quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:47 schreef _The_General_ het volgende:
Laten we beginnen met het posten van een foto!
je verwisseld het met goudkuipjequote:
Yep ik zit dagelijks in de stront van honderden mensen.quote:
en das niet zo gek, het komt uit een rioolquote:
Nu je het zegt wel ja. Maar wat zou dat betekenen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:21 schreef moussy het volgende:
Hebben jullie al gezien dat er een piep klein hartje op het voorpootje staat?
Hij is dan schoongemaakt maar het proeven laat ik aan een ander over.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:21 schreef Mastertje het volgende:
hoe smaakt het?
Hmmm, de betekenis van een hartje.. das idd een lastige jaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nu je het zegt wel ja. Maar wat zou dat betekenen?
leuk verhaal, je mist wel een paar punten want je hebt te weinig eenheden gebruiktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou om te beginnen eens het soortelijk gewicht kunnen bepalen. Even wegen op een flink nauwkeurige keukenweegschaal voor het gewicht. Als je een smalle maatbeker hebt met een goede schaalverdeling kan je ook het volume proberen te meten, maar als het een erg klein beeldje is wordt dat wat lastig want dan is je meting waarschijnlijk te onnauwkeurig.
Deel het gewicht in grammen door de inhoud in ml. en je hebt het soortelijk gewicht van je olifantje.
Zuiver goud heeft een soortelijk gewicht van ruim 19, als het minder zuiver is is het soortelijk gewicht wat lager. Koper heeft een soortelijk gewicht van bijna 9 en messing van rond de 8, beduidend lager dus dan dat van goud.
Is dat niet zijn nagel?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:21 schreef moussy het volgende:
Hebben jullie al gezien dat er een piep klein hartje op het voorpootje staat?
Hoger op kniehoogte....quote:
uhuh goed dan:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:32 schreef Mastertje het volgende:
[..]
leuk verhaal, je mist wel een paar punten want je hebt te weinig eenheden gebruikt
Ik zie geen knie, en ook geen hartje.. Wacht ik pak mn loep even.quote:
De knie zit waar jij de schouder verwacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:37 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ik zie geen knie, en ook geen hartje.. Wacht ik pak mn loep even.
Ahhh ja okee. Met donkere strepen omlijnt zeg maarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De knie zit waar jij de schouder verwacht.
kijk op de gestrekte voorpoot... duidelijk zichtbaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:37 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Edit: Ik zie wel een hartje op z'n buik ofzo. Maar die is wat groter![]()
Het ding zit vol met krassen en stront, daar ga ik mijn neus niet op leggen op zoek naar een stempeltjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:41 schreef erodome het volgende:
Zit er geen merkje op, want als het goud is dan is de kans meer dan enorm dat het een goudmerk bezit...
voor goudgehaltetekensquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:41 schreef erodome het volgende:
Zit er geen merkje op, want als het goud is dan is de kans meer dan enorm dat het een goudmerk bezit...
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:37 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Edit: Ik zie wel een hartje op z'n buik ofzo. Maar die is wat groter![]()
ongeveer op dezelfde hoogte meen ik...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:49 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
HahahahJa ik had 'm al gevonden ja
![]()
Maar er zit er ook nog een grote op de buik toch?![]()
het hartje is geen goudmerk in ieder gevalquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Black_Crow het volgende:
Een merk ( evt. goud merk) is niet meer te vinden. Het beeldje heeft naar vermoeden enkele jaren in het riool gelegen.
In iedergeval niet langer dan 6 jaar toen is het riool voor het laatst gereinigd.
Juist, dat wilde ik ook voorstellen, want van de foto kan niemand iets afhalen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou om te beginnen eens het soortelijk gewicht kunnen bepalen. Even wegen op een flink nauwkeurige keukenweegschaal voor het gewicht. Als je een smalle maatbeker hebt met een goede schaalverdeling kan je ook het volume proberen te meten, maar als het een erg klein beeldje is wordt dat wat lastig want dan is je meting waarschijnlijk te onnauwkeurig.
Deel het gewicht in grammen door de inhoud in ml. en je hebt het soortelijk gewicht van je olifantje.
Zuiver goud heeft een soortelijk gewicht van ruim 19 g/ml, als het minder zuiver is is het soortelijk gewicht wat lager. Koper heeft een soortelijk gewicht van bijna 9 g/ml en messing van rond de 8 g/ml, beduidend lager dus dan dat van goud.
Jaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
ongeveer op dezelfde hoogte meen ik...
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:56 schreef moussy het volgende:
Ach, als ie niet van goud is kan ie nog altijd naar het circus
[afbeelding]
Morgen gewoon even aan de juwelier vragen, Die kan je binnen 2 minuten zeggen of het goud is en hoeveel karaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Black_Crow het volgende:
Een merk ( evt. goud merk) is niet meer te vinden. Het beeldje heeft naar vermoeden enkele jaren in het riool gelegen.
In iedergeval niet langer dan 6 jaar toen is het riool voor het laatst gereinigd.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:05 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
We komen niet echt veel verder door tegen elkaar te zeggen dat we een hartje op de voorpoot zien. Ben je al naar een juwelier ofzo geweest, Black_Crow?
ook nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
![]()
..en het hartje op de buik dan?
daar zit die olifantquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:12 schreef Gebleekte het volgende:
Hoezo omcirkel je de penis van je kat?![]()
Goud smelt bij 1000 graden, maar zelfs als hij dat weet te halen dan is hij zijn beeldje kwijt, bovendien kan het een mengsel zijn van meerdere metalen en dan ligt het smelttraject heel anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:01 schreef erodome het volgende:
Maar goud wordt toch niet gemeten op gewicht, maar op smelttemp?????
Ik heb hem vanmiddag tijdens mijn werk uit een riool gehaald. samen met dit beeldje kwamen er nog enkele kettingen, ringen, armbanden en munten geld. ( de oude ned. guldens en kwartjes.)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:05 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
We komen niet echt veel verder door tegen elkaar te zeggen dat we een hartje op de voorpoot zien. Ben je al naar een juwelier ofzo geweest, Black_Crow?
Kzie nergens een meestermerk zitten.... helaasquote:
Het lijkt dus erg zacht, net als goudquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:23 schreef Gebleekte het volgende:
Zo die onderkant is wel naar de malemoere zeg!
testen... kijken of de slurf buigt zonder er veel kracht op te zetten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:24 schreef Molluck het volgende:
[..]
Het lijkt dus erg zacht, net als goud![]()
Straks is tie echt, dan ga ik ook in 't riool rondzwemmenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:24 schreef Molluck het volgende:
[..]
Het lijkt dus erg zacht, net als goud![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:27 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Straks is tie echt, dan ga ik ook in 't riool rondzwemmen![]()
zaten zeker ook Whillamientjes tussenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:26 schreef Black_Crow het volgende:
Vorig jaar vond ik nog een collectebus vol met 1 cent munten alles tussen 1940
Heb ik eigelijk nooit naar gekeken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
zaten zeker ook Whillamientjes tussen
BC bedoel je denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:33 schreef Gebleekte het volgende:
Wat doe je dan Moussy?
Haha , is tie dan nog wel wat waard?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
Hij is kleiner dan ik dacht! Maar ben nu wel benieuwd!
zaag er eens een poot af, kan je zien of het verguld is of niet.
24 karaats goud is puur goud... zeer zacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:35 schreef Brighteyes het volgende:
De amateurkunstenaar in mij zegt dat die onderkant er niet zo gehavend uit ziet door slijtage maar gewoon doordat dat het ontwerp geweest is. De rest van het fantje is ook niet supernetjes glad afgewerkt.
En over dat zacht zijn... dat is toch alleen puur goud. Dit kan toch een legering zijn zoals bijvoorbeeld ook ringen enzo?
Op de een of andere manier doet de grootte me wel vermoeden dat het iets gouderigs is. Of verguld.
Ben heel beniewd wat de juwelier hierover zegt.
Kan dit geen slijtage zijn van het lang in een riool liggen tussen zand en poep. elke keer dat er ergen wordt doorgetrokken schuift er wat zand over.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:35 schreef Brighteyes het volgende:
De amateurkunstenaar in mij zegt dat die onderkant er niet zo gehavend uit ziet door slijtage maar gewoon doordat dat het ontwerp geweest is. De rest van het fantje is ook niet supernetjes glad afgewerkt.
Goud is goud, dat ding zal weinig artistieke waarde hebben denk ik zoquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:35 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Haha , is tie dan nog wel wat waard?![]()
Zaag dr 'ns een poot af, sla 'm 'ns in stukken![]()
Riool reinigingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:40 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ben ik ook erg benieuwd naar. Wat hij daar precies doet.
Als jij heel hard in een afvoerbuis schreeuwt, kunnen mensen dat dan op de wc horen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:43 schreef Black_Crow het volgende:
[..]
Kan dit geen slijtage zijn van het lang in een riool liggen tussen zand en poep. elke keer dat er ergen wordt doorgetrokken schuift er wat zand over.
Zand zit altijd in gemengde riool stelsels, vandaar dat het eens in de 5 a 6jaar gereinigd moet worden.
Dit is er voor om het zand er uit te halen en het afschot optimaal te houden. En als je dit doet voorkomt je een grote kans op verstoppingen.
"VANONDERE........"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:47 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Als jij heel hard in een afvoerbuis schreeuwt, kunnen mensen dat dan op de wc horen?![]()
![]()
Geen idee, maar het stinkt me net ff te erg om er in te gaan spittenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
zaten zeker ook Whillamientjes tussen
Op zich wel, maar die diepe krassen zijn te diep om van schuurzand te kunnen zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:43 schreef Black_Crow het volgende:
Kan dit geen slijtage zijn van het lang in een riool liggen tussen zand en poep. elke keer dat er ergen wordt doorgetrokken schuift er wat zand over.
Tis gewoon een lelijk ding, maar wel met een lief scheef kontjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op zich wel, maar die diepe krassen zijn te diep om van schuurzand te kunnen zijn volgens mij.
Lijkt mij, moet ik zeggen.
Dit is mogelijk maaar meestal schieten de mensen van hun w.c. af als we bezig zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:47 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Als jij heel hard in een afvoerbuis schreeuwt, kunnen mensen dat dan op de wc horen?![]()
![]()
Ik ruik er hier niks vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:50 schreef moussy het volgende:
[..]
Geen idee, maar het stinkt me net ff te erg om er in te gaan spitten
[afbeelding]
wheheh nog nooit meegemaakt!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Black_Crow het volgende:
[..]
Dit is mogelijk maaar meestal schieten de mensen van hun w.c. af als we bezig zijn.
Doordat er een vacuüm op de rioolbuis komt door het reinigen begind de w.c. te borrelen en te sputteren.
En als je niks weet schrik je je tebarsten
of messing denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:18 schreef bonke het volgende:
komop zeg, tis gewoon een bronzen beeldje
Dan zou je toch oxidatie aanslag moeten zien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:18 schreef bonke het volgende:
komop zeg, tis gewoon een bronzen beeldje
groen toch bij koper?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan zou je toch oxidatie aanslag moeten zien.
Brons, messing, en koper oxideren groen.quote:
niet als het onder water gelegen heeftquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Brons, messing, en koper oxideren groen.
Hmnn dat is jammer, het was al niet te verwachten dat het zuiver goud zou zijn, maar als het soortelijk gewicht zo laag ligt, rond de 10 dus ongeveer, dan zal er nooit echt veel goud in vermengd kunnen zijn...quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:52 schreef Black_Crow het volgende:
Nog geen tijd gehad. Er ligt meer riool in nederland te wachten op reiniging en inspectie.
Ik heb nog wel even naar het soortelijk gewicht gekeken.
het gewicht is 52 gr.
In een maatflesje geeft het een verhoging van 5 ml. aan
14 maar?quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Maikuuul het volgende:
Kijk dit is echt goud14 karaatjes
[afbeelding]
prop het ff voor 5 jaar in een hoop stront, dan kunnen we vergelijkenquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Maikuuul het volgende:
[afbeelding]
Hahahahaha, wat een armzalig kettingkje.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Maikuuul het volgende:
[afbeelding]
Inderdaad, daarom gebruik ik de mijne ook als polsbandquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:03 schreef Ripley het volgende:
Grote gouden kettingen zijn zooooooooooo not done![]()
Ja, en dat maakt het opeens mooi?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom gebruik ik de mijne ook als polsband![]()
Nee, dat maakt het nóg fouterquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, en dat maakt het opeens mooi?![]()
Moet jij nou bij elke foto persé je kop mee fotograferenquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Maikuuul het volgende:
[afbeelding]
Wat is dat voor figuurtje?quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Maikuuul het volgende:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |