Ik heb me dagenlang verheugd op vandaag. Ik zou vandaag naar Appelscha.
Vanochtend ging de wekker al vroeg. Zo snel mogelijk op de fiets gesprongen naar Leeuwarden, en daar met lijn 28 naar Heeerenveen gereden. In Heeerenveen waren we precies op tijd om over te stappen op lijn 16. een mooie gelede Citaro, die ons naar Appelscha bracht. In Apppelscha begin het goed, we hebben lekker gegeten bij een snackbar en wat geknuffled met de café-kat. Vervolgesn op naar onze twee reisdoelen:
reisdoel 1: de
heksehoeveHelaas klopte de wegwijzering niet.. na anderhalf uur lopen kwamen we er achter dat we op precies te verkeerde kant op waren gelopen
![]()
meteen dor dus naar reisdoel 2: een tentoonstelling over bussen en trams. Daar aangekomen bleek echter dat er entree werd geheven
![]()
ik ga natuurlijk niet betalen om naar bussenkrantenknipsels te kijken, dan kijk ik wel in mn eigen plakboeken
Gelukkig zit appelscha vol leuke attracties: attractiepark Duinenzathe, dierenpark de kameleon en het miniatuurpark! Maar die waren allemaal dicht vanwege de winter
![]()
En toen zijn we maar weer naar huis gegaan, en ik heb welgeteld 1 foto gemaakt in Appelscha:
![]()
Jullie mogen me uitlachen....