1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $cnt = $db->query("SELECT count(*) as count from images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM cars WHERE car_unique = '".$_GET["id"]."'"); for($x=0; $x<$cnt[0][0]; $x++) { unlink("../files/".$_GET["id"]."_".($x+1).".jpg"); print("../files/".$_GET["id"]."_".($x+1).".jpg<br />"); } |
Humz het lijkt wel of de string offsets geen waarde heeft, of helemaal niet bestaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:37 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een tijdje geleden Pear geinstalleerd op m'n Ubuntu-machine. Dat leek toen wel goed te gaan. Ik kan ook packages toevoegen enzo, geen klachten.
Vanavond had ik wat tijd over en dacht ik, laat ik er eens wat mee doen. Dus ik heb Auth geinstalleerd om te kijken of het allemaal werkt. Ik heb in m'n database een tabel "auth" gemaakt met ruimte voor usernames en passwords en daar als test mezelf ingezet met een MD5 password. Vervolgens heb ik het voorbeeld uit de handleiding gekopieerd, de database-gegevens ingevuld en in een bestand genaamd test.php op m'n server gezet.
Dat leverde dit op: Fatal error: Cannot unset string offsets in /usr/share/pear/Auth.php on line 180
Wat nu?
Maar eerlijk gezegd word ik er nog niet echt vrolijk van. Ik heb nu 3 packages geprobeerd (Auth, Auth_HTTP en HTML_BBCodeParser) en ze geven alledrie fouten als ik het standaardvoorbeeld uit de documentatie probeerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Tijn het volgende:
Pear is een systeem voor standaardscripts, zodat je niet elke keer het wiel aan het uitvinden bent.
Ik heb het nog nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar eerlijk gezegd word ik er nog niet echt vrolijk van. Ik heb nu 3 packages geprobeerd (Auth, Auth_HTTP en HTML_BBCodeParser) en ze geven alledrie fouten als ik het standaardvoorbeeld uit de documentatie probeer
Dat is ook ongetwijfeld zoquote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gebruikt.
Voornamleijk omdat ik graag zelf het wiel WIL uitvinden omdat ik op die manier een betere php'er denk te worden.
Absoluut.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef ViPeRII het volgende:
Swetsenegger. jij ook al? Vind het altijd leuk om een nieuw systeem van scratch op te bouwen
Daar wordt je ook steeds beter van, merk ik zelf al
Kun je er geen CSV-file van maken?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb al gegoogled maar ik kon niks nuttigs vinden dus post ik het hier: Weet iemand tutorials over Excel (xls) bestanden in te lezen met PHP?
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ($type == 2){ $typeinfo = "wel" } else { $typeinfo = "niet" } ?> |
1 2 3 | $typeinfo = ($type == 2) ? 'wel' : 'niet'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | while($row = mysql_fetch_assoc($result1)) { if(($result['urID'] & $row['urID'])) { $check = ' checked = "checked"'; } else { $check = ''; } } echo '<tr><td>' . $row['urName'] . '</td><td><input type = "checkbox" name = "rights[]" id = "rights[]" value = "' . $row['urID'] . '"' . $check . ' /></td></tr>'; } ?> |
Als ik de bitwise functie laat echoen binnen de while krijg ik een rijtje:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan je controleren of die bits ook daadwerkelijk geset zijn?
In bovenstaande code zou ik alleen nog een spatie kunnen toevoegen, maar ik zie geen opmerkelijke fout
value = "' . $row['urID'] . '"' . $check . ' /> spatie:
value = "' . $row['urID'] . '" ' . $check . ' />
Mjah, ik begrijp er dan geen ruk van wat eruit zou moeten komen, want ik had 1 2 4 8 16 32 verwachtquote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:45 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Als ik de bitwise functie laat echoen binnen de while krijg ik een rijtje:
0
2
4
0
02
22
Degene waar nullen staan zijn dus ook niet aangevinkt.
Dat zou je inderdaad verwachten!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, ik begrijp er dan geen ruk van wat eruit zou moeten komen, want ik had 1 2 4 8 16 32 verwacht
Anyway, je zegt zelf dat daar waar de nullen staan je checkboxes niet aangevinkt zijn. Dat klopt toch?
Wat zeg je nou?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad verwachten!
Maar dat klopt niet want de rechten zijn 63 (dus 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32) dus alle bitjes die langskomen zou die moeten bevatten maar op 1 of andere manier dus niet
Haha die set of unset je niet maar je gaat gewoon bitwise die rechten toekennen dus voor recht lezen is 1 voor schrijven is 2 voor bewerken is 4 en iemand die dan mag lezen en schrijven krijgt 3 snap ie?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat zeg je nou?
Geef nou je code eens die de bitjes set en unset. Hoe set je die bitjes?
Ja duh, maar HOE krijg je dat rijtje terug? Geef die code eens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:06 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Haha die set of unset je niet maar je gaat gewoon bitwise die rechten toekennen dus voor recht lezen is 1 voor schrijven is 2 voor bewerken is 4 en iemand die dan mag lezen en schrijven krijgt 3 snap ie?En met de bitwise functies van PHP kun je dat dan controleren
http://nl2.php.net/language.operators.bitwise
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |