abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 20 maart 2006 @ 20:13:01 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_36210628
Het enige engiszins memorabele Mac-moment voor mij was een heel aantal jaren geleden met een vriendin in een Londense Mac. De begane grond was vol dus we moesten met onze dienblaadjes vol vettigheid de trap af naar de kelder waar nog meer tafels stonden. Er zaten een paar mensen op de trap en de beker cola van m'n vriendin viel om, deksel schoot open en alle cola droop over de arme trapmensen heen. Dan denk je de poppen aan het dansen te hebben maar nee hoor, na menig 'sorry! Sorry I'm sorry I'm so sorry!' van mijn vriendin bleven de mensen lachen en zeggen "It's alright, don't worry!"

Aardige mensen, die Britten.
pi_36210907
Mijn ervaringen met de Macs in andere landen

Engeland Newcaslte: redelijk, soms warm, vaak niet te vreten
Engeland Londen: beter dan newcastle
Spanje vaste land: is wel te eten, brugers waren warm en de patat was wel lekker
Spanje Tenerife: niet te vreten, wel warm, maar me maag kon het niet aan, ben een dag ziek geweest. Wordt slecht klaar gemaakt, vaak slappe patat

Frankrijk.... Echt de beste mac van europa Die bij eurodisney zit dan. Wij kregen pas ons eten als alles vers en dus HEET was klaargemaakt.... Daar zijn de lekkerste McChickens... en patatjes.... gewoon zo lekker gegeten! (en veel )
  woensdag 22 maart 2006 @ 05:51:11 #208
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_36253996
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:19 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn ervaringen met de Macs in andere landen

Engeland Newcaslte: redelijk, soms warm, vaak niet te vreten
Engeland Londen: beter dan newcastle
Spanje vaste land: is wel te eten, brugers waren warm en de patat was wel lekker
Spanje Tenerife: niet te vreten, wel warm, maar me maag kon het niet aan, ben een dag ziek geweest. Wordt slecht klaar gemaakt, vaak slappe patat
Alle Mac's zijn niet lekker Er is toch zo veel beter te koop in de wereld op het gebied van fast-food!
pi_36254015
In Parijs smaakte de cheeseburgers & quarterpounders een beetje nat en klef, ze waren net zo lauw en taai als in NL, je wordt gewoon vaak genaaid bij de Mac, meestal ligt "dat spul" er al een tijdje en dan krijg je dus een lauwe,kleffe burger en dat is gewoon schandalig maar dat zal de Mac aan ze reet roesten
En wat niemand weet; die pubers in de keuken vinden het grappig om voor de gein op hamburgers te spugen of ze op de grond te laten vallen om ze vervolgens aan nietsvermoedende klanten te geven
Volgende keer toch maar naar de Burger King of KFC...

[ Bericht 29% gewijzigd door ilona-scuderia op 22-03-2006 06:27:40 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 06:40:36 #210
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36254086
En die geintjes halen ze bij de BK of KFC niet uit denk je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:10:47 #211
130803 Gripper
Get a grip
pi_36255141
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 06:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
In Parijs smaakte de cheeseburgers & quarterpounders een beetje <knip>
Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Jules: They don't call it a Quarter Pounder with cheese?
Vincent: No man, they got the metric system. They wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is.
Jules: Then what do they call it?
Vincent: They call it a Royale with cheese.
Jules: A Royale with cheese. What do they call a Big Mac?
Vincent: Well, a Big Mac's a Big Mac, but they call it le Big-Mac.
Jules: Le Big-Mac. Ha ha ha ha. What do they call a Whopper?
Vincent: I dunno, I didn't go into Burger King.

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36259559
Buiten de EU wil je helemaal niet naar de Mac. Althans, niet voor vlees. Op de EU-dagen word het vlees 4 keer zo langzaam verwerkt omdat de EU strengere eisen heeft. Met name voor de VS word het vlees als een razende idioot verwerkt waardoor er geen tijd is om bijvoorbeeld stront op te ruimen. Inderdaad: de kans dat jouw stukkie vlees in een bak heeft gezeten die besmet is met stront, is 1 op 4.
pi_36259633
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:10 schreef Gripper het volgende:

*knip*
Briljant gesprek in een briljante film
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36262065
In Kyiv (Oekraïne) was ik naar de Mac bij het Centraal Station, daar heerlijk gegeten met mijn vriendin, 2 big mac menus, extra mc chicken en een salade, extra aardappel partjes en gratis saus voor nog geen 5 euro in totaal )). Beetje jammer van die bedelaars verder die soms zelfs zo brutaal zijn dat ze je eten gewoon van je tafeltje afpakken, gelukkig steeds door een manager eruit gezet en het eten wat die bedelaar probeerde te pakken werd steeds keurig vervangen door nieuw eten .
Verder in Dnipropetrovsk ook nog heerlijk gegeten bij de Mac waar men zelfs bier kon bestellen. Was wel grappig, in Oekraïne noemen de jongeren de Mac vaak Free Toilet (vertelde mijn vriendin mij tenminste). Erg schoon en ruim trouwens in Dnipropetrovsk, die in Kyiv was wat krapjes en zelfs rond 0:00 erg druk maar kan ook komen omdat de slaaptreinen rond dat tijdstip vaak vertrekken
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2006 @ 14:48:27 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36264661
Ik heb bij de mac in Parijs wel is gegeten Die was heel erg lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:56:55 #216
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_36269394
Toevallig, ik wou net vertellen over 2 mensen uit onze groep (schoolreisje in de bus naar Parijs) die nog met een voedselvergiftiging het ziekenhuis in moesten na een bezoek aan de Mac daar.
Lekker voor die meiden ook, klasgenoten leraren enz gaan allemaal naar Nederland lig je dan met z'n 2en in een Frans ziekenhuis 100en kilometers van huis..
It's okay to be white
pi_36269973
Ik moet lachen om de mensen die zo geschokt lijken te zijn dat een internationale franchise met grotendeels vaste regelgeving wat betreft het eten overal ter wereld zo gelijk blijkt te zijn.

Ontopic:

Die Mac in Kobe is errug ok. Leuke kassameisjes
En ja, het smaakte haast precies hetzelfde.
pi_36286232
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef Jossos het volgende:
Die Mac in Kobe is errug ok. Leuke kassameisjes
En ja, het smaakte haast precies hetzelfde.
Die leuke kassameisjes heb je hier in Japan overal.
pi_36291437
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die leuke kassameisjes heb je hier in Japan overal.
pi_36313587
McDonald's Zell am See
A-5700 Zell am See, Loferer Bundesstraße 4

Ze hadden bijna hetzelfde als hier in Nederland, ze hadden meerdere smaken van McFlurry en ze hadden er bier Verder was het hartstikke druk (Maar wat wil je als je met 55 man 15 minuten voor sluitingstijd binnen komt lopen
pi_36333751
- In Budapest was de Mc chicken precies hetzelfde (wat was dat lekker na anderhalve week te hebben gebackpackt in de middle of knowhere in Roemenië, met dat lichtgewicht voedsel!)

- In Oostenrijk (Saalfelden) heb ik een keer een Mc menu gegeten, waarvan de burger zo groot was dat je er met een heel gezin van kon eten. En dan zat er nog een berg patat bij en een liter cola, pfffffff.

- In Antwerpen verschilt het niet van de Nederlandse, maar je mag wel onbeperkt je eigen sausjes tappen.

Conclusie: De burgers zijn eigenlijk overal hetzelfde, maar die lekkere Macsaus die ze hier in Nederland hebben vind je niet in het buitenland.
pi_36333824
Ow ja, dan vergeet ik Noorwegen. Daar vragen ze of je je eten wilt meenemen of daar wilt opeten. Eet je het binnen op dan betaal je daar extra voor.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:33:00 #223
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36334186
Leuk topic! Eens even denken.

Californië: erg goor, heel vet vergeleken met de meeste Mc's
Mendoza (Argentinië): prima Mc, inclusief McCafe, erg goede aanwinst.
Australië: lekkere veggieburgers en ook McCafe
UAE, Al Ain, Al Jimmi Mall: goede Mc, eerst hadden ze groenteburgers en saladshakers, helaas nu niet meer.
Innsbruck: vaak lekkere tijdelijke snacks. Wel een keer heel slecht behandeld door één of andere kampffuhrerin bij dat ding vlak na de europabrug.
Tokyo (Narita): Niet veel bijzonders
Milaan: Ook niet veel bijzonders
Geneve: Prima, niks bijzonders
Venetië: weet niet eens meer of ik er binnen ben geweest. De golden arch staat er in elk geval absoluut niet mooi in het straatbeeld.
Luxemburg: Prima Mc, je kunt er wel lekker buiten zitten op dat plein (geen idee hoe het heet ).

En verder vast nog wel meer in Belgie en Duitsland, maar dat was meer langs de snelweg geloof ik.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_36335624
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Sabsie het volgende:
Ow ja, dan vergeet ik Noorwegen. Daar vragen ze of je je eten wilt meenemen of daar wilt opeten. Eet je het binnen op dan betaal je daar extra voor.
BELACHELIJK
pi_36335746
In Ecuador gebruiken ze nogal erg veel zout voor op de frites. Overgens staan er standaard 3 zwaar bewapende militairen op wacht ivm overvallen .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_36346188
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:20 schreef ILCILA het volgende:
Ik werk dus bij de mac,
hadden met kerst een fleecetrui gekregen. (met M logo erop)

Was op vakantie in praag, wij daar naar de Mac, ik die trui is voor de gein aan, sta je daar in de rij, komt opeens een manager aan (man in wit bloesje ipv blauw shirtje) en trekt je naar een lege (gesloten) kassa toe, en vraagt met nog 2 medewerkers achter hem wat je wilt eten, en of je nog een toetje wilt, toetje en drinken hoefde ik niet te betalen en ook alles werd door een medewerker naar mijn tafeltje gebracht en later toen ik het ophad weer afgeruimd ik doe is vaker mijn Mac Trui aan als ik naar de mac ga ! in het buitenland...
Beetje offtopic misschien maargoed, zo was ik vorige week met wintersport in Frankrijk en omdat we met een grote groep waren kregen we van Husk van die truien, op de achterkant de naam van onze vereniging en op de voorkant stond het logo van Husk BV. Nu was ik met 2 andere mensen die ook die trui aan hadden naar een of ander Nederlandse kroeg gegaan daar waar we normaal niet heen gingen en toen werd ons constant gratis drank aangeboden. Wij daar op in gaan natuurlijk en later bleek dat ze dachten dat wij de reisleiding van Husk waren .

Ontopic:

Munster (Duitsland) : gokkasten vielen wel op, verder gewoon net als in Nederland
Briancon (Frankrijk) : ook niet echt bijzonder, was tijdens wintersport en we hadden toen zo'n net gejat van de piste waarop staat "Relantir Slow" oid. Wij daar bij de Mac uitgebreid dat net zitten bekijken, komt er ineens een mannetje binnenlopen met een ski-instructeursjas aan

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2006 01:27:26 ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:25:43 #227
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36346255
In New York. kaneeldonuts maar dan in mini uitvoering. eenhapsdonuts. Yummie!!!!!
pi_37438292
De mac in Beijing (China) was aardig lekker. Ik kwam aan in het hotel en we wilde wat eten. We keken uit het raam en tegenover ons hotel zat een mac...Beslissing was gauw gemaakt hehe.

Met handen en voeten aanwijzen wat we wilde op die bestelborden die boven de keuken hangen. Ze konden daar geen Engels. Toendertijd (2003) gewoon precies dezelfde keuzes als in NL. Had een bigmac menu en cola. Qua smaak identiek als in Nederland. We hadden wel veel aandacht haha

De mac was knus maar erg proper. Zag eruit als een gemiddelde NLse mac, dus Westers. Geen chinese invloeden op het personeel na hehe.

De andere buitenlandse mac is die bij Broadway in New York. Ik was er om half 11 s'ochtends, was te laat voor ontbijt in hotel hehe. Echt super druk met (vatsige) amerikanen en zakenlieden. Een big mac menutje naar binnen geschoven, was erg goed te doen, ook dezelfde smaak als in NL.

Volgens mij is overal op de wereld dezelfde smaak ipv van een smaak varientatie....toch?
pi_37438622
@ renz0r, hadden ze bij de MacDonalds in Beijing toen geen kaart voor mensen die geen Chinees kunnen? Ik ben er in Beijing niet geweest maar wel bij de Kentucky Fried Chicken en die hadden gewoon een aparte kaart met foto's en dan de namen in het Chinees en Engels er op.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37439105
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:12 schreef Vava het volgende:
@ renz0r, hadden ze bij de MacDonalds in Beijing toen geen kaart voor mensen die geen Chinees kunnen? Ik ben er in Beijing niet geweest maar wel bij de Kentucky Fried Chicken en die hadden gewoon een aparte kaart met foto's en dan de namen in het Chinees en Engels er op.
Niet dat ik weet, er hingen foto's van alle menu's en al het overige eten/ drinken wat ze hadden en dan chinese tekens eronder. Dus het was wijzen en klaar.
pi_37439125
Mac in Curaçao gaat wel redelijk, stuk goedkoper in ieder geval. En alles is een maatje groter (Amerikaanse maten)

Mac in Napels ging ook wel, gewoon zelfde als in Nederland. Dat geldt ook voor die in Rome.

Mac in Cannes is echt té duur, maar wel een super relaxt terras aan de boulevard. Daar heb ik wel van genoten . Maar het is echt 8 euro voor een menu ofzo. Belachelijk.

Wat ik trouwens wel mooi vind in Frankrijk is die Royale with Cheese, geniaal. Ik moet altijd denken aan Pulp Fiction (verder houd ik het bij de Big Macs )

Mac in Orlando en Miami vond ik heel erg vergelijkbaar met hier ook eigenlijk..

Nu ben ik er vast nog een hoop vergeten maar het komt allemaal op hetzelfde neer
pi_37439343
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:52 schreef Litman het volgende:
Mocht je in Italië om de een of andere duistere reden enorm de behoefte hebben om naar McDonalds te gaan, ga dan in Rome naar de Mac tegenover het Pantheon. Het beste uitzicht van Europa (vanuit een McDonalds)

Klopt daar ben ik ook geweest, fantastisch
  zondag 30 april 2006 @ 23:07:31 #233
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37440730
De mac in Sydney was wel te doen. Weinig bijzonders in vergelijking met Auckland.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 30 april 2006 @ 23:14:03 #234
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37440938
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:31 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Klopt daar ben ik ook geweest, fantastisch
Is de nieuwe Postbank reclame niet daarvandaan opgenomen?
pi_37440992
De Mac in amsterdam was lekker gister
pi_37441124
De mac in de USA is lekker vet Ze serveren ook ontbijt, zoals scrambled eggs en van die broodjes waar het vet uitdruipt als je erin knijpt
  zondag 30 april 2006 @ 23:23:35 #237
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_37441248
kipnuggets in Venezuela!
Smaken anders maar toch beter. lekker knapperig! jumm
Schudden voor gebruik
pi_37441593
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De mac in de USA is lekker vet Ze serveren ook ontbijt, zoals scrambled eggs en van die broodjes waar het vet uitdruipt als je erin knijpt
Hebben ze in NL ook hoor, maar wel een karig ontbijtje geloof ik.

In Australie heb ik wel eens zo'n ontbijt gehad, zat ook zo'n soort aardappelkoek bij (kan ff niet op de naam komen) ach, voor een keertje best lekker maar ik hoef het niet vaker.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37441827
De mac in karlovy vary (CZ) was uhh, ja, normaal alleen een stuk goedkoper.
En die in Alanya was ook normaal en ook qua prijs bijna gelijk. Alleen moet je daar dus in YTL betalen (lira's dus, maarja, turkije he )
  maandag 1 mei 2006 @ 00:30:34 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37443111
Mac in Istanbul was goed te doen. Het Mac köfteburger menu is een regelrechte aanrader
Heb wel dubbel gelegen om de muziek. Ze draaiden dus elke dag Robbie Williams met Feel volgens mij en die bleef dan hangen En de dag erop weer En de dag erop weer (niet dat we er zo vaak kwamen hoor ) Maar ze hadden dus maar 2 plaatjes daar, een van Madonna en een van Robbie die bleef hangen. Ik zou echt gek worden als ik daar zou werken

Best lekkere medewerksters trouwens
  maandag 1 mei 2006 @ 01:05:52 #241
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_37443625
Hier in emmen zijn de hamburgers trouwens bijna standaard lauw Vandaar ik meestal zonder augurk erbij bestel, maw dat ze dus een nieuwe moeten maken die je meteen krijgt zodra hij klaar is.
It's okay to be white
pi_37443910
quote:
Op maandag 1 mei 2006 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Mac in Istanbul was goed te doen. Het Mac köfteburger menu is een regelrechte aanrader
Heb wel dubbel gelegen om de muziek. Ze draaiden dus elke dag Robbie Williams met Feel volgens mij en die bleef dan hangen En de dag erop weer En de dag erop weer (niet dat we er zo vaak kwamen hoor ) Maar ze hadden dus maar 2 plaatjes daar, een van Madonna en een van Robbie die bleef hangen. Ik zou echt gek worden als ik daar zou werken

Best lekkere medewerksters trouwens
je moet alleen je eten goed vasthouden als je het meeneemt naar buiten... ik liep lekker wat kipnuggets naar binnen te proppen terwijl ik naar m'n hotel liep vanaf Taksim plein, 1e jochie probeert m'n nuggets te pikken... de 2e probeert m'n fanta te pikken
  maandag 1 mei 2006 @ 01:53:53 #243
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_37444146
Praag: Lekker goedkoop alleen de verpakking van de burgers was dat ook waardoor ze snel koud werden. Wel hadden ze toen een soort 'china' week waarbij je een soort loempia/vlammetjes met saus kon bestellen waar ik erg goed schijt van kon maken. Een week op geleefd daar. Het personeel deed nog goed hun best in het Engels waardoor het bestellen nog aardig ging. En... mac bier

Moskou: Beleefd personeel maar de rijen waren ongelofelijk lang - de mac is daar echt immens populair. Kan me niet herinneren dat ze daar speciale dingen hadden. Engels was niet best daar maar dat wisten ze op te lossen door binnen no-time met een vertaalkaart met plaatjes te komen.

Parijs: Personeel spreekt voor geen hol engels en doet ook niet hun best te helpen als je geen Frans spreekt lijkt het wel. Ze hadden wel van die aardappelpartjes die je kon bestellen in plaats van friet en dat was prima te raggen.

Lissabon: Op een of ander vaag lokaal broodje na prima.

Mallorca: Ongelofelijk traag en dom personeel. Voor onze groep 20 big macs bestelt. Pakken ze er eerst drie in die er al liggen... en gaan er vervolgens 20 bij bakken waardoor we dus drie hele koude mee kregen. De mensen achter mij in de rij moesten wachten tot ze mijn volledige bestelling hadden gemaakt voordat zij mochten bestellen.

Geneve: Ook hier de 'pommes deluxe' in plaats van frietjes mogelijk. Net zoals de meeste locals goede talenkennis. Wel vrij duur.

De overige landen weinig speciaals eigenlijk.
  maandag 1 mei 2006 @ 12:18:29 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37450296
quote:
Op maandag 1 mei 2006 01:31 schreef illusions het volgende:

[..]

je moet alleen je eten goed vasthouden als je het meeneemt naar buiten... ik liep lekker wat kipnuggets naar binnen te proppen terwijl ik naar m'n hotel liep vanaf Taksim plein, 1e jochie probeert m'n nuggets te pikken... de 2e probeert m'n fanta te pikken
Aha jij bent er dus ook geweest! Toch wel vet daar in Istanbul he. Taksim
pi_45527271
In London (Liverpoolstreet) was het een drama. Ransige broodjes, smerige milkshake (verkeerde volgens mij zelfs). Alleen de patat was nog te vreten. London zal voor mij eeuwig de boeken in gaan als de stad met de slechte Mac
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:08:12 #246
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_45529412
Al de lekkere culinaire specialiteiten in het buitenland en jullie Nederlanders gaan natuurlijk weer naar de Mac.

Nemen jullie dan ook een pot pindakaas mee en hema worst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')