abonnement Unibet Coolblue
pi_35405034
Ola, wij zijn dus bezig met het laten bouwen van een nieuw huis, ipv onze oude woning. Deze is nu gesloopt in de 1e week van januari. Het was niet meer haalbaar om dit betaalbaar te verbouwen en dus hebben wij gekozen voor een nieuwbouw volgens Prefab. Alles wordt voorbereid in een fabriekshal en daarna in 3 dagen opgebouwd.

Bij interesse zal ik meer foto's bijhouden en tonen van de vorderingen. De planning voor verhuizing is eind april, mede vanwege een bevalling half mei.

Wat pics voor de duidelijkjheid, ze zijn afgelopen dinsdag 21/2 begonnen:











En zo was het oude huis btw:
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35405436
Wauw! Dat gaat hard! En het wordt zo te zien wel heel mooi, ben benieuwd naar de volgende pics!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:09:47 #3
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35405485

Hier hou ik van, bouwvakkers met snelle zichtbare resultaten
pi_35405541
Mooi

Met hoeveel mensen gaan jullie er wonen? 2 of meer?
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:11:36 #5
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_35405547
Dat gaat lekker snel idd!
Hoe lang gaat het kosten om je bedrading aan te leggen (trekken dus, ik neem aan dat alle buizen er al zitten..)
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_35405607
Het huis en de omgeving zien er mooi uit!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_35405612
Altijd mooi om zoiets te zien
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_35405655
Cool! Doet me denken aan dat programma op RTL 4 waar ze in een week tijd ofzo ook een compleet nieuw huis neerzetten (incl interieur etc).
pi_35405734
Hoeveel ton is die kraan?
pi_35405916
Dit is in Belgie zo te zien? Jammer dat dat hier niet kan........ Bosgrond kost geen drol, maar dan mag je er niks mee. Bosgrond-met-bouwvergunning kost waarschijnlijk meer dan je hele "bouwpakket"
censuur :O
pi_35405927
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:14 schreef Arjan het volgende:
Cool! Doet me denken aan dat programma op RTL 4 waar ze in een week tijd ofzo ook een compleet nieuw huis neerzetten (incl interieur etc).
je bedoelt verbouw mijn familie op dinsdagavond van 21:30 tot 22:30. Door de zoon van Dr. Phil gepresenteerd.

Maar inderdaad ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de volgende reeks foto's
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:25:21 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35406040
Gaaf om te zien!

De locatie is trouwens ook 'best aardig'.

Krijgen we straks ook plaatjes van de binnenkant?
***
pi_35406592
Bedankt voor de reacties, we zijn inderdaad retetrots op het nieuwe stulpje

We (Ik, vrouw, 1 zoon en baby op komst) wonen nu zo'n 3 jaar in Kalmthout (tussen Roosendaal en Antwerpen). Eerst in een oudere woning, en binnenkort in dit huis. 3 jaar geleden hebben we de grond van zo'n 1900m2 met huis gekocht voor de waarde van de grond.

En inderdaad, de grond was duurder dan de complete woning. Qua verdere afwerking gaat volgende week de loodgieter beginnen met verwarming en water aan te leggen, die schat zo'n 1,5 week bezig te zijn. Daarna de eletricien, ook zo'n 1,5 week. Dan wordt de vloer gestort. Daarna is het aan ons voor de verdere afwerking van alle kamers, dus tegelen, vloer leggen, behangen, keuken plaatsen etc.

Voorheen woonden we in hartje centrum in Leiden in een 3 kamer flatje van 80m2, dan is dit wel even wat anders. Ik zal iedereen zeker op de hoogte houden van de vorderingen.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35406602
mooi hoor!
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:40:23 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35406629
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:57 schreef ralphk het volgende:

[afbeelding]
Waar in Belgie is dit precies?

Ziet er goed uit trouwens.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35406956
ziet er leuk uit, maar wanneer is begonnen met de bouw (ontgraven van de put, fundering maken, vloer leggen enz.)
pi_35407253
Drie dagen hè?! Lekker. 'k Kan het bijna niet aanzien

ik zit zelf alweer 1/2 jaar in de verbouwzooi

Maar het ziet er ontzettend mooi uit. Grandioos gewoon. Ik wist niet dat prefab ook betekende dat de muren dan al waren gemetseld. Wel onwijs gaaf om zo ineens je huis voor je te zien.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:30:01 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_35408505
Leuk bouwpakketje, Gamma zeker?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_35409700
De graafwerkzaamheden zijn vorige week dinsdag gestart.

Doordat het bosgrond is, is het enkel nodig een put van zo'n 60 cm te graven, hier worden alle afvoerpijpen in gelegd/gestoken en daarna wordt gewoon een massieve plaat van beton gestort.

Heien doen ze hier niet aan, wat ook aanzienlijk in de kosten scheelt.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35412184
Kan zoiets in NL ook?
En is dat erg prijzig?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_35412722
Uiteraard is het in Nederland mogelijk, de firma die bij ons bouwt is Quackels (vreemde naam voor een bouwer maar ach). Ik weet dat zij ook in Nederland huizen bouwen. Er komen dan wel vaak extra kosten bij voor de zwaardere fundering.

Maar om nieuwsgierigen een idee te geven, de basis zoals het er nu staat, zonder elektriciteits- en waterleidingen kost ongeveer 130.000,- Wij hebben daarvoor 240m2 woonopp., met op de begane grond een hal, kantoor (12m2), bijkeuken (6m2), keuken (10m2), woon/eetkamer (65m2).
Op de 1e verdieping 3 slaapkamers (19m2, 13m2 en 12m2), 2 badkamers (beiden 9m2) een dressing en een hal.
Dan op de zolder nog een hal en 2 kamers (16m2 en 11m2).

Lijkt me voorlopig wel genoeg ruimte zo. En de bouwer waar we mee werken was door zijn woningtype de enige die voor ons budget zoveel ruimte kon bieden (met name door het nuttige gebruik van de zolder)
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35413233
Dat hebben ze ook bij ons in de straat gedaan. Hier (hier is Ketelhaven) waren allemaal kavels, waarvan je er eentje kon kopen en daar een huis op kon laten bouwen. Heel gaaf om te zien wel. 's ochtends staat er niets, 's avonds staat er een huis!

Lekker groot is het wel, 3 slaapkamers en nog twee zolderkamers. Bespeur ik hier een groot gezin in aantocht?

Ik vraag me trouwens af hoe dit afwerkingstechnisch is? En is dat huis van jullie iets uit 'de collectie' om het zo maar te zeggen?
pi_35414123
Het huis is een standaar model wat wel wat breder gemaakt is. Verder hebben ze standaard een open trap in de woonkamer, ivm met verwarmingstechnieken in het hele huis. Wij hebben dat niet gedaan vanwege de geluidsoverlast van boven naar beneden en vice versa. Je kan zoveel afwijken van het basismodel als je wilt, verbreden is ongeveer 10.000 per meter breder. Je hebt dan over de volle diepte op alle verdiepingen een meter erbij, da's een nette prijs vind ik.

Verder bouwen ze deze huizen ook in Canada volgens dezelfde specificaties, en aangezien het daar in die buurt 's winters min 40 wordt zit het met de isolatie wel goed.

Zoals je op de foto's kan zien wordt er ook veel gebruik gemaakt van stalen dwarsliggers. Het lijkt me voor de komende decennia wel voldoende.

Op hun website (ze kunnen overigens nog wel een webdesigner gebruiken volgens mij ) zie je meer info en modellen: www.quackels.com
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 19:10:44 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35416057
Hmmm.. apart om zoiets te zien
Doet mij denken aan http://www.hodes-bouwsystemen.com/

Soortgelijke manier van bouwen
Ben benieuwd naar het eindresultaat !
pi_35417676
Ziet er erg gaaf uit!
pi_35417995
Dat schiet nog eens op. .
For great justice!
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:20:42 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35423696
Wel indrukwekend om te zien.

Zitten er in de muren al leidingen ingewerkt? of moet dat later allemaal nog gedaan worden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35423895
Compleet waus .
Heb in Tilburg een fabrikant gezien van die modules. Kwam er voorbij gefietst en was me aan het verbazen over de kant en klaar gemetselde muurtjes incl. kozijnen die er opgestapeld stonden op dat terrein .
Begint een beetje te lijken op de Amerikaanse manier van bouwen. De hoeft niet eeuwig blijven staan manier van bouwen .
pi_35433440
Effe een tvp, wat een leuk project zeg.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
pi_35433563
Ik zie duidelijk voordelen van deze manier van bouwen, het is echt supersnel. Maar zitten er ook niet een aantal nadelen aan? Men zegt toch altijd dat een huis de tijd moet krijgen om te werken? Dat lijkt me hier erg moeilijk. En hoe is het qua stevigheid? Ik zie dat zelfs je buitenmuren kant en klaar zijn, dan heb je toch alleen bevestigingsankers ipv stenen die de hoek om gaan?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:28:43 #31
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_35434012
Qua stevigheid zitten er voor de voor en achtergevel haakse verbindingen van 1m hoog en 1m diep die aan de muur bevestigigd zijn en meegenomen zijn in de fundering. Verder lopen er zoals op de foto's te zien is over de volle breedte 2 ijzeren binten/palen. Alles is ook naar DIN normen gecertificeerd in Duitsland

Onderstaande foto is uit hun folder gescand. Het gaat om een Audi 100 die in een hoek van een Quackels woning is gereden. Het kozijn en de ruit zijn naar de knoppen. Maar de stopcontacten ernaast werkten nog gewoon!

DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35439423
zijn die muren echt gemetselde bakstenen of is het een soort baksteen look-alike achtigs iets? Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het hier tenminste op (en ik weet toevallig dat in Canada, waar ook dit soort huizen vaak worden gebouwd, dit wordt toegpast)
Ik vind het in ieder geval wel erg gaaf....wij moeten een jaar wachten voor ons huis gebouwd is , en jullie doen dit ff in een maandje...
death is just another state of mind
pi_35446399
Altijd wel leuk op te zien als het gebouwd word idd.

Deze bouw manier wordt "witte schimmel" genoemd. Voor een relatief laag bedrag wordt in een racend snel tempo huizen gebouwd. Ze schieten als padden stoelen lang dijken, bossen en weilanden uit de grond. Ook in nederland. De overheid zit met de handen in het haar met deze catalogus pakketjes. Het is een doorn in het oog van de afdeling ruimtelijke ordening. En wordt gezien als dat het weinig tot geen economische waarde heeft, en de landschappelijke waarde en omgeving aantast.
pi_35461588
t ziet er mooi uit hoor!!

is dit door een belgische firma neer gezet??

een huis tegen over mijn werk is volgens t zelfde idee gebouwd door een vlaamse firma, binnen t jaar waren ze al zeker 10x lags geweest om lekkages in de muren te verhelpen, je ziet nu allemaal plekken in de muren waar ze de stenen hebben uitgebikt en nieuwe hebben in gezet...

hoop dat dat niet bij jullie huis gebeurd!
t principe is uber koel!! "ff snel een huisje neerzetten"
suck my asshole taco bender
pi_35461734
Gaaf hoor!
mijn ouders hebben ook 2 of 3 maal zo'n huis gebouwd wat op 1 dag opgebouwd werd, een maand totaal op de fabriek bezig geweest en een maand totaal de afwerking op locatie..

Voor de buren inderdaad grappig ,'s ochtends ga je weg en staat er geen huis..'s avonds kom je terug en er staat een heel huis (bij ons toen overigens niet gemetseld en al, dat zagen we bij het 2e huis wel bij andere huizen in de wijk gebeuren..)
pi_35677974
Waar blijven de nieuwe foto's?!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 14:57:45 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35679554
Moar Dat is keigroot!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:17:23 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35680236
Mooi hoor.

Doet me een beetje denken aan ons pas gekochte huis maar dan andersom:

De binnenmuren zijn veelal van steen, dan een isolatieachtige muur en dan en aluminium/vinyl-achtige buitenkant.
Wel grappig dat mensen meteen denken dat zoiets niet stevig is.

Dit soort bouwstijlen zie je eigenlijk overal behalve in Nederland, alhoewel 't nu wel meer in opkomst is denk ik.

Succes!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:49:55 #39
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_35689174
Meer foto's komen dit weekend (of er net na)

Elektricien en loodgieter zijn geweest voor alle binnenleidingen, loodgieter was na 2,5 dagen klaar, elektricien is gisteren begonnen en maandag a.s. klaar.

Is wel leuk hoor, met die gasten door je huis wandelen en bepalen waar je alles wilt hebben qua aansluitingen, zelfs surroundsspeakers, bekabeling voor een alarm, poortbediening met parlophone etc.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zondag 5 maart 2006 @ 13:11:01 #40
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_35737230
Nou de elekricien is maandag als het goed is klaar, dinsdag ochtend wordt de installatie gekeurd en meteen er achteraan wordt gas + electra aangesloten. Kunnen we het een beetje verlichten en verwarmen. Volgende week maandag komt de betonlaag erin, daarna tijd voor de afwerking.

En hier dus meer foto's:
Nu met dakpannen.



Eetkamer met erkertje


Woonkamer




De elektricien heeft zich lekker kunnen uitleven


Zo hoort het, voor elke kamer een aparte schakelaar
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35738226
waar zijn die witte kabels nog voor?
inbraakinstallatie?


echt belgie he.... elk stopcontact zowat eigen groep....
  zondag 5 maart 2006 @ 14:10:22 #42
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_35739459
Als je de kabels op de laatste foto rechts bedoeld ja, ik heb alle bedrading voor een toekomstige installatie alvast laten installeren, dan hoef ik enkel de apparatuur aan te sluiten en is alles al weggewerkt.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_35739541
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:01 schreef Tally het volgende:
Kan zoiets in NL ook?
En is dat erg prijzig?
Ik heb zelf ook een (hoekwoning) huis "laten" bouwen (was in 1996) door VDM wonen
Zij plaatsen de woning (nadat de fundering gestort is) in één dag (soms twee dagen).
Dan is het aan de koper hoelang de bouwer er over doet. Als alles door VDM gedaan moet worden, ligt de levertijd op ongeveer 15 weken.
De kwaliteit van de woning is hoogstaand en comfortabel.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:29:30 #44
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_35746688
Wow, dat gaat echt super snel!!

Ben wel benieuwt hoe je het nu verder van binnen doet, de vloer, plafond, de muren, en daarna de inrichting??
Komt dat ook allemaal in dit topic te staan??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_35750690
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:05 schreef ralphk het volgende:
Op hun website (ze kunnen overigens nog wel een webdesigner gebruiken volgens mij ) zie je meer info en modellen: www.quackels.com
Omg, wat een slechte site

Huis ziet er wel erg mooi uit! Ben benieuwd naar de inrichting
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 20:02:26 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35751057
Raaare vraag: Maar liggen daar TV kabels en internet kabels?
Ik bedoel, het ziet er uit als the middle of nowhere, net zo'n vakantie bungalow.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35752382
Hmm, op foto 9 zie ik iig nog 2 andere huizen staan.. of zou dat werkelijk alles zijn
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 5 maart 2006 @ 22:19:18 #48
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_35756622
Schitterend huis, wat een prachtige lokatie zo in het bos ! Ik vind vooral die grote ramen en openslaande deuren prachtig.
pi_35768100
Ik heb nog niemand met euro's horen gooien zou ik wel willen weten.

Heb je trouwens op de complete bovenverdieping een schuin dak?
  maandag 6 maart 2006 @ 16:21:12 #50
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35777618
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:32 schreef Koningin het volgende:
Ik heb nog niemand met euro's horen gooien zou ik wel willen weten.
Dan heb je denk ik niet alles gelezen..
Maar wat gaaf dat zoiets zo snel kan he! Vind vooral die openslaande deuren heel mooi en wat een ruimte!! Ben benieuwd hoe het van binnen eruit komt te zien..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:05:49 #51
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_35812484
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:32 schreef Koningin het volgende:
Ik heb nog niemand met euro's horen gooien zou ik wel willen weten.
¤ 130.000,- zonder elektriciteits- en waterleidingen. Ik ben ook wel benieuwd wat hij dadelijk in totaal kwijt is.
pi_36201331
Tijd voor een update? Zo snel als het allemaal gaat zal het nu wel klaar zijn!
  maandag 20 maart 2006 @ 19:12:59 #53
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_36208320
Helaas pindakaas, het ging ook wel allemaal erg van een leien dakje..

Deze week komt de chaper de betonnen vloeren gieten op alle verdiepingen. Daarna nog de afwerkploeg. Er is de afgelopen 2 weken weinig gebeurd, doordat de chaper ook de funderingen stort bij andere klanten is er door het weer (vorst) een flinke achterstand ontstaan waar wij nu ook van de dupe zijn.

Nog even geduld hebben verder, de afgelopen 2 weken zijn wel alle leidingwerken afgerond, gas en elektra aangesloten, dakgoten en regenpijpen geinstalleerd en een hek rondom het perceel gezet. Dus we zitten niet stil..
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  maandag 20 maart 2006 @ 19:48:21 #54
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36209717
Wat is een 'chaper'
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_36228191
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat is een 'chaper'
Dat zou ik ook wel willen weten
pi_36228246
ik gok de betonnen vloeren gieter .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:27:50 #57
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_36231755
Idd, chaper is betonvloergieter.....
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:56:24 #58
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_36301618
Ziet er indrukwekkend uit Ralph. Toch had dat andere huisje ook zo z'n charme.

Leuk om te zien hoe dit soort huizen in elkaar zitten
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:49:06 #59
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_36864958
Nou, hehe een update,

Nadat de vloer met 2 weken vertraging gelegd was zijn ze de muren en plafonds af komen werken en daarmee vanochtend geeindigd. Uiteraard is het hier in Belgie nu paasvakantie dus de definitieve afwerking (plaatsen van vensterbanken, deuren en deurkozijnen) zal volgende week moeten gaan gebeuren.

UIteraard kan ik niet wachten en ben ik dus maar afgelopen weekend eens flink in gaan kopen.
We hadden voor zo'n 3000,- Euro tegels besteld bij de Praxis, die wilden we vrijdag ophalen, maar op advies van een medewerker maar gewacht tot maandag, en hup 20% korting op de tegels

Dus alles in een aanhangwagen gedonderd, achterbak vol, en karren maar, beetje overbeladen maar we zijn er geraakt. Vandaag begonnen met alle muren en plafonds in te smeren met voorstrijk (tegen het zuigen), morgen gaan we de plafonds witten en beginnen met het tegelen.

Nog 2 foto's voor de sfeer, later deze week meer.....




Oh, en dat ben ik niet met die oren , maar ons hulpje Armand
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_36967128
zeggen ze allemaal
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  vrijdag 14 april 2006 @ 22:20:58 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36967574
De TT klopt niet helemaal meer: 3 dagen.

Ga je het halen, eind april?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 16 april 2006 @ 20:28:58 #62
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_37015211
Nou, dag 54, lekker de afgelopen week vrij gehad, dus eerst dinsdag met 3 man het hele huis, wanden, plafonds en schuine daken behandeld met voorstrijk, de woensdag alle plafonds gewit en tegels gelegd in de keuken, donderdag nog een keer de plafonds gewit, vrijdag nog een laatste keer gewit en getegeld in de badkamer, zaterdag behangen en vandaag (zondag) de eerste verf lagen in de woonkamer, onze slaapkamer en de kamer van zoontje Seppe.

Bij deze foto's ter visualisatie:









Morgen weer verder met de badkamer en het plaatsen van de keuken.
Ik hoop eventueel al volgend weekend te verhuizen, m'n vrouw is nl uitgerekend om begin mei te bevallen, dus als dat in het nieuwe huis kan is dat wel zo prettig.....
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_37112916
De woning schiet goed op en ziet er echt leuk uit!
Mijn vriendin en ik gaan heel binnenkort (binnen 2 dagen eigenlijk al ...) langs bij de firma Quackels om ons huis in Diest te laten bouwen. Zijn er bepaalde dingen die we niet over het hoofd mogen zien of zouden jullie bepaalde zaken anders gedaan hebben nu jullie al zover zijn?
Alvast bedankt voor de reactie. Nog een goede afwerking en hopelijk geraken jullie rond voor begin mei.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:27:46 #64
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_37787598
Nou, eindelijk maar weer eens een update, het is bijna klaar en we wonen er nu al 2 weken in. Wegens een bevalling afgelopen zondag (van een dochter ) moesten we ons even haasten in het afwerken van de keuken en badkamer, maar alle kamers die we gebruiken zijn wel zo'n beetje klaar. De zolderkamers en 2e badkamer, alsmede het leggen van de houten vloer staan voor de zomervakantie in de planning.

Hierbij de foto's:

Woonkamer



Eetkamer & keuken



Hal:


Kamer van dochter Phileine



Kamer van zoon Seppe



Slaapkamer van ons:



Dressing


Badkamer

DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:44:39 #65
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:51:54 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37788175
Mooi hoor!
En nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
***
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:36:39 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37789161
Ziet er echt top uit

En nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:19:58 #68
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_37798455
Die badkamer is mooooi! Badderen onder een dakraam, heerlijk lijkt me dat . Vooral als het regent, dat gekletter boven je hoofd terwijl jij lekker warm in bad ligt .

Leuk ook, die foto met de kraamhulp erop
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_37800001
Prachtig resultaat, en gefeliciteerd met jullie dochter
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_37804793
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:17 schreef ralphk het volgende:
Uiteraard is het in Nederland mogelijk, de firma die bij ons bouwt is Quackels (vreemde naam voor een bouwer maar ach). Ik weet dat zij ook in Nederland huizen bouwen. Er komen dan wel vaak extra kosten bij voor de zwaardere fundering.

Maar om nieuwsgierigen een idee te geven, de basis zoals het er nu staat, zonder elektriciteits- en waterleidingen kost ongeveer 130.000,- Wij hebben daarvoor 240m2 woonopp., met op de begane grond een hal, kantoor (12m2), bijkeuken (6m2), keuken (10m2), woon/eetkamer (65m2).
Op de 1e verdieping 3 slaapkamers (19m2, 13m2 en 12m2), 2 badkamers (beiden 9m2) een dressing en een hal.
Dan op de zolder nog een hal en 2 kamers (16m2 en 11m2).

Lijkt me voorlopig wel genoeg ruimte zo. En de bouwer waar we mee werken was door zijn woningtype de enige die voor ons budget zoveel ruimte kon bieden (met name door het nuttige gebruik van de zolder)
Valt me nog mee eigenlijk! Maar dan ben ik toch wel erg benieuwd waar ik dan in totaal aan moet denken --> kavel, het huis en inclusief electra etc. Vind dit wel erg interessant namelijk
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  zondag 14 mei 2006 @ 08:38:01 #71
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_37808111
ziet er echt mooi uit!!

complimenten!!

en gefeliciteerd met jullie dochter!!!
  zondag 14 mei 2006 @ 10:39:06 #72
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_37808972
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:49 schreef X-Naut het volgende:

[..]

Valt me nog mee eigenlijk! Maar dan ben ik toch wel erg benieuwd waar ik dan in totaal aan moet denken --> kavel, het huis en inclusief electra etc. Vind dit wel erg interessant namelijk
In totaal moet je denken aan zo'n 360.000,- euro. 175.000 voor het huis met afwerking en de rest voor de grond. Bij ons was de grond iets duurder, we hebben deze namelijk 3 jaar geleden gekocht met een bestaande woning erop. De normale grondprijs is hier nu zo'n 150 tot 175 euro per m2.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_37815044
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:19 schreef MaLo het volgende:
Die badkamer is mooooi! Badderen onder een dakraam, heerlijk lijkt me dat . Vooral als het regent, dat gekletter boven je hoofd terwijl jij lekker warm in bad ligt .
Dat lijkt me nou ook leuk!!

Ziet er top uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')