abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:27:17 #1
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35320812
Ik zit me af te vragen hoeveel ik mag gaan vragen voor een functie over een kleine jaar.
Ik heb de volgende diploma's:

HBO Informatica, afstudeerrichting
- Database ontwerp
- Projectmanagement
- ICT & Marketing

WO Informatiekunde, afstudeerrichting
- Informatiemanagement
- Organisatiestructuur
- Strategisch en Concurrentie management

Met WO ben ik nu bezig en ga binnenkort afstuderen. (met in de hoop dat alles goed gaat)
Wat ik wil, is een Management positie binnen Elektronica winkelbedrijven (laten we zeggen zoals BCC, MediaMarkt, ITS en Expert). Ik werk al 6 jaar in zo een winkel en ben aan het onderhandelen bij de huidge werkgever voor het afstuderen binnen hetzelfde bedrijf met een mogelijkheid tot het blijven werke in de full-time functie.

Ik heb dus al heel veel winkelervaring en ik heb aardig wat werkervaring in projectmanagement. En ook een aantal papers geschreven over concurrentiestrijd.

Maar ik zou dus echt niet weten wat ik mag gaan vragen of wat ik dan hoor te verdienen als ik eenmaal begin? Ik ben dan 25 als bij zo een bedrijf ga werken/afstuderen.

Bedankt
Friends don't let friends remain beardless...
pi_35322053
Euro of 2500, misschien wat minder, waarschijnlijk niet meer. Ik zou met een WO opleiding toch liever niet bij een retailer werken eigenlijk.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:08:14 #3
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35322136
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik zou met een WO opleiding toch liever niet bij een retailer werken eigenlijk.
Die opmerking krijg ik heel vaak. Maar ik heb heel lang nagedacht en dit is iets wat ik heel leuk vind
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:10:23 #4
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_35322215
Als je het leuk vind moet je het gewoon doen, wat heb je eraan om iets te doen wat je niet leuk vindt?

Ik zit ook te denken aan 2200/2300 euro
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:13:27 #5
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35322325
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:10 schreef IkWilbert het volgende:
Als je het leuk vind moet je het gewoon doen, wat heb je eraan om iets te doen wat je niet leuk vindt?
Inderdaad. En ik ben nog jong en kan zo van gedachten veranderen. Je weet maar nooit als je er eenmaal aan begint, het kan ook tegenvallen.

Maar is die +/- 2500 bruto vanwege ook de keuze van de baan. Dat wil zeggen, kan ik meer verdienen als ik een andere richting ga? Niet dat het helemaal relevant is natuurlijk. Meer voor toekomst mogelijheden..
pi_35322634
Qua toekomst is bv Mediamarkt bekent in de ICT/consumenten electronice business, die weten dus ook wat er achter de schermen gebeurt.
Ga je straks naar Shell oid zul je toch redelijk je best moeten doen om duidelijk te maken dat je geen mp3 spelers stond te verkopen maar intelligent bezig was.
Het ligt eraan wat je wil, is dit de business waar je in verder wilt is er niks mis metr Mediamarkt, is het dat niet zou ik er niet gaan werken maar eerder naar een Philips oid kijken, toch wat meer aansprekend.

Die 2500 is redelijk optimistisch voor een start salaris, 6 jaar in een winkel is leuk, maar gaat je niet die 1000 extra opleveren
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:26:56 #7
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35322760
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:22 schreef Sjonnjoop het volgende:
Qua toekomst is bv Mediamarkt bekent in de ICT/consumenten electronice business, die weten dus ook wat er achter de schermen gebeurt.
Ga je straks naar Shell oid zul je toch redelijk je best moeten doen om duidelijk te maken dat je geen mp3 spelers stond te verkopen maar intelligent bezig was.
Het ligt eraan wat je wil, is dit de business waar je in verder wilt is er niks mis metr Mediamarkt, is het dat niet zou ik er niet gaan werken maar eerder naar een Philips oid kijken, toch wat meer aansprekend.
Ik zou ook niet bij de MediaMarkt willen werken. Met alle respect voor de mensen die daar werken en voor het bedrijf. Maar het raakt mij niet om daar te werken. De plaats waar ik dus nu werk en misschien een toekomst heb, is een veel luxer bedrijf dat veel verder gaat dan alleen verkoop van electronica En het is meer bedoeld voor de komdende jaren om werkervaring te bouwen Mijn doel om ooit door te stromen naar Sony of iets in die richting inderdaad. Maar klein beginnen (vanwege die kans) is nooit slecht voor je latere carriere denk ik
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:36:20 #8
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35323116
Trouwens, wat ik gewoon wil is een hele leuke baan, waar ik leuke collega's heb en wel iets waar je bij moet denken en het liefst vanuit een management positie. Ik ben tevreden met een leuk huis (wel ooit iets in de richting van 2 onder 1 kap of zo... geen 123 huis) en een leuke auto. Ik hoef geen miljoenen (beetje overdreven) op de bank en een huis in het buitenland. Als ik maar een leuk leventje heb, gezond en gelukkig samen woon + kinderen. Of ik nou elke 2 maanden op vakantie kan of 2 keer per jaar... En wat ik belangrijk vind is dat ik dan gewoon een baan heb van 9-6 en niet van 8-8. Mijn vrouw + kinderen wil ik dan gewoon blijven zien
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:42:46 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35323321
Hmm manager ben je eerder van 8-8 dan van 9-6 denk ik
Maargoed, 2200-2500 lijkt me wel redelijk voor je eerste leidinggevende functie.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:44:27 #10
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_35323366
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:36 schreef Dizer het volgende:
Trouwens, wat ik gewoon wil is een hele leuke baan, waar ik leuke collega's heb en wel iets waar je bij moet denken en het liefst vanuit een management positie. Ik ben tevreden met een leuk huis (wel ooit iets in de richting van 2 onder 1 kap of zo... geen 123 huis) en een leuke auto. Ik hoef geen miljoenen (beetje overdreven) op de bank en een huis in het buitenland. Als ik maar een leuk leventje heb, gezond en gelukkig samen woon + kinderen. Of ik nou elke 2 maanden op vakantie kan of 2 keer per jaar... En wat ik belangrijk vind is dat ik dan gewoon een baan heb van 9-6 en niet van 8-8. Mijn vrouw + kinderen wil ik dan gewoon blijven zien
Je kan net zo goed dood gaan, je weet allemaal al wat er gaat gebeuren!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:46:28 #11
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35323432
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:44 schreef WebForce het volgende:

[..]

Je kan net zo goed dood gaan, je weet allemaal al wat er gaat gebeuren!
Eigenlijk wel he?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:07:30 #12
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_35324087
voor een 'normale' startfunctie lijkt 2500 mij (erg?) aan de hoge kant, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe je eerdere werkervaring wordt beoordeeld.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:24:50 #13
141877 kantoorlul
gestoord genoeg...
pi_35324706
starter met wo ontvangt bij ons 2200 bruto per maand... ik vind 2500 aan de hoge kant... maar onderhandelen kan altijd..
aub niet storen... ben al gestoord genoeg...
o ja! 50MB hosting + 1 jaar domeinregistratie voor ¤ 17,50
http://www.soebo.nl
pi_35329986
Sony is trouwens een enorm kut bedrijf om te werken, ipv een 9 tot 5 mentaliteit verwachten ze daar een 7 tot 10 houding, zelfde met Samsung en nog wat van die Aziatische bedrijven. Daar komt nog bij dat Sony reorganisatie na reorganisatie doorvoerd dus liever werk je dan bij Mediamarkt
Wat ook leuk is om te beginnen is een distribiteur, Ingram Micro, Tech Data, Actabis, verdient niet veel maar je hebt wel veel leuke tripjes, incentives en - contact met een hele bak bedrijven uit de ICT business, waar je dan na een jaar of 2 naar overstapt met een dik salaris
pi_35334651
Ik ben momenteel ook bezig met WO en ben bijna afgestudeerd. Binnenkort heb ik arbeidsvoorwaardengesprek voor mijn toekomstige baan. Mij is verteld dat een startsalaris als WO'er van 2200-2300 een gemiddeld startsalaris is (waarbij 2300 erg goed is) voor een WO starter. Ik denk dat je, omdat je al enigszins werkervaring hebt iets van 2300-2400 zou kunnen vragen; al lijkt me de 2300 realistischer. Het is afhankelijk van hoeveel waarde het bedrijf aan jouw werkervaring hecht
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:36:07 #16
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35334744
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:34 schreef Marije het volgende:
Ik ben momenteel ook bezig met WO en ben bijna afgestudeerd. Binnenkort heb ik arbeidsvoorwaardengesprek voor mijn toekomstige baan. Mij is verteld dat een startsalaris als WO'er van 2200-2300 een gemiddeld startsalaris is (waarbij 2300 erg goed is) voor een WO starter. Ik denk dat je, omdat je al enigszins werkervaring hebt iets van 2300-2400 zou kunnen vragen; al lijkt me de 2300 realistischer. Het is afhankelijk van hoeveel waarde het bedrijf aan jouw werkervaring hecht
Voor mijn HBO afstudeerstage, was ik bij zo een soortgelijke bedrijf aangenomen op basis van mijn ervaring vanuit de winkelkant. Het zou dus wel leuk zijn
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:36:23 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35334760
gewoon 2500 vragen met je overcapaciteit. kijken hoe ze reageren en meteen inschatten hoeveel het dan wel zou moeten zijn tot een min van 2300.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35353114
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:36 schreef Dizer het volgende:

[..]

Voor mijn HBO afstudeerstage, was ik bij zo een soortgelijke bedrijf aangenomen op basis van mijn ervaring vanuit de winkelkant. Het zou dus wel leuk zijn
Ik hoop het voor je! Ik denk zelf dt het advies om op 2500 in te zetten een prima advies is, gezien je relevante werkervaring. Ik verwacht niet dat je dat gaat krijgen (zou uiteraard erg leuk zijn als het wel lukt ) en denk idd ook dat je een minimum van 2200/2300 moet nemen. In ieder geval echt niet lager dan 2200. Hoewel salaris ook maar relatief is...stel dat ze goede sec arbeidsvoorwaarden bieden (opleidingen, auto, laptop, etc etc) dan is dat ook wel heel wat waard! Dat moet je niet vergeten; bekijk het totaalpakket en staar je niet blind op het salaris.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')