Ik was op zoek naar een gewoon restaurant in Amsterdam. Eentje waar ze niet perse geforceerd hip zijn, waar de bediening niet zingt, en dat niet aan een plein ligt dat al is uitgewoond door Ajax-supporters.
Kortom, ik zoek een leuk restaurant(je) in Amsterdam waar je gewoon gezellig kan eten en wellicht ook nog kan genieten van meer uitzicht dan de overkant van de steeg.
Bestaan die restaurants wel in Amsterdam?? Op zich wel, ik moet de laatste tijd 1x per week in de grachtengordel zijn en dan zie ik best leuke tentjes, maar ik vergeet die namen steeds.
A.s. dinsdag gaan de kinderen uit logeren en wil ik met mijn vrouw ergens eten in Amsterdam, want ik moet er sowieso heen. Scheelt mij weer een file, en het is gezellig. Maar goeiendag zeg, probeer eens wat te reserveren via internet. Ik kan niet eens normaal zoeken naar een restaurant, want alles is bijzonder, hip, smaakvol etc
![]()
.
Wie heeft er nu echt goeie tips voor een burgermansrestaurant(je) binnen de grachtengordel waar je ook nog lekker kan eten???