abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:06:58 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35455369
Een dikke 2000 jaar geleden liepen een aantal gelovigen achter Jezus de Messias aan. Een dikke 2000 jaar later lopen de homeboys, zowel zwart als blank (o.a. Thijs Bosma, red.), achter hun gangleider aan.

Ja mensen, deze OP wordt geheel gewijd aan de "het-is-hard-om-te-overleven-op-de-straat" mentaliteit van een aantal jeugdigen van deze samenleving. Het schijnt namelijk dat het moeilijk is om te overleven op de straten hier in Nederland, een land dat te boek staat als een van de rijkste landen ter wereld.

Deze voornamelijk van allochtoonse afkomst komende rekels zweren bij het hebben van veel doekoe en blingbling, dat vergroot namelijk hun status (Bosma, 1999), maar komen blijkbaar niet aan hun trekken, omdat zij de pleintjes met hun Pele-Pele's bevuilen. Hierbij worden ze aangespoord door violente rapclips zoals de gewelddadige proza van 50 cent, maar ook de pulp die op nationaal niveau wordt vertoond door middel van TMF, MTV en The Box, waaronder de leipe mocreau Raymzter. Zijn nieuwe film en soundtrack geeft precies weer hoe volgens hem allochtonen moeten denken: ze hebben het slecht hier in Nederland, het is moeilijk om te overleven in zulks een getto, de kop boven water houden kan alleen door de criminaliteit in te gaan. Goede boodschap, kutmarokkaan! Nog meer relnegers, nog meer potentiële vlaggen die in de fik gestoken kunnen worden. En dat allemaal dankzij een mooie film met bijbehorende soundtrack.

Voor de duidelijkheid, een beknopte samenvatting van de film "Bolletjes Blues", nu in de cinema:
quote:
Spike komt van Suriname naar Nederland om een opleiding te volgen. Bij zijn tante in de Bijlmer en op de middelbare school kan hij echter niet aarden. Hij belandt in de wereld van bling bling, waar alles draait om doekoe en status. Als hij verliefd wordt op winkelierdochter Rosalie wil Spike indruk op haar maken. Hij sluit zich aan bij de 'gang' van Delano maar na verloop van tijd komt hij erachter dat hij meer wil. Om aan zijn uitzichtloze situatie te ontsnappen besluit hij als bolletjeskoerier te gaan werken om zo één grote slag te slaan. Met dit geld kan hij dan verder met zijn grote liefde Rosalie. Maar zijn trip naar Suriname loopt heel anders dan gepland.
bron: http://www.filmfocus.com/films/item.php?id=19200

De Babbelbox staat vandaag in de Bijlmer en vraagt: "is het moeilijk om op de straten te overleven?"

Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_35455623
Je hebt het over mocro's tog, wat doet thijs er dan toe, das een wigger
Kortom, een aantrekkelijke TT met een betreurenswaardige OP
Still Pimpin' .. Ahaaight
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:15:43 #3
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35455669
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:14 schreef Nawien het volgende:
Je hebt het over mocro's tog, wat doet thijs er dan toe, das een wigger
Kortom, een aantrekkelijke TT met een betreurenswaardige OP
Het gaat over blikkers, wiggers, mocreaux en andere (wannabe-)minderheden. De TT is inderdaad verwarrend.
Sokkel Lolleromfg
pi_35455784
Ik heb het gelezen maar ik ben het niet met je eens, althans niet helemaal.
Je hebt gelijk dat ze doen alsof we live vanuit de bronx zijn
Maar ! Bolletjes Blues is gewoon een film (fictie dus) en spoort niemand aan tot wat dan ook
Tenzij je geestelijk niet in orde bent, maar dan was het hek al van de dam denk ik zo
Al ben ik wel van mening dat de "minderheid" zoals jij deze mooi noemt, niet het vermogen heeft de film van de realiteit te onderscheiden, al zal dat niet de volle 100% zijn
pi_35455895
Bolletjes Blues met Negativ, wat een pauper 50 Cent is dat zeg
Oh, en pijpsletje Goldy doet ook mee
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:22:49 #6
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35455912
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Nawien het volgende:
Maar ! Bolletjes Blues is gewoon een film (fictie dus) en spoort niemand aan tot wat dan ook
Tenzij je geestelijk niet in orde bent, maar dan was het hek al van de dam denk ik zo
Dat ben ik niet met je eens. Je staat versteld van de invloed van dit soort films (maar ook films als Schnitzelparadijs of Volle Maan, om maar even twee "snoezelige" films te noemen) op de jeugd. Kijk, als Bracha van Doesburg met een kerel naar bed gaat en ze vraagt hem een condoom om zijn Jaap te doen, dan gaan die jongeren dat straks ook sneller doen. Wil niet zeggen DAT ze het automatisch zullen doen, maar de kans is wel groter. Zo ook met deze film. Als jij alleen maar negativiteit predikt, zullen jongeren (en vooral allochtoonse jongeren, omdat ze mijns inziens sneller beinvloedbaar zijn wegens spanningen in de maatschappij) zich overgeven aan dit perspectief op de maatschappij.
Sokkel Lolleromfg
  Moderator vrijdag 24 februari 2006 @ 20:31:28 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_35456204
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Nawien het volgende:
Ik heb het gelezen maar ik ben het niet met je eens, althans niet helemaal.
Je hebt gelijk dat ze doen alsof we live vanuit de bronx zijn
Al ben ik wel van mening dat de "minderheid" zoals jij deze mooi noemt, niet het vermogen heeft de film van de realiteit te onderscheiden, al zal dat niet de volle 100% zijn
Jaa, goed gesproken
pi_35456285
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:22 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Je staat versteld van de invloed van dit soort films (maar ook films als Schnitzelparadijs of Volle Maan, om maar even twee "snoezelige" films te noemen) op de jeugd. Kijk, als Bracha van Doesburg met een kerel naar bed gaat en ze vraagt hem een condoom om zijn Jaap te doen, dan gaan die jongeren dat straks ook sneller doen. Wil niet zeggen DAT ze het automatisch zullen doen, maar de kans is wel groter. Zo ook met deze film. Als jij alleen maar negativiteit predikt, zullen jongeren (en vooral allochtoonse jongeren, omdat ze mijns inziens sneller beinvloedbaar zijn wegens spanningen in de maatschappij) zich overgeven aan dit perspectief op de maatschappij.
Ik sta er niet versteld van want ik geef aan dat er wel degelijk mensen zijn die eventueel beinvloedt zouden kunnen worden, kijk:
quote:
Alleen is het zo dat niet aan de film ligt. Dat is alleen vermaak. Ik word ook niet beinvloed door bijv James Bond, al zullen er wel mensen zijn die een vertekend beeld van de realiteit hebben. DIt zijn ook de mensen die beinvloedt raken omdat ze niet weten wat nou de norm is.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:33:40 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_35456298
Ja jongens, Nederland is een hard en verwaarloosd land
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_35456320
Het is in mijn ogen een soort van imitatie van de echte ghettos uit de VS.
Zij vinden dit stoer en spannend en proberen dit te introduceren in Nederland.
Dit uiteraard met alle nadelige gevolgen van dien.

Trouwens waarom kan die Spike niet aarden op de middelbare school? Zal toch zeker wel aan die gast zelf liggen!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:38:12 #11
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35456465
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:34 schreef fadrian01 het volgende:
Het is in mijn ogen een soort van imitatie van de echte ghettos uit de VS.
Zij vinden dit stoer en spannend en proberen dit te introduceren in Nederland.
Dit uiteraard met alle nadelige gevolgen van dien.

Trouwens waarom kan die Spike niet aarden op de middelbare school? Zal toch zeker wel aan die gast zelf liggen!
Inderdaad. Succes is een keuze. En iedereen heeft hier gelijke kansen in Nederland: we zijn immers leerplichtig tot en met 17 (als ik me niet vergis) en in het geval dat de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen, is er altijd een ondersteuningsfonds beschikbaar. Bovendien kunnen kinderen met studieproblemen geholpen worden door schoolpsychologen, counselors, decanen etc.
Wat nou moeilijk op de straat? Dat zit in je hoofd, knaap! En waarom? Omdat je teveel van die films en clips hebt gekeken, teveel de getto in de US of A wil nadoen.

Sokkel Lolleromfg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')