abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35480363
Wie kent ze? Ik vind het geniale en hoogst originele muziek. De bijna kinderlijke naïviteit van sommige teksten die regelmatig op de lachspieren werkt, de breekbare en soms op charmante wijze valse stem van Jonathan Richman, de geslaagde uitstapjes naar Zuid-Amerikaanse en Aziatische muziek en, last but not least, de minimalistische rock 'n roll die je direct bij de strot grijpt. (uiteraard geïnspireerd door bands als The Velvet Underground en The Stooges, maar ik kan mezelf slechtere inspirators voorstellen)
Wat mij betreft één van de de beste producten die de VS op muzikaal gebied voort heeft gebracht.
Ik geloof dat Jonathan Richman laatst weer met een nieuw album is gekomen, en wellicht treedt hij nog op, maar het fijne weet ik er niet van.

Liefhebbers van deze band, laat u zien in dit topic!

[ Bericht 0% gewijzigd door nozem op 25-02-2006 17:36:08 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_35481703
Ik voel de bui al hangen.
pi_35482563
Ik vind ze ook geweldig! Vooral de laatste single van ze.
En vergeet niet de oogstrelende moves van de frontman als hij zijn ding doet op het podium
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_35482701
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:00 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind ze ook geweldig! Vooral de laatste single van ze.
En vergeet niet de oogstrelende moves van de frontman als hij zijn ding doet op het podium
Kijk! Een fan!

Ik had niet anders van je verwacht! Al ben ik persoonlijk niet geheel op de hoogte van een 'laatste single', van om het even welke single van deze band niet eigenlijk

Waar blijft de rest?
pi_35484746
Ik ken alleen Egyptian Reggae en ik weet dat Jerry Harrison (Talking Heads) ook in The Modern Lovers heeft gespeeld. Sorry.
I intend to live forever, or die trying.
  Redactie Frontpage zondag 26 februari 2006 @ 12:03:42 #6
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35505346
She's cracked is toch ook van The Modern Lovers? En Ice cream man natuurlijk! Ting-ting. Erg leuke muziek inderdaad...hoewel soms nét iets te simplistisch.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 26 februari 2006 @ 13:41:23 #7
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_35508113
Tijdje terug nog Jonathan Richman solo-acoustisch-met-drummer gezien. Hij blijft dezelfde wereldvreemd ogende snuiter, in alle naïevige eenvoud erg leuk en vrolijk stemmend.
Die TV reclame met Roadrunner was geweldig, lekker heel vaak Roadrunner gehoord in die tijd, voor mij toch hun lekkerste nummer. Had eigenlijk verwacht dat die reclamespot wel tot een soort revival zou leiden, maar daar heb ik dan weer weinig van gemerkt.
pi_35508318
Ik ken alleen Don't Let Our Youth Go To Waste; in de uitvoering van Galaxie 500 welteverstaan. Het origineel is mij tot op de dag van vandaag nog niet ter oren gekomen.
pi_35508590
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:47 schreef sxesven. het volgende:
Ik ken alleen Don't Let Our Youth Go To Waste; in de uitvoering van Galaxie 500 welteverstaan. Het origineel is mij tot op de dag van vandaag nog niet ter oren gekomen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35520654
geweldige muziek!

Met name het debuut album draai ik nog regelmatig.
En natuurlijk het live album, met die ellenlang uigerekte versie van Icecream man
pi_35528116
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:14 schreef cafca het volgende:
geweldige muziek!

Met name het debuut album draai ik nog regelmatig.
En natuurlijk het live album, met die ellenlang uigerekte versie van Icecream man
Ik draai nu "Hey there little insect".

I say, hey there little insect, don't scare me so.
Don't land on me baby, and bite me no.
I say hey there little insect, please calm down.
Then we'll have fun and fool around.

pi_35533822
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:59 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik draai nu "Hey there little insect".

I say, hey there little insect, don't scare me so.
Don't land on me baby, and bite me no.
I say hey there little insect, please calm down.
Then we'll have fun and fool around.

Geweldig!

en wat dacht je van deze:
quote:
I'm gonna tell you 'bout the car that I just bought.
It's that Dodge Veg-O-Matic there in the parking lot.
Well, I'm gonna tell you 'bout the car that I now own.
Well it doesn't go nowhere, it just stays all alone.
You know, I like it.
You know, I like it a whole lot.

Well, that's my Dodge Veg-O-Matic there in the parking lot.
My Dodge Veg-O-Matic, there in the parking lot.
You know, I like it.
You know, I like to watch it rot.
  maandag 27 februari 2006 @ 17:15:12 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35547237
Ik ken ze van de hit Egytian Reggea. Geniaal nummer. Heb ze in de jaren 80 nog een keer live gezien in het jongerencentrum in Zaandam. Was een erg leuk concert. Je brengt me op een idee. Ik zal binnenkort eens wat muziek van ze gaan downloaden kopen.
Non possumus non loqui
pi_35550074
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:15 schreef Knip het volgende:
Ik ken ze van de hit Egytian Reggea. Geniaal nummer. Heb ze in de jaren 80 nog een keer live gezien in het jongerencentrum in Zaandam. Was een erg leuk concert. Je brengt me op een idee. Ik zal binnenkort eens wat muziek van ze gaan downloaden kopen.
Zeker niet hun beste nummer, wel hun bekendste.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:12:34 #15
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35569006
Daar kwam ik ook achter toen ik ze zag spelen. Vooral de ontspannen vrolijkheid waarmee ze de best wel moeilijke nummers sprak me erg aan.
Non possumus non loqui
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:01:22 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35616262
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:15 schreef Knip het volgende:
Ik heb mezelf laatst 'The Beserkly Collection' aangeschaft. Twee cd's, 43 nummers, allemaal uit de hoogtijdagen van Jonathan Richman and The Modern Lovers. Ik had ook nog niks van ze, maar dit (verzamel)album is een regelrechte aanrader. Ik draai het grijs.

Fijn dat dit topic toch nog een beetje is gaan lopen.
pi_35616391
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:01 schreef Grobbel het volgende:
Modern Lovers
Tijd voor een nieuw topic. En tijd voor een goede search.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:30:47 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35616826
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:21 schreef nozem het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuw topic. En tijd voor een goede search.
Ik wist dat het topic al bestond, maar een paar dagen terug werkte de search_lite ineens niet meer. Beide zijn in elk geval gemeld in de band- en artiestentopicindex, Beathoven zal er straks wel eentje op slot gooien om toekomstige verwarring te voorkomen.
pi_35616942
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik wist dat het topic al bestond, maar een paar dagen terug werkte de search_lite ineens niet meer. Beide zijn in elk geval gemeld in de band- en artiestentopicindex, Beathoven zal er straks wel eentje op slot gooien om toekomstige verwarring te voorkomen.
Laat het dat andere topic maar zijn dan. Ik vind "Jonathan Richman and The Modern Lovers" toch wat completer eigenlijk.
pi_35665491
Icecream man.
pi_36106301
Ik ben liefhebber. Met name van de eerste L.P , dat ligt wmb toch in het verlengde van de Velvet Underground, wat een fantastische nummers staan er op die LP.

Naderhand, toen hij de wat autistische performer en singer songwriter werd is ook wel de moeite waard. Ik ken bijvoorbeeld nog steeds het verhaal van mijn een stuk oudere broer die tijdens een uitvekocht concert in de Effenaar ineens een echte ijscoman binnen zag rijden. Wat een concert moet dat geweest zijn en dan begrijp je meteen de live LP. En Johnatan is zelfs verantwoordelijk voor een Urban myth: er bestaat helemaal geen Dodge-Vedge-o-
Matic, alleen in zijn prachtige song.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 17-03-2006 10:47:07 ]
Helpt waar hij kan!
pi_36106327
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 02:54 schreef NoSigar het volgende:
Ik ben liefhebber. Met name van de eerste L.P , dat ligt wmb toch in het verlengde van de Velvet Underground, wat een fantaschtische nummers staan er op die LP.

NAderhand, toen hij de wat autistische performe en singer songwriter werd is ook wel de moeite waard. Ik ken bijvoorbeeld nog steeds het verhaal van mijn een stuk oudere broer die tijdens een uitvekocht concert in de Effenaar ineens een echt ijscoman binnen zag rijden. Wat een concert moet dat geweest zijn en dan begrijp je meteen de live LP. En Johnatan is zelfs verantwoordelijk voor een Urban myth: er bestaat helemaal geen Dodge-Vedge-o-
Matic, alleen in zijn prachtige song.
Prachtige aanvulling. RoadRunner is niet voor nix vette reclamehit geworden.
pi_36109430
Ik hoorde een tijd geleden in de film School of Rock het begin van Roadrunner, en ik dacht bij mezelf dat nummer moet ik hebben. Alleen wist ik niet van wie het nummer was, en na lang zoeken kwam ik erachter dat het van Jonathan Richman and the Modern lovers was. En ik kwam er ook achter dat ze nog veel meer leuke muziek hadden.
pi_42742794
Ik wilde deze jullie niet onthouden. Hij rockt nog steeds. Schitterend videomateriaal.

http://www.youtube.com/watch?v=4AswoDY7N38&mode=related&search=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')