abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:12:25 #126
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36752412
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan (ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
Als ik zoiets voel laat ik meteen een stuk nagel wegsnijden (bij de chirurg), omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt. En dan duurt het ook minder lang om te genezen. Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_36752893
Wat je kan doen is na het douchen je voet in een zoutbad dompelen en je ingegroeide nagel eruit proberen te peuteren of iig in de goede richting te sturen. Het lukt je niet in een keer maar gewoon elke dag proberen.
pi_36755306
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...

Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.

Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.

Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.

Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.

Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
pi_36755411
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:

Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
Nee, want ik liep eerst te veel naar de binnenkant en nou loop ik normaal.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:11:15 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36755446
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:05 schreef Sessy het volgende:
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...

Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.

Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.

Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.

Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.

Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
ah een medestander

amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36755795
Mwah, daarom hebben ze die bij mij pas op m'n 17de eruitgeknipt, toen het constant ontstoken was en m'n gewrichten er ook door ontstoken raakten.
Bij m'n ma hebben ze trouwens eens een daromoperatie gedaan, en toen hebben ze haar gezonde (!) appendix er "ook gelijk maar even" uitgesneden... WTF? Krijgen ze per uitgesneden gram betaald of zo?

Iodium kan, maar je moet ermee uitkijken. Sommige mensen zijn allergisch, en daarnaast heeft iodium de eigenschap om je huid te verbranden. DWZ dat je na gebruik van iodium je voeten droog moet houden. Dan droogt het netjes op en sterft het af en komt er een gezond laagje onder.
Heb je chronische zweetvoeten, dan kan iodium de zaak verergeren.
Maar 't is het proberen waard.
pi_36758751
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:12 schreef miki het volgende:

Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
Ja, ik heb toen ik een jaar of 12 was een keer een ingegroeide teennagel gehad, maar die heeft de huisarts vakkundig verholpen. Was even doorbijten, maar heb ik nadien nooit meer last van gehad.

En mijn moeder krijgt maandelijks een pedicure aan huis, ik zal haar eens vragen of ze misschien een blik op mijn teen wil werpen voor advies.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36758761
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef McCarthy het volgende:
amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Met die amandelen ben ik het helemaal met je eens. Maar het zijn juist vaak de ouders die blijven aandringen op het verwijderen van de amandelen, niet de artsen.

En jodium zou overal vervangen moeten worden voor chloorhexidine. En dat is het gelukkig meestal al.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 09:46:59 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36759257
Hm, na het verwijderen van de neusamandel heeft ons jochie geen oorontstekingen meer gehad. Daarvoor was het elke paar maanden raak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 08-04-2006 13:45:46 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_36760651
Chloorhexidine is inderdaad super spul. Ik heb er de laatste 3 keer m'n oren mee doorgeprikt (met oorbellen die daarin geweken hadden) en dat was binnen een week genezen ipv de gewoonlijke maand. In Rusland gebruiken ze dat spul ook wel eens na verkrachtingen en zo, schijnt zelfs syphillis de nek om te draaien.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 april 2006 @ 22:23:30 #136
13151 crew  Rewimo
pi_36806845
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrie Bovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 april 2006 @ 12:14:20 #137
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36817990
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrie Bovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
Ik denk dat dat gewoon pus is. Dat bleef bij mij nog ongeveer een maand eruitkomen, heb dat toen diverse malen gevraagd, maar dat was normaal volgens de artsen. Maar inderdaad toch even laten checken voor het geval het opnieuw ontstoken is.
En over die nietplakkende gaasjes: moest je de eerste niet 2 dagen erom laten zitten en daarna gewoon droge gaasjes/pleisters erop doen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 12:22:24 #138
13151 crew  Rewimo
pi_36818221
Ik heb er vanmorgen naar laten kijken en het schijnt inderdaad vaker voor te komen. En ik heb nieuwe niet-plakkende gaasjes meegekregen Gewone plakken dus aan de wond vast en dan trek je het steeds open. Is niet de bedoeling. Donderdag moet ik weer voor controle en dan gaan ook de hechtingen eruit. Hopelijk mag ik dan weer gewoon douchen in plaats van het geworstel met plastic zakken en een krukje
pi_36820230
Gelukkig dat het niet echt is gaan ontsteken!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 13:42:56 #140
13151 crew  Rewimo
pi_36820728
Ja, houden zo Overigens trok ik het verbandje er daarnet met mijn sok af Nu dus maar weer gewoon zo'n grote pleister eroverheen geplakt. Zit ook lekkerder
pi_36824544
Ik heb er ook vaak last van. Nu ook weer. Zelf eraan zitten pielen en genkipt en gescheurd. Ben ik er hopelijk ff vanaf. Ik heb er wel vaak last van helaas. Maar zo'n ingreep lijkt me niks!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 17:03:52 #142
13151 crew  Rewimo
pi_36827485
Als je maar wanhopig genoeg bent, Ingrid, dan wil je wel hoor
pi_36829916
Iemand een voorbeeld(foto) of een goede omschrijving hoe een ingegroeide teennagel eruit ziet?
Ik heb afgelopen jaar een kalknagel gehad en een flink stuk weggeknipt. Nu ie weer is aangegroeid lijkt de zijkant een stukje in de huid te zitten, maar ik weet niet meer of dit altijd al zo was.
Doet nog geen pijn, maar dat wil ik ook graag voorkomen.
Sweet and innocent...
pi_36830649

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 18:51:13 #145
13151 crew  Rewimo
pi_36830744
Ik had zoiets als die derde
pi_36830920
Ieuwl
Zover is het hier gelukkig nog lang niet.

Anders binnenkort 's een pedicure, krijgen me voetjes ook 's wat aandacht en daar zien ze gelijk wat er nog mis mee is.

[ Bericht 27% gewijzigd door Innocence op 10-04-2006 19:17:48 ]
Sweet and innocent...
  maandag 10 april 2006 @ 22:52:25 #147
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36840382
Mijn nagels zagen er nog erger uit dan die eerste foto
Een normale nagel is plat, de mijne waren helemaal rond door een schimmelinfectie, daardoor kon je niet meer bij de nagelhoekjes komen en moesten ze iedere keer weggesneden worden.
Dus zijn ze helemaal weggehaald, geen nagel meer die ingroeid, heerlijk
Ik kreeg er echter wel een flinke infectie bij en moest elke dag in een badje met biotex, en een flinke kuur.
Pimp my Daf!
pi_36856173
Ik had zo iets als een mix tussen de tweede en de derde. Wel aan de zijkant dik, maar wel langs de hele zijkant zo'n ontstoken wond.
Ik droeg ook altijd maat 41 gympen, terwijl ik nou gewoon mijn eigen maat 37/38 aan kan.
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:07:58 #149
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36859839
In de beginnende fase ziet het er meestal uit zoals op plaatje 2. Direct actie ondernemen, voordat het wordt zoals op de andere plaatjes!
pi_36895226
Die van mij begint weer behoorlijk pijn te doen. In soda weken dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')