Ik vind het eigenlijk wel een grappig initiatief, ik erger me ook altijd aan mensen die links op de roltrap staan.quote:Wie kent het niet? Je hebt 2 minuten overstaptijd maar door een volgepakte roltrap red je het niet om jezelf op tijd door de mensenmassa te werken en je trein te halen. Roltrappen zijn van oorsprong ontwikkeld om mensen sneller van A naar B te vervoeren. In Nederland is vaak het tegenovergestelde de realiteit.
Zoals de internationale reizigers onder ons wel weten is er in vele landen een ongeschreven regel dat mensen rechts op de roltrap gaan staan zodat de linkerhelft open blijft voor mensen met haast en de sportievelingen onder ons.
Dit bevordert het gebruikers gemak en de doorstroming voor bijvoorbeeld reizigers op drukke stations. Maar ook in de grotere warenhuizen is het fijn dat er voor zowel de snelle als de wat minder snelle shopper plek en doorgang is!
Rechts staan, links lopen is de spil van de campagne om de doorstroming en het gemak van roltrappen te verbeteren! Een blije gebruiker is veel waard!
'Rechts staan, links lopen!!'.
De campagne is een initiatief van Sander van den Dries en Sjors Gerritsen.
idd langs elke roltrap ligt ook een gewone trap.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:13 schreef Yildiz het volgende:
Ja, zodat de doorstroom minder wordt, en je hele groepen krijgt vóór de roltrap, waar je je dan als haastige forens eerst door moet worstelen, alvorens je de halflege roltrap kan betreden.
Puik plan. En ik geloof dus echt niet dat de helft van de mensen ineens gaat lopen op roltrappen. Als je sportief wilt doen is er altijd nog de gewone trap. Of 5 minuten eerder je bed uit.
Mwaw, op de meesten (iig in Amsterdam), pas je er wel met zijn 2en naast elkaar. Krap is het wel..quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij zijn de roltrappen in Nederland vaak veel te smal
Typisch Nederlandse houding weer... ikke ikke ikkequote:Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik laat me niet dwingen, en sta waar dat voor mij op dat moment het lekkerst staat. En ik ben duidelijk niet de enige
Vertel dat eens aan mijn conducteur die voor mijn haastige aansluitingen zorgtquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:13 schreef Yildiz het volgende:
Of 5 minuten eerder je bed uit.
Onzin.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Een roltrap is helemaal niet ontworpen om op te lopen, maar om mensen stilstaand te vervoeren. Het uitgangspunt is dus al helemaal verkeerd. Mensen die vinden dat ze haast hebben, pakken maar gewoon de trap.
Bron.quote:De roltrap is bedacht, om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Omdat de meeste mensen echter blijven staan, is het effect dat, in vergelijking met een even grote vaste trap, er minder mensen worden vervoerd.
Yep, en als iemand dat doet en ik heb haast dan ga ik er dwarst door heen , ik laat mij namelijk ook niet dwingen , ik loop in het tempo dat IK lekker vind ....quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik laat me niet dwingen, en sta waar dat voor mij op dat moment het lekkerst staat. En ik ben duidelijk niet de enige
Dat is vaker geprobeerd, jammerlijk misluktquote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:06 schreef dontcare het volgende:
[..]
Yep, en als iemand dat doet en ik heb haast dan ga ik er dwarst door heen , ik laat mij namelijk ook niet dwingen , ik loop in het tempo dat IK lekker vind ....
Lekker egoistisch weer ....
Rekening houden met anderen, zeker als je daar zelf geen enkele last van ondervindt, is minder belangrijk dan jouw recht om te staan waar je wilt, hè?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Als mensen het trouwens gewoon netjes vragen of ze er langs mogen, dan gun ik ze dat. Ik ga er echter niet rekening mee houden..
Ik kom altijd op nummer 1. Als ik naast een vriend/vriendin wil staan of het komt mij op dat moment vanwege drukte bv. beter uit om links te staan, dan doe ik datquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Rekening houden met anderen, zeker als je daar zelf geen enkele last van ondervindt, is minder belangrijk dan jouw recht om te staan waar je wilt, hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |