abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35292627
Wie heeft er wel eens een workshop gevolgd waarbij je zelf je bonbons en andere chocolade mocht maken? Hoe vond je het, hoe was het geregeld, is de plek waar je bent geweest aan te raden?

dit ivm een chocoladeworkshop die we met een groep willen gaan doen, maar er zijn zoveel plaatsen waar het kan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 februari 2006 @ 16:44:55 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_35292703
Hoe duur was het en hoe lang duurde de workshop, hoeveel kreeg je mee naar huis en heb je toevallig een linkje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35292782
Ik heb met mijn kinderkookclubje een chocoladebonbon leren maken van Cas Spijkers! Maar dat restaurant bestaat nu niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_35292840
[offtopic]Bestaat het restaurant van Cas Spijkers niet meer??[/offtopic]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35293104
Het restaurant waar ik was, dat was de Swaen, het misschien al 18 jaar geleden. Dat bestaat niet meer. Geen idee of hij daarna nog wat anders heeft gehad.

Ik kan jullie altijd nog leren die bonbons te maken. Supersimpel en goedkoop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 20 februari 2006 @ 17:01:15 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_35293317
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:56 schreef YPPY het volgende:
Het restaurant waar ik was, dat was de Swaen, het misschien al 18 jaar geleden. Dat bestaat niet meer. Geen idee of hij daarna nog wat anders heeft gehad.

Ik kan jullie altijd nog leren die bonbons te maken. Supersimpel en goedkoop.
Hoe groot is jouw keuken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35293339
Ja, we gaan gewoon chocoladesmelten bij Yppy thuis
pi_35293591
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Ja, we gaan gewoon chocoladesmelten bij Yppy thuis
Ik doe mee!!
pi_35293765
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:09 schreef kabouter.muts het volgende:

Ik doe mee!!
Eh, het is geen standaard fokmeeting hoor Ik zoek adresjes van chocoladeworkshops en ervaringen.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:14:26 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_35293776
Nee, ff serieus, als mensen wat weten, graag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35294084
Ja wel eens gedaan. 3 uur reizen naar Nijmegen om daar te leren hoe je marsepeine/fudse balletjes maakt en hoe je die in de chocola doopt

1 tip, zoek heeeeeeel goed uit wat je écht mag gaan doen. Of je echt bonbonnetjes mag maken met échte vulling. Wat ik heb gedaan was echt té zielig voor woorden.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:37:53 #12
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_35294581
Ik ben in Amsterdam geweest bij Unlimited delicious.
Ik vond het wel leuk, maar ik zou het zeker niet nog een keer gaan doen.
Voor een grote groep vind ik het zelf wat minder, want je staat voor het grootste gedeelte te kijken.
Verder hebben wij ook alleen dingen in de chocolade gedoopt...
We hebben wel geleerd hoe je een karamel met nootjes kon maken, maar dat is niet zo moeilijk
pi_35295263
Goede tip, Evil-Cherry Iets in chocolade dopen kan ik al
pi_35295265
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef Isabeau het volgende:
Wie heeft er wel eens een workshop gevolgd waarbij je zelf je bonbons en andere chocolade mocht maken? Hoe vond je het, hoe was het geregeld, is de plek waar je bent geweest aan te raden?

dit ivm een chocoladeworkshop die we met een groep willen gaan doen, maar er zijn zoveel plaatsen waar het kan
Een keer in Delft gedaan, was wel grappig. Verschillende soorten bonbons maken, maar niet echt hoogstaand. Met een grote groep wel leuk, daar niet van. Jean-Jaques Menanteau van Hotel L'Europe in Amsterdam geeft binnenkort een workshop voor chocolade desserts. Dan krijg je les van een top-kok, maar er zijn slechts 12 plaatsen per keer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35295380
We zijn waarschijnlijk met ongeveer 12 man vrouw
pi_35295441
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef Isabeau het volgende:
We zijn waarschijnlijk met ongeveer 12 man vrouw
Dan zou je snel moeten uitzoeken wanneer het is.... Hij doet heel af en toe een workshop in de keuken, vrij leuk om in zo'n keuken te staan...
pi_35295477
heb je een linkje?
pi_35295698
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:02 schreef Isabeau het volgende:
heb je een linkje?
Nee, ik liep al te googlen voor je... Mijn ouders kennen hem namelijk persoonlijk en hij had het over deze workshop toen hij daar dit weekend was. Maar goed, je zou even kunnen bellen met het hotel en ernaar vragen? Hij heeft wel een leuke staat van dienst...

Shit, ik kan echt niks vinden...
  maandag 20 februari 2006 @ 18:47:19 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35297015
http://www.bonbon.nl/workshops.php
Een van de, zo niet dé beste chocolatier van Nederland.
Persoonlijk vind ik zijn bonbons beter dan die van menige bekende belg, fransoos of zwitser, en het is nog eens een aardige en geschikte vent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35298437
Zutphen, dat is ook wel redelijk centraal Ziet er goed uit, Pietverdriet.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:51:59 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35299630
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:23 schreef Isabeau het volgende:
Zutphen, dat is ook wel redelijk centraal Ziet er goed uit, Pietverdriet.
Ja, loont echt de moeite, en als je het organiseerd, kan je smiddags vooraf nog hier voorbij
http://www.de-pelikaan.nl/index.html
Twee jaar op een rij winnaar beste koffie in het AD en roosteren zelf hun koffie.
Eigenaar contact nemen dat je daar in geintresseerd bent, dan kan je het proces van koffiebranden misschien meemaken, ik weet niet of ie dat doet, baas is een beetje een knorrepot.
Is een prachtig ingerichte winkel iig, men heeft de oude koffie en thee winkelinrichting nog uit begin vorige eeuw.
Juweeltje om te zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35299684
http://www.schlaman.nl/

Ze maken heerlijke bonbons!

En ze geven ook workshops.
pi_35299751
Groningen is wel een beetje te ver weg, Quispi. Maar hoe zijn de workshops? Ben je er ooit geweest?
pi_35299879
Ik heb geen workshop gevolgd, maar ik haal er wel altijd bonbons. Het is een schattig klein winkeltje met aardige bediening. Als ik de foto's op de site bekijk, ziet een workshop er leuk uit.

Het is idd. niet zo centraal gelegen nee...
pi_35299933
Er komen mensen uit Brabant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')