Even een kort vraagje.
Jaren geleden (2001) ben ik genaaid door mijn huisbaas.
Met een stuk of vijftien studenten huurden we een stuk of vijf huisjes in Amersfoort.
Hij wilde ons eruit omdat hij goed geld kon krijgen voor de grond en de huisjes waren aan sloop toe.
Hij, X, probeerde eerst geruisloos iedereen eruit te gooien/laten vertrekken maar toen dat niet lukte omdat ik stennis maakte, heeft hij uiteindelijk, voor iedereen vertrok en de huisjes gesloopt werden, aan iedereen een oprotpremie van 2500 gulden gegeven.
Behalve mij.
Hij had een hekel aan me omdat ik ervoor had gezorgd dat iedereen zich bewust was van zijn rechten en van de plannetjes van de huisbaas.
En bovendien had hij bij de gemeente geinformeerd en daar uitgevonden dat ik inderdaad al twee maanden daarvoor mij uit had laten schrijven uit de gemeente amersfoort en in had laten schrijven bij gemeente leiden.
Dit gebruikte hij als argument om mij geen oprotpremie te hoeven betalen.
Terwijl ik nog gewoon huurde bij hem en huur betaalde, dus het sloeg nergens op.
Maar door allerlei moeilijke prive omstandigheden waar ik toen in zat heb ik het erbij laten zitten.
Nu, jaren later, maak ik me er nog steeds kwaad om wat die klootzak me geflikt heeft.
Ik zou er alsnog wel achteraan willen.
Kan ik hem nog iets maken? Of is het nu (vijf jaar later) echt te laat.
[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 26-02-2006 18:06:09 (naam weg) ]