abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35298796
quote:
Wormen zijn parasieten, die leven in darmen en weefsels. Mensen kunnen elkaar besmetten, net als dieren. Maar ook een dier kan een mens besmetten en andersom. Drie wormensoorten komen het meest voor in ons land. Hieronder vindt u een overzicht van de symptomen en mogelijke behandelingen.

Vermoedt u dat u besmet bent met een worminfectie, raadpleeg dan uw huisarts. Deze kan de diagnose stellen en u wormdodende middelen voorschrijven.

Spoelwormen
De spoelworm lijkt op een regenworm: hij is 15 tot 40 centimeter lang en roze of rood van kleur. Als deze worm zich in de dunne darm bevindt, dan kunnen klachten ontstaan als buikpijn, diarree of verstopping. Als de spoelworm van de hond of kat wordt overgebracht op de mens, dan heeft de patiënt soms ook last van kriebelhoest of koorts.

Zo kunt u het voorkomen: spoel groente en fruit goed af voordat u het eet en was de handen zorgvuldig na contact met zand uit de tuin of zandbak. Dek de zandbak af als er geen gebruik van wordt gemaakt. Ontworm uw huisdieren met regelmaat.

Aarsmaden
Aarsmaden zijn kleine, wit tot lichtgele wormpjes die 0,5 tot 1,0 centimeter lang zijn en meestal leven in het onderste deel van de dunne darm of de blinde darm van kinderen. De eitjes van de maden worden vooral 's nachts op de huid rond de anus en de geslachtsdelen gelegd en veroorzaken jeuk. De besmetting vindt plaats via de vingers naar een voorwerp of voedingsmiddel en vervolgens naar de mond.

Zo kunt u het behandelen: pas een zeer strenge hygiëne toe. Niet krabben bij besmetting en zeer regelmatig de handen wassen. Was de anus en geslachtsdelen vaak, breng een jeukstillende zalf aan en knip de nagels kort. Was kleding en beddengoed regelmatig en op een hoge temperatuur.

Lintwormen
De lintworm 'eet' met u mee, bevindt zich voorin de dunne darm en kan vijf tot tien meter lang worden. Hij houdt zich met zijn kop vast aan uw darmwand. Besmetting kan resulteren in buikklachten, diarree en wat gewichtsverlies. In de ontlasting zijn vaak platte stukjes worm van één tot drie centimeter lang en een halve centimeter breed te ontwaren. De lintworm scheidt soms segmenten af, maar leeft zonder behandeling gewoon door in uw darm. Gelukkig komen lintwormen in ons land niet veel voor.

Zo kunt u het voorkomen: Eet geen rauw of halfgaar vlees, want hierin kunnen eitjes van de lintworm zitten. Was uw groenten goed, want deze kunnen gevoed zijn met mest waarin lintwormeitjes zaten.
bron

Brrrrr, geen fijne gedachte zo’n worm in je lichaam .

In ieder geval wat behandeling tips mocht je er last van krijgen. Het kan maar zo .
pi_35299021
Ik moet er niet aan denken.. vooral die lintwormen, 5 tot 10 meter?!
pi_35299132
Je moet wel weten dat je ze hebt, ik kan me voorstellen dat dit het laatste is waar je aan denkt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:43:47 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35299266
Je moet nog ff verder googlen. Je hebt nog veel mooiere wormen.
bv. Die je in het oog kan zien zitten, of die vanuit je long/luchtpijp in je slokdarm kruipen
Wat is dit voor goor topic
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35299303
Gatverrr

Daar moet je toch niet aan denken!
pi_35299305
heerlijk topic schatje

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_35299314
Ze weten ook hun weg te vinden naar de hersenen. Uit het archief van Fok!:
quote:
Volgens de Zuid-Chinese krant Morning Post hebben Chinese artsen een negen centimeter lange levende worm uit de hersenen van een man verwijderd. De 42-jarige man werd geopereerd voor een hersenkwaal, toen de worm ineens tevoorschijn kwam.

Deskundigen menen dat de man de worm binnenkreeg via zijn voorliefde om slangen en kikkers te eten. De worm zou zich zo een weg naar zijn hersenen hebben gebaand.
Maar goed, wij hebben dan ook geen voorliefde om slangen en kikkers te eten .
pi_35299354
Veel erger zijn de honderduizenden parasieten die elke maand hun handje ophouden en weigeren aan het werk te gaan en fokken als de pest
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 20 februari 2006 @ 19:46:29 #9
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_35299371
Wat een leuk topic
Ga doorrrrrr!
pi_35299508
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet nog ff verder googlen. Je hebt nog veel mooiere wormen.
bv. Die je in het oog kan zien zitten, of die vanuit je long/luchtpijp in je slokdarm kruipen
Wat is dit voor goor topic
Daar heb ik een programma van op TV gezien, helaas

Zo'n lintworm lijkt me echt vreselijk eng. Een lerares verzorging van de midelbare school vertelde dat ze vroeger in een bejaardentehuis werkte als bijbaantje, en ze toen een lintworm vond in het bed van een oude vrouw
pi_35299558
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:43 schreef Hyperdude het volgende:

Dat schijnt door het eten van sushi te komen. Er is ook een verhaal van een meneer die iets bewegend in zijn oogbol zag zitten. Dat bleek een worm te zijn.
pi_35299614
Aarsmaden
pi_35299825
Kan ik dit topic ook weer verwarderen uit myAT.. ik blijf maar lezen en het wordt er niet smakelijker op

pi_35299947
Lijkt me vreselijk.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_35300013
nasty
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:00:49 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35300052
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat schijnt door het eten van sushi te komen. Er is ook een verhaal van een meneer die iets bewegend in zijn oogbol zag zitten. Dat bleek een worm te zijn.
Die heb je gewoon in Afrika hoor.
TOF!

Je hebt ook wormen die je onder de huid ziet zitten, klein sneetje maken en dan om een lucifer draaien om eruit te halen
pi_35300103
Wat liev
pi_35300265

Dat is de mijnworm uitvergroot.
pi_35300285
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef LedZep het volgende:
Wat liev
Nieuwe rage...
De worm als huisdier....
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_35300538
Echt een taboe onderwerp waar mensen niet over praten Ik zie fokkers nog niet roepen 'Oh, dat heb ik ook, erg vervelend inderdaad'

Dit topic deed me denken aan een dieetschandaal jaren geleden. Bleek er een lintworm eitje te zitten in Belgische dieetpillen Ja, dan wil je wel afvallen...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 februari 2006 @ 20:11:15 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35300604
Ik krijg trouwens wel altijd jeuk in me nek bij dit soort onderwerpen, hier of op TV
pi_35300615
volgens mij heeft iedereen wel eens aarsmaden
pi_35300636
pfff.... vies voor een paar lintwormpjes?

In Afrika zijn worm parasieten een stukje erger. Bijv. de Guinea worm (Dracunculus medinensis). Deze komen via slecht drinkwater binnen. Wel eens op TV gezien, dat waren geen fijne beelden.

pi_35300646
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:11 schreef freecell het volgende:
volgens mij heeft iedereen wel eens aarsmaden
Maar als je het vraagt heeft nog nooit iemand het gehad
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 februari 2006 @ 20:12:39 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_35300689
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:05 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Dat is de mijnworm uitvergroot.
Geweldige foto

En volgens mij heeft ieder kind wel eens aarsmaden gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties