NO WAIquote:
Gezondheid!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ewa kk zebie, woela die semec zina is wahakt sjie zehmel!
Het zijn dus gewoon een stel komedianten die het wel interesant vinden om een beetje dom te klinken ?quote:Voor Marokkanen van de eerste generatie is het niet raar dat ze een accent hebben. Voor tweede- en derdegeneratieallochtonen wel. Ze zijn hier immers opgegroeid. Ze blijken echter heel bewust te kiezen voor het Marokkaanse accent. Op die manier geven ze aan dat ze bij de Marokkanen horen en niet bij de autochtone Nederlanders, concluderen Dorleijn en Nortier. Wel hangt het erg af van de situatie. Bij een sollicitatie wordt geprobeerd het accent onhoorbaar te maken, maar toen bijvoorbeeld Ali B. optrad voor een overwegend Marokkaans publiek, dikte hij zijn licht Marokkaanse accent juist extra aan.
ze slikken tegenwoordig de e inquote:Op maandag 20 februari 2006 16:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
wa kk zbie, wola die smc zina is wahakt zhml! Kivsh?
er staat in het artikel dat het alleen een sociale tongval is, wanneer er sollicitaties etc zijn, dan proberen ze hun tongval zoveel mogelijk te verbergen.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:40 schreef Sandertje21 het volgende:
Hoe meer mensen het verdommen om fatsoenlijk ABN te spreken, hoe beter de kansen op de arbeidsmarkt voor de mensen die het wel spreken.
Als je veel moet praten op je werk lukt het je niet al te lang automatismen te onderdrukken.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef releaze het volgende:
[..]
er staat in het artikel dat het alleen een sociale tongval is, wanneer er sollicitaties etc zijn, dan proberen ze hun tongval zoveel mogelijk te verbergen.
ik denk eerder dat als je 40 uur in een nederlandse omgeving zit dat het overnemen van het abn een stuk makkelijker gaat. Het overnemen van accenten gaat zo ongelooflijk makkelijk, ik bedoel.. kijk maar naar die klasgenoten die met gemak marokkaans accent lullen. of die nederlanders die een jaar lang in amerika hebben gewoond en met de verschrikkelijkste vorm hollands weer thuiskomen. of al die studenten uit het hele land die na aanvang van hun studie economie qua tongval niet meer te onderscheiden zijn van de grootste corpsbal.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:52 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Als je veel moet praten op je werk lukt het je niet al te lang automatismen te onderdrukken.
is idd niet om aan te horen, vooral niet van heuse kaaskoppubers, die denken dat ze zo stoerder klinkenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef PLAE@ het volgende:
Marokkaanse tongval populair in Randstad
Het valt mij ook op) hoe erg het met de taal van veel jongeren gesteld is. Ik vind het echt afschuwelijk klinken. Echt niet om aan te horen
![]()
wat jullie?
/offtopicquote:Op maandag 20 februari 2006 18:10 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
is idd niet om aan te horen, vooral niet van heuse kaaskoppubers, die denken dat ze zo stoerder klinken![]()
Hey!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:36 schreef Salsagirl het volgende:
kom gelukkig niet al te veel met die gasten in contact
maar inderdaad ik vind het ook niet klinken
Ik dacht van de week precies hetzelfde, ik hoorde twee Marokkaanse meisjes met elkaar praten, druk in gesprek, rap pratend, vooral in het Nederlands maar daar vloeiend en naadloos Arabisch in voegend. Het grappige inderdaad is dat een aantal klanken hetzelfde klinken, zoals de 'ch' en de 'h' en de 'z'.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:15 schreef releaze het volgende:
[..]
/offtopic
ik vind de arabische talen echt geweldig klinken. Het is niet mooi om aan te horen, maar het heeft een aantal extreme klanken, voor een gedeelte bijna een karikatuur van onze eigen taal, de G's de S'en..
Maar ik geloof dat ik ooit heb gelezen dat de taal opzich een hele goede taal is. (verwant aan het sanskrit ofzo geloof ik)
Vroeger kon ik turks en marokkaans niet uit elkaar houden, evenals japans en chinees. Maar turks klinkt echt ongelooflijk mooi, in de verste verte niet op arabisch, dat taaltje zou ik nog weleens willen leren
(maar goed, ik hou verschrikkelijk van accenten, klanken, etc.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |