quote:Honda laat op de Autosalon van Genève de snelle Civic Type-R zien. Het is meteen het debuut van de driedeurs variant van de Civic.
Op de beurs maakt Honda alle details bekend van de snelle Civic. Exacte gegevens over prestaties van de auto zijn er nog niet. Wel is bekend dat de nieuwe Type-R is voorzien van dezelfde 200 pk sterke 2,0-liter VTEC die ook al in het vorige model te vinden was; de Golf GTI en consorten krijgen er dus een geduchte concurrent bij.
Later dit jaar gaat de bouw van de Type-R van start in Groot-Brittannië. Naar verwachting komt de Honda pas in het begin van 2007 naar ons land. Overigens heet de auto die wordt tentoongesteld in Genève officieel nog een concept car, maar ga er maar gerust vanuit dat de verschillen met het uiteindelijke productiemodel op de vingers van één hand te tellen zijn.
Dan moet ie wel een flink stuk lichter zijn dan de rest anders schiet het ook niet op (vergeleken met de concurrentie dan he). Hij ziet er in ieder geval wel erg vet uitquote:Wel is bekend dat de nieuwe Type-R is voorzien van dezelfde 200 pk sterke 2,0-liter VTEC die ook al in het vorige model te vinden was; de Golf GTI en consorten krijgen er dus een geduchte concurrent bij.
BMW 130i 265PK + RWDquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:25 schreef M5 het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: www.autoweek.nl
Leuk model, maar die motor...
had wel eens wat nieuws in gemogen. 2.2l met 240 pk ofzo iets. Al 4 jaar het zelfde blok, en met 200 pk loop je gewoon achter op de concurentie:
[b]
Astra: 240 pk
Focus: 225 pk
Megane: 225 Pk
Crolla Compressor: 218 pk
Golf: 200 Pk
Ding moet wel erg snel in de bochten zijn, of super licht, anders verliest ie het.[b/]
Dat is geen concurent, ik keek ff naar de ruwe prijs categorie waar die in terecht komt.quote:
Alle bovengenoemde zijn 4-cilinders en de BMW een 6, telt eigenlijk niet mee.....quote:
Voor dat gled zou ik liever een 2e hands Honda NSX kopenquote:
De Ariel Atom heeft toch een Honda 2.0 VTEC met supercharger. Geeft 290 PK geloof ik (in een auto van 500 kg)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:53 schreef RetepV het volgende:
Als ik zo de gemiddelde prijzen van Honda bekijk, dan is dit geen interessante auto meer. Hij ziet er wel vet uit, maar kom op zeg: stop er alsjeblieft RWD in, en zeg DAN pas dat je beter bent dan je concurrenten.
Ik vind hem overigens qua lijn wel wat op de Seat Ibiza lijken (zo uit mijn hoofd).
Maar goed, 2,0l V-Tec. Daar zal wel genoeg aan bij te bouwen zijn. Turbo, intercooler, betere ECS, uitlaatsysteempje, etc.
Edit:
Ik zag een filmpje van een Honda Civic die ze ongeloofelijk opgefokt hadden, tot en met NOS aan toe. Iets van 500PK uit een 2,0l blokje. Echt *scheuren* dat ding!
Maar de PK's gingen voornamelijk op aan het genereren van rook. En dan sta je dus doodgewoon voor lul.
Bij het overschakelen piepten de banden, omdat de koppeling ingetrapt werd en de banden dus *afgeremd* werden.
Die heeft 300 pk. Da's wat te veel voor de voorbandjes, maar met 230 of 240 pk zou het wel aardig met de rest mee kunnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:00 schreef DiRadical het volgende:
[..]
De Ariel Atom heeft toch een Honda 2.0 VTEC met supercharger. Geeft 290 PK geloof ik (in een auto van 500 kg)
Zal een stuk zwaarder zijn zoals altijd en dan met dezelfde motor als zijn voorganger...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:56 schreef rockstah het volgende:
Zag toevallig net nog een top gear herhaling, ze gingen de hot hatches op het circuit zetten.
Megane 225, golf V GTI, Cooper S works, you name it. De honda reed ze er allemaal uit.
Weet alleen niet of dit model even snel is natuurlijk.
Deze heeft 220 PK.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Die heeft 300 pk. Da's wat te veel voor de voorbandjes, maar met 230 of 240 pk zou het wel aardig met de rest mee kunnen.
quote:
Discplacement: 1998 cc
Bore & stroke: 86mm x 86mm
Power: 220 BHP @ 8200 RPM
Torque: 196NM @ 6100 RPM
Cut off 8600 RPM
Dat is de standaard 2.0 liter VTEC.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |