berney schreef
quote:reactie van just me :
overburen van ons rookten allebei,ook tijdens zwangerschap.
gewoon door.
Toen de baby er eenmaal was,gingen ze buiten staan roken.
Naja
Dat hoeft dan ook niet meer natuurlijk he.
quote:Knorretje schreef:
Natuurlijk is stoppen met roken beter maar het is toch juist goed dat ze buiten roken ipv binnen bij de baby
quote:Berney
Wat betreft het roken: Danny is niet gestopt met roken en gaat dat ook niet doen, zie ook niet in waarom daar ik zelf ook nog het nodige wegpaf. (en nee ben ook nog niet van plan om te stoppen, ben wel geminderd (en ja ik weet dat het even slecht blijft voor de kleine)).
quote:just me
Het gaat erom dat tijdens de zwangerschap de baby ook "meegerookt" heeft,en als je dan ineens buiten gaat roken als de baby er eenmaal is,omdat anders de baby, "meerookt" vind ik nogal krom.
Dan kan je net zo goed blijven roken waar de baby bij is.
overigens hoop ik Knorretje dat je wel overweegt om te stoppen met roken.
Doe het niet voor jezelf,maar voor je baby.
Lees anders het boek Allen Care;stoppen met roken.
quote:Berney
sorry Berney maar ik ben het echt niet met je eens; ik blijf van mening dat het beter is om buiten te roken dan binnen bij de baby ondanks dat de moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap.
quote:ik zei de gek
je bent het wel vaker niet met me eens
je snapt me niet
het is sowieso niet goed om te roken waar de baby bij is,tijdens de zwangerschap niet,maar als de baby er eenmaal is ook niet ;de baby heeft al schade ondervonden als er tijdens zwangerschap doorgerookt is;kans op wiegedood e.d is dan groter(is bewezen).
ik vind gewoon roken als je zwanger bent niet goed.
maar idd is dan buiten roken wel een optie,maar schade heeft het kind dan al ondervonden
quote:just me
wat een gemeut om het roken, ja het is slecht, ja het is beter om buiten te roken als die kleine er nou eenmaal is.
Maar kijk ook eens naar knorretje zelf. Ze heeft al zo weinig om op dit moment van te genieten als van dat ene peukkie. Ik kan me dit dus heel goed voorstellen. Ze geeft zelf al aan geminderd te zijn. Ik vind dat persoonlijk al een hele stap ondanks dat ze genoeg zorgen heeft om flink door te paffen
quote:berney
even voor de duidelijkheid.. ik heb geen woord gezegd over het roken van Knorretje het is ieders eigen verantwoordelijkheid
quote:
Ik vind het in het algemeen slechte zaak als vrouwen doorroken tijdens zwangerschap,
of het nu mn overbuurvrouw,knorretje of wie dan ook is .
quote:sjoow en dan hier maar verder en anders maar een slotje er op
pcies,just me dat ben ik wel met je eens
Na de bevalling zijn wij ook buiten gaan roken, zodat ze niet direct in contact kwam met rook. En het is niet zo dat we alleen buiten zijn gaan roken als ze wakker was, dus in de woonkamer, want dan ben ik van mening dat je dan net zo goed ook binnen kan roken als je kind beneden is, rook blijft toch nog altijd in je hele huis hangen.
He is me trouwens wel opgevallen dat vrienden/kennissen/familie die roken en dus ook niet meer bij je binnen mogen roken , een stuk minder bij je over de vloer komen.
*zucht*
Eigenlijk als je het nuchter bekijkt, waarom zou je - door te roken - je leven bewust verkortten, als je kan genieten van zo'n lieve kleine.
Ik rook ook nog steeds (mijn vriendin wil stoppen). Dus ik moet er ook aan geloven...
Dus alle (nu nog rokende) toekomstige zwangere vrouwen: succes!
(ik heb genoeg gezeurd voor vandaag)
quote:ik hoop toch wel dat tegen de tijd dat mijn leven stopt dat die "kleine" dan al groot is
Op donderdag 29 november 2001 15:58 schreef aphx het volgende:
Je moet niet roken tijdens de zwangerschap want roken is heel erg slecht voor de gezondheid!*zucht*
Eigenlijk als je het nuchter bekijkt, waarom zou je - door te roken - je leven bewust verkortten, als je kan genieten van zo'n lieve kleine.
MAAR... ik ben gestopt omdat ik er alles aan gedaan wil hebben om dit kind gezond op de wereld te krijgen en mezelf vooral niets hoef te verwijten op het moment dat er iets niet goed zou gaan. Voor mijn eigen gemoedsrust dus. Na twee dagen stress scheelt het 9 maanden schuldgevoel.
Overigens zal ik, als ik na de geboorte weer zou beginnen uiteraard niet binnen roken en eventueel bezoek ook niet.
quote:Roken is het allergoorste wat er bestaat
Op donderdag 29 november 2001 17:52 schreef KeviM het volgende:
Het lijkt me een goede reden om te stoppen...
quote:Ik hoop dat je na die negen maanden zo gewend bent aan het niet-roken, dat je er niet eens meer aan begint, zou dat even mooi zijn!
Op donderdag 29 november 2001 16:51 schreef Leah het volgende:
Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en zal waarschijnlijk weer beginnen op het moment dat het geboren is want het valt me best zwaar.MAAR... ik ben gestopt omdat ik er alles aan gedaan wil hebben om dit kind gezond op de wereld te krijgen en mezelf vooral niets hoef te verwijten op het moment dat er iets niet goed zou gaan. Voor mijn eigen gemoedsrust dus. Na twee dagen stress scheelt het 9 maanden schuldgevoel.
Overigens zal ik, als ik na de geboorte weer zou beginnen uiteraard niet binnen roken en eventueel bezoek ook niet.
En voor degenen die zwanger zijn en wel roken, en liefst willen stoppen: bij elke trek die jij doet, is je baby even van zuurstof verstoken... en heeft hij/zij het dus benauwd. Met dat beeld voor ogen, is het misschien iets makkelijker om te stoppen. Bovendien gaat de kwaliteit van de placenta er sneller op achteruit bij vrouwen die doorroken tijdens de zwangerschap. Daar is je kindje ook niet bij gebaat
Maaruh, Zworld vies is het niet... Als je eenmaal een tijdje rookt vind je het niet meer vies. Alleen het begin.
* KeviM vind alleen die baard is fout!
Na een jaar of 2-3 kreeg ik brochitis en mijn moeder kan zichzelf nog steeds niet goed vergeven dat ze toen door is gegaan met roken. Dus ik zou zeggen, als het even kan; stop met roken tijdens en na je zwangerschap, want je kind kan er ernstige problemen aan over houden (of zijn/haar problemen kunnen verergeren).
Om eerlijk te zijn vind ik het idioot dat je door gaat met roken tijdens de zwangerschap. Ik begrijp dat je verslaafd bent, maar als je weet wat er allemaal door fout kan gaan (wiegedood, te vroeg geboren kinderen etc), dan stop je toch?
quote:Ik heb ooit een spoedkeizersnede gehad ,8 maanden overgeven... door een te hoge bloedruk moest ik uiteindelijk opgenomen worden in de 8e maand voor bedrust voor de laatste maand,eenmaal in het ziekenhuis heeft men zo'n CTG scan gedaan, hartslag van de baby was 40...
Op donderdag 29 november 2001 18:18 schreef Rewimo het volgende:[..]
Met dat beeld voor ogen, is het misschien iets makkelijker om te stoppen. Bovendien gaat de kwaliteit van de placenta er sneller op achteruit bij vrouwen die doorroken tijdens de zwangerschap. Daar is je kindje ook niet bij gebaat
Baby woog 1120 gram bij een zwangerschap van ACHT maanden..
De placenta heb ik niet gezien, volgens de pappa van de baby was hij wittig, volgens de artsen was er geen sprake meer van een goede doorbloeding waardoor het babietje prematuur en dismatuur (uitgedroogd, veelste klein, ondervoed..)in de couveuse lag, infuus in zijn hoofdje, slangetjes op z'n hele lijfje...
Het advies was "wachten jullie maar even 2 weekjes met het versturen van geboortekaartjes.."
Inmiddels is hij godzijdank 16..weegt ongeveer 69 kilo en is 1meter78..
Het had idd heel erg fout af kunnen lopen...
ik rookte..
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 29-11-2001 18:50]
quote:Ik hoop dat er eens een doktersvoorschrift komt,voor zwangere vrouwen die roken;dat ze verplicht zijn om te stoppen met roken.
Op donderdag 29 november 2001 18:43 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik heb ooit een spoedkeizersnede gehad ,8 maanden overgeven... door een te hoge bloedruk moest ik uiteindelijk opgenomen worden in de 8e maand voor bedrust voor de laatste maand,eenmaal in het ziekenhuis heeft men zo'n CTG scan gedaan, hartslag van de baby was 40...
Ook bleek op de echo dat het kindje wel héél erg klein was en het was, volgens de gynacoloog een race tegen de dood richting de operatiekamer..Baby woog 1120 gram bij een zwangerschap van ACHT maanden..
De placenta heb ik niet gezien, volgens de pappa van de baby was hij wittig, volgens de artsen was er geen sprake meer van een goede doorbloeding waardoor het babietje prematuur en dismatuur (uitgedroogd, veelste klein, ondervoed..)in de couveuse lag, infuus in zijn hoofdje, slangetjes op z'n hele lijfje...
Het advies was "wachten jullie maar even 2 weekjes met het versturen van geboortekaartjes.."
Het had idd heel erg fout af kunnen lopen...ik rookte..
quote:
Op donderdag 29 november 2001 15:52 schreef moussy het volgende:
He is me trouwens wel opgevallen dat vrienden/kennissen/familie die roken en dus ook niet meer bij je binnen mogen roken , een stuk minder bij je over de vloer komen.
* DuchessX heeft dezelfde ervaring omdat ze cara heeft
quote:Ik ken dus de andere kant van het roken tijdens een zwangerschap (gelukkig want wat loedertje mee gemaakt heeft wens je je ergste vijand niet)
Op donderdag 29 november 2001 18:43 schreef Loedertje het volgende:*ernstig verhaal*
Ik heb een zwangerschap gehad waar ik zo door heen huppelde.
Na de bevalling bekeek de verloskundige mn placenta. Er was niks mee aan de hand , zag er goed uit. (Ik wil hiermee mn roken trouwens niet goed praten, absoluut niet zelfs)
Maar goed, na die bevalling en alles, kind lag in dr bedje wilde ik vreselijk graag een peukkie. Dit kon en mocht dus ook. Ik zat zo vreselijk te stomen met mijn sigaretje dat de ogen van de kraamverzorgster en (inval)verloskundige steeds groter werden. En daar kwam de vraag .... heb jij gerookt tijdens je zwangerschap of zo .... nou, ja dus. Anders was ik vast wel over mn nek gegaan van het hoesten... De verloskundige was zo verbaasd na het zien van de placenta, dat ze die er nog maar een keer bij pakte... daar was dus hélémaal niets aan te zien dat ik gerookt had. Er zat 1 enkel klein kalkpitje op. Maar dat was normaal omdat ik overtijd was.
Maar dit had ook allemaal anders kunnen zijn.
Als dat wat moeizaam blijkt te gaan en je er jaren mee bezig bent om zwanger te worden, kijk je er misschien toch wat anders tegenaan...want als de gynaecoloog dan zegt dat het beter is om zwanger te kunnen worden als je stopt met roken, doe je dat en kun je dat...en als je weet hoe slecht roken is voor je ongeboren kindje, waarom zou je dan risico's lopen die niet nodig zijn? Als het fout mocht gaan wil je echt niets liever dan voor jezelf de wetenschap dat je echt werkelijk alles hebt gedaan om te proberen zo gezond mogelijk te leven...inclusief NIET roken!
quote:Vertel dat maar tegen qltel
Op donderdag 29 november 2001 18:29 schreef KeviM het volgende:
Rewino, LieF babietje en een vette site...
[afbeelding]* KeviM vind alleen die baard is fout!
quote:Brrrrrr, ik krijg er letterlijk kippenvel van
Op donderdag 29 november 2001 18:43 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik heb ooit een spoedkeizersnede gehad ,8 maanden overgeven... door een te hoge bloedruk moest ik uiteindelijk opgenomen worden in de 8e maand voor bedrust voor de laatste maand,eenmaal in het ziekenhuis heeft men zo'n CTG scan gedaan, hartslag van de baby was 40...
Ook bleek op de echo dat het kindje wel héél erg klein was en het was, volgens de gynacoloog een race tegen de dood richting de operatiekamer..Baby woog 1120 gram bij een zwangerschap van ACHT maanden..
Het had idd heel erg fout af kunnen lopen...ik rookte..
quote:Die baard is dan misschien wel fout, maar ik rook niet!
Op donderdag 29 november 2001 18:29 schreef KeviM het volgende:
Rewino, LieF babietje en een vette site...
* KeviM vind alleen die baard is fout!
Oh ja, ik vind persoonlijk weinig fout aan die baard, Rewimo en Christan volgens mij ook niet, en voor de rest interesseert 't me niets wat de wereld ervan vind..
En als ik gelijk mijn mening over dit onderwerp mag geven. Een kind is 1 van de belangrijkste dingen (als 't goed is 't belangrijkste ding) in je leven. Je weet dat je 't er kwaad mee doet. Als je 't daarvoor niet eens over hebt om te stoppen met zoiets doms als roken, dan verdien je geen kind. En dat is mijn uitermate botte mening, sorry.
quote:Yep.
Op donderdag 29 november 2001 20:11 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik denk dat je je nu al een hoop verwijten hebt gemaakt, laat staan als het mis was gegaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |