Aan de andere kant hebben ze momenteel zo veel mensen nodig in de IT dat ze je best 3 maanden van te voren aan willen nemenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:15 schreef obl het volgende:
Hangt denk ik ook af van de sector waar je in wilt werken? Als voorbeeld: IT is een snelle wereld, als ze iemand nodig hebben dan hebben ze diegene nu nodig en niet over 3 maanden bijvoorbeeld. Maar zo zijn er ook andere sectoren waar het wel kan.
Misschien handig als jullie zeggen wat voor beroep jullie dus hebben of willen hebben straks?
Daarom had ik inderdaad ook zoiets van schrijf maar alvast. Alleen heb ik zelf het idee dat werkgevers denken van, "die is nog niet klaar, dus laten we hem/haar maar niet uitnodigen".quote:Op zondag 26 februari 2006 13:29 schreef Sanvean het volgende:
Het beste is om te solliciteren ruim voordat je gaat afstuderen (als je die datum vantevoren weet). Je hebt tegenwoordig niet zo maar een baan gevonden, daar kunnen zo drie, vijf of meer maanden overheen gaan.
Solliciteren als je net bent afgestudeerd is niet slim. De kans dat je dan minstens een aantal maanden werkloos bent is supergroot.
Hebben ze dan een aanbod gedaan of niet?? Ik zou stilletjes solliciteren en de bedrijf waar je nu zit als eventuele backup houden als het tegenvalt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:35 schreef marco23 het volgende:
ik wil ff reageren op dit topic. Ik zit in de zelfde situatie als de topic starter. Ben momenteel bezig met mijn afstuderen, en ik weet al zeker dat ik niet bij het bedrijf wil blijven werken waar ik afstudeer.
Ik heb al wat brieven de deur uit gedaan, en al een afspraak voor een gesprek gemaakt, alleen zit ik met het volgende. Het bedrijf waar ik afstudeer is hard op zoek naar mensen, en verwacht misschien wel dat ik daar blijf werken.
Is het tactisch om ze te laten weten dat ik al aan het solliciteren ben (ook denkend aan de bedrijfsbeoordeling die ze moeten geven voor mijn afstuderen) of kan ik ze het beter nog niet laten weten? en hoe doe je het mete solicitatiegesprekken? ik heb nu mazzel dat die eerste op een avond kan, maar normaal zullen die vast overdag zijn (en dan zit ik normaalgespoken op mijn afstuderplek)
Ik zit met precies hetzelfde maar ben al wel aan het solliciteren geslagen.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:48 schreef Ingridh007 het volgende:
Ben zelf aan het afstuderen, maar omdat ik door omstandigheden er niet zeker van ben dat ik slaag, ben ik nog niet aan het solliciteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |