Neolith | donderdag 29 november 2001 @ 19:21 |
![]() Oh, wat zal dit topic storm lopen... Okee, in navolging van de andere topics, nu plaats voor onze kleine subcultuur. Ik begin maar vast met een leuke (foute) link voor de mensen die niet weten wat ik bedoel: Ik heb al een paar industrial/wave luisteraars gespot, dus reageer! [Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 19:27] | |
Ceased2Be | donderdag 29 november 2001 @ 19:47 |
*meld* Yeehaah! Eindelijk ons eigen topic! -edit- Ook maar wat sites dan: www.nin.com (natuurlijk!) http://kzsu.stanford.edu/eklein/ (world's largest industrial / gothic database) | |
Neolith | donderdag 29 november 2001 @ 20:04 |
Okee, da's er al een.. ![]() Je vergeet een hele belangrijke: | |
Arr | donderdag 29 november 2001 @ 20:16 |
En niet te vergeten: Ministry!!! | |
Ceased2Be | donderdag 29 november 2001 @ 20:24 |
quote:Damn! Hoe kon ik in hemelsnaam Ministry vergeten! Eerste tip: | |
Neolith | donderdag 29 november 2001 @ 20:45 |
Hmmz, noteert in agenda... Laten we ook vooral Frontline Assembly niet vergeten! Leuke link: [Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 20:51] | |
Ceased2Be | donderdag 29 november 2001 @ 21:11 |
Sister Machine Gun mag ook wel in dit rijtje | |
Summoner | donderdag 29 november 2001 @ 22:48 |
Kreuzweg Ost! | |
Ceased2Be | vrijdag 30 november 2001 @ 10:34 |
Nieuwe dag nieuwe kansen: Ah-Cama Sotz en The Chaos Engine mogen ook nog in dit rijtje. | |
kamagurka | vrijdag 30 november 2001 @ 11:21 |
puppy justice velvet acid christ & metropolis Slechts wat noten op mijn zang | |
links234 | vrijdag 30 november 2001 @ 14:07 |
quote: ![]() Goeie band. Heel vaag. | |
Neolith | vrijdag 30 november 2001 @ 14:38 |
Over vage muziek gesproken: Einsturzende Neubauten... | |
Ceased2Be | vrijdag 30 november 2001 @ 17:25 |
quote:1 van die knakkers is toch een gitarist bij Nick Cave? | |
Arr | zaterdag 1 december 2001 @ 15:56 |
En natuurlijk Devin Townsend, Strapping Young Lad. Morgen te aanschouwen in De Effenaar in Eindhoven, en ik ben er ook | |
Ceased2Be | zaterdag 1 december 2001 @ 17:14 |
had ik ook gezien ja... probeer morgenavond ook te gaan... | |
Ceased2Be | zondag 2 december 2001 @ 21:36 |
*schop* is het iemand WEL gelukt om naar de Effenaar te gaan? | |
kamagurka | maandag 3 december 2001 @ 11:12 |
quote:Blixa Bargeld ! | |
links234 | maandag 3 december 2001 @ 11:49 |
Het logo van Industrial Music records (het label van Throbbing Gristle, de eerste echte industrialband.) is wel bruut: Een van de nazicrematoria | |
Arr | maandag 3 december 2001 @ 14:35 |
quote:JUP!!! ben in totaal wel 4 uur onderweg geweest ofzo, en we kwamen net op tijd voor Devin Townsend/Strapping Young Lad. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad, jezes wat een band, zo vreselijk hard en strak. Niet normaal meer ![]() Jammer dat we onder Detox (laatste nummer) weg moesten, anders zouden we de laatste trein niet meer halen Offtopic: heel nederland zou op het nachtnet aangesloten moeten zijn! Nog even een aanvulling: www.rammstein.de [Dit bericht is gewijzigd door Arr op 03-12-2001 16:44] | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 14:04 |
Vanavond vanaf 22:00u, "Darkness XL" In de 013 in Tilburg. (zie ook www.013web.nl) | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 14:12 |
quote:de url is tijdelijk met zichzelf spelen geloof ik. Maar was dit die heisa waar je het laatst over had (gothic-ellende in Tilburg?) Wil best een keertje mee naartoe eigenlijk... | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 15:15 |
Dit is inderdaad die heisa (site werkt hier gewoon hoor). Ben een paar keer naar Darkness in de BatCave geweest, dit is dezelfde DJ alleen dan in de kleine zaal van de 013. Wat er vooral op neerkomt dat ze en dansvloer hebben en ruimte om meer dan 10 man kwijt te kunnen. Ik ga vanavond in ieder geval, dus misschien zie ik je daar wel. | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 15:20 |
quote:Hangt van me palls af. Ik zal het in de groep gooien, maar het is niet echt om de hoek, dus ik vrees het ergste... Maar kheb wel zin in een lekker avondje industrie ![]() | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 15:28 |
En waar is dat dan? Ik woon zelf in Boxtel dus Tilburg is wel goed te doen (30 minute drive). | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 15:56 |
quote:De Inrichting? Ach jongen toch! Ben je daar nog nooit geweest? Dat is echt een must voor elke goth/punk/cybervleermuis. Was altijd iedere maand op een zaterdag (2e week v/d maand meestal) Is nu helaas om de twee maanden. Zit op de Overtoom 301 te Amsterdam. wat links Op deze site (in de gauwigheid) staan wat leuke clubs die in deze soort muziek doen. Ksjot zit in Utrecht bytheway, ben ik zelf nog niet naartoe geweest (woon momenteel in Utrecht), maar schijnt erg goed te zijn (vooral in industrial!). Cyberia is meer gothic en verkleedpartij. Evenals de satyr te Amsterdam. Dat trekt mij dus minder.. | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 15:57 |
quote:*schaam* Amsterdam kom ik nooit (ken ik niemand om te blijven pitten), maar Utrecht daarentegen... | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 16:00 |
Deze site bedoelde ik dus eigenlijk ![]() En het feest breekt los morgen!! (oeps, dan had ik al wat) | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 16:04 |
quote:Ziet er goed uit! Heb je toevallig ook een link van Ksjot? of hebben die nog geen homepage? Kan er nml. niks van vinden. | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 16:23 |
quote:Iig deze alvast (woon ik vlakbij), kan Ksjot ook niet vinden! Hier ben ik een keer helemaal spaced out met een vriend binnengelopen, en alhoewel zeer klein, wel erg vaag en grappig. Heb daar zitten afkicken van wat teveel paddo's in mijn donder en de muziek hielp me daar erg bij | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 16:31 |
Die playlist van Gruis ziet er in ieder geval heel goed uit! | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 16:46 |
quote:En ook goed dat ze een playlist bijsluiten. In de inrichting sta ik al zo vaak te dubben over wat een bepaald nummer nou kan zijn.. Kzal eens om me heen vragen wanneer de volgende Ksjot zich ontpopt, kunnen we dat eens uitchecken ![]() | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 16:57 |
Bij Darkness in de 013 projecteren ze de bandnaam en songtitel op een scherm, das ook wel makkelijk (pen & papier is daar wel handig). Maar zo'n playlist op internet is veel makkelijker. (vooral in combinatie met Audiogalaxy) | |
kamagurka | vrijdag 7 december 2001 @ 17:08 |
quote:Haha! Ik zie me daar al staan met een blocknootje in mijn hand die titels overschrijven, neenee.. Ik kan me bij korsakoff (ook A'dam, nu een beetje zeiktent geworden) nog zo'n ventje herrineren dat steeds aan iedereen liep te vragen "wat is dit nou?", terwijl ik toen antwoorde met "jouw leven", was waarschijnlijk iets te diep voor 'm.. | |
Ceased2Be | vrijdag 7 december 2001 @ 17:19 |
quote: ![]() In de batcave zit je ook suf aan een tafeltje te luisteren in een ruimte van 10 x 5, dus dan valt zo'n blocknote echt niet op... | |
Tristessa | vrijdag 7 december 2001 @ 17:31 |
Danku allen voor de linkjes, ik heb er al weer aardig wat nieuwe mooie muziek bij ![]() ![]() | |
Ceased2Be | zaterdag 8 december 2001 @ 10:14 |
Okay, Darkness gisteravond was dus echt 3x niks. Een hele hoop (om het simpel te stellen) "house" wat zich tegenwoordig blijkbaar industrial mag noemen ![]() Het merendeel van de avond was simpelweg gewoon dance met een distorted bass en een of andere gast die teveel whisky heeft gedronken in combinatie met flinke sigaren. Heeeeel suf. Nadat de DJ een of ander gabber-nummer inzette rond een uur of 02:00 zijn we maar naar huus gegaan. (wel nog even bij de cd stand een cd van Beborn Beton gekocht die'k nog niet had) Al met al: NIET HEENGAAN! (of je moet van Covenant, Icon of Coil e.d. houden, dan vooral wel gaan) | |
kamagurka | maandag 10 december 2001 @ 10:19 |
quote:Tristessaaaaa ![]() ![]() Heb dankzij jou ook nog steeds een irritant immaculata-riedeltje aan het einde van een cd ![]() | |
kamagurka | maandag 10 december 2001 @ 10:22 |
quote:Ja, da's een ontwikkeling die je wel vaker bemerkt in die vleermuisgrotten. Denk dat de goths zich zo hipper denken te voelen ofzo.. (wij doen ook mee aan de house-hausse, joepieee, tellen we nou weer mee?) Nogmaals, ik zal ogen en oren eens goed sperren voor echte underground-shit. | |
Tristessa | maandag 10 december 2001 @ 14:13 |
quote: ![]() ![]() Van welk nummer eigenlijk? | |
Nuke | maandag 10 december 2001 @ 17:11 |
Wat vinden jullie van Cubanate ? | |
Ceased2Be | maandag 10 december 2001 @ 17:11 |
wie? * Ceased2Be gaat vlug audiogalaxy maar weer eens aanzetten. | |
Ceased2Be | dinsdag 11 december 2001 @ 12:18 |
TIP: Eurorock Indoor (www.eurorock.be) voor €30 kun je daar 2 dagen lang allerlei gothic en industrial acts gaan bewonderen. * Ceased2Be heeft al €30 over voor Fad Gadget, de rest is bijzaak. | |
kamagurka | dinsdag 11 december 2001 @ 12:36 |
quote:Hell knows en jug ofzoiets. Het ene nummer is wel ok, maar dat andere is of geremixed of van zichzelf tandenknarsend.. | |
kamagurka | dinsdag 11 december 2001 @ 12:43 |
quote:Suicide commando & dance or die is anders ook nie slecht! Ziet er verder goed uit C2B! | |
Nuke | dinsdag 11 december 2001 @ 17:51 |
Cubanate is redelijk harde Industrial, check : http://www.cubanate.com/ Een aantal van mijn favorieten : Body Burn, Lord of the Flies, the Musclemen | |
Ceased2Be | vrijdag 14 december 2001 @ 10:56 |
Vanavond! Insula Avalonia Komt allen! -edit- [Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 14-12-2001 11:13] | |
Tristessa | maandag 7 januari 2002 @ 12:56 |
SCHOP! | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 13:45 |
Hey, nog iemand die dit topic wel leuk vindt ![]() Gaat er hier eigenlijk nog iemand naar Eurorock Indoor? | |
Tristessa | maandag 7 januari 2002 @ 13:48 |
quote:Eurorock, dat is toch in België? | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 13:50 |
Yup, in de sporthal in Antwerpen als ik me niet vergis. Kaartjes kosten 35¤ voor 2 dagen vertier ende vermaek (en das geen geld). Zie ook de website van Eurorock | |
Tristessa | maandag 7 januari 2002 @ 13:54 |
quote:Oei, 26 en 27 januari ![]() | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 16:28 |
(was effe solliciteren vandaar de late reactie) idd is eind deze maand al * Ceased2Be gaat vooral voor Fad Gadget | |
Elegy | maandag 7 januari 2002 @ 19:20 |
quote:Dat heet electro, Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Icon of Coil, dat soort bands... Wel eens van Synth-Etik gehoord? Dat is pas goede industrial. Of Yrrwe Zsuzyrrwe, da's nederlandse noise/industrial | |
Tristessa | maandag 7 januari 2002 @ 19:44 |
quote:Dat geeft niet hoor, solliciteren gaat voor ![]() Hoe ging dat trouwens? Nou ja on-topic dan maar | |
Toffe_Ellende | maandag 7 januari 2002 @ 21:03 |
is Stabbing Westward al genoemd? | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 22:43 |
quote:Electro? Nah... De oude Apoptygma Berzerk (ten tijde van Soli Deo Gloria) was echte EBM, daarna zijn ze nogal afgezwakt naar wat ik dus gewoon bestempel als "House" (laat mij maar lekker simpele hokjes maken ![]() VNV Nation ken ik eigenlijk bar weinig van (zo goed als niks). Icon of Coil heb ik de cd "Serenity is the devil"(mp3), maar dat getuigt ook niet echt van genialiteit. Echt dansvloer spul (als afwisseling, niet voor een hele avond zoals bij Insula Avalonia). Die Yrrwe Zsuzyrrwe ben ik vandaag al eerder tegengekomen, en dat klonk op zich wel interessant. In ieder geval het uitchecken waard. | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 22:46 |
quote:Was best grappig (altijd leuk: werken voor een detacheringsbureau wat niet weet welke richting je ook alweer deed in de IT). Ik dacht dat ik mocht gaan programmeren (aangezien ze een "passende" klus hadden geregeld). Bleek het te gaan om een of andere verhuis-klus. -edit- | |
Elegy | maandag 7 januari 2002 @ 23:09 |
quote:Yrrwe is best fijne noise/industrial. Ik heb voor hem twee recensies vertaalt, en als dank heeft hij mij drie!!! cd'tjes toegestuurd, waaronder zijn debuut. Ik kan zo gauw even niet op vergelijkend materiaal komen, maar wellicht ken je de eerste cd van Siechtum - Gesellschaft:Mord. Daar zou je het enigzins mee kunnen vergelijken, of Sonar. (Ant-Zen, Matrix Cube, dat werk ![]() Voor meer info kun je kijken op: en | |
Ceased2Be | maandag 7 januari 2002 @ 23:10 |
Hey, thanx for the info! Er komt zowiezo de laatste tijd nog weinig goeie industrial/noise uit, dus alles is meegenomen -edit- Toch fijn van Yrrwe dat ie m'n internet explorer laat crashen, elke keer dat ik een mp3'tje probeer te openen... | |
Elegy | maandag 7 januari 2002 @ 23:25 |
quote:Mooie hè, die hypermoderne hedendaagse technologie ![]() | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 12:08 |
quote:Doe dat, want ik ga niet. Mijn hooghartige gothicvrienden vinden fad gadget en suicide commando ouwelullen-industrial en ik kan ze niet overhalen de auto zelfs maar even warm te laten draaien voor deze happening. Daar hing mijn beslissing dus van af (het gaan met de auto dus..) ![]() ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 12:18 |
quote:Arme jij... ![]() ![]() | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 14:25 |
quote:Zullen we samen eenzaam zijn lieverd? ![]() | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 14:31 |
Wie koopt zijn/haar cd's waar? Ja, ik koop graag cd's, een mp3'tje is alleen handig als ik achter de pc zit. Mar waar halen jullie je cd's vandaan? Boudisque, Fame, Plato? Of via mailorder? Want de cd's die ik zoek zijn of te duur, of ik kan er niet aan komen... | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 14:31 |
quote:Hoe, wat, waar, wanneer? ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 14:36 |
quote:Eh hier in Leeuwarden (waar ik dichtbij woon) zit een cd-zaak die van alles heeft en toch niet heel duur is. Heet geloof ik KingKong-records oid. | |
Ceased2Be | dinsdag 8 januari 2002 @ 15:30 |
Ik koop mijn cd's op de volgende plekken: House of Sounds (den bosch) btw... kent iemand hier de band "Helium Vola"? | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 15:36 |
quote:Helium Vola - Helium Vola Project van Ernst Horn, bekend van o.a. Deine Lakeien en Qntal Hier een stukje van hun website: (alleen wel in het duits) HELIUM VOLA - DAS ALBUM CD Chrom/Indigo (VÖ: 29.10.2001) Mit der Single "Omnis Mundi Creatura" (Chrom/Indigo) tauchte im Juni der erste Vorbote einer neuen wahren Monsterproduktion aus der Werkstatt von Ernst Horn auf. Der Titelsong "Omnis Mundi Creatura" wurde von den Hörern, aber auch der Presse und den Alternative DJs begeistert aufgenommen, eroberte gleich die obersten Plätze der DAC Charts und mutierte zum ultimativen Club Hit. Die mit der Single geweckten hohen Erwartungen werden mit dem nun erscheinendem erstem Album sicher mehr als übertroffen: Ernst Horn (Deine Lakaien), der sich bereits in der Vergangenheit mit höchst erfolgreichen Produktionen im Grenzbereich zwischen Mittelalter, Klassik und moderner Elektronik einen Namen gemacht hat, hat ein vielschichtiges Ausnahmealbum abgeliefert, das im Gegensatz zu manch anderen Produktionen des Genres weder verklemmt-esotherisch noch oberflächlich-gefällig daherkommt. Es werden aktuelle Strömungen aufgegriffen und hart und vergleichend gegen die mittelalterliche Welt gestellt, ohne dabei unreflektiert auf den Zeitgeist zu schielen: "Helium Vola" hat also neben Hitmaterial noch weit mehr zu bieten und läßt auch Gegensätze und Brüche zu: ruhige Balladen stehen gleichberechtigt neben experimentell-futuristischem Soundspektakel, finstere Beschwörungen neben zarten und berückend-schönen Minneliedern, digitales mischt sich mit analogem. "Helium", das leichte, flüchtige (Les habitants du soleil), steht symbolisch neben klaustrophobem, katastrophalem. Kontraste, die einen anderen Blick auf die Dinge bieten. Die Texte auf dem Helium Vola-Album basieren auf mittelalterlicher Lyrik in provenzalischer, alt- und mittelhochdeutscher, französischer und lateinischer Sprache. - Eine konzeptionelle Rahmenhandlung bilden ein Gedicht von Michel Houllebecq (in etwa übersetzt: "Die Bewohner der Sonne werfen auf uns einen gleichgültigen Blick- Wir gehören definitiv auf den Boden (an die Erde) - Und dort verfaulen wir, meine unerfüllbare Liebe, - Niemals werden unsere sterblichen Körper zu Licht.") und zwei kurze Collagen zur "Kursk"-Tragödie: Zu Beginn, Samples von der Trauerfeier für die Angehörigen der Opfer auf See, dazu Präsident Putin aus dem Krim-Urlaub ("wir haben alles im Griff"), später noch einmal die Mutter eines der Opfer, die das Militär bezichtigt, die Jugend als Kanonenfutter zu missbrauchen. Es ist die Überleitung zu einem Maienlied ("Selig") an die Jugend und die Lebensfreude. Die Hauptstimme unter den insgesamt fünf Solisten des Projektes gehört Sabine Lutzenberger ("Ensemble für frühe Musik" Augsburg, "Huelgas-Ensemble" Belgien, "Mala Punica" Italien), eine der derzeit renommiertesten Sängerinnen für Mittelalterliche Musik. Mit im Studio außerdem dabei: weitere Instrumentalisten an Fidel, Drehleier, Harfe, Schalmei und Turntables.
Wir finden erneut bestätigt, was wir seit Jahr und Tag immer wieder predigen: Ernst Horn, dieser klassisch ausgebildete Musiker ist eine der treibenden Kräfte in der hiesigen Musikszene, er sprüht vor Ideen, Einfällen und Abenteuerlust. Daß er dabei nicht ungenau, fahrig und/oder unkonzentriert wird, sondern erstklassige Kompositionen und Produktionen einzuspielen versteht, das ist für mich nach wie vor ein Phänomen. (Notes)
| |
Ceased2Be | dinsdag 8 januari 2002 @ 15:38 |
Dat had ik ook gelezen, maar die andere 2 projecten van die gast zeggen mij niks. * Ceased2Be is (nog) niet zo bekend met de echte obscure acts. -edit- | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 16:10 |
quote:you tell me. reactie kama op tris anytime is as good as any | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 16:18 |
Ah, heb ik nog iets gevonden: | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 16:24 |
Verder luister ik ook niet zoveel obscure troep, want ik moet mijn tijd verdelen he.. Ik heb het al vaak gezegd, maar puppy, ohgr en velvet acid christ zijn op dit moment fftjes de bands waar mijn interesse naar uitgaat. Ook probeer ik de laatste panacea nog te pakken te krijgen en vind ik lysergia ook erg leuk. Platen kopen doe ik bijna niet meer aan, ik brand alles in tegenwoordig. Vrienden van me hebben het gehele skinny puppy oeuvre en anderzijds verfijnde klanken in huis, dus daar brand ik ook vrolijk van mee. Veel is trouwens vaak niet te krijgen bij boudisque/get etc..., tegenwoordig bestelt men de obscure dingen via de platenboer. | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 17:41 |
quote: ![]() ![]() Nu nog een foto en dan ben ik helemaal blij ![]() | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:05 |
quote:Velvet Acid Christ schopt kont! Moet je eens de cd Twisted Thought Generator in je computer gooien, kan je hun cd "Dimension 8" op mp3 formaat vinden. Beetje rare muziek, maar wel interessant. En helemaal leuk dat ze het het zelf hebben gedaan. | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:12 |
quote:Zo ver is Haarlem toch niet? Oh wacht, je woont in Leeuwarden ![]() Dan is het wel een beetje problematisch. Kijk eens op deze pagina: www.kagankalender.com | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:20 |
quote:Heb de bewuste cd al in huize "jammerklank" liggen (mijn huis) ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:21 |
quote:Nou ja Leeuwarden, een plaatsje dichtbij Leeuwarden ![]() Nou ik heb gekeken en het enige wat nog in de buurt is, is dit: Het wordt hoog tijd dat ik mijn examens haal en op kamers kan merk ik wel weer | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:32 |
quote:Tis geen link, tis het complete album ![]() | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:32 |
quote:Alleen is dat voor mij nou net iets te ver weg ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:33 |
quote:Ja met dat soort problemen zit ik dus altijd ![]() | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:38 |
quote:Me snap. maar ist nie zo dat je'm via mp3 moet omzetten naar de afspeelbare cd-spelersvorm? zoniet, dan heb ik 'm waarschijnlijk dus al ![]() Ga het zo thuis op mijn pc wel ff checken iig! En tris: schiet toch eens op met dat examen potverrrr..! Nog even 20 in leer gebonden boekwerken doorspitten, memoriseren en klaariskees! ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:41 |
quote:Zover ben ik nog lang niet, eerst de havo maar eens afronden ![]() Jaja ben nog jong | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:42 |
quote:Ja, da's waar, maar je kan'm ook op je komp luisteren, en er zit ook een txtfile bij, waarmee 'ie het uitlegt. | |
Elegy | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:42 |
quote:Je bent jong en je wilt wat....of je bent wild en je jongt wat ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:43 |
quote:Kan allebei ook? ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:47 |
Je bent jong & wild en je wilt wat jongen? oftewel: puber met voortplantingsdrift? | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:53 |
quote:jonge wilden willen wilde jongen..? Ja, lijkt me wel. 'ts nog niet het grammaticadrama v/d eeuw iig. (pfff... geswets)Gelukkig heb ik de middelbare school reeds ruime tijd gelee afgegrond, anders zou ik nog over dit geleuter moeten nadenken ook ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 18:58 |
quote:Dus dit wil zeggen dat ik als middelbare scholiere iets van dit geneuzel moet snappen? ![]() | |
kamagurka | dinsdag 8 januari 2002 @ 19:04 |
quote:Hmmmm,.. check nieuwe spelling, voltooid verleden tijd, bijvoegelijke bepaling, blalaladidadimarmeladi. En nu snel je boekenlijst gaan lezen! ![]() ![]() | |
Tristessa | dinsdag 8 januari 2002 @ 19:08 |
quote:Jajaja ik ga al, ik heb morgen mondeling Engels ![]() Dus ik ga nog even heerlijk studeren voor mijn 'oral exam' ![]() Wish me luck... | |
TearSong | dinsdag 8 januari 2002 @ 22:51 |
quote:koop meestal via de mailorders van Ant-Zen, Adnoiseam of Drone Records. En anders bij staalplaat of op festivals a+s Xtreactor en Maschinenfest... | |
Elegy | woensdag 9 januari 2002 @ 00:19 |
quote:Ha, bedankt, daar ga ik eens kijken ![]() | |
kamagurka | woensdag 9 januari 2002 @ 09:58 |
quote:luck! | |
Tristessa | woensdag 9 januari 2002 @ 13:23 |
quote:Senk joe ferrie muts! ![]() ![]() | |
Ceased2Be | woensdag 9 januari 2002 @ 13:30 |
Ook vanuit Brabant veel suc6 gewenst Tris! | |
Elegy | woensdag 9 januari 2002 @ 15:16 |
En? Hoe ging het? | |
kamagurka | woensdag 9 januari 2002 @ 16:02 |
quote:Met het vinden van de mp3 directory niet zo.. Ik heb de cd overigens ook ingbrand, volgens mij is ie niet compleet (of is het een combi van een andere cd, waardoor hij het reststuk niet heeft meegebrand ![]() | |
Tristessa | woensdag 9 januari 2002 @ 16:06 |
quote:Ging wel aardig, ik had een 6,5 en een 7 ![]() | |
Ceased2Be | woensdag 9 januari 2002 @ 19:37 |
netjes | |
Elegy | woensdag 9 januari 2002 @ 21:24 |
Mooi zo ![]() ![]() | |
Tristessa | woensdag 9 januari 2002 @ 22:24 |
Danku danku danku ![]() | |
Vermaledijde_Snoodaard | woensdag 9 januari 2002 @ 23:00 |
Nouw in het kader van "mosterd na de maaltijd is ook lekker" meldt ik me ook wel eventjes als industrial/electro fan. | |
kamagurka | donderdag 10 januari 2002 @ 11:37 |
quote:Jahaa!! Nou hoeft het niet meer hoor. En tris: excellent babe! Waar had je 6.5 en waar 7 voor (waren het 2 boeken, of was het taal én uitleg los van elkaar?) | |
Ceased2Be | donderdag 10 januari 2002 @ 11:40 |
Ook goeiemorge! | |
kamagurka | donderdag 10 januari 2002 @ 11:49 |
quote:Wat, wat wat wat nou? Maargoed jongen, goeiemorge hoor! | |
Ceased2Be | donderdag 10 januari 2002 @ 11:54 |
Tja sorry, "goeiemorge" is het eerste wa'k zeg als ik net wakker ben ![]() Btw.. 22 Januari komt "And all that could have been" uit van Nine Inch Nails. Live-registratie van de fragility tour in Amerika. (heb hem net besteld, samen met BeatxBeatxBeat van KMFDM) | |
Tristessa | donderdag 10 januari 2002 @ 11:56 |
quote:eh 6,5 voor mijn uitspraak. (tja zenuwen hè) en 7 voor de taal (dus qua grammatica en zo) | |
kamagurka | donderdag 10 januari 2002 @ 12:12 |
quote:NIN! Jeugdsentiment voor mij, was naast ministry het eerste "industriële" geluid wat er uit mijn boxen kwam. De rest v/d wereld zat toen nog steeds naar seattle te luisteren. Live in paradiso gezien, ergg sterkkk! Vooral de keyboardman. | |
Ceased2Be | donderdag 10 januari 2002 @ 12:17 |
Ik heb die videoset "Closure" ook van hun, de videoclips zijn vet maar de tourdiary schopt helemaal kont! Nine Inch Nails vs the "exit" sign. Gaan ze met z'n allen alles wat maar los en vast zit naar zo'n "exit"-bordje boven de deur gooien. | |
Elegy | zaterdag 12 januari 2002 @ 13:24 |
Zeg, is het eigenlijk nog gelukt met de cd van V.A.C. Dimension 8?? | |
Neolith | zondag 13 januari 2002 @ 00:26 |
Okee, ik moest even mijn aandacht verdelen, maar ik ben weer terug, gaaf dat dit topic toch nog zo lekker loopt. Om even op een vraag terug te komen: | |
Vork | maandag 14 januari 2002 @ 23:38 |
quote:Jah nu eenmaal, door jou... Maargoed ik ben dus niet de enige die het uberhaupt ookmaar kent en zelfs waardeert ![]() | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:21 |
quote:Ik heb ze wel eens op pukkelpop gezien en de eerste cd ergens op een bandje rondzwerven, maar het komt boven de grauwe middelmaat niet uit. | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:21 |
quote:Zie post op vorige blz ![]() ![]() | |
Vintersorg | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:32 |
Wat een akelig nichterige industrial-bands worden er hier allemaal genoemd. Throbbing Gristle is de enige cultband hier genoemd. Wat dacht men van: (oude) Lustmord | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:36 |
quote:Ministry zijn idd nichten ja ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:41 |
quote:Ik ken hier weer helemaal niks van, maar ik ga eens flink zoeken op audiogalaxy en dan laat ik je wel weten wat ik ervan vindt. | |
Vintersorg | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:43 |
Het is tamelijk extreem allemaal- tegen powernoise aan- en je zult het ook niet snel in de platenzaak vinden (TG wel). Audiogalaxy staat er echter vol mee ![]() Als je echt het extreemste van het extreme wil beluisteren moet je es downloaden ( op AG) Sutcliffe Jugend - When pornography is no longer enough! | |
Ceased2Be | dinsdag 15 januari 2002 @ 11:51 |
Dat nummer van sutcliffe jugend kan ie niet vinden, maar van de rest ben ik wat nummers aan het downe... moet over een kwartiertje wel binnen zijn. | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 12:40 |
quote:Laat 't weten he. Ben wel benieuwd wat anderen van psychic tv vinden ![]() | |
Vintersorg | dinsdag 15 januari 2002 @ 12:50 |
Anders moet je eens kijken naar: Survival Unit - thank god for white riders of Genocide organ - alle nummers
| |
Ceased2Be | dinsdag 15 januari 2002 @ 13:27 |
Ik moet eerlijk bekennen dat alleen Psychic TV wel leuk was, ik vond de rest niet echt getuigen van enige muzikale creativiteit. (kan ook aan de nummers liggen die ik heb gedownload). Maar het merendeel was gewoon slaapverwekkend (qua afwisseling, niet qua hoeveelheid herrie). Enige band die noise maakt niet ik (tot nu toe) wel kan waarderen is Ah Cama-Sotz, heb die een keer live gezien en die weten best te swingen. | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 13:46 |
quote:Die heb ik net even gecheckt, klinkt wel bruut. ah cama-sotz Grappig dat je psychic tv nog te pruimen vond, ik heb daar nog steeds de rillingen van over mijn rug lopen. Twas een inktzwarte nacht toen ik die muziek voor het eerst beluisterde ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 15 januari 2002 @ 14:11 |
De 4 nummers die ik net van Psychic TV heb gehoord waren niks extreems. Die waren gewoon wat vaag, maar geen herrie. Misschien dat jij nog wat tips hebt wat betreft Psychic TV? -edit- [Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 15-01-2002 14:27] | |
kamagurka | dinsdag 15 januari 2002 @ 14:57 |
quote:Dreams Less Sweet met het nummer "in the nursery". Echter, dit was wel zo'n 10 jaar gelee dat ik dit héél extreem vond en in bizar gezelschap. Op jou zal het deze uitwerking niet hebben denk ik. Later werk van psychic tv is echter nog wel goed te pruimen, zoals Infinite Beat, Stick Insect, Swallow, Painkiller, Tribal, etc.. Ja, ze hebben veel werk en ik ken lang niet alles! | |
Ceased2Be | woensdag 16 januari 2002 @ 13:34 |
Voor de liefhebbers; interview met Trent Reznor: Jan 1, 2002 It's truly a rare thing in these times to watch a musician mature. The velocity at which most pop acts are cultivated, marketed and forgotten seems to work off an exponential graph that would appear almost vertical to all but those who created it. Trent Reznor, whose career barely touches the 15-year mark, has managed to make the quantum leap from Rolling Stone-cover-hype to seasoned professional. He's maintained a youthful authenticity in the eyes of his devoted fan base, while also exhibiting the kind of cautious and calculating resolve that so many of his now-forgotten contemporaries lacked. It's difficult to know what to expect when meeting Reznor for the first time. It's easy to conjure up images of a mad man, smashing keyboards with his mic stand and sending his bandmates to the ER. It's true that some of his on-tour indiscretions have ascended to the upper-echelons of rock's sleaziest moments. But upon entering the Manhattan hotel room of Mr. Self-Destruct himself, I certainly wasn't confronted with the expected array of cocaine, tequila and strippers with cell phones. In fact, his modest Midtown suite was barren and unscathed, with the exception of a glowing laptop and the reassuring glow of his omnipresent publicist, Susan. As I sat down, Reznor strolled in, unshaved and a bit weary from a long day of press, yet his responses seemed extremely candid, his infamously dark wit was in top form and he seemed to be in good spirits. The last, of course, was the most surprising: Inside of the past three years, he's written and co-produced The Fragile (easily among the most eagerly anticipated rock albums of the past decade), embarked on an extensive world tour, and managed to survive in a musical climate that is, to say the least, artistically stifling. Now, Reznor is focusing his efforts on the people who really matter to him — his fans and himself. For his fans, this month, he's delivering a long-awaited live DVD/CD that he hopes will put the bootleggers out of business and set a new high-water mark for production values and ambition. For himself, he's re-honed his skills as an engineer, embracing the new frontier of surround sound. The man who helped make samplers and sound cards seem cool to the youth of the world isn't content to allow mediocrity to reign supreme. All right, so take us though the past few months. I assume you nixed the lengthy vacation in the French Riviera and got back to the studio? We didn't take much of a break. Toward the beginning of the tour, once it started getting up to speed, we had the idea that it would be cool to do a live DVD, and probably a live album. So that started the procedure of thinking, “Well, what would be the primary focus of it?” And I thought that I was very pleased with the way the live show had gone and proud to present it every night. I thought it would be nice to have some kind of document on that. Not what goes on backstage, and not the crowd talking; not the typical live thing. Just about the show itself. I had used a film company to do the Spiral tour one time, and they did just a shitty job. They did a good job, just not the right job. [There were] crane camera shots, and everything was lit up too much, and we looked terrible. We looked like a different band. I was ready to quit music when I saw the footage. So on this tour, I had this attitude of why can't we just do it ourselves? Final Cut Pro had just come out on Macintosh. So I thought, let's film it and then see what we can do. It wasn't much of an expenditure — just a few digital video cameras and tape. And then we went out and did a mobile/location recording on, I think, five nights. And how were you doing that? Did you bring your own rig? We used Effanel, and it all went to digital multitrack. So they just laid down dry tracks, pre-board? Yeah, and I set up different sets of stereo crowd mics. Every time I've done a live recording, the live mics, the room mics, are shitty. Somebody didn't think, and then you're spending your whole time trying to simulate it with reverb and stuff. So I said just get at least three stereo pairs of different mics throughout the space — close, medium and far — which still sounded shitty for the most part, but some of them were better in the different rooms we were in. So we end the tour. We get all this footage, approximately eight cameras per show, so figure about 20 songs, eight cameras, 25 shows…lots of tape. And with a little bit more research on the video side of things, we found out that we could do it all on a G4 with a bunch of FireWire drives hooked up to it. And there were two guys that were involved in it: myself and Rob Sheridan, who is our Web designer, a 21-year-old kid, who wants to work on stuff and is excited about it. And you guys just sat down in the studio and got to it? We just dumped the stuff in and started trying with one song to see if it will even work. Can we get 30 tracks of video playing at once off the FireWire drives? At that point, no one could answer that question. Yes is the answer. Surprisingly. So for a pretty modest sum of money, we had a gigantic amount of footage digitized and ready to roll online. From there, it was trial and error, figuring out the best way to do video. We decided that we would obviously cut the video to an audio track. So we picked the best take per song from the nights we had recorded and started work in tandem. And we went in with the band and fixed some things, but kept most of it. Having a great drummer is a lot easier than having a shitty one, I discovered. I didn't have to change anything on that. And I tried to go at it with the attitude of not turning it into a studio album that just has crowd tracks that don't line up with the new audio. We also decided that we were going to mix in 5.1. And after a lot of fact-finding, [we asked ourselves] do we want to take the tracks to a studio that was set up to do that, or do we want to attempt to incorporate that into our studio? It seemed that the amount of money it would take to do that in our own studio would be worth it, versus going somewhere that was already set up to do it. And we had [engineer] Ed Cherney — he's a friend of ours — come up. Because he's mixed some DVD live stuff, we had him run us through, for example, what the f — do you put in the center channel? It seemed to be that no one had a clear answer on what is in the subwoofer. I mean, do you mix for that? Does it roll it off itself and put it down there? You know, those kind of things. What not to do. So after talking to people who had some experience mixing in surround, what was your approach? Well, it's a live concert. Do we want to put the guitars over your head or do we want to not take away from the impact of watching the live show? One of my complaints in listening to [other people's] surround mixes is that the impact of the loud stereo mix was gone, and I don't know why that was. I don't know if it is the sonic inadequacies of Dolby Digital 5.1 versus DTS. I don't know if people don't know what to put in the middle speaker. I don't know if it is everyone is so concerned about putting it around you that it loses its direction and impact. So our number one rule was we wanted this to seem like you're watching a live concert, so you're going to hear space around you. And, most importantly, it kicks you in the ass. It's gonna punch you in the face. There's a good punch to it. It doesn't lose its focus because we're obsessed with using that center speaker or whatever it is. So that kind of approach and that rule was set in stone, which I agree is not the most radical or experimental thing. For this, we thought what makes the most sense was to be punchy and direct, like you're watching the band and you're immersed, rather than allowing the rear speakers to be distracting and irritating. Now you've done this big revamp on the studio. What does that entail? Well, we made it surroundable. I justified buying a new Lexicon 960 because, you know, it's fun to do. [Joking] “You gotta have surround reverb if we're gonna do this.” And in the budget, I guess we can just slide the other $15 grand in there somewhere. It's interesting; I've seen some DVD-Audio things come out. Missy Elliot has one that is actually kind of interesting. It's made me also aware of how limiting and outdated DVD is already. And it's frustrating. How so? You know, sometimes when you're listening to this DAT machine versus that machine, back and forth, and this A-to-D converter versus that one, and you're going back and forth, and in abstract terms, one is more present and clear…When we would switch between DTS and 5.1, it was like, “Did we do something wrong?” It literally was an amazing, obvious difference. Not subtle — a pretty big difference. So, we decided we wanted to put DTS and Dolby options on there. And I think when you see a movie [on DVD], you get French, English, German, blah, blah, blah, 5.1, 4.1, who knows what. But I wasn't aware of all the limitations. As we started to get the DVD authored, to have video and both multitrack audio formats, your video gets all f — up because they have to reduce. I wasn't aware that there is only so much information that can come off of the disc at once. Then I found out about video compression. I thought it was like audio compression, where it just throws away what it doesn't need or what it thinks you don't need. But as I understand it, with video compression, let's say there's this shot of us talking in this room for five minutes, the background can get compressed because it's not changing. So it's looking forward and backward in time, as opposed to audio. Now, imagine a shot where [there's] a strobe light and the camera is panning constantly; it can't compress it because it doesn't have the luxury of a static background. So the guy was saying this is your worst kind of information for video compression, our whole live show because there's no constants there. So I can't compress the video down without it looking like a Quicktime [file]. So we had to make the decision to put just Dolby on one version of the DVD and just DTS on another version. Now, the consumer has to be smart enough to know [to ask], “What do I have?” And I'm thinking if I'm already hitting a wall right now, shouldn't someone maybe have thought that there should be more information coming through the pipes, or made the format better? Away from the DVD, what else are you working on? The last few months, I've been working on a lot of new material for Nine Inch Nails. I was gonna go in and do an album real fast, and did a bunch of music. And then I started wondering if it was the right direction to go 'cause I wanted to make sure that I was in the right frame of mind, and it wasn't just a reaction to other external things. So I kicked in to finishing this, what I'm working on now. Currently, the most interesting portion of it is the CD format — instead of it just being the audio from the DVD, there's a companion disc that comes out with it — instrumental stuff and weird leftover, broken-down versions of some of my favorite songs that didn't make it on the live album. And that's got like five new tracks on it; it's been interesting to work on. It's the soundtrack for a rainy Sunday afternoon, which is a nice counterpoint. What's the sort of thumbnail you have for the next version of Nine Inch Nails at the moment? At the moment, and I'm sure this will change, it's a fraction of the amount of tracks of information, and it's more kind of low-fi, kind of dark and brutal. A lot of musical tracks I've worked on have been kind of old Public Image Ltd. — kind of brutal, tribal beats, just minimal stuff going on. And lots of my new, expensive reverb. [Laughs.] 'Cause I've got one, and I'm gonna use it on every goddamn track. In the past few years, there has been this well-documented explosion in home studio technology and kids buying stuff. Do you feel any responsibility for that? I mean, perhaps the popularity you've enjoyed has helped to change a generation of musicians. I'd love to think I had a hand in it, and I think that since the gear is so affordable now and available to anyone for the most part, I think that that's a great, great thing. And anyone that fears that are usually bloated studio owners or people that didn't want that technology to get down to that level. The same thing is happening now in the video movie-making world, with iMovie and everything else. And now anybody with an iMac can dump their camera in and make something interesting. It puts creativity down to, you know, street level, which doesn't mean that all good stuff is going to come out of it. But it is interesting to know that the tools are now available. On the flip-side, do you feel any sort of new sense of competition? You know, “I better stay as current as possible, because there's this whole group of kids behind me.” No, I'm not worried about that because…we were sitting around the other day talking about this. I've got an old PPG Wave just because when I was growing up, that was the $30,000 super Fairlight: “Oh my god, if I only had one of those, I could…” And when I saw it — green, giant display — I thought, “Yeah, I've gotta have that!” And then I was just looking at the VST plug-in, and it's better. Now the sound is better, it's reliable and it works, unlike the one I had. And it was like, “Kids these days. If they knew what we had to go through to get…” You know, with Acid and things, everything's in time and elaborate. Like, I was just blown away with Absynthe. It was just amazing. And it's intuitive, and I wish I had that 10 years ago. But it's all jokingly looked at because I've always felt like I've had enough confidence in myself, and I'm just utilizing the tools I have around me to come up with good ideas. I've had people ask, “Aren't you worried about your sounds?” I said, “Take my sounds, because I've used them.” If my success was based on the drum sound on “March of the Pigs,” then it's time to hang it up. Do you ever think, “I'm gonna run in a room with a keyboard and a mic and a 4-track, and screw it all?” I have had that thought, and I usually get that thought when it is time to really begin a new phase of writing. I feel that a lot of times, I know what tricks work, and I know my way of doing things, and sometimes I'll feel, aren't you just doing the same thing 'cause you know how to do it? And I know it'll get this result. Or, what if I just went in with a guitar and no computer? That usually lasts about 10 minutes until, [singing] “I bought my love a …” [Laughs.] And that can be my own weakness, but it's also…the computer to me is just like a pencil and paper. It's a tool that I've used. I think sometimes of changing sequencers or limiting myself to different things. The problem in the studio that I have right now is I have too much stuff. Anything that I need is there, and sometimes I don't need those things. With regard to the industry and the biz, how have you seen your position evolve over the past 10 to 15 years? Is it ideally what you want? What don't you like about it? I can't complain. I feel very fortunate to have wound up where I am right now. And it's been a learning process through the whole thing. I thought I kind of knew what I wanted to do when we started out, and then the door started opening and you're constantly faced with decisions to make that, a lot of times, are tainted by external things that aren't the best things for you, like money and fame, and you get a taste of it and it was nice. I can bitch about being on the other side of that velvet rope, but the time you got let in, you know, “It's not so bad in here.” So if I do more stuff like this, I can be on this side all the time and I can now have things. I can live in big houses and have cars, and people like me because I have money, I think. Just crazy shit just starts to get in there. And I think I made the right decision. I've had to check myself a few times, but tried to stay on the path and really remember why I'm doing this, which is not to make money. But, because music is what I do, what I love, it's my passion, my art and I'm thankful that I can make money doing it. But I think in the recent few years, seeing my dream or my interest move…I'd prefer to be Brian Eno instead of Iggy Pop. And I found my tastes changing in terms of just what I need to make me feel better as a person and when I can focus creativity and what parts of this I don't like. I hate the nature of the business right now. I think that it's a very stifling, uncreative, non-artistic, non-musical climate right now. Where the lines between art and commerce dissolved into, “I'm just giving product to a label that will make all the money and discard me when I'm not viable anymore. That's it!” Yeah, I know I'm selling a record to people, but it's not laundry detergent. This is art, this is something that is precious and it should be respected as such. “Um, no, I don't want a commercial on this terrible TV show when you get a free sticker if you buy your record after 2 p.m.” F — that. But now, record labels have turned into three big companies, and their pipeline for putting stuff out is only so big. And there are 75 Britney Spears going right through it like diarrhea, and then there is the square peg in the round hole that's fighting every inch of the way about things that don't matter like your artwork or…. Do you think that a generation of kids is being robbed? I think that most people will like what they're told to like to a degree, but unfortunately, now it seems like there is less stuff that has integrity, or the art side of things is being underplayed. I don't think record labels, for the most part, care about music. They just want to make money, period. I know that's the job. I know that's the end result everyone's hoping for. But it seems like there are fewer Chris Blackwells and there are fewer Danda Millers, there are fewer Seymour Steins, and there are fewer people that love music in top power positions. There are more corporate yes-men and guys whose job it is to meet that bottom line. And it's made for a very stifling climate. For bands like you guys or, for instance, Tool or Radiohead, has playing live become the only viable way to promote your work? Well, MTV's not an option for the most part. Radio…I don't know what they play 'cause I don't listen to it. When I did turn it on, I heard a Fred Durst-related project the last several times I've been in someone's car, so that's not an option. [And that leaves] playing live or just hiding in the studio. I mean, playing live is always going to be there, 'cause it's an important thing. And the funny thing I realized, which I didn't realize how obvious it was, is a tour is just to sell a record until it breaks even. That's a successful tour. Maybe it's time to shift that around. It's a weird business; it can beat you down, it has beaten me down in the past. But it is always a matter of re-focusing yourself as an artist and remembering why you're doing this. Okay, last question, if you could create an ideal situation for yourself, what would it entail? If I could change the world right now, applying it to the fairly unimportant world of the music industry, what with everything that's gone down recently, I would hope that in the near future, there would be an awareness that people are sick of junk food, and that they would like something that they can think about. And it may be that there would be some crumbling of these giant megalotropic giant corporations, including venues, radio stations, record labels. And possibly that artists can be recognized for what they are. And as much as I have my problems with Courtney Love, I applaud her attacking the contractual side of the indentured servitude of these musicians. It's not just rock stars bitching about not making more money. I would hope that there would be a new sprouting up of new record labels, possibly Internet-based distribution or some climate where musicians would be encouraged to be creative, not punished for it. I would love to be involved in that. | |
TearSong | woensdag 16 januari 2002 @ 13:47 |
quote:die weet best te swingen bedoel je? (ah cama-sotz is maar 1 persoon) ![]() Ik heb Herman nu een keer of 4 live zien optreden en het was altijd de moeite waard..alhoewel ik zijn laatste album 'mantra' iets minder kan waarderen, maar goed das een kwestie van smaak..dingen als Terra Infernalis, murder themes, epithaphe etc vind ik weer wel geweldig ![]() Voor de muziek van Lustmord moet je echt even gaan zitten (echte 'luistermuziek')...misschien dat jij het slaapverwekkend vind maar juist de subtiele verandering en ontwikkeling, de spanningsopbouw en de 'lading' van de muziek vind ik echt prachtig! | |
Elegy | woensdag 16 januari 2002 @ 14:00 |
quote:Nee? Wat ging er dan mis? Stonden de tracks er niet op? ![]() | |
kamagurka | woensdag 16 januari 2002 @ 14:20 |
quote:Nee. maar dat komt omdat het de originele cd niet is (is voor me overgenomen). die gast heeft sowieso het laatste stuk niet meegebrand, maar er iets anders ipv. opgezet. Ik kom dit weekend bij hem langs, dus gaan we het eens eventjes overdoen ![]() | |
kamagurka | woensdag 16 januari 2002 @ 14:21 |
mag ik ceased2be trouwens feliciteren met de langste quote ooit ![]() | |
Vintersorg | woensdag 16 januari 2002 @ 14:29 |
quote:Idd, het is dan ook ambient, en ambient moet je, wil je de ontwikkelingen erin waarnemen, actief beluisteren. 's Nachts met een koptelefoon op bijvoorbeeld. | |
TearSong | woensdag 16 januari 2002 @ 14:55 |
quote:Ja inderdaad..geweldig is dat! Helemaal donker, en dan alleen die muziek...inderdaad een koptelefoon op zodat je zelfs de zachtste geluiden kunt waarnemen. Zo luister ik regelmatig naar ambient en darkambient... | |
Ceased2Be | woensdag 16 januari 2002 @ 15:21 |
quote:Dank u! Dank u! * Ceased2Be maakt elegante buiging Tja, linken is ook zo saai he | |
L-Dopa | woensdag 16 januari 2002 @ 18:04 |
quote:3 april komt Coil (weer) in Nederland. Iemand vorig jaar nog geweest? | |
L-Dopa | woensdag 16 januari 2002 @ 18:15 |
quote:Zo jammer dat ze de eerste plaat op cd hebben gezet (was echt een collectors itempje ![]() Ouwe psychic tv was erg goed en (nog steeds) vernieuwend, bij alle live-lp's (een stuk of dertig ofzo) ben ik afgehaakt. Maar 'Just drifting' blijft natuurlijk een juweeltje | |
TearSong | woensdag 16 januari 2002 @ 18:39 |
quote:ja ik was er vorig jaar ook bij in Paradiso..wil ook 3 April zeker weer gaan. Maar goed, waar in nederland moet nog vastgesteld worden geloof ik...ben benieuwd! | |
Vermaledijde_Snoodaard | woensdag 16 januari 2002 @ 18:49 |
quote:Oef, Haus Arafna, heerlijke muziek. En ben het trouwens met je eens dat hier inderdaad voornamelijk "nichterige" bands genoemd worden, maar dan nog, dit is niet het uitgesproken forum voor dit soort muziek natuurlijk. | |
Ceased2Be | vrijdag 18 januari 2002 @ 15:57 |
quote:Heb nou de eerste 2 cd's gedownload, en die ga ik eens op m'n gemak beluisteren. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb klinkt goed! | |
kamagurka | vrijdag 18 januari 2002 @ 18:39 |
quote:Ik zit hier een paar nummers van lustmord te beluisteren, relaxed muziekpapje is dat zeg(ik krijg bijna weer zin te gaan blowen ![]() BTW nocturnal emissions is ook wel erg mellow!! | |
Ceased2Be | vrijdag 18 januari 2002 @ 19:01 |
Heb net de nieuwe single van KMFDM gedownload (met permissie van hun). These boots are made for walkin' weer een herkenbaar KMFDM-muziekje! | |
Wietse | zaterdag 19 januari 2002 @ 03:03 |
quote:Hmm, mogen ze nu weer KMFDM heten dan? Ik kan me herinneren dat ze (een jaar geleden?) wegens ruzie met de platenmaatschappij dingen uitbrachten onder de naam MDFMK (omgedraaid dus ![]() En mbt Coil: ik heb ze niet in Paradiso kunnen zien, maar de dag ervoor in Antwerpen. De setting was heel anders, het was in CC Het luchtbal, in een obscure buitenwijk van Antwerpen. Een betonnen gymnastieklokaal, zo ziet het eruit, maar aan de binnenkant blijkt het een theater-achtig iets te zijn. De show was bizar, de video-apparatuur deed het niet, en John Balance ging redelijk over de zeik, werd _ontzettend_ agressief, wat ontaarde in een pijngrensoverschrijdende herrie... | |
Ceased2Be | zaterdag 19 januari 2002 @ 10:13 |
quote:Was niet vanwege ruzie met de platenmaatschappij, maar ondelringe ruzie tussen de bandleden. De gitarist En Esch doet op dit album ook niet meer mee, die is solo gegaan. | |
DrDDT | zondag 20 januari 2002 @ 20:31 |
Gaan er nog mensen naar het Wave-Gotik Treffen in Leipzig? (http://www.wave-gotik-treffen.de/). Als je nog in een hotel wilt, moet je opschieten, alles zit al vol (een of ander sport-evenement). Nu in mijn CD speler: Industrial Frequencies vol. 4 | |
Ceased2Be | zondag 20 januari 2002 @ 20:52 |
Die Line-up van 2001 ziet echt goed uit! Jammer dat er nog niet staat wat er dit jaar optreedt, afhankelijk van de bands die komen bepaal ik wel of ik ga of niet. | |
DrDDT | maandag 21 januari 2002 @ 20:59 |
quote:?? http://www.wave-gotik-treffen.de/bands.html bevat de (voorlopige) bands voor 2002. Ik mis nog wat 'wanted' namen, maar dit is ook wel de moeite waard. | |
Ceased2Be | maandag 21 januari 2002 @ 22:09 |
Op Funker Vogt en S.P.O.C.K. na ken ik er weinig van (sommige wel van naam). Funker Vogt is wel leuk, maar SPOCK is zo diep triest dat het weer grappig wordt. Heb die vorig jaar op Eurorock gezien... | |
DrDDT | maandag 21 januari 2002 @ 22:23 |
Dan had je P.A.L., Noisex, Synapscape, Suicide Commando en Clan of Xymox ook kunnen zien. Die speelden op Eurorock allemaal op hetzelfde podium (het dichtst bij de ingang). | |
Ceased2Be | maandag 21 januari 2002 @ 22:52 |
o wacht overheen gelezen die heb ik inderdaad ook allemaal gezien. Overigens vond ik dat een hoop daarvan hetzelfde klonk, maar ik heb me daar uitstekend vermaakt... lekker met m'n pilsje in de zon. (vooral die griet met die cowboyhoed had een sexy stem De "wasp factory stage" was wel lache, stel puisterige pubers die met hun 303 en distortion pedaaltjes aan de slag waren gegaan... beetje zielige vertoning. Ik gind daar hoofdzakelijk heen voor Sigue Sigue Sputnik, Gary Numan en Fad Gadget. Als er voor de rest nog iets leuks bijzat was dat mooi meegenomen. (the chaos engine was nog wel grappig). Maar a.s. weekend is het tijd voor de indoor-versie, ben beniewd! (foto-reportage volgt) | |
Elegy | dinsdag 22 januari 2002 @ 01:37 |
quote:Ja, ik. Samen met een hele kudde mede Gootjes ![]() ![]() Hee, was jij op Cyberia? Daar ben ik 1 keer geweest, de laaste van 2001, was een aanvraag avond. Heb Sacha helemaal bedolven onder nummers, en het meest heeft 'ie nog gedraaid ook Btw, vrijdag nog naar Malochia? Np: Synth-Etik - Icyfields | |
TearSong | dinsdag 22 januari 2002 @ 14:53 |
Nee ik ga niet naar Leipzig, te weinig namen die ik graag wil zien...en de namen die ik leuk vind heb ik al meerdere keren gezien ![]() Dus ik spaar gewoon door voor Xtreactor en Maschinenfest | |
Elegy | dinsdag 22 januari 2002 @ 14:57 |
quote:Dat is mij toch iets teveel noise. Xtreactor ben ik nog nooit geweest, wat kan ik daarvan verwachten? | |
TearSong | dinsdag 22 januari 2002 @ 15:21 |
quote:klein festival in Arnhem, denk dat de line-up van vorig jaar meer zegt dan mijn woorden: BAKTERIELLE INFEKTION cybergothic noemen ze het ofzo | |
de_hip | dinsdag 22 januari 2002 @ 15:57 |
Hallo, ik weet niet in hoeverre dit helemaal hier 'thuishoort', maar ik vind zelf wel erg leuk: Industrial Rock wordt het geloof ik genoemd, en ter variatie niet uit Duitsland | |
kamagurka | dinsdag 22 januari 2002 @ 16:42 |
quote:Godflesh!! Zekers goed! (De beroemde engelse earache-stal) En erggg industrial, werd ooit grindcore genoemd, maar dat vind ik toch hele andere muziek. | |
Vermaledijde_Snoodaard | dinsdag 22 januari 2002 @ 17:20 |
Geen Machinenfest of Gothic Treffen dit jaar. Misschien wel X-treactor en Eurorock is wel de bedoeling. Ligt een beetje aan de financien want moet binnenkort huisje inrichten enzo. | |
Ceased2Be | dinsdag 22 januari 2002 @ 17:51 |
Voor mij iig Eurorock, leipzig denk ik niet... X-treactor: als dat lijkt op die "cyber-gothic" dance nights die ik heb gezien blijf ik daar graag weg. | |
Elegy | dinsdag 22 januari 2002 @ 18:20 |
quote:Kijk, dat zijn de namen! Helaas ken ik niets van de andere bands, maar Cruxshadows, I.o.C., Kramm en Mesh zijn toch wel buitengewoon interessant. | |
DrDDT | dinsdag 22 januari 2002 @ 23:09 |
quote:Cyberia is meestal voor 50% slechte en voor 50% goede muziek imho, dus ik ga niet altijd. Vorig jaar heeft Cybercase het geprobeerd met een industrial avond in het KSjot, maar de belangstelling viel wat tegen. Komt waarschijnlijk door DJ Bouke, die alleen voor zichzelf stond te draaien. Geen Malochia en geen Eurorock indoor voor mij. | |
DrDDT | dinsdag 22 januari 2002 @ 23:12 |
quote:Tja, als je een naar paar festivals bent geweest, heb je bijna alle bands al eens gezien ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 22 januari 2002 @ 23:18 |
Tja, de namen die ik ken van Leipzig vind ik niet echt de moeite waard om daarheen te rijden. Dan wacht ik liever totdat ze een keer dichterbij komen optreden. | |
TearSong | woensdag 23 januari 2002 @ 09:35 |
quote:daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Bauke (ja met 'au', niet 'ou') was juist de persoon die echt goede muziek draaide, tenminste weer eens wat anders dan die muziek op cyberia want 9 van de 10 keer vind ik dat niks. | |
kamagurka | woensdag 23 januari 2002 @ 11:11 |
quote:Ben er nou nog steeds niet achter wanneer die ksjot avondjes plaatsvinden, waar kun je dat vinden? | |
Vermaledijde_Snoodaard | woensdag 23 januari 2002 @ 14:08 |
quote:www.kagankalender.com?? [Dit bericht is gewijzigd door Vermaledijde_Snoodaard op 23-01-2002 14:10] | |
Vermaledijde_Snoodaard | woensdag 23 januari 2002 @ 14:09 |
--dubbel-- | |
DrDDT | woensdag 23 januari 2002 @ 14:24 |
quote:Sorry, Bauke dan. Zoals Willem Alexander zei: 'Dat is een mening'. Ik heb nog nooit zo'n onsamenhangende, ondansbare berg herrie gehoord. Gezien de erg lege dansvloer, waren er blijkbaar meer mensen die dat dachten. Wat Cyberia betreft geef ik je gelijk, dat is ook niet mijn favoriete dansfeest. Dit jaar zijn er weer 'nieuwe' avonden in het KSjot, dus we zijn benieuwd. | |
kamagurka | woensdag 23 januari 2002 @ 15:11 |
quote:Bedankt! ![]() | |
Vintersorg | donderdag 24 januari 2002 @ 17:47 |
quote:Hmm, het is niet voor niets a-commercieele, ontoegankelijke 'muziek'. Het is noise, godzijdank niet dansbaar... | |
kamagurka | donderdag 24 januari 2002 @ 18:04 |
quote:Die feesjes trekken vaak de gothics-in-disguise aan, die eigenlijk ook niets liever doen dan lekker hopsend (al dan niet met een middeltje op) op dansbare beats de nacht verdrijven. Soms is dat prima, maar het mond nog wel eens uit in een ordinair housavondje met wat donkere randjes hier en daar. Dat is jammer. Er is veel goede, slecht dansbare, industrial die je zo dus nooit te horen krijgt. | |
Ceased2Be | vrijdag 25 januari 2002 @ 17:36 |
quote:En daarom heb ik het opgegeven om nog naar goede Gothic-parties te gaan. Die in de 013 en in de Doornroosje draaiden elke keer uit op een hardtrance avond. | |
Marvelon | zaterdag 26 januari 2002 @ 04:11 |
quote:Gothic-parties zuigen m.i. sowieso. Om de een of andere reden trek ik die verveelde quasi-sm/homo-erotische/louis XVI-voorstellingen niet helemaal en neig ik er voornamelijk toe te polariseren cq te provoceren. | |
nomad | zaterdag 26 januari 2002 @ 04:12 |
quote:*mee eens* ![]() | |
Marvelon | zaterdag 26 januari 2002 @ 04:19 |
quote:Kom ook net uit de kroeg vallen....morgen evalueer ik m'n bijdrage wel.... en een dankjewel voor zoveel instemming is op z'n plaats. [Dit bericht is gewijzigd door Marvelon op 26-01-2002 04:29] | |
Ceased2Be | zaterdag 26 januari 2002 @ 11:24 |
* Ceased2Be vertrekt over 5 minuten naar Eurorock! Zij die herrie gaan luisteren groeten u! (fotoverslag volgt morgen) | |
kamagurka | zaterdag 26 januari 2002 @ 15:24 |
quote:Wij, nietige slaven, wachten vol ongeduld af ![]() | |
DrDDT | zondag 27 januari 2002 @ 01:06 |
quote:Dat is misschien het probleem van Nederland. De 'scene' is veel te klein voor aparte avonden voor elke soort muziek. Vandaar dat het meestal uitmond in een mix waar iets inzit voor iedereen. | |
DrDDT | zondag 27 januari 2002 @ 01:10 |
quote:Persoonlijk maakt het mij geen bal uit hoe iedereen er uit ziet, mij gaat het om de muziek. De laatste tijd neemt overigens de verkleedpartij aardig af, en zie je steeds meer 'non-gothics' verschijnen op Gothic-parties. | |
Elegy | zondag 27 januari 2002 @ 16:38 |
quote:En dat maakt een Gothic feest nou juist minder, mensen die alleen maar "aapjes komen kijken". ![]() | |
Ceased2Be | zondag 27 januari 2002 @ 17:04 |
quote:Dan moeten ze meer gothic draaien, blijven die mensen ook wel weg. p.s. ben nog bezig met die eurorock foto's! | |
Tristessa | zondag 27 januari 2002 @ 20:20 |
quote:Ben benieuwd! | |
Vintersorg | zondag 27 januari 2002 @ 23:38 |
quote:Helemaal mee eens! Zo'n zielig kutvolk zijn die gothic-nichten. Zogenaamd underground en nonconformistisch. Het is gewoon een kudde, een scene met zielige schaapjes... | |
kamagurka | maandag 28 januari 2002 @ 10:31 |
quote:Het moet me van 't hart, maar ik luisterde al naar gothic toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen. Dat al die verklede "apen" echte gothics zijn, wil ik nog nader met u bespreken. Ik vind extreme uitdossingen erg mooi soms, maar ga nou niet denken dat je daardoor de "echte" gothic bent en iemand in "gewoon" zwart (oid) een meeloper die naar jou komt kijken. Op dat soort arrogantie ![]() Bedoel ik overigens niet jou persoonlijk mee elegy. ![]() | |
Tristessa | maandag 28 januari 2002 @ 12:40 |
quote:Hoe oud ben je dan wel niet? ![]() ![]() ![]() | |
Ceased2Be | maandag 28 januari 2002 @ 13:23 |
Okay jongens en meisjes, de Eurorock foto's staan online. Sommige zijn een beetje donker uitgevallen, maar het was ook de eerste keer dat ik concertfoto's maakte met m'n digitale camera. Check het pictures-gedeelte op www.ceased2be.com | |
Vintersorg | maandag 28 januari 2002 @ 14:18 |
quote:De manier waarop je erover praat doet vermoeden dat je nog steeds in de puberteit zit. | |
kamagurka | maandag 28 januari 2002 @ 15:27 |
quote:Ouder dan jou ![]() ![]() | |
kamagurka | maandag 28 januari 2002 @ 15:29 |
quote: ![]() | |
Tristessa | maandag 28 januari 2002 @ 17:08 |
quote:Dan is het goed ![]() | |
kamagurka | maandag 28 januari 2002 @ 18:11 |
quote:Zitten wel mooie plaatjes bij, maar idd erg donker/vaag. Maar ik weet dat het moeilijk is een goed plaatje van een duister concert te schieten. Hoe was het verder? | |
Ceased2Be | maandag 28 januari 2002 @ 18:17 |
Foto's schieten was inderdaad een probleem, met de "schemerfunctie" van mijn digitale camera werden al die foto's veels te donker. Dus heb het op de normale stand geprobeerd met een zware flits. (enkel artiesten liggen nu met netvliesbeschadigingen in het ziekenhuis geloof ik ![]() Maar verder was het best lache, klein zaaltje niet al te veel mensen. Technoir was beter dan ik verwacht had. En The Wounded waren ook errug goed te pruimen (beetje The Mission achtig). Verder ook erg slechte acts gezien, maar dat waren er gelukkig maar 3 (Whispers in the Shadow, Accessory en Suicide Commando). | |
Tristessa | maandag 28 januari 2002 @ 18:36 |
quote:Komen zij niet uit Nederland? Want volgens mij heb ik ze namelijk vorige week vrijdag in het voorprogramma van After Forever gezien. | |
Ceased2Be | maandag 28 januari 2002 @ 19:07 |
Is inderdaad een Nederlandse band ja, ze speelden ook een cover van een bekend 80s nummer maar daar ben ik de titel van kwijt ![]() Ik had van de gitarist begrepen dat in Maart hun 2e cd uit kwam. En wat ik nou van hun gehoord heb ga ik zeker even luisteren. | |
L-Dopa | maandag 28 januari 2002 @ 19:17 |
quote:Ik heb in mijn jongere jaren ook wel eens industrial wave parties mede-georganiseerd. Als je het echte onbekende werk draait, blijven uiteindelijk de meeste mensen liever thuis. Maargoed, met z'n 15en ouwehoeren over The Anti-Group had ook wel z'n charmes ![]() | |
Tristessa | maandag 28 januari 2002 @ 20:55 |
quote:Over die cd's van hun weet ik het verder niet maar ik vond het best wel goed. Ik ga maar eens op zoek naar wat muziekjes. | |
Vintersorg | maandag 28 januari 2002 @ 22:01 |
quote:Nee, jouw punt is overduidelijk. Je voelt je een echte diehard, een echte kenner van het eerste uur. Dat in tegenstelling tot al die 'kindjes', immers, je luisterde al Gothic: 'toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen'. | |
kamagurka | dinsdag 29 januari 2002 @ 12:53 |
quote:Aan je defensieve toon te lezen, ben jij dus een van die kindjes. Ik haat mensen die zichzelf bekloppen met 'ik kende die muziek al voor het bestond, ik kende die band al toen jij nog in je embryozak rondzwom'. Dus zoals jij het misschien oppikt bedoel ik het niet. De arrogantie echter van sommige gothics in de trand van 'hij heeft geen zwart rubberpak aan, 10 kilo piercings of geen runetekens op zijn voorhoofd ingebrand, dus wat een meeloper!'...tsja, daar word ik ook niet goed van. Alhoewel ik er vroeger ook extremer heb uitgezien en sommige van mijn soort vrienden nog steeds, merk ik zo'n reactie dus vaak bij de 'kindjes' ja. In míjn ogen dus nieuwkomers, snappie? | |
Marvelon | woensdag 30 januari 2002 @ 00:58 |
quote:Zondagavond heeft X-rated (kinkfm)een "special" rond de beste bennie, die mede in het teken zal staan van z'n nieuwe album, dus...... | |
Ceased2Be | woensdag 30 januari 2002 @ 17:45 |
quote:Oeh! Thanks for the tip! | |
dweys | woensdag 10 juli 2002 @ 09:10 |
http://www.thirdmovement.nl zie peaky pounder en RudeAwekening.. de RaW platen | |
BobbyDrake | zaterdag 29 november 2003 @ 07:35 |
quote:Smalltown Boy. Origineel van Jimmy Sommerville and the Communards als ik me niet vergis. | |
sjun | zaterdag 29 november 2003 @ 08:12 |
quote:Zou hij er intussen niet al zelf achter zijn gekomen? ![]() | |
sjun | zaterdag 29 november 2003 @ 08:22 |
quote:Welnee, ik gun die aapjes hun modeshow met metaal, lak, leer en/of neon terwijl ik er zelf in stemmig grijs bij blijf lopen. De ene komt er voor wat aandacht of het gevoel ergens bij te horen, de ander voor een muzikale horizonverbreding en ieder vindt wat hij zoekt of zoekt elders verder. | |
bartrid | zaterdag 29 november 2003 @ 17:14 |
had dit topic nog niet gevonden, maar leuk dat er ook nog mensen zijn die naar dit soort muziek luisteren...Mijn favo bands: Front Line Assembly (nieuwe cd komt eraan, begin januari) KMFDM Ministry Godflesh Neurosis (niet superindustrial) En nog een hoop andere shit.... |