abonnement Unibet Coolblue
pi_39497844
Ik schiet op 2 verenigingen, de een mag in principe alles zolang het maar veilig en niet illegaal is, de ander is redelijk streng, maar je kunt ook wel gewoon leuk schieten.
pi_39509852
Verwissel streng niet met veilig. Sommige mensen vinden aanwezigheid van een baancom al streng en worden pissig als ze dr wapens niet mogen doorladen terwijl er voor mensen dr kaart staan af te plakken. Onder het mom van "ik richt toch op de vloer)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_39513885
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:20 schreef Jobo77 het volgende:
. Sommige mensen vinden aanwezigheid van een baancom al streng en worden pissig als ze dr wapens niet mogen doorladen terwijl er voor mensen dr kaart staan af te plakken. Onder het mom van "ik richt toch op de vloer)
Als ik BC zou zijn, dan zou ik dit soort lieden resoluut toegang tot de baan ontzeggen. Het hoeft maar een keer goed mis te gaan en de schietsport loopt een misschien wel onhelstelbare deuk op. We worden toch al zo slecht begrepen. In de jachtwereld is het niet anders, mensen die zich niet kunnen beheersen verpesten het voor de rest.

In Nederland is het nu eenmaal zo dat door het bezit van een WM4 je in plaats van burger ineens koorddanser zonder net wordt.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:43:10 #229
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39514138
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:20 schreef Jobo77 het volgende:
Verwissel streng niet met veilig. Sommige mensen vinden aanwezigheid van een baancom al streng en worden pissig als ze dr wapens niet mogen doorladen terwijl er voor mensen dr kaart staan af te plakken. Onder het mom van "ik richt toch op de vloer)
Het is makkelijk nu met voorbeelden te gaan strooien maar goed, als ik me opgejaagd en bekeken voel sta ik niet ontspannen te schieten. Een foutje is onder die condities zo gemaakt en dat is wat we met zijn allen willen voorkomen toch?

Ik ga even converteren e.d. filmpje met foto's komt zo.

Okee filmpje weet ik even niet waar ik die kwijt moet. Is ook niet echt bijzonder, alleen maar gemaakt om mijn vriendin de terugslag te laten zien.

Eerst oefenen vanaf een makkelijke positie.



Deze is al een stuk lastiger.



Ook vrouwen kunnen dit. (moeilijk te zien maar ze had hem )



Zo doen de pro's het. (lastig te zien maar een full hit. )



....en dit is de zooi die achter bleef.



Voor de geinteresseerde, 24 grams met stalen kogeltjes.

[ Bericht 48% gewijzigd door hollander172 op 04-07-2006 19:38:03 ]
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:44:46 #230
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39515983
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:27 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Het leger speelt geen baancom hoor als je op een overheidsbaan schiet. Harskampt misschien wel ,maar op Oirschot zeker niet. Ik ben zelf regelmatig BC en er moeten regels gehandhaaft worden ja, het is wat strenger dan op een particuliere baan, maar het schiet wel een stuk leuker daar. Altijd lekker buiten, mooie banen. Gratis koffie. Ik zou niets anders willen.
met onze vereniging schieten we onder toezicht van NatRes militairen, dus dan gaat het er wel wat strenger aan toe.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_39523303
Raar, wist niet dat ze tijd besteden aan burgers. Mag je dan ook met de diemaco en minimi van hun knallen ;-) ?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  woensdag 5 juli 2006 @ 06:49:10 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39530292
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:09 schreef Jobo77 het volgende:
Raar, wist niet dat ze tijd besteden aan burgers. Mag je dan ook met de diemaco en minimi van hun knallen ;-) ?
we zijn een beetje aparte vereniging, zie linkje in mijn sig voor meer info. We schieten met hun diemacos, ook wel eens bij 12 luchtmobiel met minimi geschoten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:56:34 #233
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39532286
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 06:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

we zijn een beetje aparte vereniging, zie linkje in mijn sig voor meer info. We schieten met hun diemacos, ook wel eens bij 12 luchtmobiel met minimi geschoten
Heb even gekeken en het lijkt op een soort wervingsvereniging?

Ik heb echt helemaal niks met militaire dienst en de bijpassende kledij, doe maar Kawasakigroen dat past mij veel beter.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39552590
Is dat niet gewoon een studentenweerbaarheid?
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:04:35 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39559547
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Is dat niet gewoon een studentenweerbaarheid?
maar dat is bij het grote publiek niet echt een bekende term
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:42:19 #236
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39563687
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

maar dat is bij het grote publiek niet echt een bekende term
Idd, dit dus?

Niks voor mij iig.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39564466
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

maar dat is bij het grote publiek niet echt een bekende term
Kunnen jullie leden ook een verlof voor eigen wapens krijgen, of doen jullie al het schieten met defensie?
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:44:42 #238
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39581773
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kunnen jullie leden ook een verlof voor eigen wapens krijgen, of doen jullie al het schieten met defensie?
wij (HSSK) zijn de enige studenten weerbaarheid die ook nog eens schietvereniging is.. we hebben als vereniging een aantal wapens op verlof en een aantal leden hebben een wapen op verlof
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:38:34 #239
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39596240
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:44 schreef nixxx het volgende:

[..]

wij (HSSK) zijn de enige studenten weerbaarheid die ook nog eens schietvereniging is.. we hebben als vereniging een aantal wapens op verlof en een aantal leden hebben een wapen op verlof
In de wiki staan jullie er (nog) niet tussen.

Hoe moet ik me een dergelijk initatief eigenlijk voorstellen? Het is behoorlijk achterhaald toch?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juli 2006 @ 10:51:08 #240
151126 angel008
pi_39598791
na dit topic stiekem doorgelezen te hebben wil ik eigenlijk toch ook de stap gaan maken naar de schietsport

vroeger altijd all veel lopen schieten op de kermis en een fanatieke opa die nog old skool agent was en ook de wapen training had en ook bij een vereniging zit.

ik heb alleen een paar vragen.

van wat ik begrepen heb mag je het eerste jaar niet zelf een wapen aanschaffen ?

je moet minimaal 18-25 keer per jaar een naar de vereneging gaan om te schieten om je verlof te behouden?

verder

ik zit zelf all te denken aan mijn 1e wapen en ik zit te twijfelen tussen een walther p99 of een glock 21/17

ik heb vorig jaar in italie voor flink wat centen een walther p99 nighthawk (co2 pistool) gekocht en daar zat een scope op met rails enz is dit over te zetten naar een toekomstige walther p99 ?



die heb ik dus.

verder vraag ik em af wat die wapens nu ongeveer kosten, ik kan het nergens op internet vinden en weet zo 123 niet hier een wapenhandelaar te vinden (ik volgende week maandag naar de schietvereniging hier om te vragen naar de kosten en mogelijkheden van hun)
pi_39599696
Ten eerste raad ik je aan om dat illegale wapen weg te doen als je ooit kans wil maken om een verlof voor een vuurwapen te verkrijgen...
pi_39599782
Ik heb zelf een Glock 21, die was ongeveer 750 euro nieuw, een maatje van me heeft een p99 en die is tegen de 700 dacht ik. (hij kreeg ook krijgsmachtkorting omdat hij Natres is en hem in Belgie kocht, scheelt best veel trouwens). Hij gebruikt een scopemount van een p22, maar daarvoor heeft hij wel wat af moeten veilen.

Verder kun je natuurlijk ook tweedehands gaan, maar houdt er rekening mee dat veel verenigingen je in je eerste verlofjaar sterk zullen adviseren om een kleinkaliber wapen te kiezen, soms is dat zelfs verplicht.

[ Bericht 19% gewijzigd door Evil_Jur op 07-07-2006 11:31:21 ]
pi_39626663
Zoals Jur al zegt, WEGDOEN dat ding. Dat je DE manier om je verlof (of kans op) te verkloten.
Zeg zo iets ook niet op de schietclub dat je dit thuis hebt want vaak stellen ze dat niet op prijs. Dus vragen of de rail etc etc overgezet kan worden zou ik daar niet doen. Wij screenen vrij streng op uitspraken en gedrag, als wij merken dat iemand rare gedachtes heeft of wij hebben het vermoeden dat er iets anders achter schuilt dan willen SPORTschieten, dan kom er niet in. Andere clubs hebben er misschien lak aan en nemen iedereen aan. Al is dat wel verminderd nu de KNSA verplicht is bij elke club.

Hieronder wat sites van wapenwinkels die hun aanbod op de site hebben staan.

http://www.bold-action.com/
http://www.hendrixvanderputten.nl/
http://www.hesvanzweeden.nl/
http://www.mauricedrummen.nl/
http://www.schietsportwestland.nl/index.html
http://schietsport-wapenhandel.beginthier.nl/
http://www.wapenhandelkuiper.nl/
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:22:35 #244
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39643128
Wat hebben jullie eigenlijk aan gehoorprotectie?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39649711
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:22 schreef hollander172 het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk aan gehoorprotectie?
Ik heb interne dingetjes met een filter. Je kunt een normaal gesprek voeren en je bent toch beschermd tegen harde klappen. Het filter is belangrijk. Eerst had ik er één met de allerhoogste bescherming. Dat moet je niet doen, tenzij je graag luistert naar het gekraak en geschuif van de gewrichten van je nek. Bovendien hoor je de baancommandant niet.
Het is niet de goedkoopste oplossing.
Het goedkoopste is een oude koptelefoon (draad afknippen). Niet zo goed.
Beter is een gehoorprotectie van een bouwmarkt.
Heel goed zijn Earplugs, van die gele dingen.
Stoer staan 9mm hulzen als noodvoorziening.
Nog duurder is de uitwendige gehoorbescherming met anti-geluid. Die heeft weer het voordeel dat je de richtmicrofoons kunt gebruiken voor het opsporen van wild (ik jaag NIET). Bovendien leuk voor het afluisteren van gesprekken op tientallen meters afstand.
pi_39651802
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:22 schreef hollander172 het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk aan gehoorprotectie?
Peltor
pi_39652787
quote:
Op zondag 9 juli 2006 02:20 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Ik heb interne dingetjes met een filter. Je kunt een normaal gesprek voeren en je bent toch beschermd tegen harde klappen. Het filter is belangrijk. Eerst had ik er één met de allerhoogste bescherming. Dat moet je niet doen, tenzij je graag luistert naar het gekraak en geschuif van de gewrichten van je nek. Bovendien hoor je de baancommandant niet.
Ik gebruik ze voor op het werk, maar voor het schieten zijn het ondingen vind ik. De geluidsdruk is nog steeds enorm (Schiet met een Sako TRG en die blaast behoorlijk) en die druk op je oren is niet fijn. Ik draag altijd platte peltors bij geweer schieten en van die bolle voor het pistool schieten. Die dempen perfect.

Die gele dingen komen er bij mij niet in. Als je die goed vindt dempen zijn je oren al ver heen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:59:17 #248
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39654823
Okee ik heb dus de goede gekocht denk ik. Was weer een kwestie van eerst kopen en dan pas nadenken maar het mannetje van de wapenhandel was redelijk overtuigend over de kwaliteit van de kappen.

Heb een zwarte Peltor H64FB gekocht. Vind de uitsparing onderaan ook wel makkelijk mocht ik nog geweer gaan schieten en voor de instructie skeet die ik nog tegoed heb.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39664004
quote:
Op zondag 9 juli 2006 08:43 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Ik gebruik ze voor op het werk, maar voor het schieten zijn het ondingen vind ik. De geluidsdruk is nog steeds enorm (Schiet met een Sako TRG en die blaast behoorlijk) en die druk op je oren is niet fijn. Ik draag altijd platte peltors bij geweer schieten en van die bolle voor het pistool schieten. Die dempen perfect.

Die gele dingen komen er bij mij niet in. Als je die goed vindt dempen zijn je oren al ver heen.
Het filter bepaalt wat er aan geluid wordt doorgelaten, zowel druk als frequentie (toonhoogte). Die dingen voor op je werk dienen voor andere doeleinden dan schieten.
Ik heb ook van die oorkleppen, maar die vind ik nogal zweterig na een tijdje en ze laten (bij mij althans) geluid door wanneer je een schietbril draagt.
Verder is het een persoonlijke zaak wat je het prettigst vindt.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:00:05 #250
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39669438
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:57 schreef FiveseveN het volgende:
en ze laten (bij mij althans) geluid door wanneer je een schietbril draagt.
Hmmm niet op gelet eigenlijk.

Net nieuwe bril bestelt heeft. Na ja mocht het niet kunnen dan hevelen ze die glazen maar over in een ander montuurtje.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')