1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $tries = 0; do { if ($tries > 0) { sleep(2); } $lines = file('url'); $tries++; } while ((count($lines) == 0) && ($tries < $maxTries)); |
probleem is dat wanneer de pagina down is hij nooit leeg is (je krijgt immers de foutmeldingspagina van windows ofzo terug (geen idee waarom dit gebeurd maar is zo)quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:37 schreef JeRa het volgende:
@mschol
2. Als de pagina écht down is kun je er niets aan doen natuurlijk. Maar kun je geen loopje bedenken dat loopt zolang het aantal regels 0 is?
[ code verwijderd ]
Niet netjes, maar het is een simpel voorbeeld van hoe je zoiets zou kunnen afvangen
Niet op deze manier, dat kan wel als je met sockets gaat werken. Beter controleer je gewoon of bepaalde woorden in de array voorkomen, zoals 'Page not found' oidquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:47 schreef mschol het volgende:
[..]
of kan ik de http status code misschien ophalen ergens met php?
JeRa is Maroc?quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef JeRa het volgende:
Beter controleer je ...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $cnt = $db->query("SELECT count(*) as count from images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM cars WHERE car_unique = '".$_GET["id"]."'"); for($x=0; $x<$cnt[0][0]; $x++) { unlink("../files/".$_GET["id"]."_".($x+1).".jpg"); } |
Wat voor een foutmelding krijg je dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef Boink het volgende:
Hoi
Op e.o.a. manier wil de unlink niet werken
Zie
[ code verwijderd ]
Ik heb dit volledig via de handleiding van php.net gedaan, ik zit in een directory waar hij eerst uit moet en dan in de files directory de foto's moet deleten,
Dit werkt wel op de huidige server alleen niet op de php5 i.c.m. mysql5 server waar binnenkort naar gemigreerd wordt.
Kan iemand mij redden hier?
1 2 3 4 5 6 | if(is_file($file){ unlink($file); }else{ echo $file." bestaat niet."; } |
1 |
1 |
het gebruik van $type voor het ophalen van die get/post variable is tegenwoordig toch ook sterk afgeraden??quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:54 schreef ViPeRII het volgende:
moet dat geen $_GET['type'] zijn?
Hij herkent de variable $type niet.
anders moet je ergens anders in je script $type declareren.
Verder is dit een notice, en is dus geen fout
Top, dat isook weer weg,quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:54 schreef ViPeRII het volgende:
moet dat geen $_GET['type'] zijn?
Hij herkent de variable $type niet.
anders moet je ergens anders in je script $type declareren.
Verder is dit een notice, en is dus geen fout
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $cnt = $db->doQuery("SELECT count(*) as count from images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM images WHERE img_unique = '".$_GET["id"]."'"); $db->doQuery("DELETE FROM cars WHERE car_unique = '".$_GET["id"]."'"); for($x=0; $x<$cnt[0][0]; $x++) { $file = "../files/".$_GET["id"]."_".($x+1).".jpg"; if(is_file($file)){ unlink($file); }else{ echo $file." bestaat niet."; } } header("Location: viewcars.php"); } |
Heeft je script wel de juiste rechten? Chmod eens 777 anders.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef Boink het volgende:
[..]
Top, dat isook weer weg,
nu die unlink nog, want dat werkt ook nog steeds niet. Ik heb nu dit.
[ code verwijderd ]
Het verwijderen uit de database lukt wel.. De files alleen niet.
Ja alles is gewoon 777quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:13 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Heeft je script wel de juiste rechten? Chmod eens 777 anders.
Waarschijnlijk klopt je query niet. Vervang or die("FOUT!") eens door (mysql_error ()) en post de error die je krijgt hier.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:39 schreef Toeps het volgende:
Ook na het zetten van leuke ` tekentjes bij de databasenamen lukt het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |