Ik zou zeggen: bel ze opquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:26 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een recept voor Griekse rijst.
Die rijst met een soort rode tomaat achtige saus erdoorheen die je bij de griek altijd krijgt.
Dat leek me namelijk een ideale vervanger voor iets als gewone gekookte aardappelen of zo.
omdat een recept van internet vaak geen ervaringen en extra lekkere toevoegingen kent.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:36 schreef Logitik het volgende:
En waarom gebruik je niet gewoon Google..
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-05,GGLG:nl&q=griekse+rijst![]()
![]()
link knippen & plakken
Zeezout is net zo zoutquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat oregano ook wonderen doet. zeezout inplaats van gewoon zout ook, let wel op de dosering omdat het veel zouter smaakt. een spaanse peper zou ook wel lekker zijn.
het valt me altijd op dat zeezout uit de vijzel veel zouter is dan jozo. maar het kan ook komen omdat ik losalt gebruik. en peper heel fijn gesneden zonder pitjes lijkt me juist net ff iets extra's geven.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeezout is net zo zout
Is NaCl
Spaans pepertje zou ik niet doen, het is een bijgerecht, en dat wil niet hebben overheersen
Jaquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:23 schreef Sandertje21 het volgende:
Dus de rijst koken in tomatensap is gewoon de truc?
Verder wat basilicum, tijm, en oregano toevoegen, en je hebt zo'n rood rijstprutje?
Ik gebruik nauwelijks zout, maar losalt dat vind ik echt smerig, zit een salmiaksmaak aan, *huiver*quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het valt me altijd op dat zeezout uit de vijzel veel zouter is dan jozo. maar het kan ook komen omdat ik losalt gebruik. en peper heel fijn gesneden zonder pitjes lijkt me juist net ff iets extra's geven.
Is het wel rijst dat je erbij krijgt? meestal is het een soort pasta..quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:26 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een recept voor Griekse rijst.
Die rijst met een soort rode tomaat achtige saus erdoorheen die je bij de griek altijd krijgt.
Dat leek me namelijk een ideale vervanger voor iets als gewone gekookte aardappelen of zo.
Dan is het een stuk makkelijker dan ik dacht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja
maar wel opletten, brand snel aan als je niet oppast, en je hebt meer tomatensap dan water nodig
Voor zover ik weet is het gewoon rijst.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het wel rijst dat je erbij krijgt? meestal is het een soort pasta..
ja ik weet het, maar ik mag vaak niet anders. meestal zoutvervangers zoals maggie of ketjap (zout)quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik gebruik nauwelijks zout, maar losalt dat vind ik echt smerig, zit een salmiaksmaak aan, *huiver*
Salmiak is alleen maar lekker in drop.
Inderdaad, het is pasta in de vorm van een soort grote rijstkorrel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het wel rijst dat je erbij krijgt? meestal is het een soort pasta..
Laag pitje zetten, plaatje eronder, regelmatig controleren of het niet droogkookt en dan wat heet water erbij doen..quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:33 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Dan is het een stuk makkelijker dan ik dacht.
Hoe kun je het beste voorkomen dat het aanbrandt?
Ik heb geen zin om een pan helemaal schoon te moeten schrobben.
???quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:36 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Inderdaad, het is pasta in de vorm van een soort grote rijstkorrel.
Tenminste, dat heb ik meer dan eens als bijgerecht bij de Griek gekregen.
In Nederland heb ik dat ook nog nooit gezien, geef ik toe.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
???
Ik eet 2 a 3 keer in de maand bij de griek, maar das toch echt rijst die ik krijg..
Hoe lang moet het ongeveer koken?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laag pitje zetten, plaatje eronder, regelmatig controleren of het niet droogkookt en dan wat heet water erbij doen..
8 Minuten??quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:43 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Hoe lang moet het ongeveer koken?
De standaard 8 minuten dat op een pakje rijst staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |