abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35600539
dat kun je met javascript doen, als hij na een aantal seconden moet worden doorgestuurd, of met php Header als je hem direct wil doorsturen. Dus moet hij eerst een paar seconden "bericht gewijzigd" laten zien of direct terug naar een bepaalde pagina?
pi_35600637
Dat kan toch ook gewoon met HTML? In META kun je dat opgeven, ook na hoeveel seconde.
pi_35600755
daar kun je toch alleen aangeven na hoeveel seconden hij moet refreshen?of kun je hem ook door laten sturen?

-edit- toch niet
quote:
<meta http-equiv="refresh" content="2;url=http://webdesign.about.com/">

The only difference is in the content attribute.
content="2;url=http://webdesign.about.com"
The number is the time, in seconds, until the page should be redirected. Then, separated by a semi-colon (;) is the URL that should be loaded.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:48:25 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_35600906
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef ikke_ook het volgende:
dat kun je met javascript doen, als hij na een aantal seconden moet worden doorgestuurd, of met php Header als je hem direct wil doorsturen.
Je kunt PHP's header()-functie alleen gebruiken als er nog niks op de huidige pagina is getoond. Zodra je iets geprint hebt (in dit geval de gewijzigd-tekst), levert de header()-functie een foutmelding op. Volgens de PHP-manual kun je dit omzeilen met ob_start() en ob_end_flush(), maar eerlijk gezegd vind ik het doorsturen van iemand naar een andere pagina sowieso meer een client-side iets en zou ik het dus niet met PHP aanpakken.
pi_35600953
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef ikke_ook het volgende:
dat kun je met javascript doen, als hij na een aantal seconden moet worden doorgestuurd, of met php Header als je hem direct wil doorsturen. Dus moet hij eerst een paar seconden "bericht gewijzigd" laten zien of direct terug naar een bepaalde pagina?
eerst bericht gewijzigd laten zien en dan na een aantal seconden trg naar de pagina waar je dingen kan aanklikken om te wijzigen
pi_35600955
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kunt met PHP's header()-functie alleen gebruiken als er nog niks op de huidige pagina is getoond. Zodra je iets geprint hebt (in dit geval de gewijzigd-tekst), levert de header()-functie een foutmelding op. Volgens de PHP-manual kun je dit omzeilen met ob_start() en ob_end_flush(), maar eerlijk gezegd vind ik het doorsturen van iemand naar een andere pagina sowieso meer een client-side iets en zou ik het dus niet met PHP aanpakken.
Dat zeg ik toch Javascript als je eerst iets wil tonen. OF php als je dat niet wil

@Knucklezz
probeer die meta tag eens die ik hierboven heb gepost.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:51:42 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_35600996
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch Javascript als je eerst iets wil tonen. OF php als je dat niet wil
Oh juist. Nou dan zijn we het eens
pi_35601095
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

@Knucklezz
probeer die meta tag eens die ik hierboven heb gepost.
kheb mn header in een include staan.. is dat dan geen probleem ?
pi_35601499
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:55 schreef Knucklezz het volgende:

[..]

kheb mn header in een include staan.. is dat dan geen probleem ?
Uhhh wat bedoel je precies?Het gaat erom hoe je header bij de gebruiker aankomt..niet hoe je hem samenstelt op de server..
pi_35601632
nee ik bedoel.. de header staat dus in apart include bestand en als ik dat in de meta plaats dan pakt ie dat tog op elke pagina ?
pi_35601683
ja klopt!
Als je die header op iedere pagina include

Dit werkt ook:
1<script type="text/javascript">setTimeout("top.location.href = 'http://www.url.nl' ",3000);</script>

Na 3000 msec gaat hij dan naar die url
pi_35601741
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:13 schreef ikke_ook het volgende:
ja klopt!
maar hij moet niet op elke pagina refreshen
pi_35601794
Dan moet je dus niet iedere keer dezelfde header includen of doen wat ik hierboven heb ge-edit, dus dat javascript
pi_35601889
danku
pi_35605306
nog een vraagje..

ik lees vanuit de database en schrijf et weg in een textbox.. alleen zet ie niet alles in de textbox.. hij pakt alleen de tekst t/m de eerste spatie :S

weet ieman hoe dat kan ?
pi_35606091
1
2
3
<input type="text" value="Hier de tekst die in het vakje moet staan" />
of
<textarea>hier de text die in het vakje moet staan</textarea>

Je was de quotes vergeten zeker?
pi_35606362
kheb dit:

1echo "<td><input name=menunaam type=text value=". mysql_result($result,$i,'menunaam')." /></td>\r\n";
pi_35606581
wat voor textbox heb je?
zit er niet toevallig een newline na die spatie?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35606646
gewoon normale textbox.. geen newlines..
pi_35606770
of:
1   echo '<td><input name=menunaam type=text value="'. mysql_result($result,$i,'menunaam').'" /></td>\r\n';

of
1   echo "<td><input name=menunaam type=text value=\"". mysql_result($result,$i,'menunaam')."\" /></td>\r\n";

of:
1
2
3
?>
<td><input name="menunaam" type="text" value="<?php echo mysql_result($result,$i,'menunaam');?>" /></td>\r\n
<?php

uitleg: je hebt geen aanhalingstekens voor en na de value-waarde. Alleen een aanhalingsteken welke het einde van de echo weergeeft.

Dus of enkele aanhalingstekens waardoor je de dubbele niet te hoeft escapen, of dubbele aanhalingstekens, en de dubbele aanhalingstekens voor het HTML escapen. Of alleen voor de echoén van de value php gebruik, de rest in normale html (zonder te echo'en)
pi_35607051
Je hebt idd geen quotes om je value wat ik al zei... Er staan wel quotes,maar die sluiten je string af.

Die eerste van the_disheaver is trouwens fout, je kunt \n\r niet printen als een newline met single quotes, daar heb je double quotes voor nodig. Probeer het maar eens.

Dus die 2e van the_disheaver, of :
1echo "<td><input name='menunaam' type='text' value='". mysql_result($result,$i,'menunaam')."' /></td>\r\n";
pi_35607068
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:52 schreef the_disheaver het volgende:
of:
[ code verwijderd ]

of
[ code verwijderd ]

of:
[ code verwijderd ]

uitleg: je hebt geen aanhalingstekens voor en na de value-waarde. Alleen een aanhalingsteken welke het einde van de echo weergeeft.

Dus of enkele aanhalingstekens waardoor je de dubbele niet te hoeft escapen, of dubbele aanhalingstekens, en de dubbele aanhalingstekens voor het HTML escapen. Of alleen voor de echoén van de value php gebruik, de rest in normale html (zonder te echo'en)
dat werkt ja dankje!!
pi_35608381
Et laatste wat ik vraag... is het moeilijk een richt text edit box in mijn code te stoppen tussen de al bestaande text boxes?
pi_35612521
No offence Knucklezz, maar leer eerst eens de basis van html en php voor je vragen gaat stellen over elke regel code die je schrijft. Wat je hierboven noemt heeft ook echt 0,0 met php te maken.
pi_35614715
Korte vraag, kheb de FAQs ed al doorgelezen en het idee is me duidelijk, maar ik krijg het niet aan de praat.
Het gaat om het áan de praat krijgen van MySQL functions in PHP 5 (Dit).

Nu heb ik gevolgd wat er allemaal staat, maar mysql_connect weigert te werken.

Voor de goede orde, mijn map waar php is geinstalleerd is:
1C:/php

php.ini staat in de WINDOWS map op de C:/schijf en daar zijn de volgende dingen gewijzigd:
1
2
extension_dir = "C:\php"
extension=php_mysql.dll     <- enabled

De libmysql.dll is toegevoegd én aan de Windows/system map en ik heb via de Omgevingsvariabelen C:/php als PATH aangegeven.

Kan iemand mij simpel en stap voor stap uitleggen wat er moet gebeuren binnen PHP 5 om MySQL functions aan de praat te krijgen?

Bedankt, en excuses dat ik er niet uitkom
pi_35614736
preg_expr vraagje

wat kan ik gebruiken voor elk teken, inclusief nieuwe regels?
.* accepteert elk teken, behalve newlines.
Ik heb nu dit, werkt wel, maar kan het korter? [\d\s\w\W\n]*

En mijn preg_expr werkt niet.

Ik wil van een html pagina alleen hetgene binnen de
1
2
3
<div id="MCTable">
{elks teken incl newline}
</div>

Ik heb de regexp
1$table = preg_replace('#[\d\s\w\W\n]*(<div id="MCTable">[\d\s\w\W\n]*</div>)[\d\s\w\W\n]*#','$1' , $page);

Hij pakt meer dan hij zou moeten.
Ergens in het midden van de output ($table) staat:
1
2
3
    </div>

<div id="MCaddtion">

Alleen de </div> zou er nog in moeten, alles eronder niet...

Waar zit mijn fout?

edit: opgelost door als einde niet naar </div> te zoeken, maar een tag boven de </div> tag. Doet het goed, maar geen echte oplossing.

[ Bericht 8% gewijzigd door the_disheaver op 01-03-2006 18:46:37 ]
pi_35615449
Regular expressions hebben ook modifiers:
quote:
s (PCRE_DOTALL)

If this modifier is set, a dot metacharacter in the pattern matches all characters, including newlines. Without it, newlines are excluded. This modifier is equivalent to Perl's /s modifier. A negative class such as [^a] always matches a newline character, independent of the setting of this modifier.
Dus /ene regel.*volgende regel/s werkt over meerdere regels.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35618490
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:52 schreef user931989 het volgende:
Ik heb een HTML-documentje, dat uit een rss-feed geparsed wordt.
In die rss-feed staat echter voor elke ' en " een backslash.
Nu include ik dat html-document in een php, maar het lukt mij niet om die backslashes weg te krijgen.
Normaal zou ik dit met str_replace doen, maar door die include lukt dat niet.
Hoe kan dit wel?
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:09 schreef ikke_ook het volgende:
door die html-file in te lezen met fopen en hem dan als string te behandelen?
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:17 schreef user931989 het volgende:
Als ik hem met fopen inlees krijg ik dit te zien:
Resource id #2

misschien komt dat doordat het in hetzelfde php-document ook verwerkt wordt
Kan niemand mij helpen?
pi_35618921
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:08 schreef user931989 het volgende:
Kan niemand mij helpen?
file_get_contents
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35619613
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:19 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

file_get_contents
Bedankt, het is gelukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')