Als ik zoiets voel laat ik meteen een stuk nagel wegsnijden (bij de chirurg), omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt. En dan duurt het ook minder lang om te genezen. Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maarquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan![]()
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan(ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
Nee, want ik liep eerst te veel naar de binnenkant en nou loop ik normaal.quote:Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
ah een medestanderquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:05 schreef Sessy het volgende:
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...
Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.
Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.
Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.
Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.
Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
Ja, ik heb toen ik een jaar of 12 was een keer een ingegroeide teennagel gehad, maar die heeft de huisarts vakkundig verholpen. Was even doorbijten, maar heb ik nadien nooit meer last van gehad.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:12 schreef miki het volgende:
Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
Met die amandelen ben ik het helemaal met je eens. Maar het zijn juist vaak de ouders die blijven aandringen op het verwijderen van de amandelen, niet de artsen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef McCarthy het volgende:
amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.
en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Ik denk dat dat gewoon pus is. Dat bleef bij mij nog ongeveer een maand eruitkomen, heb dat toen diverse malen gevraagd, maar dat was normaal volgens de artsen. Maar inderdaad toch even laten checken voor het geval het opnieuw ontstoken is.quote:Op zondag 9 april 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrieBovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |