abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35318481
Kon 't artikel niet in het Nederlands vinden dus alleen in 't Engels. Wel interressant artikel met betrekking tot het feit of de vrijheid van meningsuiting absoluut is of niet ...
quote:
British historian David Irving is to appeal against the prison term imposed by an Austrian court for denying the Holocaust of European Jewry. Irving, who appeared stunned by the three-year sentence, told reporters: "I'm very shocked." He had pleaded guilty to the charge which arose from comments he made in Austria in 1989 denying the existence of gas chambers at Auschwitz. Austria is one of 11 countries with laws against denying the Holocaust.

During his one-day trial in Vienna, the 67-year-old historian admitted that in 1989 he had denied that Nazi Germany had killed millions of Jews. He said this is what he believed, until he later saw the personal files of Adolf Eichmann, the chief organiser of the Holocaust.

"I said that then based on my knowledge at the time, but by 1991 when I came across the Eichmann papers, I wasn't saying that anymore and I wouldn't say that now," Irving told the court. "The Nazis did murder millions of Jews."
Zie rest van het artikel hier
Before all else, be armed.
pi_35319008
"Historian" David Irving, Irving is als historicus uitgerangeerd. Niemand neemt zijn werken nog serieus!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:14:06 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35319072
[upd] Bekende revisionist: Holocaust heeft bestaan
quote:
Bekende revisionist: Holocaust heeft bestaan
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf / NOS Journaal
Gepubliceerd: maandag 20 februari 2006 @ 14:45 - Laatst bijgewerkt: 20 februari @ 20:25
AlgemeenDavid Irving, een van 's werelds meest bekende Holocaust-ontkenners (revisionisten), heeft vandaag voor de rechtbank in Wenen verklaard spijt te hebben. De omstreden 67-jarige Britse historicus staat in Oostenrijk terecht wegens een eerdere ontkenning van de Holocaust. Vlak voor aanvang van de rechtszaak zei hij schuld te zullen bekennen.

Volgens Irving heeft hij de afgelopen jaren kennis kunnen nemen van nieuw onderzoeksmateriaal. Daaruit blijkt dat de gaskamers wel degelijk hebben bestaan, aldus Irving. ''Ik ben geen Holocaust-ontkenner. Mijn opvattingen zijn veranderd. Geschiedenis is als een steeds groeiende boom. Hoe meer je leert, hoe meer documentatie er beschikbaar komt, des te meer leer je. Ik heb sinds 1989 veel geleerd.''

Irving staat terecht omdat hij zestien jaar geleden verscheidene voordrachten heeft gehouden. Daarin ontkende hij het bestaan van een stelselmatige vernietiging van een groot deel van het Joodse volk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij is in Oostenrijk al eerder veroordeeld voor dat feit en kan, als hij schuldig wordt bevonden, tot een lange celstraf veroordeeld worden.

Opmerkelijk is overigens dat Irving enige tijd terug, hij werd op 11 november 2005 aangehouden in Oostenrijk, de aanklacht tegen hem nog ''belachelijk'' noemde. Nu zegt hij dat er voor hem niets anders opzit dan schuld te bekennen en spijt te betuigen dat hij met zijn vroegere uitlatingen slachtoffers van de Holocaust heeft beledigd.

De Brit is eerder voor het ontkennen van de Holocaust ook al veroordeeld in Groot-Brittannië en Duitsland. Bovendien is hij in een aantal landen 'persona non grata'. Hij schreef een groot aantal boeken met lovende biografieën over Adolf Hitler. Irving is dan ook zeer populair in neo-nazikringen.

Update 20:25
De rechtbank heeft Irving vanmiddag veroordeeld tot 3 jaar celstraf, zo meldt het NOS Journaal. De 67-jarige Brit gaf toe eind jaren tachtig lezingen te hebben gegeven in Oostenrijk waarin hij ontkende dat de nazi's in de Tweede Wereldoorlog systematisch joden hebben omgebracht. Inmiddels denkt hij daar anders over, zo liet hij aan de rechter weten.

Omdat het de tweede keer is dat hij in Oostenrijk wegens negationisme terecht stond, had hij tot 10 jaar straf veroordeeld kunnen worden.
Holocaust topic #773923
pi_35319190
Vrijheid van meningsuiting mijn aars en die man bedoelde het niet eens zo slecht.
pi_35319225
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:20 schreef Chadi het volgende:
Vrijheid van meningsuiting mijn aars en die man bedoelde het niet eens zo slecht.
quote:
De Brit is eerder voor het ontkennen van de Holocaust ook al veroordeeld in Groot-Brittannië en Duitsland. Bovendien is hij in een aantal landen 'persona non grata'. Hij schreef een groot aantal boeken met lovende biografieën over Adolf Hitler. Irving is dan ook zeer populair in neo-nazikringen.
pi_35319294
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[..]
Zo slecht is meer bedoelt dat hij een uitspraak deed over de data die hij toen had.
pi_35319418
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zo slecht is meer bedoelt dat hij een uitspraak deed over de data die hij toen had.
David Irving wist toen ook precies wat hij deed. De Eichmann papieren zijn niet perse nodig om te kunnen zien dat er een Holocaust heeft plaats gevonden. Slap excuus van Irving,
pi_35323122
Plea bargain
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:46:41 #9
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35323445
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

De man heeft lovende biografieën geschreven over 1 van de grootste monsters uit de geschiedenis van de mensheid, adolf die europa stortte in een slachtpartij van 50 miljoen doden, niet alleen joden nee, maar voor de rest respect voor de betrouwbare historicus Irving die altijd en alleen citeert uit de data die hij heeft. Naar welke bibliotheek ging 'ie eigenlijk? Die van Teheran?
pi_35323724
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:10 schreef _The_General_ het volgende:
"Historian" David Irving, Irving is als historicus uitgerangeerd. Niemand neemt zijn werken nog serieus!
ehm, zijn boek over Göring blijft een belangrijk historisch werk ....
het is onjuist om geschiedschrijving _onder_ subjectieve oordelen te plaatsen ... en enkel politiek-correcte mensen toe te staan aan geschiedschrijving te doen ...

Natuurlijk Irving is sterk onder invloed geraakt van een extreem-rechtse scene die zijn 'open' bik tov de oude nazi's ook nogal misbruikt hebben, en hem kennelijk hebben beinvloed tot het doen van domme uitspraken ...

Maar dat maakt zijn eerdere werk niet opeens 'achteraf' verkeerd, het zou dom zijn om zo'n eenvoudige 'goed-fout'-indeling van mensen te maken.

Tevens vind ik het nogalk twijfelachtig om mensen te veroordelen voor een mening die ze 17 jaar terug hadden ... In die tijd liepen er ook veel mensen nog weg met het communisme (iets dat zelfs heden ten dage niet 'verboden' is), ook al zijn er ook heel, heel veel mensen vermoord vanuit communistische idealen en door communistische regimes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35325473
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

De man heeft lovende biografieën geschreven over 1 van de grootste monsters uit de geschiedenis van de mensheid, adolf die europa stortte in een slachtpartij van 50 miljoen doden, niet alleen joden nee, maar voor de rest respect voor de betrouwbare historicus Irving die altijd en alleen citeert uit de data die hij heeft. Naar welke bibliotheek ging 'ie eigenlijk? Die van Teheran?
Hoewel sommige ideeen van hem stompzinnig zijn, is het wel belangrijk dat er een tegengeluid is. Zeker over zo'n belangrijke misdaad als de holocaust. En iemand veroordelen tot 3 jaar cel omdat zijn ideëen niet overeenkomen met de algemeen geaccepteerde historische gebeurtenissen is simpelweg crimineel. Laat hem dan 1000 uur bejaarden verzorgen in een joods bejaardentehuis ofzo.

Dit is slechts marginaal beter dan die hysterische moslimwoede over een paar fucking cartoons.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:01:05 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35326072
Iran verbaasd over vonnis Irving

Iran vindt dat Westerse landen niet
consequent omgaan met de vrijheid van
meningsuiting.Teheran wijst daarbij op
de veroordeling van David Irving.

David Irving,een Britse historicus,is
in Oostenrijk veroordeeld tot drie jaar
cel omdat hij de holocaust had ontkend.
De Iraanse minister van Buitenlandse
Zaken zegt dat het Westen altijd van
iedereen respect eist voor de vrijheid
van meningsuiting,maar daar zelf weinig
van terechtbrengt.

De Iraanse minister vraagt zich verder
af waarom het Westen blijft volhouden
dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zes
miljoen joden zijn omgebracht.

Bron: NOS Teletekst
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35327275
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:55 schreef RM-rf het volgende:

Tevens vind ik het nogalk twijfelachtig om mensen te veroordelen voor een mening die ze 17 jaar terug hadden ... In die tijd liepen er ook veel mensen nog weg met het communisme (iets dat zelfs heden ten dage niet 'verboden' is), ook al zijn er ook heel, heel veel mensen vermoord vanuit communistische idealen en door communistische regimes
Nogal kort door de bocht...
Dat 'veel mensen' in het Nederland van 1989 klopt al niet.
En die enkelen van toen waren geen aanhangers van massamoord.
Bestond de CPN toen nog ? Die waren toen al lang vóór democratie en tegen massamoord
En zoveel is er niet mis aan communistische idealen als klasseloze maatschappij, productiemiddelen aan het volk, geen uitbuiting en onderdrukking van adel en rijken... wél aan de praktijk.
Hoeveel mensen zijn er niet gedood/vermoord vanuit de idealen "vrijheid en democratie" of "vrijheid voor het vaderland" .
Sec genomen zijn het allemaal prima idealen... alleen in de realiteit gaan bepaalde uitvoerders in de fout.
pi_35329328
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:01 schreef Hallulama het volgende:
Iran verbaasd over vonnis Irving

Iran vindt dat Westerse landen niet
consequent omgaan met de vrijheid van
meningsuiting.Teheran wijst daarbij op
de veroordeling van David Irving.

David Irving,een Britse historicus,is
in Oostenrijk veroordeeld tot drie jaar
cel omdat hij de holocaust had ontkend.
De Iraanse minister van Buitenlandse
Zaken zegt dat het Westen altijd van
iedereen respect eist voor de vrijheid
van meningsuiting,maar daar zelf weinig
van terechtbrengt.

De Iraanse minister vraagt zich verder
af waarom het Westen blijft volhouden
dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zes
miljoen joden zijn omgebracht.

Bron: NOS Teletekst
Van alle mensen op aarde zijn zij wel de laatsten die zich daar druk over zouden moeten maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:30:18 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35329396
Als het aan mijn ligt worden die wetten geschrapt die het ontkennen van de Holocaust strafbaar maken. Ok, het is belachelijk om het te ontkennen, maar het moet wel mogelijk zijn in Westen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35331191
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Als het aan mijn ligt worden die wetten geschrapt die het ontkennen van de Holocaust strafbaar maken. Ok, het is belachelijk om het te ontkennen, maar het moet wel mogelijk zijn in Westen.

²
Het moet volgens Iran ook mogelijk zijn, maar ze schreeuwen moord en brand als men een cartoon maakt van de profeet. Het werkt twee kanten op!
pi_35331192
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Nee dat moet het niet
Oostenrijk is 1 van de Daders en heeft daarom een hele speciale rol met betrekking tot de Holocaust en de "Wiedebetätigung"

Er lopen nog steeds levende daders rond en een heleboel survivors.
In een land als OOstenrijk is het daarom gepast , dat het ontkennen van de grootse industriele moord ooit ;
Niet wordt onkend
Niet belacheljk wordt gemaakt
Niet word genuanceerd
NIet wordt goed gesproken

Daarom kent men in Oostenrijk net als in Duitsland deze wet.
en waarom ik hier nu smileys heb begrijp ik even niet ?

[ Bericht 3% gewijzigd door CANARIS op 21-02-2006 16:19:17 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:28:15 #18
9902 Lestat
the vampire...
pi_35331877
Fijn zeg, die vrijheid van meningsuiting. Iran heeft gelijk, als het 1 mag (spotprenten van Mohammed) dan moet het andere ook kunnen.
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:36:56 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35332294
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:

Het moet volgens Iran ook mogelijk zijn, maar ze schreeuwen moord en brand als men een cartoon maakt van de profeet. Het werkt twee kanten op!
Heerlijk toch? We confronteren elkaar met elkaar, fantastisch, net als in een relatie, zie de tekst van een recente hit van Blof:

"En ik vraag niet om je hand, maar om je vingers, die mij wijzen op mijzelf."
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35335551
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een kritische houding tegenover de holocaust illegaal is. Smakeloos en zeer kwetsend voor sommige, maar wel vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:55:54 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35335636
hij bekent schuld en weet nu beter. lijkt me nou niet echt een zaak waar veel juridische gronden zijn voor de eis van gevangenisstaf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35336167
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:55 schreef zoalshetis het volgende:
hij bekent schuld en weet nu beter. lijkt me nou niet echt een zaak waar veel juridische gronden zijn voor de eis van gevangenisstaf.
Het inademen van zuurstof zouden ze ,m moeten verbieden maar hij ontkend de Holocaust niet meer en daar gaat het om. Voorderest gaat hij z,n goddelijke gang maar.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:10:33 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35336314
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Frances het volgende:

[..]

Het inademen van zuurstof zouden ze ,m moeten verbieden maar hij ontkend de Holocaust niet meer en daar gaat het om. Voorderest gaat hij z,n goddelijke gang maar.
dat bedoel ik. maak van hem geen symbool. gewoon laten wegkwijnen in krochtige achterkamertjes waar ieder mens reuma van zou krijgen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35336513
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een kritische houding tegenover de holocaust illegaal is. Smakeloos en zeer kwetsend voor sommige, maar wel vrijheid van meningsuiting.
Kritiek maakt gebruik van bepaalde vormen van denken. Irving negeert feiten. Dat is niet kritisch, dat is een teken van manipulatie. Kritisch denken is helemaal niet illegaal.
pi_35336617
En ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')