abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35334249
ik heb een geschil met mijn oude provider (demon internet)
ik heb in 6 maanden tijd 3 storingen gehad waarbij ik in totaal ongeveer 2 maanden zonder internet heb gezeten en ook enkele weken zonder telefoon (dat bedrag is inmiddels verrekend)

ik heb tijdens de laatste storing (12 tot 26 mei 2005) een brief (niet aangetekend) verstuurd om mijn abonnement op te zeggen
de ingangs en einddatum is steeds op de 11de van de maaand
er werd niet op gereageerd op de eerste brief en er werd wederom een bedrag af geschreven
vervolgens heb ik het geld zelf terug laten storten en nogmaals een opzegging verstuurd (aangetekend)
een medewerker van het bedrijf zegt dat ik een opzegtermijn van 30 dagen heb en dat daarom de maand er op ook afgeschreven werd

ik ben van mening dat door die storing ik gerechtigd ben om per direct de overeeenkomst te ontbinden zonder opzegtermijn omdat het bedrijf in gebreke is
die medewerker vertelde mij dat er daarover niets in de algemene voorwaarden staat (dat klopt)

er staat echter wel "Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing."

wie heeft er gelijk?
bij voorbaat dank
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35336641
bij demon is het, in tegenstelling tot ander providers mogelijk om NA het eerste jaar elke maand op te zeggen
ik heb zelf ook van die mogelijkheid gebruik gemaakt
dus ik weet niet hoe lang je al bij Demon zit ! !
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_35336698
Opzeggen vanwege niet nakoming kan in beginsel alleen nadat je ze in gebreke hebt gesteld en de ruimte hebt geboden het probleem op te lossen...
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_35337191
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:21 schreef _-rally-_ het volgende:
Opzeggen vanwege niet nakoming kan in beginsel alleen nadat je ze in gebreke hebt gesteld en de ruimte hebt geboden het probleem op te lossen...
alvast bedankt voor je reactie
maar wat versta je onder "in gebreke stellen" ?
moet ik daar iets voor doen? zo ja, wat dan?

en die ruimte heb ik ze ruimschoots gegeven lijkt me
3 storingen in 6 maanden tijd met een totale storingstijd van bijna 2 maanden.
zelf zeggen ze pas tot teruggave van abonnementsgeld over te gaan indien de storing na 5 dagen niet verholpen is, ze hebben dat bedrag dus ook terug betaald
laatste storing heeft twee weken geduurd

de vraag is nu: is die opzegtermijn dan nog van toepassing en kunnen zij mij die laatste maand in rekening brengen?
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35337730
in gebreke stellen is de andere partij melden dat ze hun deel van de overeenkomst niet nakomen, en dat je ze nog een redelijke termijn geeft om hun deel van de overeenkomst na te komen.
Door dat niet te doen (ze aanschrijven dat hun verbindingskwaliteit niet overeenkomt met wat je overeengekomen bent, en dat je ze zeg nog 2 weken de tijd geeft om de problemen met de verbinding op te lossen) heb je ze helemaal geen tijd gegeven.
Nu heb je gewoon te maken met de normale opzegtermijn, had je ze in gebreke gesteld dan had je bij de eerstvolgende storing na de 2 weken die je ze no gaf (ervanuitgaande dat die storing niet over een jaar pas komt, een storing op zijn tijd kan altijd) per direct kunnen opzeggen.
pi_35338142
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:50 schreef frederik het volgende:

<knip heel verhaal>
ja maar... kan dat niet mondeling dan?
ik bedoel, als je ze 36 keer de huid helemaal volscheld en zegt dat ze die $%*^%#@^*&$# verbinding in orde moeten maken, dan is dat toch ook een soort van "in gebreke stellen" ?
pi_35338443
volgens mij kan het ook mondeling (er komen wel reacties als het toch alleen schriftelijk kan). Bij een ingebrekestelling zit alleen een keiharde termijn waarin je wel nakoming wil zien, een hoop gevloek en getier dat je nu eindelijk eens dat spul in orde wilt is geen ingebreke stelling.
Meestal is een ingebreke stelling ook een laatste redmiddel, een puur formele daad, om daarna te kunnen ontbinden, waar men op het tijdstip van ingebreke stelling eigenlijk al wil ontbinden.
Voordeel van schriftelijk ingebreke stellen is trouwens dat je kan aantonen dat je ingebreke hebt gesteld, mondeling kun je heel moeilijk bewijzen.
pi_35339420
BW 6:82 heeft 't over een schriftelijke aanmaning.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_35340738
heren, hartelijk bedankt voor de moeite
zal eens kijken wat ik hier mee kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')