abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:41:21 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35372554
quote:
514 Teletekst wo 22 feb
Fusie verzekeraars kost 2500 banen
` Door de fusie van de verzekeraars
Interpolis en Achmea moeten de komende
drie jaar 2500 tot 3000 arbeidsplaatsen
verdwijnen.Dat zal naar verwachting
zonder gedwongen ontslag gebeuren,
zeggen de twee bedrijven.

Een groot deel van de werknemers dat op
de schopstoel zit,zal uitzendkrachten
en externe werknemers vervangen.De
oudere werknemers bij Achmea kunnen van
de vut-regeling gebruikmaken.

Bij Interpolis en Achmea werken in
totaal 19.000 mensen in voltijd.De
vakbonden hebben nog niet gereageerd op
de plannen.Zij praten nog met Achmea
over een sociaal plan.
dit staat dus op teletekst pagina 101 als shortcut naar het economische nieuws. Dat het bij economisch nieuws staat snap ik maar hoort het nou echt ook op 101? Ik verdenk dus de redactie van stemmingmakerij. Ze zijn altijd heel erg gretig met het melden van ontslagrondes en banenverlies maar over de creatie van banen hoor je ze nauwelijks. Hiermee bewust of onbewust ons economisch systeem zwartmakend.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35373042
Waar je je druk om kan maken he...
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:57:15 #3
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_35373156
Mag ik je naar pagina 316 doorverwijzen? De [KLB] van Teletekst?
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:58:40 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35373223
waar ik me druk om maak? Een staatsomroep die continu onze opinie over ons econmisch syusteem probeert te beinvloeden. Dat vind ik nogal serieus.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35373273
TT101 is een overzicht van het belangrijkste nieuws van het moment.

Ik vind dat bericht er eerder thuishoren dan "Machinisten rijden minder door rood" en "'Gemeenten laks bij stikstofaanpak'"

Blijkbaar is er even niets belangrijkers te melden. Maar van jou mag er geen negatief nieuws over de werkgelegenheid op TT komen, terwijl het wel waar is. Persvrijheid staat de laatste tijd wel vaker onder druk... Dat jij positieve berichten over de economie en werkgelegenheid mist kan ik overigens verder weinig doen, maar het zou je slachtofferrol niet versterken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35373371
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:58 schreef McCarthy het volgende:
Een staatsomroep die continu onze opinie over ons econmisch syusteem probeert te beinvloeden. Dat vind ik nogal serieus.
Natuurlijk McC, het is een links complot, een stelletje revoiutionaire pennelikkers die er enkel op uit zijn om onze glorierijke economie, die gewoon prima draait en waar tienduizenden wekelijks een baan vinden, zwart te maken ...

Waarom zenden ze niet gewoon een leuke documantaire uit over Arie-Jan Bennebroek die recentelijk een hele leuke baan als account-manager op de acquisitie-afdeling van een grootwinkelconcern gekregen heeft?

Dat geeft een positief beeld van onze maatschappij en dat spoort de arbeiders aan om ook hun beste beentje voor te zetten.....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:04:25 #7
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35373423
Open er een topic over... Is dit nu belangrijk genoeg voor jou om te melden?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:10:06 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35373601
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:04 schreef JosvG het volgende:
Alles is geoorloofd om de publieke omroep zwart te maken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:12:37 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35373689
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:00 schreef Sidekick het volgende:
TT101 is een overzicht van het belangrijkste nieuws van het moment.

Ik vind dat bericht er eerder thuishoren dan "Machinisten rijden minder door rood" en "'Gemeenten laks bij stikstofaanpak'"

Blijkbaar is er even niets belangrijkers te melden. Maar van jou mag er geen negatief nieuws over de werkgelegenheid op TT komen, terwijl het wel waar is. Persvrijheid staat de laatste tijd wel vaker onder druk... Dat jij positieve berichten over de economie en werkgelegenheid mist kan ik overigens verder weinig doen, maar het zou je slachtofferrol niet versterken.
Het nieuws van het moment staat er even los van kickie. Ik heb het nu namelijk niet over een moment opname maar bekijk een groeter tijdspan. LEZEN!!!

het gaat erom dat het alleen maar negatief nieuws is over ons economisch systeem. Nieuws over de creatie van banen staat praktisch nooit op 101 (op 501 krijgt het wel meer aandacht). Waarom verlies wel en winst niet? Ik kan me toch niet aan de gedachte onttrekken dat ze het bewust doen.

Niks mis met persvrijheid. Echter deze pers is van de overheid en dan liggen de zxaken er toch echt iets anders voor.

Als ik TT 101 mag geloven zouden we nu allemaal werkloos behoren te zijn
pi_35373750
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:12 schreef McCarthy het volgende:

Jij niet toch? Je bent nog bezig met je opleiding, en eet lekker uit de ruif van moedertje staat , toch?

Tegen de tijd dat jij klaar bent met je Opleiding, is de Economie allang wel aangetrokken, al hoop ik dat het ook niet zo lang duurt dat we weer in de volgende laagconjunctuur zitten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:15:43 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35373788
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Natuurlijk McC, het is een links complot, een stelletje revoiutionaire pennelikkers die er enkel op uit zijn om onze glorierijke economie, die gewoon prima draait en waar tienduizenden wekelijks een baan vinden, zwart te maken ...
als het niet zo was en ze nws objectief brachten dan zouden ze ook banen creatie nieuws brengen.

Omdat zxe dat niet doen wordt het nieuws dus niet objectief gebracht. Dat maakt ze noou niet meteen vernietigers van onze economie maar netjes is het zeker niet
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:16:49 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35373840
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij niet toch? Je bent nog bezig met je opleiding, en eet lekker uit de ruif van moedertje staat , toch?
wat heeft dit met de discussie te maken?
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:17:52 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35373879
quote:
Omdat ik respect heb voor dit forum en voor het feit dat mensen het wel eens onzinnig "nieuws" zouden kunnen vinden open ik het in GC.
pi_35373960
quote:

[..]

Nieuws over de creatie van banen staat praktisch nooit op 101 (op 501 krijgt het wel meer aandacht). Waarom verlies wel en winst niet? Ik kan me toch niet aan de gedachte onttrekken dat ze het bewust doen.
Tja, waarom melden ze wel: 'Touringcar crasht op A2: dertig kinderen komen om het leven.' En niet: 'Deze week in het hele land meer dan dertig kinderen geboren!'

Waarschijnlijk omdat die boomknuffelaars bij de publieke omroep de autoindustrie zwart proberen te maken.
pi_35374059
Ja
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:26:28 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35374186
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:20 schreef Tuinkers het volgende:

[..]

Tja, waarom melden ze wel: 'Touringcar crasht op A2: dertig kinderen komen om het leven.' En niet: 'Deze week in het hele land meer dan dertig kinderen geboren!'

Waarschijnlijk omdat die boomknuffelaars bij de publieke omroep de autoindustrie zwart proberen te maken.
omdat het geboren worden van kids de normaalste zaak van de wereld is.

Echter het ontslaan van mensen in ons economisch systeem OOK, net zoals het scheppen van banen. Het is dus OF allebei wel (banen + of -) OF allebei niet
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:30:24 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35374331
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:26 schreef McCarthy het volgende:
Echter het ontslaan van mensen in ons economisch systeem OOK, net zoals het scheppen van banen. Het is dus OF allebei wel (banen + of -) OF allebei niet
Het opheffen van een paar duizend banen in één klap is niet normaal hoor en is bijvoorbeeld van belang voor, behalve de betrokkenen, investeerders. Het gaat hier niet om "kijk hier hoe slecht het gaat met de economie", tenslotte gaan er bij de meeste fusies wel banen verloren. Als er een bedrijf een nieuwe tak opent waardoor er in één keer duizenden banen bijkomen dan komt dat zeker wel in het nieuws.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_35374433
quote:

[..]

Het nieuws van het moment staat er even los van kickie. Ik heb het nu namelijk niet over een moment opname maar bekijk een groeter tijdspan. LEZEN!!!

het gaat erom dat het alleen maar negatief nieuws is over ons economisch systeem. Nieuws over de creatie van banen staat praktisch nooit op 101 (op 501 krijgt het wel meer aandacht). Waarom verlies wel en winst niet? Ik kan me toch niet aan de gedachte onttrekken dat ze het bewust doen.

Niks mis met persvrijheid. Echter deze pers is van de overheid en dan liggen de zxaken er toch echt iets anders voor.

Ik ben zo mogelijk nog rechtser dan jij en ook wars van overheid bemoeienis, maar door je posts krijg ik het idee dat je gewoon heel erg dom bent.

Goed nieuws is gewoon geen nieuws en zo werkt het al jaren in de journalistiek, links of rechts.
Mocht je op een dag de krant openslaan en voornamelijk positief nieuws aantreffen, dan mag je er vanuit gaan dat je in een dictatuur leeft.

woensdag 22 februari 2006 @ 18:32:51 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35374447
Oh je Radio 1 topic was niet zo'n succes dus probeer je het maar zo?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35374599
Is dit onderwerp topicwaardig?

Ligt in dezelfde categorie vragen
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:19:38 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35376568
quote:
oke, dit ben ik nu echt goed zat. Voortaan ga ik bij deze posts een ban aanvraag doen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:41:52 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35377505
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het opheffen van een paar duizend banen in één klap is niet normaal hoor en is bijvoorbeeld van belang voor, behalve de betrokkenen, investeerders. Het gaat hier niet om "kijk hier hoe slecht het gaat met de economie", tenslotte gaan er bij de meeste fusies wel banen verloren. Als er een bedrijf een nieuwe tak opent waardoor er in één keer duizenden banen bijkomen dan komt dat zeker wel in het nieuws.
hier heb je een punt. Ze doen het echter ook bij kleinere aantallen:
quote:
111 Teletekst vr 11 nov
Postkantoren schrappen 400 banen

DEN HAAG Binnen twee jaar worden bij de
postkantoren in Nederland rond de 400
banen geschrapt.Dat komt doordat er
zelfstandige vestigingen verdwijnen.Van
de 289 kantoren blijven er 215 over.

De banen zullen geleidelijk verdwijnen
volgens Postkantoren BV.Met de bonden
zijn afspraken gemaakt om gedwongen
ontslag zoveel mogelijk te voorkomen.

Al jaren verdwijnen er in Nederland
zelfstandige vestigingen.Daarvoor in de
plaats komen postagentschappen.Dat zijn
kantoren in winkels,waaronder de Bruna.
Daar wordt dan hetzelfde assortiment
verkocht.De reorganisatie levert een
besparing op van vijf miljoen euro.
quote:
104 Teletekst do 08 sep
Honderden banen weg bij de ANWB

DEN HAAG Bij het hoofdkantoor van de
ANWB verdwijnen 300 banen.Er vallen ook
ontslagen bij de Wegenwacht.Officieel
wil ANWB-directeur Van Woerkom nog
niets zeggen,maar een deel van het
personeel is vanochtend al ingelicht.
Vanavond is er een persconferentie.

De reorganisatie wordt in twee delen
uitgevoerd en begint in 2007.De bonden
wilden de garantie dat er geen mensen
gedwongen worden ontslagen,maar die
garantie geeft de ANWB-directie niet.

Het gaat al een tijdje slecht met de
ANWB.Vorig jaar verloor de organisatie
114.000 leden.Bij de ANWB werken ruim
4300 mensen.
quote:
110 Teletekst di 14 jun
Reorganisatie bij DE kost 600 banen

UTRECHT Bij Douwe Egberts verdwijnen
de komende drie jaar 600 van de 3500
banen.Bij de reorganisatie vallen geen
gedwongen ontslagen,garandeert het
bedrijf.De helft van de banen verdwijnt
via natuurlijk verloop.

Moedermaatschappij Sara Lee kondigde de
reorganisatie al in april aan.Het is de
bedoeling om doelmatiger te draaien om
beter te concurreren.De reorganisatie
treft alle vestigingen en afdelingen
van het bedrijf in Nederland.

De vakbond CNV Voeding is verbolgen en
verwacht dat er wel gedwongen ontslagen
vallen.Al eerder werd bekend dat de
vestiging in Veenendaal moet sluiten.
quote:
120 Teletekst vr 11 feb
Kort binnenlands nieuws

ENSCHEDE Bij Polaroid in Enschede
verdwijnen 67 van de 415 banen.Daartoe
is besloten vanwege de forse daling
van de vraag naar direct-klaar-films.
De daling komt door de opkomst van de
digitale fotografie,zegt het bedrijf.

VOORBURG Nederlanders stonden vorig
jaar meer rood dan in 2003,meldt het
CBS.Een gezin stond gemiddeld in
december 1000 euro rood,100 meer dan
een jaar eerder.

woensdag 22 februari 2006 @ 19:43:46 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35377578
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik ben zo mogelijk nog rechtser dan jij en ook wars van overheid bemoeienis, maar door je posts krijg ik het idee dat je gewoon heel erg dom bent.

Goed nieuws is gewoon geen nieuws en zo werkt het al jaren in de journalistiek, links of rechts.
Mocht je op een dag de krant openslaan en voornamelijk positief nieuws aantreffen, dan mag je er vanuit gaan dat je in een dictatuur leeft.

goed nieuws is wel nieuws en tegenvoorbeelden tonen dat aan. Sportsuccesen, een succevolle lancering van een sateliet.

zou je je ad hominem attacks voortaan achterwege kunnen laten.
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:45:50 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35377651
let wel we hebben het hier niet over 1 bedrijf maar over een hele sector. Het is dus in principe non nieuws. En toch melden ze het. Maar als een bedrijf een investering doet en daarmee een paar honderd banen schept mag je blij zijn als het op 501 komt. Een dubieuze selectiviteit.
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:47:52 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35377725
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:41 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hier heb je een punt. Ze doen het echter ook bij kleinere aantallen:
Er verdwijnen postkantoren, dit is in kleinere dorpen van belang, sommige dorpen houden nu niets meer over.
DE, behoorlijk percentage, 1/6e
ANWB is sowieso vaak in het nieuws vanwege het logge apparaat dat ze zijn en de concurrentie met routemobiel.
Polaroid is meer een bericht over de teloorgang van de filmfotografie die het aflegt tegen de digitale.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')