Haha, krijgen we dat weer!quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:20 schreef DonStefano het volgende:
Hoewel ik het alleen maar goed vind dat een engels indie-rock bandje zoals deze veel aandacht krijgt snap ik de (met name Nederlandse) hype niet echt. Zijn ze nou zoveel beter dan al die andere vergelijkbare bandjes? Op de plaat in ieder geval niet. Misschien dat ze live zo geweldig zijn, maar daar zal ik dan vanavond pas achterkomen. Of misschien is het gewoon de massale media aandacht die ze van 3FM en MTV de laatste tijd krijgen....
Ach, wat is indrukwekkend? Ik vind het een welkome afwisseling en totaal niet standaard o.i.d.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:08 schreef Grobbel het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk dat ze op plaat echt niet zo indrukwekkend zijn. Het is dat ik ze al vaker live heb gezien (de eerste keer eigenlijk bij toeval), anders zou ik vanavond ook niet gaan.
Zelfs ik vind het een lekkere plaat, lekkerder dan velen op dit moment.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:12 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ach, wat is indrukwekkend? Ik vind het een welkome afwisseling en totaal niet standaard o.i.d.
Ik heb er erg veel zin in, dat staat voorop!![]()
Jij mag blijven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:37 schreef belsen het volgende:
Zelfs ik vind het een lekkere plaat, lekkerder dan velen op dit moment.
Moet wel, anders kan ik, als onderdeel van jou, (MaJo bedankt) ook niet gaan.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:47 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Moet wel, anders kan ik, als onderdeel van jou, (MaJo bedankt) ook niet gaan.
Ik bedoel: natúúrlijk moet je mee! Zonder jou is er niks aan!quote:
eh eh, slijmerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:53 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ik bedoel: natúúrlijk moet je mee! Zonder jou is er niks aan!
We gaan onze Saturday Night Fever dansjes wel doen, toch? En handjeklap met de gitarist? Anders is de avond niet af....![]()
het spijt me
Geez, 't ligt wel gevoelig zegquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:05 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Haha, krijgen we dat weer!![]()
Vanavond wordt gewoon super leuk en gezellig en nou niet miepen over hype of geen hype, beter of niet beter dan andere bands, want anders blijf jij maar thuis, jongeman!![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:36 schreef belsen het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat het een hype is om alles uit Engeland een hype te noemen.
Dat heb ik hier toch al een paar keer geopperd: omdat ze zo'n aanstekelijke liveband zijn. Zo heeft NL ook met ze kennisgemaakt, eerst op Lowlands, daarna op London Calling en Eurosonic. De reputatie die ze met die shows opbouwden heeft de hype in gang gezet, een hype langs natuurlijke weg dus en dus eigenlijk geen hype te noemen. Dat de cd vervolgens wat tegenviel, kan ik alleen maar beamen. Er staan iets te veel mindere nummers op en de productie is veel te vlak. Maar voor veel mensen in dit topic is juist de cd de eerste kennismaking geweest, dus dat zegt ook genoeg over de kwaliteit van de rest van de schijf. Anyway, we zijn allemaal erg benieuwd naar je ervaringen van vanavond...quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:20 schreef DonStefano het volgende:
Ik ben er gewoon (nog) niet zo kapot van en vraag me oprecht af waarom Infadels het zoveel beter doet dan velen andere vergelijkbare bands.
Als het goed zul je die laatste vooral na afloop hard nodig hebben - om het vochtverlies te compenseren!quote:Maargoed, ga me vanavond wel vermaken hoor... en anders is t sowieso weer n mooi excuus om wat biertjes achterover te keilen![]()
O god, waar ga ik in terecht komen..?!quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:53 schreef GLO het volgende:
Als het goed zul je die laatste vooral na afloop hard nodig hebben - om het vochtverlies te compenseren!
quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:20 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Geez, 't ligt wel gevoelig zeg
Ik ben er gewoon (nog) niet zo kapot van en vraag me oprecht af waarom Infadels het zoveel beter doet dan velen andere vergelijkbare bands. Maargoed, ga me vanavond wel vermaken hoor... en anders is t sowieso weer n mooi excuus om wat biertjes achterover te keilen![]()
Sorryquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Anders negeer je gewoon even mijn (uitgebreide) antwoord
Ik vraag me af hoe je erbij komt dat Infadels het zoveel beter doen dan vele andere vergelijkbare bands? Je doet alsof ze mega bekend zijn en dat valt echt wel mee hoor.
Haha maakt niet uit hoor, je hebt het weer goed gemaaktquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:44 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Sorryhehe, maak me lekker populair in dit topic zo
![]()
Maargoed, je hebt natuurlijk gelijk dat het mainstream-top-40-volk de Infadels niet kennen, maar die kennen de Arctic Monkeys over het algemeen ook niet en beschouwen Coldplay als "heel alternatief". Helaas bestaat 90% van mijn studie/vriendengroep uit dat soort mensen, maargoed, dat allemaal terzijde.
Het valt me de laatste tijd op dat Infadels toch (relatief) heel wat airplay krijgen. Op radio 3fm, MTV Brand New en zelfs in de stad bij 't uitgaan heb ik ze al een paar keer voorbij horen komen. Tel daarbij op dat ze bijna overal ook uitverkocht raken, en ik kom toch tot de conclusie dat ze het toch een stuk beter doen dan bijv. de Mystery Jets (ja sorry dat ik die er steeds bij haal, maar dat vind ik dus echt een heel vergelijkbaar bandje) die voor een nog niet half gevulde Doornroosje spelen. Kijk ook alleen maar naar dit topic, zijn maar weinig bands waar in zo korte tijd zoveel pagina's over gevuld worden. Maargoed, vind t allemaal prima hoor... en misschien snap ik morgen ook wel wat beter waarom iedereen ze zo tof vindt![]()
Met dien verstande dat die pagina's alleen maar zo snel vol raken dankzij een redelijk klein groepje Fok!kers. Ik zou er in ieder geval niet te veel achter zoeken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:44 schreef DonStefano het volgende:
Kijk ook alleen maar naar dit topic, zijn maar weinig bands waar in zo korte tijd zoveel pagina's over gevuld worden.
Hequote:Op dinsdag 4 april 2006 16:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Met dien verstande dat die pagina's alleen maar zo snel vol raken dankzij een redelijk klein groepje Fok!kers. Ik zou er in ieder geval niet te veel achter zoeken.
Je moet ook niet overal altijd iets achter willen zoekenquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Met dien verstande dat die pagina's alleen maar zo snel vol raken dankzij een redelijk klein groepje Fok!kers. Ik zou er in ieder geval niet te veel achter zoeken.
Zie mijn uitleg. Waarbij voor mij dus essentieel is dat ik ze live leerde kennen. In vgl daarmee valt voor mij de cd tegen. Maar voor anderen hier ligt dat weer anders.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:57 schreef JeroenV het volgende:
Waarom vinden jullie de cd zo tegenvallen? Ik vind het juist erg goed.
Op Lowlands zat de sfeer er vanaf de eerste minuut goed in, maar vanavond in 'Roosje duurde het toch tot het een na laatste nummer voor de toegift dat de vlam er echt insloeg (tot die tijd nog te veel armen over elkaar en zachtjes meedeinende hoofdknikjes, je kent dat afwachtende gedoe welquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:20 schreef thaleia het volgende:
Ik kan wel stellen dat het dolle pret was, vanavond
Het een hangt wellicht met het ander samen. De band deed vanaf het begin nl wel hard zijn best, maar door het geluid kreeg je aanvankelijk een afstandelijk "wat staan die lui daar nou overdreven hun best te doen"-gevoel. Totdat de beuk er wel echt in ging, en dat gebeurde bij elk nummer weer ietsje meer.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:48 schreef Lieke_K het volgende:
Alleen die vuilbakken snapte ik niet helemaal, aangezien je ze toch niet hoorde. Verder vond ik het jammer dat je bij bijvoorbeeld Love Like Semtex de zanger bijna niet kon horen en ook dat ze daarmee begonnen... Publiek was de eerste nummers inderdaad nogal wat matjes
Dat gedoe met die vuilnisbakken was ook een beetje vaag inderdaad, hoorde er weinig van - voor geram op stukken metaal ben je toch beter af bij Kaizers Orchestra.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:48 schreef Lieke_K het volgende:
Nou, er was in ieder geval niets teveel gezegd over die toetsenist!![]()
Verder is het me echt 100% meegevallen, ik wist niet goed wat ik moest verwachten, maar vond het toch erg gaaf! Ik zou er best nog eens naartoe willen.![]()
Alleen die vuilbakken snapte ik niet helemaal, aangezien je ze toch niet hoorde. Verder vond ik het jammer dat je bij bijvoorbeeld Love Like Semtex de zanger bijna niet kon horen en ook dat ze daarmee begonnen... Publiek was de eerste nummers inderdaad nogal wat matjes, ik had het zelf leuker gevonden als ze Love Like Semtex een beetje hadden bewaard tot iedereen was opgewarmd, nu viel je er meteen zo in.
Die akoestische nummers waren erg mooi, dat klopt. Maar ik vond de rest ook gewoon zwaar oké, dus ach.
Zeg Grobbel, lijk jij op Giel Beelen? (or am I blowing your cover now?) lienelien en ik hebben wel lol gehad met 'raad de Grobbel'
![]()
Dat laatste is ook wel zo, maar vooral in het eerste gedeelte na de openingsnummers leken de verschillende nummers erg veel op elkaar, zat er gewoon weinig dynamiek in - als ze iets subtieler gebruik weten te maken van die beats (al is het maar om wat vaker crescendo/descendo of beatloze intermezzo's toe te passen) denk ik dat ze als band nog behoorlijk kunnen groeien.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:11 schreef thaleia het volgende:
Ze hebben het geluid ook dusdanig staan dat de nadruk op de beats ligt....althans vooral in het begin viel dat ons op. Tegen het eind hadden ze dat ofwel aangepast, ofwel het maakte niet meer uit omdat de tent toch al op z'n kop stond.
Maar ik zie ze ook helemaal niet als liedjesschrijvers. Ze moeten het toch ook gewoon van de beats hebben? Niets mis mee imo, voor prachtig gecomponeerde melodieen hebben we weer andere bands
Lucky you!quote:Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
En nee, ik lijk niet echt op Giel Beelen.![]()
Gemquote:Op woensdag 5 april 2006 10:15 schreef thaleia het volgende:
[..]
Het een hangt wellicht met het ander samen. De band deed vanaf het begin nl wel hard zijn best, maar door het geluid kreeg je aanvankelijk een afstandelijk "wat staan die lui daar nou overdreven hun best te doen"-gevoel. Totdat de beuk er wel echt in ging, en dat gebeurde bij elk nummer weer ietsje meer.
Ik ben wel enthousiast, want na John Cale en Gem was dit het eerste concert in lange tijd waarbij we niet voortijdig zijn weggegaan omdat we vonden dat het nu wel lang genoeg had geduurd![]()
ja, idd.. behóórlijk doorweekt!quote:Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef MaJo het volgende:
Jammer dat het toch wat tegenvielHet publiek klinkt ook wel erg leip... Is wel belangrijk bij een optreden vind ik, of het publiek een beetje actief is. Als ze er bijstaan als een stel zoutzakken dan is het gelijk een stuk minder leuk...
Die toetsenist is echt fucking mental heViel me ook op van zijn overhemd, dat ding was HE-LE-MAAL doorweekt, freaky...
Ik zeg niet dat hij niet kan zingen, alleen dat 'ie het niet zó geweldig doet. De band moet het daar niet van hebben. Dat akoestische nummer van de toegift klonk wel goed! Daar bewijst 'ie wel weer dat 'ie niet alleen schreeeuwerig kan doen, en dan klinkt het ook best oké. Maar ik had het vooral over het feit dat hij zo overstemd werd, idd.quote:Trouwens dat de zanger niet kan zingen ben ik niet mee eens, hij bewijst in de toegift dat wel degelijk te kunnen. Tijdens het optreden komt dat helaas niet uit de verf omdat hij overstemd wordt.
Gisteren was het rood! nouja.. euhm..we stonden bijna vooraan, en het leek toch écht rood. Al wist ik niet dat roze 'de kleur van Infadels' is.quote:Jammer dat je niet meer echt de behoefte hebt om ze nog een keer te gaan zien, denk dat je het een stuk leuker had gevonden in Amsterdam
Nog twee opmerkingen: roze is de kleur van Infadels dus niet zo vreemd dat ze allemaal roze details hebben (vond het sjaaltje van de zanger en de bretels van de gitarist wel degelijk roze, maar weet niet wat ze gister aanhadden ))
Nee, dat wist ik nog niet, zegquote:En dat je "we are not the Infadels" voorbij zag komen kan ook aan het feit liggen dat hun cd zo heet![]()
Die mogen nog wel een keer naar Nijmegen komenquote:Op woensdag 5 april 2006 17:34 schreef DonStefano het volgende:
Publiek in Nijmegen als altijd vrij lam en tam. Behalve als Mando Diao optreedt, maar dan zijn er eigenlijk ook alleen maar Duitsers.
Dat is niet echt hun website, maar ze hebben dat adres ook opgekocht om mensen zo veel mogelijk door te schakelen naar het identieke http://www.infadels.co.uk/ .quote:Op vrijdag 7 april 2006 02:37 schreef Evertje het volgende:
Als ze er zo mee zitten dat er The voor Infadels wordt gezet, waarom hebben ze dan als website www.theinfadels.com ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |