abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35533930
Ik snap nog niet helemaal wat de overlast is.
Vliegende vogels zijn niet vies, vieze vogels zijn dood of vliegen niet meer.
En de herrie, tjah, je leeft in een land waar ook dieren leven en die maken herrie.
Anders ga je lekker op de maan wonen, volgens mij zijn daar geen vogels.

Juist mensen zoals de TS zorgen voor een hoop zinloos geklaag, laat die kerel gewoon z'n vogels voeren of ga met hem in dialoog over de vogelvoeringen. Je kan allicht afspraken maken als het zo belangrijk is voor je, maar om er de politie voor in te zetten is wel weer behoorlijk jammer
pi_35534319
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:00 schreef Sterrre het volgende:
Om even uit te leggen: ik stuurde ongeveer dit mailtje naar de wijkagent:

Ik woon sinds augustus 2005 in mijn nieuwe huis in nijmegen. Nu voeren de achterburen dagelijks meeuwen. Op een 'goede' dag zijn het er minimaal een
stuk of 60. Ik heb met mijn naaste buren gepraat over de meeuwen. Ook zij ondervinden
overlast van deze dieren en vinden het bijzonder onhygiënisch. Kan ik er wat van zeggen of valt dit sowieso onder de categorie 'vrijheid
van meningsuiting'of iets dergelijks en valt er bij voorbaat al vrij weinig aan
te regelen?
Het schijnt dat dit hier al jaren zo gebeurd, maar daarom hoeft dit toch niet de normaalste zaak van de wereld te zijn?!

Met vriendelijke groeten,

M.

Hij antwoordt mij met: Geachte heer, (ten eerste ben ik een vrouw, maar dat terzijde). dit is geen taak voor de politie, dus wij gaan hier geen tijd en moeite insteken...
Verder vind hij mij wél de juiste persoon om naar de 'veroorzakers' te stappen, met oog op 'de stimulering van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid' Dus moet ik daar maar als meisje van 18 aan mn bullebak achterbuurmannen vragen of zij aub willen stoppen met het voeren van meeuwen? Het is écht gewoon een chaos achter mn huis en ik word er schijtziek van!!!! Rotbeesten

Grmbl

Hij geeft ook geen andere alternatieven aan.. Is er hier iemand die met dezelfde situatie zit of heeft hier iemand een geniale oplossing voor (die ook nog eens legaal is) ? M'n naaste buren zijn er iig niet voor te porren om samen met de achterburen een fatsoenlijke oplossing te vinden. Maar ondertussen irriteer ik me dus dood
Koop een getrainde roofvogel of huur zo'n man in met een roofvogel
pi_35534381
als je nou eens een klacht op het politieburo gaat indienen... dan krijgt je wijkagent van hogerhand wel de opdracht om het probleem eens te bekijken... gebeurt er niks, dien je je klacht nogmaals in... enzoverder...
  maandag 27 februari 2006 @ 09:15:11 #29
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35534480
op zich wel een beetje zielig, maar niet heel gevaarlijk: als de buurman voert, gooi er dan wat brood met sambal tussen. Dan nemen de meeuwen een duikvlucht naar een plek waar water is, en ze zullen niet zo snel terugkomen bij je buurman.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35534560
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:05 schreef mrPanerai het volgende:
als je nou eens een klacht op het politieburo gaat indienen... dan krijgt je wijkagent van hogerhand wel de opdracht om het probleem eens te bekijken... gebeurt er niks, dien je je klacht nogmaals in... enzoverder...
wtf Wat voor een klacht wil je indienen dan? Illegaal vogelvoeren?

Als je huurt is er maar 1 juiste oplossing en dat is naar de woningbouwvereniging gaan en een klacht indienen. Zij zijn verplicht zorg te dragen voor 'woongenot' en kunnen deze buurman dan ook aanpakken.

Hoe meer mensen schrijven hoe beter.

Maar de opmerking 'ik ben een zielig meisje van 18 en durf niet naar de buurman te gaan' is ook een beetje triest hoor...Bel gewoon bij die man aan en heb een gesprek met hem..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 27 februari 2006 @ 09:23:06 #31
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_35534588
Je kunt pas een klacht indienen als je langs bent geweest. Je wordt geacht het probleem eerst zelf op te lossen alvorens je andere kunt inschakelen. Pas bij een mislukte poging kun je je klacht indienen en willen ze er allicht iets aan doen.
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
pi_35534629
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:12 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik snap nog niet helemaal wat de overlast is.
Vliegende vogels zijn niet vies, vieze vogels zijn dood of vliegen niet meer.
En de herrie, tjah, je leeft in een land waar ook dieren leven en die maken herrie.
Anders ga je lekker op de maan wonen, volgens mij zijn daar geen vogels.
Als je meeuwen gaat voeren, gaan ze meestal schijten, en dat is wel vies!dunkt mij!
Heb er zelf ook wel eens last van als ik aan het bootje varen ben, en iemand voert die schijtbeesten, gatver wat heb ik daar een hekel aan zeg... Meestal knal ik er volgas langs zodat ik er maar weer vanaf ben
  maandag 27 februari 2006 @ 09:42:41 #33
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_35534830
quote:

Ik woon sinds augustus 2005 in mijn nieuwe huis in nijmegen. Nu voeren de achterburen dagelijks meeuwen. Op een 'goede' dag zijn het er minimaal een
stuk of 60. Ik heb met mijn naaste buren gepraat over de meeuwen. Ook zij ondervinden
overlast van deze dieren en vinden het bijzonder onhygiënisch. Kan ik er wat van zeggen of valt dit sowieso onder de categorie 'vrijheid
te regelen?
Het schijnt dat dit hier al jaren zo gebeurd, maar daarom hoeft dit toch niet de normaalste zaak van de wereld te zijn?!

Met vriendelijke groeten,

M.

Hij antwoordt mij met: Geachte heer, (ten eerste ben ik een vrouw, maar dat terzijde). dit is geen taak voor de politie, dus wij gaan hier geen tijd en moeite insteken...
Verder vind hij mij wél de juiste persoon om naar de 'veroorzakers' te stappen, met oog op 'de stimulering van zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid' Dus moet ik daar maar als meisje van 18 aan mn bullebak achterbuurmannen vragen of zij aub willen stoppen met het voeren van meeuwen? Het is écht gewoon een chaos achter mn huis en ik word er schijtziek van!!!! Rotbeesten

Grmbl

Hij geeft ook geen andere alternatieven aan.. Is er hier iemand die met dezelfde situatie zit of heeft hier iemand een geniale oplossing voor (die ook nog eens legaal is) ? M'n naaste buren zijn er iig niet voor te porren om samen met de achterburen een fatsoenlijke oplossing te vinden. Maar ondertussen irriteer ik me dus dood
hoi!

ben je uberhaupt al langsgeweest bij die buren om eens vriendelijk deze kwestie toe te lichten? Dat moet toch geen probleem zijn....
pi_35536771
quote:
Godverdomme, wat heb je toch ook veel aan de politie hè.

Zo'n lompe kutreactie.
pi_35536867
ik vind die valkenier wel een leuke optie
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_35539282
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef Wriker het volgende:

[..]

Godverdomme, wat heb je toch ook veel aan de politie hè.

Zo'n lompe kutreactie.
Niks lomp, duidelijk en er worden alternatieven aangedragen. Ze heeft zelf nog niet eens met de buurman gepraat, en dan moet de politie zeker meteen aan komen 'vliegen'
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35539457
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:15 schreef buzzer het volgende:
op zich wel een beetje zielig, maar niet heel gevaarlijk: als de buurman voert, gooi er dan wat brood met sambal tussen. Dan nemen de meeuwen een duikvlucht naar een plek waar water is, en ze zullen niet zo snel terugkomen bij je buurman.
En als een user dit gepost had zou je die reactie zeker weg-editten en 'ONZ is op 49' zeggen .
  maandag 27 februari 2006 @ 13:10:48 #38
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_35539498
Brood met sambal.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:29:04 #39
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_35541762
Ik kom graag langs.
Houd ervan om te jagen, en bewegende prooien zijn het fijnste.
Geeft heel eventjes troep, maar dat gooien we wel bij de buren.
Zorg jij voor de hagel, ik neem mijn buks mee.

Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_35541789
Vrijheid van vogels voeren.
feest
pi_35542941
luchtbuks anyone
pi_35569327
Thx dat jullie iig zo goed meedenken over mn probleem :p
Ik ben nog niet naar de buren geweest omdat het niet 1 gezin is die de meeuwen voert, maar zo ongeveer 8 gezinnen achter bij de hoogbouw en zelfs een gezin in mn eigen straat. Ik weet niet precies welke het wel zijn en welke niet. Naar de woningbouwvereniging heeft weinig zin, aangezien het allemaal koopwonigngen zijn.
Verder ken ik geen van deze mensen, wie weet beledig ik ze wel als ik ze hierop aanspreek.. Mijn naaste buurman vertelde me dat die mensen al jarenlang die meeuwen voeren, het zijn vooral buitenlandse gezinnen en volgens hem mogen zij van hun geloof (?) geen voedsel weggooien. Ik weet zelf niet of dat zo is of niet. De buurman vind het wel smerig, maar heeft er geen behoefte aan om die mensen daar op aan te gaan spreken. Ik wil dit ook niet in mn eentje gaan doen, vandaar dat ik zei 'als klein meisje bij mn bullebakbuurman aankloppen'. Maarja, dat wordt door een aantal veel te letterlijk genomen: Ik heb gewoon geen flauw idee wat voor mensen daar wonen, je ziet ze namelijk niet, omdat er een schutting om de tuin staat :S En voor hetzelfde geld maak je de problemen alleen maar erger!
Maar mijn vraag is.. Wat voor instantie kan ik dan wél aanspreken als de politie er geen tijd en moeite in wil steken?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:30:41 #43
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35569512
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:23 schreef Sterrre het volgende:
Wat voor instantie kan ik dan wél aanspreken als de politie er geen tijd en moeite in wil steken?
Heeft de gemeente niet een afdeling voor dit soort klachten?? Mocht er sprake zijn van een huurwoning dan zou je de klacht ook bij de woningbouwvereniging kunnen neerleggen. en ik geloof ook wel dat je met dit soort dingen een lange adem moet hebben.

1x klagen is vaak niet voldoende
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:47:46 #44
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35569896
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

En als een user dit gepost had zou je die reactie zeker weg-editten en 'ONZ is op 49' zeggen .
nee, ik ben deze manier ook een keer van een hele kolonie meeuwen afgekomen die bij ons in de straat de boel onderscheten.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:48:27 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35569914
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:06 schreef Evertjan het volgende:
luchtbuks anyone
lijkt me niet handig, er zijn bepaalde meeuwensoorten beschermd.. daar zou ik me dus niet aan wagen.
pi_35570019
quote:
*knip*
Kan ik er wat van zeggen of valt dit sowieso onder de categorie 'vrijheid
te regelen?
quote:
Dus moet ik daar maar als meisje van 18 aan mn bullebak achterbuurmannen vragen of zij aub willen stoppen met het voeren van meeuwen?
Uhm, als ik jou mailtje aan meneer agent zo lees stel je zelf voor dat je er zelf even langs gaat. Dan is die reactie toch niet zo gek?
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:52:52 #47
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_35570020
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Slecht bezig, die buren van je. Teveel voer is niet goed voor vogels, daar worden ze moddervet van
[afbeelding]
hehe
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:55:56 #48
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35570108
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:48 schreef buzzer het volgende:

[..]

lijkt me niet handig, er zijn bepaalde meeuwensoorten beschermd.. daar zou ik me dus niet aan wagen.

en daarbij is het natuurlijk nogal een kutstreek om die beesten met hagel te gaan beschieten.

(ik had eerst bescheiten getypt )
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:56:22 #49
3767 Herald
Come get some
pi_35570119
quote:
Dus moet ik daar maar als meisje van 18
aaw gus meisje toch. Jezelf oud en volwassen genoeg vinden om te neuken maar dan toch nog een te kleine meid om met de buurtjes te praten.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_35570138
Hoe kom jij aan een huis als 18 jarige ? (als ik vragen mag) koop ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')