beetje uitgeslagen in het beton is zeg maar? Gewoon onder het mom van 'wat je niet ziet is er niet' eroverheen verven en dat het dan weg is?

Zat te denken om er een verlaagd plafondje in te maken met inbouw spots, maar de gamma-mevrouw zei dat hun spotjes niet voldoen in de badkamer en je voor andere spotjes de hoofdprijs betaald bij een speciaalzaak...

Dus hoopte er met een simpel likkie verf anders voorlopig ook ff klaar mee te zijn... maar wat zou ik dan moeten doen om die evnetuele schimmel weg te krijgen? Daar ook ff een emmer ammonia tegen an mikken, of werkt dat niet overal bij?
pi_35559243
Afnemen met bleekwater is een begin. En verder bestaat er anti-schimmel-verf.
Voor je daaraan begint, moet je wel zeker weten dat je vochtprobleem opgelost is, anders helpt het niks. Bovendien is die antischimmelverf enorme zooi, dus gebruik een gasmasker.

Als je een raam in de badkamer hebt, zet dat eerst een paar maanden open. Heb je een ventilator, laat die dan eens controleren of hij wel voldoet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:53:11 #16
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_35606813
je wilt het zeker weten gaan verven? Spachtelputz is over het algemeen heel goed schoon te maken namelijk. Ook de nicotine-aanslag. Daar zijn speciale middelen voor in de handel.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat je een keer texen gewoon een frisser gevoel vindt
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_35766451
Nou, de woonkamer staat in de verf, gister gedaan, dus vanavond even kijken hoe of het geworden is, maar het is inderdaad Couleur Locale geworden van Flexa en in natte staat leek het er erg mooi uit te zien. Hopen dat dit niet (net als mijn plafond) 3x moet gebeuren voor het goed dekt.

M'n plafond in m'n badkamer heb ik met 'n speciale Albastine spuitbus bewerkt, alvorens hem te witten. Ook daarvan zie ik het resultaat vanavond, maar zag er gister veelbelovend uit.

Bedankt voor de tips mensen!
pi_35766929
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:57 schreef Schimmetje het volgende:
Heeft die haard in de fik gestaan of zo
  maandag 6 maart 2006 @ 22:33:26 #19
138934 quadrifoglio
kwestie van geluk..
pi_35792601
kunt ook altijd iemand van een verfwinkel langs laten komen voor een vrijblijvend advies. heb ik ook gedaan, ging prima.
pi_35800355
In dit huis zat ook overal spachtelputz op de muren en voor de beneden verdieping hebben we van histor muurverf (met korrel) gebruikt dat spul was echt aso duur maar is wel mooi geworden daar zit een goedje in wat opdroogt en er dan een plastic laagje achterblijft heb geen idee hoe het heet gewoon gekocht bij de praxis.

Voor de bovenverdieping en de gang hebben we gewone muurverf ook met korrel gebruikt en dat dekt net zo mooi alleen heb je dan geen plastic laagje dus eigelijk maakt het niet veel verschil /alleen in prijs maar ben er erg tevreden over
pi_49354341
Hoi TS, hoe is het afgelopen met de Couleur Locale?

Ik ga binnenkort ook een spachtelputz muur witten in m'n nieuwe appartement.

Zijn er eigenlijk speciale verfrollers voor spachtelputz?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_49445061
vachtrollers zijn prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')