abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35431324
Prachtig altijd

Toen ik een keer bezig was met het aanleggen van een netwerk voor een basisschool was er ook een leerkracht die naar me toe kwam met een computerprobleem. Ik had die beste man nog nooit gesproken maar hij had thuis een probleem met z'n pc en wilde deze wel even meenemen zodat ik er naar kon kijken want hij was een totale digibeet.

Ik vertelde 'm toen dat er redelijk wat tijd in ging zitten en dat ik voor deze reparatie graag 15 euro zou willen ontvangen omdat ik het in m'n vrije tijd zou moeten doen (doe het niet onder werktijd). Ineens hoefde het ineens niet zo nodig meer en ging hij 'zelf' nog wel even kijken wat het probleem was.

Moraal van het verhaal, doe zoiets 'nooit' gratis tenzij het voor familie en goede vrienden is. Bij collega's, kennissen en onbekenden ben je altijd 'het mannetje dat het wel even gratis doet' als diegene bij anderen in gesprek is waar jij niet bij bent dus veel eer zul je er nooit aan overhouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 24-02-2006 02:35:03 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 03:31:57 #52
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_35431982
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:59 schreef Ridocar het volgende:
Je kent ze wel.
..... ja
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nóóit telefonische support gaan geven, voor je het weet wordt je gebeld door jan-en-alleman..
denk dat me manager niet blij is als ik ga zeggen dat ik geen telefonisch support meer wil geven - maarja , werk bij een helpdesk
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_35433202
Ik zit al vaak genoeg achter computers, op verjaardagen prefereer ik mijn bier en taart en gezelligheid.

In de tijd dat ik er (bijna) niks voor vroeg zat ik ook bijna elke dag wel ergens een verziekte PC weer op te lappen... ben er nu wel achter dat mijn vrije tijd veel meer waard is, zeker nu ik het wat drukker ga krijgen met studie/stage. Ik ging op den duur gewoon steeds meer vragen (maar nog steeds een ongelooflijk scherpe prijs in vergelijking met een technische dienst van een PC-winkel o.i.d., en ik doe geen half werk). Erg mooi inderdaad hoe je dan veel mensen ziet afhaken.

Vaste prijs vragen voor een klus is ook tricky, omdat de kans groot is dat ze je tot in eeuwigheid blijven bellen voor 'na-support' en je op die manier toch meer tijd kwijt bent dan je dacht. Gewoon een stevig uurloon vragen bij onbekenden, dan is elk uur er eentje als ze je nodig hebben M'n zus en ouders help ik graag kosteloos, dat is geen probleem.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:19:50 #54
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_35433833
ik roep telefonisch consult
Met dr. Starbucks, owh je pc is stuk.. momentje hoor
ff iets hard laten klikken, jaa, ik heb even de meter aangezet
zegt het ens, wat is d'r stuk (jaaa, mijn pc is stuk... duh)

Meestal zijn mijn oplossingen ter plekke zo, dat daarover praktisch niet meer valt te zeiken... en zowel.. ik heb nog wel een rebornkaartje, 80 eur.. en nooit geen problemen meer (oeps, geef ik nu een marktgeheim prijs)
Starbucks, waar blijf je
pi_35433909
ik ken het ik doe altijd maar alsof ik debiel ben op verjaardagen

Zo`n reborn kaartje moet ik ook maar eens gaan kopen denk!

Ik heb 2 jaar lang pc`s fixen als bijbaantje gehad zeg maar, maar het probleem nu is dat de meesten mij nog bellen, ook al ben ik "gestopt" en heb ik nu een vaste baan

Ik doe nu ongeveer 3 pcs in de maand maken, fresh install e.d, maar ik word het steeds meer zat, ik ga er nu echt mee kappen!

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2006 09:29:15 ]
pi_35434191
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik doe nu ongeveer 3 pcs in de maand maken, fresh install e.d, maar ik word het steeds meer zat, ik ga er nu echt mee kappen!
mwah, kwestie van één keer een unattended install DVD bij elkaar schrapen en dan is het geen probleem meer......

Ik hang ze hier altijd aan mijn KVM switch, DVDtje er in, PC booten en na een uurtje eens kijken of hij al klaar is. Vervolgens de PC weer af laten halen en knaken vangen
pi_35434246
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:37 schreef Croga het volgende:

[..]

mwah, kwestie van één keer een unattended install DVD bij elkaar schrapen en dan is het geen probleem meer......

Ik hang ze hier altijd aan mijn KVM switch, DVDtje er in, PC booten en na een uurtje eens kijken of hij al klaar is. Vervolgens de PC weer af laten halen en knaken vangen
Mja ik heb een hele tijd daarmee lopen experimenteren, maar ik kwam nooit tot een goede setup, altijd mankeerde er wel iets. Kan jij niet ff die dvd van jou opsturen ben ik weer uit de brand haha
pi_35444706
Er zijn bronnen waar je die zo compleet vandaan kan halen...
pi_35445227
ligt eraan hoe ik mij voel en of ik zin heb. maar meestal help ik die arme zielen wel.... ik doe het veelal gratis, want als ik een prijs afspreek moet ik ook garantie geven tot
"I don't know quotes" -Quoteless
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:48:08 #60
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_35445964
Ik zeg het altijd als ze zoiets gaan vragen (buiten mijn familie om dan he, want daarvoor gratis natuurlijk) dat het ze minimaal 50,- gaat kosten als ik er naar ga kijken.

Bij een hoop helpt dat en degene die zeggen dat is goed, ga ik er naar kijken als ze hem thuis hebben afgeleverd.

Verjaardagen inderdaad waar andere mensen heel interressant over computers gaan praten, ben ik altijd graag bij, en gooi soms een beetje olie op het vuur nog ook als het kan
(B.v.: Ja ik heb de nieuwste 64Bit pentium 630, en dan de buurman, maar ik heb een adm 64bit 4000+, en dan zeggen: "das al lang verouderd man, heb een Intel dualcore XE 900 oid ) altijd grappig die gezichten
-- ViPeRII --
pi_35446624
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:48 schreef ViPeRII het volgende:
Verjaardagen inderdaad waar andere mensen heel interressant over computers gaan praten, ben ik altijd graag bij, en gooi soms een beetje olie op het vuur nog ook als het kan
(B.v.: Ja ik heb de nieuwste 64Bit pentium 630, en dan de buurman, maar ik heb een adm 64bit 4000+, en dan zeggen: "das al lang verouderd man, heb een Intel dualcore XE 900 oid ) altijd grappig die gezichten
Ik doe het juist andersom. Dan doe ik net of ik erbij wil horen. Zoiets als 'Jaaaa Ik heb ook een PC. Eentje met windows XP' En ik msn wel eens... oja, en ik doe wel eens Skypen. (moet je uitspreken als 'skiepun', liggen ze helemaal dubbel).'
Nouja, ook weer niet zó debiel, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_35446699
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:15 schreef Blue Thunder het volgende:
Er zijn bronnen waar je die zo compleet vandaan kan halen...
Ook in Nederlandse variant?
pi_35449632
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:09 schreef Scorpie het volgende:
Ook in Nederlandse variant?
Ik weiger pertinent een nederlandse versie van wat dan ook te installeren. "Nee, nederlands heb ik niet"...... En als ze die dan zelf wel hebben "Tsja, die is verouderd. Als je die installeert heb je binnen een week weer alles vol met virussen"... Zo makkelijk...
pi_35470571
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef Croga het volgende:

[..]

Ik weiger pertinent een nederlandse versie van wat dan ook te installeren. "Nee, nederlands heb ik niet"...... En als ze die dan zelf wel hebben "Tsja, die is verouderd. Als je die installeert heb je binnen een week weer alles vol met virussen"... Zo makkelijk...
Naja, waarom? JIJ hebt toch geen last van de nederlandse versie? Vind het een beetje vreemd hoor... Wat nou als iemand slecht in engels is? Die wordt niet blij van een engelse versie....

Retestrak is een nederlandse uitvoering waar je die vandaan haalt kom je niet via mij te weten
  zaterdag 25 februari 2006 @ 11:13:39 #65
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_35471254
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef Croga het volgende:
Ik weiger pertinent een nederlandse versie van wat dan ook te installeren.
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:30 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Naja, waarom?
Wat nou als iemand slecht in engels is? Die wordt niet blij van een engelse versie....
.. en wil het dus ook niet meer hebben
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_35498616
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:13 schreef coz het volgende:

[..]

[..]

.. en wil het dus ook niet meer hebben
en hoef jij niet op te komen draven... I get it
pi_35503049
quote:
Op zondag 26 februari 2006 01:03 schreef Blue Thunder het volgende:
en hoef jij niet op te komen draven... I get it
Schawing! Win-win situatie. Ik ben blij, en hij komt nooit meer bij mij zeuren :p

Kijk, ik ben best bereid mensen te helpen, maar dan wel onder mijn voorwaarden. En mensen die geen engels kunnen moeten zich zowieso niet met computers bezig houden, want die zijn überhaupt niet meer van deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')