abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35541126
Leuk stukje.
quote:
Maduro: 'Alsof we met Jong Ajax speelden'

In de kleedkamer maakten de Ajacieden er voor de wedstrijd tegen Heracles (1-3) grappen over. Na keepersshirt nummer 1 was het nummer 7 het tweede nummer dat uit de tas werd gehaald.

Voor de rest geen basisspelers tegen Heracles in de defensie. Maduro was met zijn 21 jaar de oudste in de defensie van Ajax. Hij gaf leiding aan Michael Timisela (19 jaar) Thomas Vermaelen (20 jaar) en Urby Emanuelson (19 jaar).

'We maakten er ook grapjes over, dat het wel leek alsof we met Jong Ajax of de A1 op pad waren', zegt Maduro in de Volkskrant. 'Ik moest toch de kar trekken, dat zag ik wel in. Ik heb tijdens de wedstrijd ook meer aan anderen gedacht dan aan mezelf. En ik accepteerde minder fouten van mezelf. Dat krijg je als je achterin ineens de oudste bent'.

Maduro vindt dat Ajax wel steeds vrijer gaat voetballen. 'Dan lijkt het alsof we maling hebben aan alles. Maar ook vandaag heb ik me weer geërgerd. Zeker als ik de bal had en ik niemand zag bewegen', aldus de voetballer uit Almere. Hij denkt dat het bij het proces hoort, dat de jonge middenvelder nu meer op het team moet letten dan op zichzelf.
pi_35541259
quote:
Geen tijd om 'droomdoelpunt' te vieren, een verjaardag wacht

Ajax trainde vanochtend met de toekomst op de Toekomst. De uitloop- en hersteltraining werd afgewerkt met de Beloften van het trainersduo John van den Brom en Alfons Groenendijk. Voor Michael Timisela stond de bijzondere training vooral in het teken van de napret. Geflankeerd door zijn collega-basisspelers tegen Heracles Almelo, bekeek de rechtsback de oefensessie grotendeels in rust vanuit een dugout.

Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea en Wesley Sneijder trainden op het oog weer volop met de groep mee. Beloftevolle jonkies tegen de alom bekende gezichten uit de A-selectie. Niet eens zo gek lang geleden behoorde ook Timisela tot het kamp der, voor het grote publiek, onbekenden. Sinds de thuiswedstrijd tegen RBC en Heracles - Ajax is dat verleden tijd.
De Ajacied speelde tot en met zijn eerste seizoen als A-junior als centrale verdediger, op positie '3'. Vanaf zijn tweede jaar als A-junior werd Timisela langzaamaan omgeschoold tot rechtsback, een speler voor de '2' om opnieuw in Ajax-jargon te spreken. ,,Ik kom niet vaak mee naar voren, kies mijn momenten'', schetst de 19-jarige een beeld van de voetballer-Timisela. ,,Het liefst zit ik zo kort mogelijk op mijn tegenstander. Bij mijn amateurclub Abcoude, waar ik voetbalde voordat ik in de C1 van Ajax belandde, speelde ik trouwens op het middenveld.''

Terugblikkend op zijn basisdebuut, toont de Ajacied zich vooral tevreden over de tweede helft tegen Heracles. Niet geheel toevallig de 45 minuten waarin hij de Amsterdammers met zijn doelpunt definitief voorbij de Almeloërs hielp. ,,De eerste helft liep bij mij niet zo lekker. Gelukkig heb ik het na rust redelijk op kunnen pakken. In de tweede helft liep het met het hele team beter. Er werd ook meer strijd geleverd.''
Een week na zijn Ajax-debuut tegen RBC Roosendaal, speelde de Amsterdammer in Almelo zijn tweede officiële wedstrijd. De eerste (bijna) volle wedstrijd op het hoogste niveau was best zwaar, moet Timisela bekennen. ,,Uiteindelijk schoot de kramp erin. Eerder had ik al last van een droge mond, leek het wel alsof ik te weinig speeksel had. Misschien wel gewoon te weinig gedronken.''

Ondanks de fysieke ongemakken pikte Timisela wel zijn doelpuntje mee. ,,Scoren in Ajax 1 is een droom. Of ik het op een bijzondere manier heb gevierd? Niet echt. Na de wedstrijd ben ik naar mijn vriendin gegaan, daarna naar huis. Mijn zusje was gisteren namelijk ook jarig.''
De relatief rustige uitlooptraining na zijn basisplaats in het vlaggenschip, was ook al een relatief nieuwe ervaring voor Timisela. ,,Al had ik nu het liefst mijn partijtje meegespeeld'', werpt de Timisela een blik op verwoed strijdende reserves en Jong Ajacieden op het veld. De rechterverdediger laat zijn verstand spreken. ,,Je weet dat het nu beter is om je rust te pakken. Van heel veel speeltijd zal het de komende weken niet meer komen, denk ik. Trabelsi is op de weg terug. Terwijl ook Grygera rechtsback kan spelen.''

De training op een bijveld van Ajax’ sportpark de Toekomst was in elk geval voor Alfons Groenendijk een zware. Met de Amsterdam ArenA als fraai decor, nam de trainer en oud-speler fanatiek deel aan de verschillende loopoefeningen en partijtjes. Weliswaar rood aangelopen bleef Groenendijk prima op de been tussen de jonkies. Al werd de trainer wel verbaal opgepept vanaf de zijlijn. ,,Gerard, jouw complimenten houden me in de race'', bedankte Groenendijk nog tijdens een wedstrijdje zijn grote motivator en ‘oppepper’, assistent-trainer Gerard van der Lem.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35542357
Dat Groenendijk nog mee kan, zegt dat wat over het niveau van Groenendijk of over het niveau van de training van die gastjes?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35543492
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef twi het volgende:

[..]

Babel denkt verkeerd wanneer 'ie als 19-jarige ontevreden is op de bank, wanneer hij Huntelaar en Rosenberg voor zich heeft. Maar hij wordt gewoon misbruikt op links, en moet gewoon verhuurd worden. Hij is niet klaar voor de 9 bij Ajax, en moet dat maar een jaartje ergens leren.

Om hem gelijk te stellen aan een figuur als De Jong, met zijn waanideeen, vind ik voorbarig en overdreven. Babel heeft het talent, en heeft de pech dat Blind met 3 dure spitsen zit opgescheept in plaats van 2. Bovendien moet hij spelen om zich te ontwikkelen. Dat kan niet bij Ajax, dus moet 'ie maar verhuurd worden.

Ajax is in deze gewoon triest bezig door hem niet te verhuren aan NEC, afgelopen winterstop. Had een ideale mogelijkheid en oplossing geweest voor beiden.
Eens, Babel verhuren is de beste optie voor alle partijen. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat je hem niet aan een directe concurrent verhuren wil....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 27 februari 2006 @ 15:24:00 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35543536
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:22 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Eens, Babel verhuren is de beste optie voor alle partijen. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat je hem niet aan een directe concurrent verhuren wil....
Kan ie niet naar HSV? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_35543578
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kan ie niet naar HSV? .
Neuh, die komen pas over een half jaar wanneer er een echt conflict is.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_35544179
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:14 schreef Erwtensoep het volgende:
BN De Stem
[..]

Geen commentaar is goed commentaar!
Jesper
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_35544217
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35544519
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:33 schreef Jasza het volgende:

[..]

Euh nee
euh ja
toen ie nog bij Chelsea speelde hadden ze uitgerekend dat hij de slechtste voorzet van de hele premier league had
  maandag 27 februari 2006 @ 16:06:11 #285
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35544898
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:51 schreef twi het volgende:

Maar ik vind Gronkjaer overbodig als je een fitte Mitea en Rosales hebt. Voegt dan verder weinig toe. Ja, leuk voor de breedte
2 buitenspelers is echt te weinig..
pi_35545048
Overigens denk ik dat Gronkjear wel terug wil. Ik las (weliswaar een jaar of 2 geleden) een interview met hem in een voetbalblad. Daarin stond al dat hij als ze hem zouden vragen hij best terug zou willen. Maar ik denk dat het meer de vraag is of Ajax hem wel wil.
pi_35545131
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:06 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

2 buitenspelers is echt te weinig..
Je hebt Rosenberg en Krohn-Deli ook nog, maar wat mij betreft mag ie er zeker bij. Speelt Gronkjaer trouwens op links of rechts?
  maandag 27 februari 2006 @ 16:14:23 #288
45511 TimmyAsd
pi_35545178
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:12 schreef devv05 het volgende:

[..]

Je hebt Rosenberg en Krohn-Deli ook nog, maar wat mij betreft mag ie er zeker bij. Speelt Gronkjaer trouwens op links of rechts?
Links toch?
En Rosenberg doet het wel redelijk, maar is geen linksbuiten. En Krohn-Dehli.. Tja
pi_35545239
Krohn-Dehli
"Ik ben goed genoeg voor de Nederlandse voetbaltop"... beetje arrogant om dat nu al te gaan verkondigen.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:18:04 #290
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_35545307
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:16 schreef vdHoek het volgende:
Krohn-Dehli
"Ik ben goed genoeg voor de Nederlandse voetbaltop"... beetje arrogant om dat nu al te gaan verkondigen.
opzich is hij wel goed genoeg,, maar heeft zich pas amper bewezen bij RKC.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  maandag 27 februari 2006 @ 16:18:05 #291
45511 TimmyAsd
pi_35545309
Ik vergeet Perez trouwens helemaal
  maandag 27 februari 2006 @ 16:18:41 #292
45511 TimmyAsd
pi_35545326
Gronkaer halen dus, Krohn-Deli maar weer optiefen en dan zijn we voor de buitenposities klaar
pi_35545369
Ik droomde laatst trouwens dat Overmars terugkwam
pi_35545418
MEEP MEEP

Krohn-Dehli is een leuk spelertje voor wanneer de rest geblesseerd is. Maar hij moet echt niet denken een basisplaats te zullen bemachtigen.
pi_35546481
Ik zie ook niet meer dan een leuke speler voor de bank maar wie weet...
AFC Ajax
pi_35546535
ik snap echt niet waarom men Gronkjaer zo graag terugziet die gast presteert al jaren niet meer.
pi_35546552
Die Nilsson van Heerenveen vind ik ook wel een leuke buitenspeler, maar Jesper mag ook komen
  maandag 27 februari 2006 @ 17:03:50 #298
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_35546869
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
Die Nilsson van Heerenveen vind ik ook wel een leuke buitenspeler, maar Jesper mag ook komen
Ben benieuwd of hij het niveau wel aan kan. Is hij een international
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 27 februari 2006 @ 17:05:06 #299
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_35546911
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
ik snap echt niet waarom men Gronkjaer zo graag terugziet die gast presteert al jaren niet meer.
Omdat hij te weinig kan laten zien vanwege de bank?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_35547205
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:03 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ben benieuwd of hij het niveau wel aan kan. Is hij een international
Nee, op dit moment nog niet.

Hij heeft trouwens wel een contract tot juni 2009 bij Heerenveen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')