Mijn grens ligt bij beschermde dieren en dieren die me nou niet echt smakelijk lijkenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:32 schreef Pilootje het volgende:
Als kok wil ik ook alles proeven, ik heb mezelf echter een grens gesteld. Als naar mijn inzien de dieren lijden voor mijn genot wil ik het niet. Nu kunnen we een discussie houden over de bioindustrie maar daar heb ik geen zin in. Back on topic.
In tegenstelling tot andere dieren worden honden eerst "gemartelt" om zoveel mogelijk adrenaline aan te maken. Normaalgesproken wil je dit vermijden, want het vlees wordt enorm taai, maar het schijnt ergens goed voor te zijn.
De dieren worden aan de poten of nek opgehangen en geslagen met stokken of andere voorwerpen. En vervolgens dood gemaakt. Er gaan ook verhalen dat de honden levend gevild worden, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden op internet. Lijkt me dus lichterlijk overdreven.
Niet overdreven. Vaak zijn de dieren nog levend als ze gevild worden, ook weer om de adrenaline. Niet alleen bij honden, maar bij meerdere dieren die de pech hebben in China te wonen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:32 schreef Pilootje het volgende:
Er gaan ook verhalen dat de honden levend gevild worden, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden op internet. Lijkt me dus lichterlijk overdreven.
Rich geeft al aan dat hem dat niet zo uitmaakt. Ik zou het zelf iig ook proberen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:43 schreef laika het volgende:
volgende week moet je maar es in de panorama kijken, zie je hoe zo'n hond behandeld/eruit ziet..![]()
Dus ik heb al veel dingen gegeten, die ik achteraf gezien liever niet gegeten had, maar nu wel erg lekker vindquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:55 schreef existenz het volgende:
Ik denk nooit na over wat ik eet. Ik bestel het gewoon
Ja ook met nertsen, die deden ze gewoon levend villen en gewoon op de grond kapot slaan. Zulke mensen mogen van mij direct ter plekke dood gaan! maar goed het gebeurt...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Omdat het natuurlijk bij ons een huisdier is, hoog aaibaarheidsgehalte etc etc is het een topic met een dubbele lading. Maar in China en Zuid-Korea is het heel normaal idd.
Lees dit maar eens :
http://bop.vgc.be/tijdschriften/wablieft/wab601/Wa601sam1.txt
Er is wel een wet tegen de manier van doden van de honden, katten en/of ratten, maar het wordt helaas! wel oogluikend toegestaan
Ik hoop dat het je smaakt, als je de hond achter in de keuken, flink wordt gemarteldquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik ga in april naar China toe voor een paar dagen. Nu is het zo dat in China geregeld hond op de kaart staat.
Aangezien ik overal wel voor in ben, ben ik dus ook van plan hond te eten. Ik heb echter geen flauw idee hoe het smaakt.
Iemand wel eens hond gegeten? Zo ja, waar is het mee te vergelijken qua vlees? Zit er nog veel smaakverschil tussen verschillende rassen? Ik heb wel eens gehoord dat je restaurants heb met bij de ingang allemaal hondenhokkenmet verschillende honden.
gr.
Richie
Ja, en wat denk je wat er met kreeften gebeurt? Die worden levend gekookt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ja ook met nertsen, die deden ze gewoon levend villen en gewoon op de grond kapot slaan. Zulke mensen mogen van mij direct ter plekke dood gaan! maar goed het gebeurt...
Kreeften vind ik heel iets anders als Hond, maar goed je zal zelf wel nooit een hond hebben gehad?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en wat denk je wat er met kreeften gebeurt? Die worden levend gekookt.
Ik zou het denk ik ook wel proberen als ik de mogelijkheid had. Ben wel benieuwd hoe het smaakt.
Dus omdat je een hond als huisdier hebt gehad maar geen kreeft, vindt je het niet erg als een kreeft levend gekookt wordt, maar wel als een hond dezelfde behandeling krijgt?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:40 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Kreeften vind ik heel iets anders als Hond, maar goed je zal zelf wel nooit een hond hebben gehad?
Deze discussie is al eerder en vaker gevoerd. Het gaat nu om ervaringen van hond eten.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus omdat je een hond als huisdier hebt gehad maar geen kreeft, vindt je het niet erg als een kreeft levend gekookt wordt, maar wel als een hond dezelfde behandeling krijgt?
Vleeseters zijn wat betreft logica nog erger dan vrouwen...![]()
Misschien dat je je toch eens daarin kan verdiepen voordat je wat in je mond steekt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:34 schreef Richie_Rich het volgende:
Mijn grens ligt bij beschermde dieren en dieren die me nou niet echt smakelijk lijken
Over het overlijdensproces kan ik niet meepraten, geen ide ehoe dat gaat daar. Terug naar de hond
Ten eerste staat hond lang niet overal in China standaard op het menu, maar het is niet heel ongewoon. Uit principe heb ik het nooit gegeten tijdens mijn tijd daar, maar ik heb van andere westerlingen die het probeerde begrepen dat het echt niet lekker is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik ga in april naar China toe voor een paar dagen. Nu is het zo dat in China geregeld hond op de kaart staat.
Aangezien ik overal wel voor in ben, ben ik dus ook van plan hond te eten. Ik heb echter geen flauw idee hoe het smaakt.
Iemand wel eens hond gegeten? Zo ja, waar is het mee te vergelijken qua vlees? Zit er nog veel smaakverschil tussen verschillende rassen? Ik heb wel eens gehoord dat je restaurants heb met bij de ingang allemaal hondenhokkenmet verschillende honden.
gr.
Richie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |