abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:19:27 #1
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35455794
Ik ga in april naar China toe voor een paar dagen. Nu is het zo dat in China geregeld hond op de kaart staat.

Aangezien ik overal wel voor in ben, ben ik dus ook van plan hond te eten. Ik heb echter geen flauw idee hoe het smaakt.

Iemand wel eens hond gegeten? Zo ja, waar is het mee te vergelijken qua vlees? Zit er nog veel smaakverschil tussen verschillende rassen? Ik heb wel eens gehoord dat je restaurants heb met bij de ingang allemaal hondenhokkenmet verschillende honden.

gr.
Richie
pi_35456224
Als kok wil ik ook alles proeven, ik heb mezelf echter een grens gesteld. Als naar mijn inzien de dieren lijden voor mijn genot wil ik het niet. Nu kunnen we een discussie houden over de bioindustrie maar daar heb ik geen zin in. Back on topic.
In tegenstelling tot andere dieren worden honden eerst "gemartelt" om zoveel mogelijk adrenaline aan te maken. Normaalgesproken wil je dit vermijden, want het vlees wordt enorm taai, maar het schijnt ergens goed voor te zijn.
De dieren worden aan de poten of nek opgehangen en geslagen met stokken of andere voorwerpen. En vervolgens dood gemaakt. Er gaan ook verhalen dat de honden levend gevild worden, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden op internet. Lijkt me dus lichterlijk overdreven.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:34:58 #3
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35456333
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:32 schreef Pilootje het volgende:
Als kok wil ik ook alles proeven, ik heb mezelf echter een grens gesteld. Als naar mijn inzien de dieren lijden voor mijn genot wil ik het niet. Nu kunnen we een discussie houden over de bioindustrie maar daar heb ik geen zin in. Back on topic.
In tegenstelling tot andere dieren worden honden eerst "gemartelt" om zoveel mogelijk adrenaline aan te maken. Normaalgesproken wil je dit vermijden, want het vlees wordt enorm taai, maar het schijnt ergens goed voor te zijn.
De dieren worden aan de poten of nek opgehangen en geslagen met stokken of andere voorwerpen. En vervolgens dood gemaakt. Er gaan ook verhalen dat de honden levend gevild worden, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden op internet. Lijkt me dus lichterlijk overdreven.
Mijn grens ligt bij beschermde dieren en dieren die me nou niet echt smakelijk lijken

Over het overlijdensproces kan ik niet meepraten, geen ide ehoe dat gaat daar. Maar ik moet toegeven dat zoiets me er niet van weer houdt aangezien de bio industrie (die jij aanhaalde) nu ook niet echt diervriendelijk is terwijl ik wel gewoon m'n stukje vlees van AH verorber.

Terug naar de hond
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:37:44 #4
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_35456443
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:32 schreef Pilootje het volgende:
Er gaan ook verhalen dat de honden levend gevild worden, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden op internet. Lijkt me dus lichterlijk overdreven.
Niet overdreven. Vaak zijn de dieren nog levend als ze gevild worden, ook weer om de adrenaline. Niet alleen bij honden, maar bij meerdere dieren die de pech hebben in China te wonen.

Zal het filmpje wel es opzoeken.
power to the people
pi_35456703
volgende week moet je maar es in de panorama kijken, zie je hoe zo'n hond behandeld/eruit ziet..
pi_35457121
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:43 schreef laika het volgende:
volgende week moet je maar es in de panorama kijken, zie je hoe zo'n hond behandeld/eruit ziet..
Rich geeft al aan dat hem dat niet zo uitmaakt. Ik zou het zelf iig ook proberen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_35457134
Ik denk nooit na over wat ik eet. Ik bestel het gewoon
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35457313
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:55 schreef existenz het volgende:
Ik denk nooit na over wat ik eet. Ik bestel het gewoon
Dus ik heb al veel dingen gegeten, die ik achteraf gezien liever niet gegeten had, maar nu wel erg lekker vind
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:04:03 #9
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35457424
laat achteraf wel ff weten wat je er van vond, ben wel benieuwd eigenlijk
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35459696
ik zou het nooit kunnen, vooral niet als zo'n beestje ook nog gemarteld wordt! ziek!!
pi_35461896
Omdat het natuurlijk bij ons een huisdier is, hoog aaibaarheidsgehalte etc etc is het een topic met een dubbele lading. Maar in China en Zuid-Korea is het heel normaal idd.
Lees dit maar eens :
http://bop.vgc.be/tijdschriften/wablieft/wab601/Wa601sam1.txt

Er is wel een wet tegen de manier van doden van de honden, katten en/of ratten, maar het wordt helaas! wel oogluikend toegestaan
pi_35462479
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Omdat het natuurlijk bij ons een huisdier is, hoog aaibaarheidsgehalte etc etc is het een topic met een dubbele lading. Maar in China en Zuid-Korea is het heel normaal idd.
Lees dit maar eens :
http://bop.vgc.be/tijdschriften/wablieft/wab601/Wa601sam1.txt

Er is wel een wet tegen de manier van doden van de honden, katten en/of ratten, maar het wordt helaas! wel oogluikend toegestaan
Ja ook met nertsen, die deden ze gewoon levend villen en gewoon op de grond kapot slaan. Zulke mensen mogen van mij direct ter plekke dood gaan! maar goed het gebeurt...
pi_35462535
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik ga in april naar China toe voor een paar dagen. Nu is het zo dat in China geregeld hond op de kaart staat.

Aangezien ik overal wel voor in ben, ben ik dus ook van plan hond te eten. Ik heb echter geen flauw idee hoe het smaakt.

Iemand wel eens hond gegeten? Zo ja, waar is het mee te vergelijken qua vlees? Zit er nog veel smaakverschil tussen verschillende rassen? Ik heb wel eens gehoord dat je restaurants heb met bij de ingang allemaal hondenhokkenmet verschillende honden.

gr.
Richie
Ik hoop dat het je smaakt, als je de hond achter in de keuken, flink wordt gemarteld
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:31:52 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35462765
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:24 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Ja ook met nertsen, die deden ze gewoon levend villen en gewoon op de grond kapot slaan. Zulke mensen mogen van mij direct ter plekke dood gaan! maar goed het gebeurt...
Ja, en wat denk je wat er met kreeften gebeurt? Die worden levend gekookt.

Ik zou het denk ik ook wel proberen als ik de mogelijkheid had. Ben wel benieuwd hoe het smaakt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35473284
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en wat denk je wat er met kreeften gebeurt? Die worden levend gekookt.

Ik zou het denk ik ook wel proberen als ik de mogelijkheid had. Ben wel benieuwd hoe het smaakt.
Kreeften vind ik heel iets anders als Hond, maar goed je zal zelf wel nooit een hond hebben gehad?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:10:25 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_35478986
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:40 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Kreeften vind ik heel iets anders als Hond, maar goed je zal zelf wel nooit een hond hebben gehad?
Dus omdat je een hond als huisdier hebt gehad maar geen kreeft, vindt je het niet erg als een kreeft levend gekookt wordt, maar wel als een hond dezelfde behandeling krijgt?

Vleeseters zijn wat betreft logica nog erger dan vrouwen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_35479065
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Dus omdat je een hond als huisdier hebt gehad maar geen kreeft, vindt je het niet erg als een kreeft levend gekookt wordt, maar wel als een hond dezelfde behandeling krijgt?

Vleeseters zijn wat betreft logica nog erger dan vrouwen...
Deze discussie is al eerder en vaker gevoerd. Het gaat nu om ervaringen van hond eten.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:14:13 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35479083
Een kreeft is meteen dood als ie wordt gekookt

No brain no pain !
Na Amerikaanse en Canadese studies hebben onderzoekers van de universiteit van Oslo
ook onomstotelijk vastgesteld dat alle invertebraten, zoals kreeften,krabben, garnalen, slakken en wormen geen pijn kunnen voelen als ze levend in kokend water worden gebracht.

Dierenrechten activisten claimen al lang
dat deze dieren onnodig pijn lijden bij het
levend koken in de keuken. Niet dus!
Het 39 pagina tellend rapport zegt dat
deze soorten zo'n primitief centraal zenuw-
stelsel hebben en onderontwikkelde hersenen,
vergelijkbaar met die van insecten,die ook
geen pijn kunnen waarnemen. De geluiden die soms te horen zijn, wanneer bijvoorbeeld
een kreeft in kokend water wordt gebracht, zijn geen geluiden die de kreeft zelf voorbrengt,maar mechanische geluiden, voorgebracht door het ontsnappen van lucht in het pantser.
De spartelende bewegingen van de kreeft zijn reflexmatige bewegingen en zeker geen bewusteresponsen of een indicatie dat het dier pijn lijdt.

De meest bekende dierenrechten activistenorganisatie, die het voor de kreeften, People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), zegt niet overtuigd te zijn door al deze studies en zegt onverminderd door te gaan met haar acties "Being Boiled Hurts" en "Let Lobsters live".
Zij verwijten Noorse onderzoekers in dienst te staan voor de Noorse Kreeftenindustrie.

(met dank aan Visaktua)

Bron: http://www.krabbetje.be/nieuwsbrieven/no%20pain%20no%20brain.htm
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_35481377
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:34 schreef Richie_Rich het volgende:

Mijn grens ligt bij beschermde dieren en dieren die me nou niet echt smakelijk lijken

Over het overlijdensproces kan ik niet meepraten, geen ide ehoe dat gaat daar. Terug naar de hond
Misschien dat je je toch eens daarin kan verdiepen voordat je wat in je mond steekt. ik vind het iets te simpel gesteld om dat te gaan vergelijken met de BIO-industrie waar wel degelijk regels voor zijn opgesteld.
Ik zou zeggen verdiep je erin en wanneer je dan nog trek hebt .... eetsmakelijk
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_35481786
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Richie_Rich het volgende:

gr.
Richie
Ten eerste staat hond lang niet overal in China standaard op het menu, maar het is niet heel ongewoon. Uit principe heb ik het nooit gegeten tijdens mijn tijd daar, maar ik heb van andere westerlingen die het probeerde begrepen dat het echt niet lekker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')