abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35300114
Hoewel ik normaal gesproken niets aan te merken heb op de NS en dat eeuwige gezeur over vertragingen nergens op vind slaan moet ik toch ergens mijn ei kwijt over iets wat gisteren plaatsvond, klaagbaak lijkt me geschikt hiervoor.

Ik ging zaterdag van Vlaardingen Centrum naar Uitgeest, dat kost ¤ 22,95, ik als arme student heb het niet zo breed dus ik had ff wat geld geleend van een maat van mij. Ik had ¤ 25 in briefgeld gekregen, eerst omwisselen bij de sigarenboer (die me al zwaar geirriteerd aankeek) en toen naar de kaartjesautomaat gegaan. Ik allemaal 2 euro's d'r in flikkeren, terwijl een hele rij achter me stond. Ik moest een retour hebben, want ik zou blijven logeren. Bij mijn chickie uiteraard

Dus ik al dat geld erin getiefd en toen moest ik 2e klasse selecteren enzo en toen kwam ik bij de datum aan, ik drukte op alleen vandaag geldig (hoe dom is dat ) dan hoefde ik dat kaartje niet te stempelen. Flex, ik in die trein zitten en dat hele kuteind naar Uitgeest gereden.

- Knip - Nog langer zeikverhaal wat totaal niet relevant is - Knip -

En toen ging ik weer naar huis. Ik was er inmiddels achtergekomen dat op het kaartje 'dagretour' stond en dat het hoogstwaarschijnlijk niet geldig was. Dus eenmaal in de trein gestatp zocht ik gelijk een conducteur op en legde het aan hem uit. Hij zei letterliijk 'Oh, dat kan gebeuren, goed dat je het zegt. Maar let volgende keer wel wat beter op." Naja, ik ging dus zitten en ging bij Amsterdam Sloterdijk eruit om vervolgens over te stappen op de trein richting Rotterdam Centraal.

Ik zat nog geen 5 minuten in die ************trein en er komt alweer zo'n NS loser naar mij toe, kaartje graag. Ik liet hem zien en legde het verhaal uit. Die kerel wou het niet geloven en begon al te schrijven en vroeg naar mijn legitimatie. Ik helemaal flippen natuurlijk. "vieze *****nazi, wat doe je, ik heb toch een kaartje gekocht ben je fucking scheel ofzo" (ja, dat heb ik echt gezegd )

Naja, kwamen paar collega's bij en ik werd steeds pissiger. Alweer in staat om die lui overhoop te steken besloot ik maar een keer verstandig te zijn en me mond dicht te houden. Ik uit het raam kijken, vraagt die dombo wat is je adres en postcode. "Straatnaam XX, 3132XX Vlaardingen" Ik probeerde dit nog vrij netjes te zeggen maar blijkbaar lukte dat me niet heel erg. "Met jou valt niet te praten, ik ga nu de politie erbij halen" en die vuile grafkankermongool loopt zo weg, met mijn fucking legitimatie.

"Doe maar, met jullie valt toch niet te praten, stelletje analfabeten. Weten jullie waarom jullie met z'n 2-en zijn, DE EEN KAN LEZEN EN DIE ANDERE JOSTI KAN SCHRIJVEN! Dus ik ging maar weer uit het raam zitten turen, ze waren inmiddels al vertrokken richting een ander coupe. Ik dacht eindelijk rust, toen pas viel het me op dat die trein best vol zat en dat aardig wat mensen in mijn richting keken

Eenmaal aangekomen op Rotterdam Centraal stapte ik de trein uit en zat die conducteur als staan bij de politie, heel gesprek gehad met die lui en ik was niet voor rede vatbaar. Die agent zei zo van "als je je niet normaal gedraagt gaan we je arresteren" Ik zo van, "IK WIL GEWOON MET FUCKING RUST WORDEN GELATEN, GEEF DIE BOETE EN JE BENT VAN ME AF" Zegt die conducteur "moet ik wel je adres hebben" "Oh" was het enige wat ik nog uit kon brengen.

Ik heb toen mijn adres gegeven en het hele verhaal uitgelegd en ook een lulverhaal op zitten hangen dat ik een kutweekend achter de rug had en op zich geloofden ze het wel, maar die boete moesten ze nu wel geven. Hij gaf me nog zo'n kaartje en zei op een vriendelijke toon "Je kunt het eventueel nog proberen terug te vorderen, vaak lukt dat wel" Inmiddels ben ik ook weer gekalmeerd en heb nog mijn excuss aangeboden en toen ik weg ging gaf ik hem nog een hand, hij zei, dat hoor ik wel vaker zulk soort dingen. Ik uitleggen dat ik gewoon om zulk soort dingen helemaal kan gaan flippen en dan dingen zeg die ik helemaal niet wil zeggen ( )

Even een korte samenvatting: Ik ging naar een vriendin met de trein, netjes een kaartje gekocht, door onoplettendheid op 'vandaag geldig' gedrukt, op de terugweg het uitgelegd, overgestapt, nog een keer het verhaal uitgelegd, ze wilden er niks van weten, beetje beledigd, uiteindelijk spoorwegpolitie erbij, verhaal nog een keer uitgelegd, alles uitgepraat, maar toch boete gehad.

Maar het was verder wel een leuk weekend.

Mogelijke reacties:
- Loser, had je maar beter op moeten letten toen je het kaartje kocht.
- Beetje gaan schelden op die conducteurs terwijl het je eigen schuld was.
- Lekker voor je!
- TVP
- < insert bash reactie >
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35300175
Als student heb je toch gewoon OV? En als je week OV hebt, dan heb je korting als je in het weekend wil reizen toch?
pi_35300229
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:03 schreef fallrite het volgende:
Als student heb je toch gewoon OV? En als je week OV hebt, dan heb je korting als je in het weekend wil reizen toch?
Die ben ik kwijt

Kut, een typo in de TT

[ Bericht 6% gewijzigd door t0y op 21-02-2006 02:53:27 ]
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35300328
Best wel achterlijk, koop je een dagretour voor de zaterdag, kost precies evenveel als een weekendretour, gaan ze daar over lopen zeiken. Wat een mongolen.
For great justice!
pi_35300376
Wie is er nu de grotere analfabeet? Die man die z'n werk doet, of die josti die heel bewust het verkeerde kaartje kocht en dan moordneigingen krijgt als hij betrapt wordt.

Je had ook gewoon naar een loket kunnen gaan met je kaartje en je transactiebon en dan hadden ze hem wel omgewisseld. En niet zeuren dat dat moeite had gekost, nu kost het je nog meer.

Zult.
pi_35300401
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:04 schreef t0y het volgende:

[..]

Die ben ik kwijt

[..]
Mogelijke reacties:
- Loser, had je maar beter op moeten letten toen je het kaartje kocht.
- Beetje gaan schelden op die conducteurs terwijl het je eigen schuld was.
- Lekker voor je!
- TVP
- < insert bash reactie >

pi_35300447
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:07 schreef Jossos het volgende:
Wie is er nu de grotere analfabeet? Die man die z'n werk doet, of die josti die heel bewust het verkeerde kaartje kocht en dan moordneigingen krijgt als hij betrapt wordt.
Ik moest lachen
pi_35300462
Altijd lastig te vinden dat weekendretour knopje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35300510
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef LostFormat het volgende:
Altijd lastig te vinden dat weekendretour knopje.
Hey, als je haast hebt en staat een rij achter je, dan voel je je opgelaten, ja! Dan wil je dat die fase zo snel mogelijk voorbij is!
pi_35300565
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Sorry. Ik weet dat de waarheid zeer doet. Denk maar zo, je had wel een leuke weekeinde gehad, die vent wordt de hele week de huid volgescholden door van die kneuzen.
pi_35300610
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:09 schreef t0y het volgende:

[..]

Hey, als je haast hebt en staat een rij achter je voel je je opgelaten ja en dan wil je dat diie fase zo snel mogelijk voorbij is
Een grote mond tegen conducteurs hebben maar wel geintimideerd door een lange rij worden. Sneu figuur.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35300642
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:11 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Een grote mond tegen conducteurs hebben maar wel geintimideerd door een lange rij worden. Sneu figuur.
Ik voel alweer aan mijn water waar dit topic toe gaat lijden leiden:(

En trouwens er stond een negert achter me in de rij, die zijn niet te vertrouwen.
pi_35304442
Ik vind voor het het stukje met "grafkankermongool" er in zeer sterk.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:23:54 #14
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35310475
Wat een mietje ben jij... eerst een beetje de grote vent uithangen en een paar semi-ambtenaren de huid vol schelden en als het erop aankomt als een laffe hond een beetje je excuses aan gaan zitten bieden...

Bezint eert gij begint, lamzak
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_35313640
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:23 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een mietje ben jij... eerst een beetje de grote vent uithangen en een paar semi-ambtenaren de huid vol schelden en als het erop aankomt als een laffe hond een beetje je excuses aan gaan zitten bieden...

Bezint eert gij begint, lamzak
Daar is het nu een beetje laat voor.
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:33 #16
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_35314473
Als je tijdens die overstap al wist dat dat kaartje je in de problemen kon brengen, had je toen dus een andere moeten halen of gewoon een vent zijn en je boete accepteren omdat je nalatig gehandeld hebt
Tevens -purist.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:42:06 #17
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35315579
Ja, kut NS...ik koop een verkeerd kaartje en nog gaat die lul zeiken. Wat een kut bedrijf

Koop ik voor 1 euro een kaartje Enschede-Hengelo, maar omdat ik eis via Groningen wordt die gast link...

Sommige mensen (zoals TS) snappen het gewoon niet...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35315635
Stelletje kontenneukers hierzo.
pi_35315734
Mooie OP...verder redelijk herkenbare situatie...Valt onder het motto: shit happens
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_35315806
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:51 schreef DeeCruise het volgende:
Mooie OP...verder redelijk herkenbare situatie...Valt onder het motto: shit happens
Goh, toch nog een redelijk persoon op fok
pi_35316234
Geweldig uitgebreide OP, hulde .
pi_35316242
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 02:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
En jij hebt gezocht. Ik lees morgens.
pi_35316252
Niet eens gezocht.
pi_35316277
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 02:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dank u
pi_35316324
TT gefixed en wat bash reacties verwijderd. En nu ook kappen met dat kansloze gebash richting de TS, nergens voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')