abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2006 @ 18:51:25 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_35297177
net in editie NL

De Top Tien ‘Onzinnige Regels’

Zitplicht voor terrassen; horecabedrijven moeten goed in de gaten houden dat hun klanten zítten wanneer ze hun biertje drinken. Staan op de terrassen is namelijk… verboden!

Reprorecht; bedrijven die een foto van hun pand maken, zetten ook graag de bomen uit hun straat op de kiek. Dat kan, maar daar moet belasting over betaald worden. Anders gaat iedereen zomaar bomen op de foto zetten!

Reinigingsrecht; ga nooit met meerdere bedrijven in één pand zitten. Elk bedrijf betaalt apart de kosten van de reinigingsdienst, die zijn niet deelbaar. Zo is de gemeente Amsterdam de meest winstgevende schoonmaakdienst van Nederland.

Verwarmingsverbod; in onder meer Oud Zuid mogen cafés in de winter hun terras uitzetten. Terrasverwarming is echter verboden. Zo voorkomt het stadsdeel dat de bewoners denken dat het altijd zomer is.

Het verbod op voetbalkijken-op-het-terras; Horecaondernemers mogen geen T.V. op hun terras zetten die voetbal vertoont. “Dat leidt tot onrust”, aldus burgemeester Cohen.

Vlaggenverbod: elk Amsterdams gebouw mag maximaal 2 vlaggen uithangen, tenzij er zeer bijzondere omstandigheden zijn. Vermoedelijk is dit verbod ingesteld omdat vlaggen teveel wind vangen.

Gevelwijzigingsverbod: Elke gevel waarop een letter veranderd wordt, moet daarvoor, jawel, een ‘vergunning’ aanvragen. Overigens klaagt een meerderheid van de ondernemers over de tijd die het kost om een vergunning te verkrijgen.

Plantenbakvergunningsplicht: Niet alleen moeten bedrijven een vergunning aanvragen voor het plaatsen van objecten tegen het raam aan de buitenkant van hun zaak (zoals een plantenbak), ook moet deze vergunning na drie jaar verlengd en dus opnieuw betaald worden. “Zo, meneer de slager, heeft u uw plantenbak wel verlengd??”

Uitschrijfverbod; het betrekken van een pand gaat natuurlijk gepaard met een inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie. Tóch kun je nog elke dag een deurwaarder op de stoep aantreffen, omdat de vorige bewoner zich niet heeft uitgeschreven. En daar kun je helemaal niets aan doen.

Verbod op deurmatten in de openbare ruimte: Een deurmat mag niet buiten je winkel liggen, maar mag alleen binnen. Zo zorgt de gemeente er voor dat voeten geveegd worden in goed verwarmde ruimtes.

dat zulke regels bestaan
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 20 februari 2006 @ 18:59:45 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_35297621
Tja A'dam sux
  maandag 20 februari 2006 @ 19:02:40 #4
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_35297636
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:59 schreef Snakey het volgende:
Niet echt een ONZ topic op deze manier. Maar, bronvermelding?
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:51 schreef borisz het volgende:
net in editie NL
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_35297759
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:02 schreef PsyCha het volgende:
Tja A'dam sux
ja
pi_35297818
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:05 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

ja
dat zeg ik lieverd
  maandag 20 februari 2006 @ 19:08:03 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_35297877
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:02 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

[..]

Dat is geen bron, dat is net zoiets belachelijks als de Telegraaf.
pi_35298121
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:06 schreef PsyCha het volgende:

[..]

dat zeg ik lieverd
Vooral die voetbalclub wat ze daar hebben.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:31:07 #9
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35298728
quote:
Zo voorkomt het stadsdeel dat de bewoners denken dat het altijd zomer is.
quote:
Zo zorgt de gemeente er voor dat voeten geveegd worden in goed verwarmde ruimtes.
.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35299019
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:14 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Vooral die voetbalclub wat ze daar hebben.
so true
pi_35299325
Ik ben maar blij dat ik in Zwolle woon.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:11:54 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_35300645
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:37 schreef PsyCha het volgende:

[..]

so true
Meid, ik ga van je houden !
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2006 @ 20:14:57 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_35300802
bron vermelding d66 amsterdam
http://www.d66amsterdam.nl/content/view/386/2/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_35300893
* mcDavid luistert: de hardheid: 15 piek
pi_35306555
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:11 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Meid, ik ga van je houden !
cool
  maandag 20 februari 2006 @ 22:26:54 #16
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35307568
Wat een regels Gelukkig woon ik in het zuiden des lands.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35309496
Die regels, hoe stoned waren die apen toen ze dat verzonnen?
pi_35323993
Was grappig item ja gisteravond. Ze noemden er maar 3 ofzo (of ik heb niet goed opgelet), maar de rest is ook leuk om te lezen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:11:24 #19
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_35324219
Er zijn ook andere verzamelingen met nogal merkwaardige wet- en regelgeving. www.crazylaws.com bijvoorbeeld heeft een lijst met de meest absurde wetten in Amerikaanse staten. Het is echter de vraag hoe betrouwbaar deze lijst is als je naar sommige wetten kijkt:

Alabama
- You may not have an ice cream cone in your back pocket at any time.
Arizona
- You may not have more than two dildos in a house.
Georgia
-It is illegal to say "Oh, Boy" in Jonesboro.
Illinois
-Zion: It is illegal for anyone to give lighted cigars to dogs, cats, or any other domesticated animals.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpenDeur op 21-02-2006 13:16:03 (crazylaws.com) ]
Oh
pi_35324248
Hilarisch.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
pi_35324623
ghehe grappig ALleen dat van die vlaggen kan ik me wel voorstellen.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_35324850
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef nyny83 het volgende:
ghehe grappig ALleen dat van die vlaggen kan ik me wel voorstellen.
Ik niet?
pi_35327674
ze kunnen niet tellen bij de D66

(bij elke regel staat er 1. voor in die top10)
─_(º.0)_/─
pi_35330621
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:51 schreef borisz het volgende: [...]
Allereerst: hallo, EDITIE NL? HEE?

Waarom staat dit in Onzin, is toch POL? Of staat het in Onz omdat je de redenen die je (Editie NL) voor sommige regels geeft klinkklare bullshit zijn?

De realiteit in Amsterdam Centrum (waar ik woon) is altijd drukte, herrie en bezopen toeristen. Hoort erbij maar er is gewoon echt weinig ruimte en erg veel mensen die allemaal in die ruimte hun ding willen doen.

Veel van de regels zijn tenenkrullend maar bepaalde regels vind ik niet zo vreemd:

Je deurmatten binnen houden/Plantenbakvergunningsplicht/Vlaggen:
Het is gebeleken dat als ondernemers hun gang gaan, de openbare weg een kermis wordt. Ondernemers breiden hun gevel met van alles en nog wat uit om de aandacht te trekken, de een legt een roze deurmat neer een ander zet er het logo van zijn winkel lekker groot op, of plaatst er lichtjes omheen. Koninginnedagversiering hangt er in de winter nog. Zie jij het hele Damrak waar het toch al een zootje is volliggen met rubber horeca deurmatten van een meter? Een ouder/ minder invalide iemand kan er over vallen. Zelfs een mat van 40 cm is op smalle stoepjes al de halve voetgangersruimte.

Geen tv op het terras
Simpel, geluidoverlast voor omwonenden en andere gelegenheden, voorbijgangers die allemaal mee gaan kijken tot er een groep ontstaat, een discussie met iemand teveel gedronken heeft. De een zet voetbal op, de zaak ernaast een dvdtje van een Bruce Springsteen concert.

Zitplaats moeten hebben als je buiten drinkt Niet meer dan consequent in een stad waar op veel plekken een alcoholverbod op straat geldt.

Uitschrijfverbod Het uitschrijfverbod zoals jij het beschrijft bestaat niet. Het is niet verboden je uit te schrijven en als de vorige ondernemer zich niet heeft uitgeschreven kun je hiermee langs het gemeentehuis. Trouwens, elke ondernemer checkt dit soort details voordat hij een zaak betrekt, anders betaalt hij ook belasting voor andermans zaak. Als je daar niks aan kon doen stonden alle ondernemers nu echwel op het binnenhof

Reprorecht dit gaat neem ik aan niet over bomen maar over adverteren met beelden waar een ander voor betaalt. Goedkoop meesurfen dus.

En goedkoop meesurfen, daar weet EDITIE NL alles van, baggerjournalistiek.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_35330823
maw ALS je het over grappige idiote regels hebt, noem dan ook echt grappige regels
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')