Absoluut.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef ViPeRII het volgende:
Swetsenegger. jij ook al? Vind het altijd leuk om een nieuw systeem van scratch op te bouwen
Daar wordt je ook steeds beter van, merk ik zelf al
Kun je er geen CSV-file van maken?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb al gegoogled maar ik kon niks nuttigs vinden dus post ik het hier: Weet iemand tutorials over Excel (xls) bestanden in te lezen met PHP?
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ($type == 2){ $typeinfo = "wel" } else { $typeinfo = "niet" } ?> |
1 2 3 | $typeinfo = ($type == 2) ? 'wel' : 'niet'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | while($row = mysql_fetch_assoc($result1)) { if(($result['urID'] & $row['urID'])) { $check = ' checked = "checked"'; } else { $check = ''; } } echo '<tr><td>' . $row['urName'] . '</td><td><input type = "checkbox" name = "rights[]" id = "rights[]" value = "' . $row['urID'] . '"' . $check . ' /></td></tr>'; } ?> |
Als ik de bitwise functie laat echoen binnen de while krijg ik een rijtje:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan je controleren of die bits ook daadwerkelijk geset zijn?
In bovenstaande code zou ik alleen nog een spatie kunnen toevoegen, maar ik zie geen opmerkelijke fout
value = "' . $row['urID'] . '"' . $check . ' /> spatie:
value = "' . $row['urID'] . '" ' . $check . ' />
Mjah, ik begrijp er dan geen ruk van wat eruit zou moeten komen, want ik had 1 2 4 8 16 32 verwachtquote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:45 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Als ik de bitwise functie laat echoen binnen de while krijg ik een rijtje:
0
2
4
0
02
22
Degene waar nullen staan zijn dus ook niet aangevinkt.
Dat zou je inderdaad verwachten!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, ik begrijp er dan geen ruk van wat eruit zou moeten komen, want ik had 1 2 4 8 16 32 verwacht
Anyway, je zegt zelf dat daar waar de nullen staan je checkboxes niet aangevinkt zijn. Dat klopt toch?
Wat zeg je nou?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad verwachten!
Maar dat klopt niet want de rechten zijn 63 (dus 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32) dus alle bitjes die langskomen zou die moeten bevatten maar op 1 of andere manier dus niet
Haha die set of unset je niet maar je gaat gewoon bitwise die rechten toekennen dus voor recht lezen is 1 voor schrijven is 2 voor bewerken is 4 en iemand die dan mag lezen en schrijven krijgt 3 snap ie?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat zeg je nou?
Geef nou je code eens die de bitjes set en unset. Hoe set je die bitjes?
Ja duh, maar HOE krijg je dat rijtje terug? Geef die code eens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:06 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Haha die set of unset je niet maar je gaat gewoon bitwise die rechten toekennen dus voor recht lezen is 1 voor schrijven is 2 voor bewerken is 4 en iemand die dan mag lezen en schrijven krijgt 3 snap ie?En met de bitwise functies van PHP kun je dat dan controleren
http://nl2.php.net/language.operators.bitwise
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | switch ($rechten){ case '1': // lezen break; case '10': //schrijven break; } ?> |
Zou ook kunnen inderdaad maar heb de fout al gevonden! Om 1 of andere vage reden parste PHP de getallen als octaal (vandaar dat 1 en 8 het niet deden)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
En waarom maak je het jezelf eigenlijk niet makkelijk door gewoon binair te rekenen.
1=lezen
10=schrijven
11=lezen en schrijven
Etc.
Op die manier kan je een ubersimpele switch functie gebruiken om je rechten te checken en je checkboxen te setten.
[ code verwijderd ]
als het begint met een 0 wordt het als octaal geinterpreteerd. (dacht ik. even zoeken op php.net)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:21 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Zou ook kunnen inderdaad maar heb de fout al gevonden! Om 1 of andere vage reden parste PHP de getallen als octaal (vandaar dat 1 en 8 het niet deden)
Even de intval() eromheen zetten en works like a charm! Bedankt iig!
Correct.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
als het begint met een 0 wordt het als octaal geinterpreteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |