abonnement Unibet Coolblue
pi_35907118
Oh, en die VR die het heeft begeven, is dat dan niet een verborgen gebrek aan je huis?

Of wist je, toen je het huis kocht, dat de ketel aan vervanging toe was?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:17:13 #277
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_35908785
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O dat ga ik doen ja!! 'Draaien'
"Ja volluk!! Wie ken d'r effe een stukkie reel voor me draaie???"



"Ik denk ik bel effe, want ik wou vrage of jullie ook profiel kennen draaie!"



"Met Dude spreek je, ik bel jullie effe..."
"Ja van het Fok!forum ja..."
"Ja inderdaad. De klusmod. Maar waarvoor ik bel..."
"Wat zeg je? O bedankt. Ja tis een gave hè?"
"...lopen wel meer goede klussers rond ja, maar ik hoor vaker dat ik eruit spring, maar waarvoor ik bel..."
"Ja gut ik loop verder niet zo met mijn talenten te koop.... Bij jullie komen werken?? Echt?"
"De hele dag metaal draaien?"
"jongens onder mekaar... ruime schafttijden... met zun alle een pilsie op de vrijdagmiddag... Klinkt goed!"
"Ik ga effe mijn huidige baan cancellen! Doet de jonges maar de groeten van me en ik kom d'r an hoor!"

Draaien
Uhmm, over die schuifdeuren. Ik ben er ook over aan het denken, omdat ik in mijn huisje (waar echt nog een topic over komt ) ook schuifdeuren wil maken. Maar dan zonder rail of randje ofzo.
Ik zat er over te denken om kleine wieltjes onder de deur te zetten ofzo..
Dat moet toch ook wel mogenlijk zijn??


UHmm, profiel wordt niet gemaakt op een draaibank trouwens
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:56:31 #278
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35911833
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:06 schreef arithaterhorst het volgende:
Hey Dude,

Over die geleidenrail....misschien zijn er wel systemen waarbij een geleiderail niet nodig is en je niets over je vloer hebt lopen?

Kijk, als je ff niet naar de deuren kijkt maar daar jouw deuren voorstelt.. hier zie je geen rail over de vloer. Misschien zijn er wel betere voorbeelden, maar mijn tante had dat vroeger.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dus misschien ipv de rail onder te vervangen, proberen om de rail aan de bovenkant van de schuifdeuren te vervangen zodat ze daar echt in kunnen ''hangen"?

Verder: top werk ook met de verhuizing
Ze hangen bovenin, maar dan wiebelen ze onder nog.
En tuurlijk zijn er vast andere systemen, maar wij vinden het wel prima zoals het is. Gewoon het ouderwetse systeem. Het werkt prima en dan kleine randje over de vloer tussen die twee deurtjes hoort er gewoon bij. Bovendien hebben we geen zin in de deuren te peuren on het hang en rol-systeem te veranderen.

We willen gewoon zo'n railtje en klaar

Over de ketel: neu, zat er aan te komen hoor. We wisten dat het ding twintig jaar oud was. Ingecalculeerde kostenpost
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:02:05 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35911992
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:33 schreef Dengaman het volgende:
Oei Oei Oei

Je kent de aflevering van Friends waar de onderbuurman een hart aanval krijgt tijdens het met een bezemsteel op het plafond bonken ivm geluidsoverlast?

Ik voorzie binnenkort een zwarte auto bij jullie in de straat en over de schuldige kunnen we alleen maar gissen...




Als de bovenbuurvrouw met een bezemsteel op haar plafond wil bonken heeft ze mijn zegen hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:42:34 #280
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35933786
@Dude en heb je al zo'n railtje gevonden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 12 maart 2006 @ 16:31:57 #281
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_35968453
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 06:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Topic openen, hup! Kun je vast op zoek naar tips and tricks. Heb je toch het gevoel dat je al iets doet.
AR's eerste huisje
voila
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:11:30 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35983606
Cross postje vanuit Nieuwe CV-combi-ketel. Tips en advies welkom!:
-------------------------------
Vandaag iemand van Essent zelf gehad voor een offerte. Ging nog maar eens nameten. Bleek dat de CO-meter van zijn collega kennelijk stuk is geweest

Er is dus helemaal geen haast bij. In principe is de ketel nog goed. Wel kijken we sowieso naar vervanging omdat we graag wat sneller warm water willen hebben (je kan nu de krant even gaan lezen tussen het openzetten van de kraan en het warme water) en de ketel gewoon een oud bakbeest is.

Zo hangt hij er nu bij. Bovenin een keukenkast:


Die kastruimte kunnen we op zich best beter gebruiken als er later eens een nieuwe keuken komt. Het idee is nu om aan de andere kant van de keuken de ketel te hangen:

Voordelen:
-Is een plek die verder niet wordt gebruikt
-De afvoer kan direct naar buiten, waardoor we op een simpele manier toch een HR kunnen nemen
-De ketel past in een keukenkastje dus kan daar ook op een nette manier worden weggewerkt.

Overigens is het het handiste om de installatie tegelijk te doen met een verbouwing van de keuken uiteraard. Dan kan alles meteen mooi worden weggewerkt.

Essent-advies:

Voor circa 2500 euro all in.

Eens zien wat de andere installateurs bieden
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:21:22 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35983818
Klinkt als een goed verhaal.

Ik zou iig de volgende mensen die komen die meting ook nog een keer laten verrichten trouwens. Best of 3 zeg maar.
***
  maandag 13 maart 2006 @ 10:25:25 #284
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35983918
Gisteren kwam een vriendin helpen schilderen. Wat is het toch lekker als iemand onbevangen enthousiast aan de slag gaat. Ik kikkerde er helemaal van op en kreeg er ook weer zin in. Arty ook. Die heeft de oranje muur voor de tweede keer gedaan. Ziet er al een stuk beter uit
Maar omdat we mierenneukers zijn doen we hem gewoon nóg een keer


Met vriendin begonnen aan de voorkamer boven. De toekomstige 'lounge'-kamer (of te wel: lekkere hang- en zitkamer ). Houtwerk komt daar zoals overal in de bling-bling.

We zijn mooi opgeschoten Maar omdat we miere... etc.
De groene muur moet nog een ander tintje krijgen. Zijn we nog niet helemaal uit. Zelf heb ik wel zin in warm-rood. Misschien niet zo origineel, maar wel geheid knus, omdat vervelende woord maar eens te gebruiken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:28:01 #285
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35983976
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt als een goed verhaal.

Ik zou iig de volgende mensen die komen die meting ook nog een keer laten verrichten trouwens. Best of 3 zeg maar.
Ja zeker. Zei de monteur zelf ook al.

Ik vond het trouwens wel voor Essent pleiten dat de tweede monteur de boel nogmaals checkte en gewoon eerlijk zei: ketel is prima wat CO betreft. Hij heeft meteen gebeld en ons weer aangemeld als niet-afgekeurd en zo.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:28:18 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35983983
Ja je kan lullen wat je lullen wil... maar die Jan des Bouvrie kan wel kleurtjes mengen hoor!

Mooi!
Mss heeft hij ook wel iets moois voor boven?


En ja, dat is trouwens idd wel heel netjes van die monteur!

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 13-03-2006 11:29:43 ]
***
  maandag 13 maart 2006 @ 10:51:39 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35984453
Vergeet ik bijna het andere hoogtepunt van het weekend!

Dude en Arty en Poes3 samen in de keuken.
Zonnetje schijnt naar binnen, heerlijk weer.
Poes kijkt wat sipjes naar buiten.
Arty: "Och...?" Ik: "Ja?" Arty: "Ja joh."
Deur open, Poes3 naar buiten Poes1 en 2 weldra erachteraan

Ouwe bokje snuffelde wat rond, vond het wel weer mooi en ging binnen weer liggen pitten
De twee anderen waren na wat voorzichtige schreden rap weg. Ik stortte hierna uiteraard vol-le-dig in ("Mijn bloedjes van katten! Wég! Onder de auto! Dood! Verminkt! Hangend in prikkeldraad! Arty, wat hebben we gedaan!!!?????????")

Maar toen er geen enkele sjoege kwam op mijn weeklacht ben ik maar weer gaan schilderen Kwartiertje later waren de poezen weer thuis. Ongehavend. Blozend. Blakend. Ende beide in één stuck

Vanmiddag even een luikje kopen, want we moeten nu nog constant portieren. Hoewel, 'constant' valt wel mee. Ze zijn nu ook weer niet zó onder de indruk van Groningen dat ze constant op verkenning willen. Stomme randstedelijke nuffen.

Voor de leuk nog even pimpen met Poes2 in de was-kast:



Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 maart 2006 @ 11:26:39 #288
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_35985265
Die oranje muur is mooi!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 17:34:23 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35998469
netjes hoor
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  maandag 13 maart 2006 @ 19:55:56 #291
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_36000976
Dude heeft best een leuke poes!
.
..
...
....
pi_36001008
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:55 schreef Sandertje21 het volgende:
Dude heeft best een leuke poes!
Subtiel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 13 maart 2006 @ 20:40:52 #293
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36002600
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Vanmiddag even een luikje kopen, want we moeten nu nog constant portieren. Hoewel, 'constant' valt wel mee. Ze zijn nu ook weer niet zó onder de indruk van Groningen dat ze constant op verkenning willen. Stomme randstedelijke nuffen.
Post je ook even een foto reportage van het monteren van dat luikje?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36004190
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:11 schreef Duderinnetje het volgende:
-De afvoer kan direct naar buiten, waardoor we op een simpele manier toch een HR kunnen nemen
HR is pas rendabel als je een verbruik van 2400 kuub gas per jaar, en de kans dat je met zn 2en zoveel verbruikt, is niet zo heel groot (lees: minimaal). Je kan beter een VR nemen (Verbeterd Rendement).

Overigens, dat vertelde de CV-meneer mij toen ie een offerte kwam maken
  maandag 13 maart 2006 @ 21:32:14 #295
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36004504
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:24 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

HR is pas rendabel als je een verbruik van 2400 kuub gas per jaar, en de kans dat je met zn 2en zoveel verbruikt, is niet zo heel groot (lees: minimaal). Je kan beter een VR nemen (Verbeterd Rendement).

Overigens, dat vertelde de CV-meneer mij toen ie een offerte kwam maken
Tot onze verbazing zat tussen de HR- en VR-ketel een prijsverschil van zo'n 100 euro. Als je je bedenkt dat het hebben van een HR een pluspuntje is bij verkoop van je huis (ja we wonen er net ), is het ons die 100 piek wel waard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36006861
dan kan je het net zo goed maar doen, denk ik...
pi_36150954
Wij hebben trouwens ook vandaag onze vloer besteld bij de Vloerderij Zijn er vanmorgen op afspraak geweest en we hebben gelijk de bestelling in orde gemaakt....

Over 3 maanden komt ie....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36151174
voor wat betreft de cv ketel.

Heb in m'n nieuwe huus oook gelijk maar een service contract afgesloten en de boel laten controleren. Ik had overigens voor d ekoop al met ze gebeld voor de onderhoudshistorie
Die kerel vertelde me dat ze gewoon te leasen zijn. IS idd duurder dan gewoon kopen maar 2 grote voordelen... Als je ze leased schijnen ze fiscaal aftrekbaar te zijn (?) en je bent altijd van het gedonder af... Volgens die monteur ben je op jaar basis een 200 eurie duurder uit.


voor wat betreft de rails

Zal ff aan me pa vragen. Die heeft volgens mij nog zo'n rails liggen in amsterdam. Is oooouuuud huis uit 189x of zo met ook van die deuren. Schijnt nog een originele te zijn. Tenzij dta probleem inmiddels al is opgelost ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:26:51 #300
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_36152046
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:50 schreef knorretje het volgende:
kwam hem toevallig tegen...
http://www.marktplaats.nl(...)2FkCOFU3yg%253D%253D
Hee! Dat is wel zo'n beetje wat we op het oog hebben! We hebben nog niet zo heel actief gezocht. (Te druk met verven enzo) Maar dit lijkt er wel op. Ik ben benieuwd in welke staat ze zijn, de fotootjes zijn een beetje vaag.

En ze komen uit Den Haag. Figures.

Hm. Maar eens achteraan bellen. Thanks!
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')