quote:Spike komt van Suriname naar Nederland om een opleiding te volgen. Bij zijn tante in de Bijlmer en op de middelbare school kan hij echter niet aarden. Hij belandt in de wereld van bling bling, waar alles draait om doekoe en status. Als hij verliefd wordt op winkelierdochter Rosalie wil Spike indruk op haar maken. Hij sluit zich aan bij de 'gang' van Delano maar na verloop van tijd komt hij erachter dat hij meer wil. Om aan zijn uitzichtloze situatie te ontsnappen besluit hij als bolletjeskoerier te gaan werken om zo één grote slag te slaan. Met dit geld kan hij dan verder met zijn grote liefde Rosalie. Maar zijn trip naar Suriname loopt heel anders dan gepland.
bron: http://www.filmfocus.com/films/item.php?id=19200
Het gaat over blikkers, wiggers, mocreaux en andere (wannabe-)minderheden. De TT is inderdaad verwarrend.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:14 schreef Nawien het volgende:
Je hebt het over mocro's tog, wat doet thijs er dan toe, das een wigger![]()
Kortom, een aantrekkelijke TT met een betreurenswaardige OP![]()
Dat ben ik niet met je eens. Je staat versteld van de invloed van dit soort films (maar ook films als Schnitzelparadijs of Volle Maan, om maar even twee "snoezelige" films te noemen) op de jeugd. Kijk, als Bracha van Doesburg met een kerel naar bed gaat en ze vraagt hem een condoom om zijn Jaap te doen, dan gaan die jongeren dat straks ook sneller doen. Wil niet zeggen DAT ze het automatisch zullen doen, maar de kans is wel groter. Zo ook met deze film. Als jij alleen maar negativiteit predikt, zullen jongeren (en vooral allochtoonse jongeren, omdat ze mijns inziens sneller beinvloedbaar zijn wegens spanningen in de maatschappij) zich overgeven aan dit perspectief op de maatschappij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Nawien het volgende:
Maar ! Bolletjes Blues is gewoon een film (fictie dus) en spoort niemand aan tot wat dan ook![]()
Tenzij je geestelijk niet in orde bent, maar dan was het hek al van de dam denk ik zo
Jaa, goed gesprokenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:19 schreef Nawien het volgende:
Ik heb het gelezen maar ik ben het niet met je eens, althans niet helemaal.
Je hebt gelijk dat ze doen alsof we live vanuit de bronx zijn![]()
Maar ! Bolletjes Blues is gewoon een film (fictie dus) en spoort niemand aan tot wat dan ook![]()
Tenzij je geestelijk niet in orde bent, maar dan was het hek al van de dam denk ik zo
Al ben ik wel van mening dat de "minderheid" zoals jij deze mooi noemt, niet het vermogen heeft de film van de realiteit te onderscheiden, al zal dat niet de volle 100% zijn
Ik sta er niet versteld van want ik geef aan dat er wel degelijk mensen zijn die eventueel beinvloedt zouden kunnen worden, kijk:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:22 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je staat versteld van de invloed van dit soort films (maar ook films als Schnitzelparadijs of Volle Maan, om maar even twee "snoezelige" films te noemen) op de jeugd. Kijk, als Bracha van Doesburg met een kerel naar bed gaat en ze vraagt hem een condoom om zijn Jaap te doen, dan gaan die jongeren dat straks ook sneller doen. Wil niet zeggen DAT ze het automatisch zullen doen, maar de kans is wel groter. Zo ook met deze film. Als jij alleen maar negativiteit predikt, zullen jongeren (en vooral allochtoonse jongeren, omdat ze mijns inziens sneller beinvloedbaar zijn wegens spanningen in de maatschappij) zich overgeven aan dit perspectief op de maatschappij.
Alleen is het zo dat niet aan de film ligt. Dat is alleen vermaak. Ik word ook niet beinvloed door bijv James Bond, al zullen er wel mensen zijn die een vertekend beeld van de realiteit hebben. DIt zijn ook de mensen die beinvloedt raken omdat ze niet weten wat nou de norm is.quote:Al ben ik wel van mening dat de "minderheid" zoals jij deze mooi noemt, niet het vermogen heeft de film van de realiteit te onderscheiden, al zal dat niet de volle 100% zijn
Inderdaad. Succes is een keuze. En iedereen heeft hier gelijke kansen in Nederland: we zijn immers leerplichtig tot en met 17 (als ik me niet vergis) en in het geval dat de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen, is er altijd een ondersteuningsfonds beschikbaar. Bovendien kunnen kinderen met studieproblemen geholpen worden door schoolpsychologen, counselors, decanen etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:34 schreef fadrian01 het volgende:
Het is in mijn ogen een soort van imitatie van de echte ghettos uit de VS.
Zij vinden dit stoer en spannend en proberen dit te introduceren in Nederland.
Dit uiteraard met alle nadelige gevolgen van dien.
Trouwens waarom kan die Spike niet aarden op de middelbare school? Zal toch zeker wel aan die gast zelf liggen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |