abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35453494
Met carnaval ga ik als pastoor. In een origineel pastoorskostuum inclusief bijbel. Een maat van mij gaat als burgemeester, en samen gaan wij met carnaval mensen trouwen.

Nou ben ik nog op zoek naar de tekst die de ambtenaar / pastoor altijd voordraagd bij het trouwen. Iets in de trend van: "En belooft gij <naam> in voor en tegenspoed........ eeuwige trouw .........wat is daarop uw antwoord?"

Heeft iemand deze tekst? Dan plak ik die in mijn bijbel
pi_35453660
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:08 schreef DeStedebouwer het volgende:
Met carnaval ga ik als pastoor. In een origineel pastoorskostuum inclusief bijbel. Een maat van mij gaat als burgemeester, en samen gaan wij met carnaval mensen trouwen.

Nou ben ik nog op zoek naar de tekst die de ambtenaar / pastoor altijd voordraagd bij het trouwen. Iets in de trend van: "En belooft gij <naam> in voor en tegenspoed........ eeuwige trouw .........wat is daarop uw antwoord?"

Heeft iemand deze tekst? Dan plak ik die in mijn bijbel

Kan je helaas niet verder helpen, sorry
pi_35453696
Tof idee!

Maar ik zou niet weten wat er gezegd word.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:17:18 #4
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_35453783
Ik heb hier nog wel ergens de kerkelijke inzegening van een Hawaiiaanse priester liggen... Ik weet niet hoe vloeiend jouw Polynesisch is, maar als je interesse hebt?
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_35453822
"Jullie zijn voor mij, ambtenaar van de b.s. verschenen, om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan die wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek de aanstaande echtgenoten op te staan, elkaar de hand te geven en mijn vraag te beantwoorden:
Verklaart U elkander aan te nemen tot echtgenoten en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?"

Als ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente ..... mag ik nu verklaren, dat u vanaf dit moment als man/vrouw en vrouw/man door de echt aan elkaar bent verbonden en deze verbinding, wilt u zichtbaar maken, door elkaar nu een ring te geven."
pi_35454043
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:18 schreef Bopjen het volgende:
"Jullie zijn voor mij, ambtenaar van de b.s. verschenen, om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan die wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek de aanstaande echtgenoten op te staan, elkaar de hand te geven en mijn vraag te beantwoorden:
Verklaart U elkander aan te nemen tot echtgenoten en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?"

Als ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente ..... mag ik nu verklaren, dat u vanaf dit moment als man/vrouw en vrouw/man door de echt aan elkaar bent verbonden en deze verbinding, wilt u zichtbaar maken, door elkaar nu een ring te geven."
Hele mooie thanks!

Nu nog ff een setje foute ringen fixen.

waar heb je dit eigenlijk vandaan?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:27:09 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35454057
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:18 schreef Bopjen het volgende:

Ja, dat is de tekst van de ambtenaar, niet van de pastoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35454089
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is de tekst van de ambtenaar, niet van de pastoor.
hmm ja nou je het zegt

Pastoor, iemand?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:30:17 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35454145
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:28 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

hmm ja nou je het zegt

Pastoor, iemand?
Ik zou googelen op kerkelijke huwelijksinzegening. Ik kon zo gauw niks vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35454281
jullie zijn naar de kerk gekomen om voor de gemeenschap, hier tegenwoordig,

en haar kerkelijke bedienaar, jullie liefde te laten bevestigen en bezegelen door de Heer.
Al in het doopsel heeft Christus jullie geheiligd.
Nu zegent Hij jullie liefde en bekrachtigt die in het sacrament van het huwelijk, zodat jullie trouw
kunnen zijn aan elkaar en de plichten van het huwelijk op jullie kunnen nemen.
Antwoord daarom voor de kerkgemeenschap, hier aanwezig, op de vragen die ik ga stellen:
zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van uw hart
hierheen gekomen om met elkaar te trouwen ?
Zijn jullie bereid kinderen als geschenk uit Gods hand te aanvaarden,
hen in jullie liefde te laten delen en hen in de geest van Christus en zijn kerk op te voeden?

Moge de Heer jullie huwelijk bevestigen en zegenen.

Wat God verbonden heeft, dat zal de mens niet scheiden.
Almachtige God, zegen + deze ringen die zij elkaar geven.
Mogen deze ringen een blijvend teken zijn van hun onderlinge liefde en trouw.

pi_35454290
Ik kwam op met wat ge-Google op deze tekst:

Friso, wil je Mabel Martine Wisse Smit in je leven als vrouw ontvangen en aanvaarden, en beloof je haar lief te hebben en trouw te zijn, haar te eerbiedigen en bij te staan, in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in gezondheid en ziekte, alle seizoenen van het leven,
in de geest van het Woord van God, totdat de dood jullie scheidt?
Wat is daarop je antwoord?

En jij, Mabel, wil je Johan Friso Bernhard Christiaan David van Oranje Nassau, van Amsberg, in je leven als man ontvangen en aanvaarden, en beloof je hem lief te hebben en trouw te zijn, hem te eerbiedigen en bij te staan, in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in gezondheid en ziekte, alle seizoenen van het leven, in de geest van het Woord van God, totdat de dood jullie scheidt?

Zul je wel ff de namen moeten veranderen
pi_35454357
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:34 schreef Bopjen het volgende:
jullie zijn naar de kerk gekomen om voor de gemeenschap, hier tegenwoordig,

en haar kerkelijke bedienaar, jullie liefde te laten bevestigen en bezegelen door de Heer.
Al in het doopsel heeft Christus jullie geheiligd.
Nu zegent Hij jullie liefde en bekrachtigt die in het sacrament van het huwelijk, zodat jullie trouw
kunnen zijn aan elkaar en de plichten van het huwelijk op jullie kunnen nemen.
Antwoord daarom voor de kerkgemeenschap, hier aanwezig, op de vragen die ik ga stellen:
zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van uw hart
hierheen gekomen om met elkaar te trouwen ?
Zijn jullie bereid kinderen als geschenk uit Gods hand te aanvaarden,
hen in jullie liefde te laten delen en hen in de geest van Christus en zijn kerk op te voeden?

Moge de Heer jullie huwelijk bevestigen en zegenen.

Wat God verbonden heeft, dat zal de mens niet scheiden.
Almachtige God, zegen + deze ringen die zij elkaar geven.
Mogen deze ringen een blijvend teken zijn van hun onderlinge liefde en trouw.

Heb je toevallig ook nog een paar ringen liggen?

Thanks!
pi_35454397
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:36 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook nog een paar ringen liggen?

Thanks!
Die gebruik ik al ergens anders voor
pi_35454405
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:34 schreef fallrite het volgende:
Ik kwam op met wat ge-Google op deze tekst:

Friso, wil je Mabel Martine Wisse Smit in je leven als vrouw ontvangen en aanvaarden, en beloof je haar lief te hebben en trouw te zijn, haar te eerbiedigen en bij te staan, in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in gezondheid en ziekte, alle seizoenen van het leven,
in de geest van het Woord van God, totdat de dood jullie scheidt?

En jij, Mabel, wil je Johan Friso Bernhard Christiaan David van Oranje Nassau, van Amsberg, in je leven als man ontvangen en aanvaarden, en beloof je hem lief te hebben en trouw te zijn, hem te eerbiedigen en bij te staan, in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in gezondheid en ziekte, alle seizoenen van het leven, in de geest van het Woord van God, totdat de dood jullie scheidt?

Zul je wel ff de namen moeten veranderen
Goed!
pi_35552122
Voorbereidingen zijn getroffen:

pi_35553454
lolol, wel geld vragen aan de mensen he als ze bij je willen "trouwen" kun je weer bier van kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')