Ok bedankt! Maar dat was het juist, mijn huisarts zei dat hij 2 jaar werkt, en in de bijsluiter staat 3 jaar. Dus ik vroeg het aan hem, wist hij het niet zeker meer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:47 schreef lindapril het volgende:
hallo lotteh
de implanon is bij vrouwen met extreem overgewicht (20 kilo of meer) na twee jaar niet meer veilig.voor de rest denk ik niet dat er bijna zo iets veiligs is als de implanon.ik heb hem woensdag laten verwijderen omdat ik extreem er door vloeide soms wel 6 weken na elkaar,hoofdpijn en acne en dat was niet meer op te brengen.het verweideren is echt super gegaan ze hadden hem zo te pakken.dus ik denk dat hij bij jouw wel gewoon werkten anders zou je altijd nog even de huisarts kunnen vragen mocht je twijfelen.
Nuttige post.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef i10TD het volgende:
blij dat ik een mannetje ben en die meuk niet nodig heb
Ja, het is echt niet grappig meer, ik ben nu ongeveer non-stop ongesteld en heb heel erg last van..nou ja, laat ik het maar nare gedachten noemen. Zo erg dat ik soms schrik van mezelf..quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:35 schreef appelsap het volgende:
Jemig Suikertaartje. Wat een pech allemaal.![]()
Hopelijk dat ze de implanon bij je volgende ziekenhuisbezoek wel kunnen verwijderen.
Ik heb zelf nu de implanon bijna een jaar, en ben niet altijd ongesteld maar wel meer dan normaal(moet het eigenlijk eens bij gaan houdenquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:31 schreef lizzey het volgende:
ik heb dat ding ook gewild, totdat ik op internet las dat je ipv nooit meer ongesteld ook altijd ongesteld kunt worden van dat ding. Dus totdat hij er uit gehaald wordt. Mijn dokter zei dat er idd kans is dat dit gebeurt en dit is niet een kans van 1 op 10000 ofzo. ik heb het dus om die reden niet gedaan.
Als je aan het reizen ben hoef je toch niet te neuken?quote:Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef LvA het volgende:
Heej,
Ik zit erover te denken om aan implanon te beginnen. Dit is zeg maar een vervanger van de pil. Aangezien ik de laatste tijd veel op en neer reis overal heen, wil het nog wel eens zo zijn dat ik de pil vergeet.
Implanon is een capsule die in je bovenarm wordt ingebracht en die dan hormonen afscheid, waardoor je dus geen pil meer hoeft te slikken. Ik weet niet hoelang het precies blijft werken, maar iig voor een half jaar of zo. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Heeft iemand hier ervaring met implanon en/of tips?
Alvast bedankt![]()
Ik zie het topic nu voor het eerst: Implanon is echt super. Vooral ook omdat ik niet meer ongesteld word sinds dat hij geplaatst is 1,5 jr terugquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:06 schreef Lotteh het volgende:
Nuttig, 6 jaar later reageren op een post en een 2 jaar oud topic kicken.
Heb 3 jaar bij 2 verschillende zorgverzekeraars gewerkt: tot de maand waarin je 21 wordt, valt dit onder je Eigen Risico (mits ouder dan 18).quote:Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef GimmeGore het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met Implanon en het GVS?
Hoe weet ik of mijn verzekeraar het vergoedt (ja, bellen, maar ik heb toch al betalald, maar nu wordt het niet vergoed, terwijl mijn aanvullende verzekering juist 100% van anticonceptie zou moeten vergoeden)
quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?
(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?
(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
Ik ben na mijn derde implanon overgestapt op gewone pil want misschien plannen om zwanger te worden. Wat je beschrijft herken ik wel. Het staafje zit natuurlijk in je huid waar veel zenuwen zitten, dit irriteert soms een beetje. Het wordt vanzelf minder wanneer je lichaam een soort van kapseltje vormt rond het implantaat (natuurlijke reactie van je lichaam tegen lichaamsombekende voorwerpen. Tenminste, zo was het bij mij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef vigonoah het volgende:
[..]
[..]
Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...
Wel nog even een vraagje aan andere implanongebruikers:
Hadden jullie ook zo'n last van prikken/steken in je arm toen hij net gezet was? Ik heb ongeveer een maand rondgelopen met af en toe pijn alsof er een naald in je arm werd gestoken. Alsof de zijkanten van die implanon in mijn huid steekten? Echt een naar gevoel... Gewoon bij simpele bewegingen of wanneer ik strakke mouwen aanhad ofzo.
Wat naar!quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:14 schreef appelsap het volgende:
Ik kick dit topic even omhoog.
Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken) en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen.Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
Kleine verdoving in de arm op de plek waar de implanon zit. Dan een sneetje met een scalpel van minder dan een centimeter. Vervolgens met een pincet de implanon vastpakken en eruit trekken. Dus normaal gesproken is het heel simpel.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wat naar!
Hoe halen ze de implanon er eigenlijk uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |