abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:20:18 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35336662
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:
En ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:26:11 #27
9902 Lestat
the vampire...
pi_35336892
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kritiek maakt gebruik van bepaalde vormen van denken. Irving negeert feiten. Dat is niet kritisch, dat is een teken van manipulatie. Kritisch denken is helemaal niet illegaal.
Dus het negeren van feiten vind jij strafbaar?
Memento Mori
pi_35337014
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hij ontkend de feiten. Althans, dat deed hij want hij is wijs geworden en ontkend de feiten over de Holocaust niet meer.
pi_35337061
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Over manipulatie gesproken. . Wel eens iets over of van Irving gelezen?
pi_35338230
Ik vind dat de discussie veel te veel gaat over de vraag of de holocaust al dan niet heeft plaatsgevonden. Tamelijk zinloze discussie, lijkt me zo.

Ik bekijk het meer zakelijk. Land heeft wet. Man kan die wet kennen, Man overtreedt wet, Man wordt vervolgd voor overtreding wet. Simpel. Zo is er bij mijn weten een paar jaar geleden in Singapore al eens een Nederlander ter dood veroordeeld, omdat hij drugs op zak had. Wij zeggen hier: so what, maar daar staat er straf op. De overtreder neemt zelf dat risico.
pi_35338499
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:01 schreef Hallulama het volgende:
Iran verbaasd over vonnis Irving

Iran vindt dat Westerse landen niet
consequent omgaan met de vrijheid van
meningsuiting.Teheran wijst daarbij op
de veroordeling van David Irving.

David Irving,een Britse historicus,is
in Oostenrijk veroordeeld tot drie jaar
cel omdat hij de holocaust had ontkend.
De Iraanse minister van Buitenlandse
Zaken zegt dat het Westen altijd van
iedereen respect eist voor de vrijheid
van meningsuiting,maar daar zelf weinig
van terechtbrengt.

De Iraanse minister vraagt zich verder
af waarom het Westen blijft volhouden
dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zes
miljoen joden zijn omgebracht.

Bron: NOS Teletekst
... zeggen regeringsleiders van een land waar alle progressieve politici vakkundig monddood worden gemaakt door oerconservatieve geestelijken.

"Vrijheid van meningsuiting" en "Iran" zijn begrippen die ongeveer 180 graden haaks op elkaar staan. Een Iraanse minister die over dat onderwerp zijn mond opentrekt, zegt ongeveer even veel zinnigs als de gemiddelde Ghanees over overwinteren op de Noordpool.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:06:48 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35340963
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:11 schreef dVTB het volgende:

... zeggen regeringsleiders van een land waar alle progressieve politici vakkundig monddood worden gemaakt door oerconservatieve geestelijken.

"Vrijheid van meningsuiting" en "Iran" zijn begrippen die ongeveer 180 graden haaks op elkaar staan. Een Iraanse minister die over dat onderwerp zijn mond opentrekt, zegt ongeveer even veel zinnigs als de gemiddelde Ghanees over overwinteren op de Noordpool.
Dat is het punt niet, het punt is dat wij CLAIMEN een vrij land te zijn, maar dat we in de ogen van bijvoorbeeld Iran laten zien dat dat niet altijd het geval is.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:08:13 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35341033
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, het punt is dat wij CLAIMEN een vrij land te zijn, maar dat we in de ogen van bijvoorbeeld Iran laten zien dat dat niet altijd het geval is.
ogen van iran? die boevenbende?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35341339
Iran gebruikt keer op keer de holocaust om te provoceren. Ik snap niet dat er hier mensen zijn die het zelfs opnemen voor die Ahmadinejad.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:11 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35341646
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:08 schreef zoalshetis het volgende:

ogen van iran? die boevenbende?
Ook uit de mond van een boef kunnen ware dingen komen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35343805
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:01 schreef Hallulama het volgende:
Iran verbaasd over vonnis Irving

Iran vindt dat Westerse landen niet
consequent omgaan met de vrijheid van
meningsuiting.Teheran wijst daarbij op
de veroordeling van David Irving.

David Irving,een Britse historicus,is
in Oostenrijk veroordeeld tot drie jaar
cel omdat hij de holocaust had ontkend.
De Iraanse minister van Buitenlandse
Zaken zegt dat het Westen altijd van
iedereen respect eist voor de vrijheid
van meningsuiting,maar daar zelf weinig
van terechtbrengt.

De Iraanse minister vraagt zich verder
af waarom het Westen blijft volhouden
dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zes
miljoen joden zijn omgebracht.

Bron: NOS Teletekst
Huh? Het WESTEN blijft volhouden? Die moslims waren toch bezig met een Mohammed-cartoon- wraakactie met als onderwerp "De-Holocaust-die-niet-bestaan-heeft"? Weer een bewijs dat ze niet sporen.
pi_35343881
Tikkie overtrokken, die drie jaar, vooral omdat Irving t.o.v. de rechter heeft toegegeven dat hij fout zat. Ik zou 'm hebben heengezonden (gek woord trouwens) met een jaar voorwaardelijk, in elk geval om een snelle terugval te voorkomen.
pi_35344156
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef dVTB het volgende:
Iran gebruikt keer op keer de holocaust om te provoceren. Ik snap niet dat er hier mensen zijn die het zelfs opnemen voor die Ahmadinejad.
Ach, zelfs adolf hitler sprak weleens de waarheid. Het wil niet meteen zeggen dat dat regime niet crimineel en godsdienstwaanzinnig is.

Ajemelballeh heeft hier een puntje. Het is en blijft vreemd dat iemand jarenlang wordt opgesloten om zijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 21-02-2006 22:07:06 (niet vergeten) ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:03:13 #39
9902 Lestat
the vampire...
pi_35345683
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:11 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik denk dat die iraanse ministers meer van vrijheid van meningsuiting begrijpen dan jij. Zij begrijpen tenminste dat het iets is wat ook moet gelden als je het toevallig niet met die mening eens ben.
Memento Mori
pi_35346151
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:03 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ik denk dat die iraanse ministers meer van vrijheid van meningsuiting begrijpen dan jij. Zij begrijpen tenminste dat het iets is wat ook moet gelden als je het toevallig niet met die mening eens ben.
Het is geen mening in de normale zin van het woord, hoor. Irving wordt niet lastig gevallen omdat 'ie Bruce Grobbelaar een onderschatte doelman vindt.
Afgezien daarvan is het kwaad kersen eten met bepaalde facties in Iran.
pi_35347280
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:28 schreef Lestat het volgende:
Fijn zeg, die vrijheid van meningsuiting. Iran heeft gelijk, als het 1 mag (spotprenten van Mohammed) dan moet het andere ook kunnen.
Oostenrijk: Mohammed niet afbeelden

.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:43:03 #42
9902 Lestat
the vampire...
pi_35347545
Best schokkend dat sommigen hier zo hypocriet met zo'n groot goed als vrijheid van meningsuiting omgaan. Zodra we het ergens niet mee eens zijn, worden er opeens allerlei restricties aangevoerd waarom we iemand om zijn mening moeten straffen. Irving wordt gestraft omdat hij niet denkt wat wij willen dat hij denkt.
Memento Mori
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2006 @ 22:46:22 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35347687
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Jawel hoor.
'We' hebben in het Westen nooit gezegd dat je ALLES mag zeggen.
'We' hebben slechts gezegd dat je ALLES mag zeggen binnen de wettelijke grenzen.
Aangezien de holocaust ontkennen in veel landen niet mag wordt je veroordeeld.

De Iranezen zouden een punt hebben wanneer de denen in een Iraanse krant de spotprenten zouden publiseren. Immers volgens de Iraanse wet mag je de profeet niet afbeelden.
pi_35347918
Nee, het is schokkend dat er flutvergelijkingen worden gemaakt tussen half-legendarische religieuze voormannen en twintigste-eeuwse moordorgies. Als je aanmerkingen hebt op het Joodse geloof, staat je werkelijk een hele bibliotheek aan ammunitie ter beschikking, van Spinoza en Richard Simon tot de hedendaagse Bijbelkritiek.
pi_35348046
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:14 schreef progrock het volgende:

[..]

Huh? Het WESTEN blijft volhouden? Die moslims waren toch bezig met een Mohammed-cartoon- wraakactie met als onderwerp "De-Holocaust-die-niet-bestaan-heeft"? Weer een bewijs dat ze niet sporen.
Schandalig - hoe men hier omgaat met vrijheid
als je gelijk iets zegt over Joden wordt je in de gevangenis gezet maar als je iets over Moslims zegt dan wordt je gehuldigd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35348079
Spuit elf geeft ook Moslim. Ben je al in de gevangenis gezet na je opmerkingen over de Talmoed, Meki?
pi_35348142
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef dVTB het volgende:
Europa gebruikt de profeet om te provoceren - ik snap niet dat hier mensen zijn die opnemen voor beledigen
pi_35348176
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Spuit elf geeft ook Moslim. Ben je al in de gevangenis gezet na je opmerkingen over de Talmoed, Meki?
de Talmoed die noemt niet-joods erger dan varkens
pi_35348204
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:

[..]

de Talmoed die noemt niet-joods erger dan varkens
Ja, dit soort onzin dus.
pi_35348268
ik begreep die hele Irving niet, hij geeft toe dat hij hardstikke fout was en vervolgens verklaart hij dat hij alles moet mogen kunnen opschrijven
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')