quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:47 schreef Skv het volgende:Ja, maar ik ben ook op fok op zoek gegaan naar een nieuwe laptop.
Uiteindelijk, als je alles naast elkaar zet kreeg je echt circels:
user 1:A is goed, B is crap
user 2:B is goed, C is crap
user 3: C is goed, A is crap
En dan heb je er nog geen fuck aan..
![]()
Dat komt omdat je meestal niet kunt zeggen welk merk echt goed is. Er zijn merken die vaak goede of vaak slechte laptops produceren, maar ook af en toe een slechte of goede tussen zit. Acer was bijvoorbeeld altijd troep geweest, maar de laatste paar jaar produceren ze zeer acceptabele laptops. IBM is naar mijn menig de enige laptop die sinds het begin tot eind zeer goede laptops fabriceren, maar tussendoor hebben ze ook wel eens problemen gehad met het TFT-scherm (beeld zelf), dat deze snel stuk gingen (niet door fysiek geweld). Waarom IBM mijn favoriet is en blijft is omdat ik vrij veel laptops heb gehad, meestal breken de scharnieren of komen er barsten in het scherm. De dikke ijzeren scharnieren van IBM en de keiharde behuizing van IBM zijn zo sterk, dat ik vertrouwen hebt dat dit niet gebeurd. Je moet eens langs de mediamarkt gaan, en eens achter op het TFT-scherm drukken van de laptops en kijken wat er met het beeld gebeurd, je ziet duidelijk het verschil tussen IBM en andere laptops.
Mijn advies is, als je een goede laptop wilt kopen, koop dan een waarbij de fabrikant een hoge reputatie heeft wat betreft de interne elektronica. Medion, Asus, Dell, gaan vaak intern stuk. Daarnaast moet je goed letten op de scharnieren, als een laptop stuk gaat, dan is het wel aan de scharnieren. Wat zijn dan slechte scharnieren?
![]()
De zijkant is gewoon veel te smal.
Dit zijn weer wat betere scharnieren:
![]()
Maar uiteindelijk heeft het soort behuizing ook invloed. Beter materiaal = minder snel stuk.